Pagina 5 van 6

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Geplaatst: di 27 aug 2013, 00:00
door Michael 1988
Btw. Normaal zet ik zoiets niet neer, maar ik vond dit toch echt wel een hele domme actie. Ik heb wel vaker meegemaakt dat mensen niet kijken op de display en vragen of de bus daar langs of naar toe rijdt (bijvoorbeeld als ze naar Heeswijk moeten en er Veghel via Schijndel staat of juist Veghel via Heeswijk staat).

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Geplaatst: di 27 aug 2013, 14:20
door fogeltje
Ik moest vandaag eens in Utrecht zijn en moest naar Papendorp of Papendal of zoiets. En welk busje komt er aanrijden als lijn 24? De voormalige Hermes 1842 *bus* De laatste keer dat ik daar ingezeten heb was 1 juli 2008.

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Geplaatst: wo 28 aug 2013, 11:37
door Edwin
Afgelopen vrijdag rond 9:30 op de A27 ri. Utrecht t.h.v. Hilversum een rood witte bus (TCR?) met een schuine kleurscheiding met nummer 5264 had een groene kentekenplaat, zo'n plaat die je krijgt bij een testrit. Zat alleen een chauffeur in. Iemand die hier iets meer van weet/van kan maken?

Verder zag ik zondagavond (rond 21:00) tussen Breda en Antwerpen t.h.v. Meer een Veolia-bus richting Brugge rijden met Geen Dienst. Een mat-rit voor de maandagochtendstart?

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Geplaatst: wo 28 aug 2013, 12:10
door MdJ
Edwin schreef:Afgelopen vrijdag rond 9:30 op de A27 ri. Utrecht t.h.v. Hilversum een rood witte bus (TCR?) met een schuine kleurscheiding met nummer 5264 had een groene kentekenplaat, zo'n plaat die je krijgt bij een testrit. Zat alleen een chauffeur in. Iemand die hier iets meer van weet/van kan maken?
Veolia, http://busfoto.nl/foto/displayimage.php ... at=0&pos=0 ?

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Geplaatst: wo 28 aug 2013, 12:28
door Citaro
Edwin schreef:Verder zag ik zondagavond (rond 21:00) tussen Breda en Antwerpen t.h.v. Meer een Veolia-bus richting Brugge rijden met Geen Dienst. Een mat-rit voor de maandagochtendstart?
Op zondag(avond) vindt er een soort uittocht plaats van met name studenten uit Zeeuws Vlaanderen richting Breda e.v. Een aantal ritten rijdt versterkt vanuit Hulst en dit versterkingsmateriaal rijdt leeg terug en heb jij waarschijnlijk zien rijden. Een enkele rit wordt geloof ik zelfs geleed gereden.

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Geplaatst: wo 28 aug 2013, 13:45
door Meltrain
MdJ schreef:
Edwin schreef:Afgelopen vrijdag rond 9:30 op de A27 ri. Utrecht t.h.v. Hilversum een rood witte bus (TCR?) met een schuine kleurscheiding met nummer 5264 had een groene kentekenplaat, zo'n plaat die je krijgt bij een testrit. Zat alleen een chauffeur in. Iemand die hier iets meer van weet/van kan maken?
Veolia, http://busfoto.nl/foto/displayimage.php ... at=0&pos=0 ?
Die link doet het niet.

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Geplaatst: wo 28 aug 2013, 14:14
door MdJ

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Geplaatst: wo 28 aug 2013, 14:34
door Edwin
Die ja, maar zonder Veolia-sticker o.i.d.

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Geplaatst: wo 28 aug 2013, 18:28
door VIRM
Na eerst in Amersterdam te zijn geweest (met een SGMm met defecte halte-afroep, die het dus gewoon wel deed nadat de niet-zo-pro-actieve HC werd gevraagd er iets aan te doen...) vanaf Duivendrecht naar Holten.
In Duivendrecht was de IC naar Enschede ietsje vertraagd, omdat ervoor nog een Sprinter naar Hilversum moest en een IC naar Leeuwarden, lekker knus gepland daar. Ondertussen riep de omroep om dat er geen treinen tussen Weesp en Naarden-Bussum reden in verband met een defecte trein. Dus waarom reed de IC naar Enschede dan wel, beste omroepdame? De overgang van ProRail naar NS helpt dus geen fluit.
Onderweg +17 opgelopen, omdat er kennelijk een stukje enkelspoor beschikbaar was. Dit werd uiteindelijk teruggebracht tot +13. Maar omdat de aansluiting naar de s7000 maar 5 minuten was, liep ik dus meteen +30 op. Fijn!
In Holten overgestapt op Syntus lijn 91, een spiksplinternieuwe bus (volgens de OVinNL-wiki een Mercedes Citaro), die volgens de chauffeuse dus allemaal kuren had, waaronder een niet-werkende airco. :)

Vandaag op de terugweg in Amersfoort mogen overstappen op de s1500. Ondanks dat dit het beginpunt is, was er dus weer een vol prullenbakje. Ben ik het, of kom je dat gewoon weer veel vaker tegen?

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Geplaatst: wo 28 aug 2013, 18:36
door Thom91
Er wordt niet gereinigd op Schothorst, waar de s1500 keert.

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Geplaatst: wo 28 aug 2013, 19:04
door MdJ
VIRM schreef: In Holten overgestapt op Syntus lijn 91, een spiksplinternieuwe bus (volgens de OVinNL-wiki een Mercedes Citaro), die volgens de chauffeuse dus allemaal kuren had, waaronder een niet-werkende airco. :)?
Als hij spliksplinternieuwe bus was, was het een Citea LLE. Komen straks ook te rijden rondom Almelo-Enschede en nu alvast de oude ambassadors op lijn 91 en 92 aan het vervangen.

De citaro's zijn van OAD en zijn juist vrij oude bussen, uit 2003.

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Geplaatst: wo 28 aug 2013, 19:32
door Daniel
NS had uitgepakt vandaag... zowel op de heen- als terugweg van/naar het werk kwam de conducteur langs. Dat was ondertussen behoorlijk lang geleden. Vanmiddag schoot ik nog wakker toen de conductrice haar komst aankondigde, want tja, dat die in de t559 langskomt is nog een tikkeltje zeldzamer.

In Utrecht staat inmiddels al enige tijd een grote lichtkrant aan het begin van de Croeselaan die waarschuwt voor ernstige verkeershinder vanaf 26 augustus in die straat. Gezien de gebruikelijke verkeerslichtafstelling in Utrecht is het inderdaad ook erg hinderlijk als je gewoon vlot door kunt rijden en amper een auto op straat ziet, dan ben je overal te vroeg :mrgreen: De laatste tijd loopt de busreis hier in ieder geval behoorlijk vlot, zeker nu er ook 's ochtends al verkeersregelaars staan rondom de Rabobank waar inmiddels beide weghelften open zijn maar nog geen verkeerslichten staan.

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Geplaatst: wo 28 aug 2013, 19:45
door VIRM
Overigens nog een dingetje vergeten: ik zag vandaag twee stellen gekoppelde Plan V aan de Zaanstraat (westkant van Amsterdam Centraal). Ik dacht dat alle Plan V'tjes die rond Amsterdam Centraal stonden al waren afgevoerd?

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Geplaatst: wo 28 aug 2013, 19:57
door Daniel
Dat zullen wel de V'tjes zijn die, volgens zeggen tot eind deze week, dagelijks het slagje t14523 - t1556 maken (1556 rijdt Asd - Ekz i.v.m. aankomende s140 rond die tijd). Die staan dus zo'n beetje heel de dag ergens in Amsterdam te niksen.

Deze dus...
Afbeelding

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Geplaatst: wo 28 aug 2013, 20:03
door VIRM
@Daniel: aangezien de spits-IC's, voor zover ik voorbij zie komen in Zaandam, worden uitgevoerd door DDAR/VIRM, is tweemaal Plan V niet een beetje opvallend?

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Geplaatst: wo 28 aug 2013, 20:07
door Daniel
Opvallend wel, maar jij suggereerde dat het sloopstelletjes waren die daar nog stonden. Overstaan op de Zaanstraat is echter wel logisch voor een trein die naar 10A moet worden voorgerangeerd rond de tijd dat vanaf de andere kant de s140 op 11 binnenkomt, dat elimineert voorbrengen vanaf de Watergraafsmeer nogal.

Wat er aan sloop-V'tjes in Amsterdam staat bevindt zich allemaal op de Dijksgracht zover nog aanwezig.

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Geplaatst: wo 28 aug 2013, 20:33
door Thom91
VIRM schreef:@Daniel: aangezien de spits-IC's, voor zover ik voorbij zie komen in Zaandam, worden uitgevoerd door DDAR/VIRM, is tweemaal Plan V niet een beetje opvallend?
Zeker, want het zijn tot op heden iedere dag drie ;)

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Geplaatst: wo 28 aug 2013, 20:51
door Michael
Edwin schreef:Afgelopen vrijdag rond 9:30 op de A27 ri. Utrecht t.h.v. Hilversum een rood witte bus (TCR?) met een schuine kleurscheiding met nummer 5264 had een groene kentekenplaat, zo'n plaat die je krijgt bij een testrit. Zat alleen een chauffeur in. Iemand die hier iets meer van weet/van kan maken?

Verder zag ik zondagavond (rond 21:00) tussen Breda en Antwerpen t.h.v. Meer een Veolia-bus richting Brugge rijden met Geen Dienst. Een mat-rit voor de maandagochtendstart?
Het lijkt me sterk dat je die bus met handelaarsplaten daar hebt gezien. Bus is namelijk gewoon nog van Veolia en hoort in Brabant te rijden. Dat je de bus daar hebt gezien kan wel zijn dat ie vanuit Sneek komt. Daar wordt het chassis namelijk hersteld als dat nodig is.

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Geplaatst: wo 28 aug 2013, 21:59
door fogeltje
@Milco's verhaal: Ik denk niet dat het scherm stuk was. Want als de 121 richting Eindhoven net geweest is, dan gaat de volgende 121 richting Eindhoven inderdaad zo een 57 minuten later. Maar als je even wacht, dan verspringt het scherm naar "122 richting Eindhoven 30 minuten" of iets dergelijks. Dat is het nadeel van die InfoTin. Het heeft maar 1 regel en toont alleen de eerstvolgende rit van een lijn met een maximum van twee ritten totaal en kan volgens mij maximaal 1 uur vooruit kijken. En voor niet frequentie reizigers is busstation Nuenen gewoon even lastig omdat de sneldiensthalte richting Eindhoven inderdaad aan "de grote weg" ligt terwijl de 6/21/22 weer op het "busstation" proper stoppen.

Ik heb maandag gelukkig maandag in Eindhoven en gisteren in Utrecht hele behulpzame chauffeurs gehad. Ik zat op mij onbekende lijnen en wist wel bij welke halte ik moest uitstappen (dat had ik opgezocht van te voren) maar niet waar die dingen in godsnaam precies lagen. Maar in de Hermes bus deed het infoscherm het niet en de GVU bus had er niet eens een. In beide gevallen heeft de chauffeur netjes voor mij de halte omgeroepen (want afroep verliep ook niet optimaal).

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Geplaatst: wo 28 aug 2013, 22:46
door Michael 1988
Edwin schreef:
Die ja, maar zonder Veolia-sticker o.i.d.
Het is vrij simpel. Arriva Brabant heeft 8xxx-nummers op de Amba's staan en Veolia 5xxx-nummers. Of nog makkelijker. Arriva heeft geen enkele Amba in een 5xxx reeks en Veolia geen enkele bus in een 8xxx reeks (ook niet uit de tijd van BBA, Limex en SBM). Daarnaast hebben de amba's van Veolia hangende buitenspiegels aan de rechterkant en Arriva staande. Zo kun je dus in Brabant makkelijk de vervoerder herkennen van de bussen zonder op de achterkant/zijkant achteraan te kijken.

Edit: Zie net op enkele foto's dat de serie 901-902, 5050-5052 en 5392-5393 van Veolia staande buitenspiegels hebben. Maar oorspronkelijk hadden de serie 901-902 en 5050-5052 wel hangende buitenspiegels (in de tijd van BBA). Maar er zijn dus uitzonderingen bij Veolia.

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Geplaatst: do 29 aug 2013, 11:04
door Z2N
10 bakken VIRM in de t12731. Beetje overdreven na Zwolle, denk ik zo. Heb nu een heel rijtuig voor mijzelf!

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Geplaatst: do 29 aug 2013, 13:56
door Jef400
Lol volvo 8700 als besloten vervoer naar de gymles.

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Geplaatst: do 29 aug 2013, 17:09
door Suus
GVU dubbelgelede 919 was op een wat onhandige plek op busstation zuid kapot gegaan en moest afgesleept worden...

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Geplaatst: do 29 aug 2013, 19:12
door Daniel
Een beetje onhandige actie van een Connexxion-chauffeur vanmiddag: die van een propvolle gelede op lijn 374 (met +8) besloot te stoppen bij halte Europalaan waarop de achteropkomende en nagenoeg lege Amba van lijn 65 'm inhaalde. Gezien z'n volheid had 'ie beter door kunnen rijden en de reizigers voor de achterligger over kunnen laten, nu werd het een behoorlijk geprop om de reizigers van de momenteel wat beperkt bediende halte Anne Frankplein er ook nog in te krijgen.

Het had wellicht ook wat schade voorkomen: op de drempel bij het verlaten van het Anne Frankplein zat ging met een flinke dreun de bodemplaat tegen het asfalt.

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Geplaatst: vr 30 aug 2013, 23:40
door Daniel
Vandaag vol door de spits Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal - Dordrecht gedaan waarbij het eigenlijk bizar was hoe leeg de treinen waren voor een vrijdagmiddagspits. Zowel in de t12554 (VIRM-VI) als de t5165 (SLT-VI) gewoon een vierzit op de hele rit met maximaal één passagier hoeven delen. Heb die treinen toch weleens aanmerkelijk drukker gezien.