OVer je reiservaringen in augustus 2013

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11003
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Berichtdoor Vinny » Di 06 Aug 2013, 21:17

Ik mis "we hopen dat wanneer we bij Zwolle zijn aangekomen, dat de bovenleiding gerepareerd is. Anders kunt u omreizen via Leeuwarden". :wink:
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25103
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Berichtdoor Daniel » Di 06 Aug 2013, 21:20

Je hoefde dus niet om te reizen, want de Sprinters reden wel naar Groningen. En op de aansluitingen in Zwolle zou hij later nog terugkomen werd bij aankomst in Amersfoort gemeld :wink:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25103
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Berichtdoor Daniel » Wo 07 Aug 2013, 08:25

Roestrijden voor gevorderden vanmorgen met de t1718. Normaal berijdt deze trein tussen Blauwkapel Oost en net voor het emplacement van Utrecht Centraal geenenkel wissel in de afbuigende stand, vanmorgen waren het er niet minder dan 11 stuks :shock:
Dat leverde de volgende route op: BM -> BR -> 303 -> BB -> Wachten op tegentrein -> BN en vervolgens werden op emplacement Utrecht C. ook nog wat extra wissels meegenomen om weer op spoor 8 uit te kunnen komen. De machinist mocht zich vervolgens wel even haasten om in 2 minuten te kunnen keren voor het vervolg van de rit.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

KM46
Berichten: 8062
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Berichtdoor KM46 » Wo 07 Aug 2013, 10:20

Hmm, ik dacht dat roestrijden in de spits niet meer mocht ivm eventuele vertragingen die kunnen ontstaan.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25103
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Berichtdoor Daniel » Wo 07 Aug 2013, 10:35

Het lijkt ook alleen nu in de zomer te gebeuren als deze trein aan de vroege kant is. Dacht vanmorgen nog bijna dat er een vaste roestrijdag voor de t1718 is, maar dat blijkt niet zo te zijn: vorige week uitsluitend op dinsdag (maar toen ook alleen maar de overloop bij Blo), deze week dus juist op woensdag.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Milco
Berichten: 3564
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Berichtdoor Milco » Wo 07 Aug 2013, 13:37

Al sinds vanochtend is de Westerscheldetunnel afgesloten door een brand in 's-Heerenhoek waarbij de rook de tunnel inwaait. Nu worden automobilisten omgeleid via Antwerpen, maar er is dan ook geen busverkeer in de tunnel. ik ben benieuwd hoe die dan worden omgeleid. Of zal er nu helemaal geen busvervoer zijn en keren de bussen voor de tunnel terug in de andere richting?
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 26-11-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25103
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Berichtdoor Daniel » Do 08 Aug 2013, 08:05

Vanmorgen kwam ik een "8 Utrecht Centraal" tegen op de Mineurslaan in Utrecht. Tenzij de film was vastgelopen (´tis immers een GVU bus, daar gebeurd dat om een of andere reden nogal eens) was die aardig de weg kwijt :P
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

010jongen
Berichten: 667
Lid geworden op: Ma 25 Apr 2011, 19:56

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Berichtdoor 010jongen » Vr 09 Aug 2013, 11:23

Door de afsluiting van de overweg in Utrecht t.h.v. Ziekenhuis Oudenrijn rijdt lijn 7 richting Centraal een flink stuk om, vanaf Oudenrijn wordt terug gereden naar 5 mei plein om vanaf daar weer terug te rijden naar Oudenrijn on vanaf daar weer op z'n eigen route te rijden. Dit ommetje zorgde gister voor een aankomst op Utrecht Cs met +20. Lijn 7 heeft zowat elke omleiding die je kan bedenken wel gereden de laatste tijd.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25103
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Berichtdoor Daniel » Vr 09 Aug 2013, 20:16

Een ongelukkige situatie op station Amersfoort vanmiddag: de t11642 kon niet rijden door een wisselstoring bij Weesp, maar de omreismogelijkheid in de vorm van de t1742 was er ook niet want die was gestrand achter een bermbrand tussen Apeldoorn en Amersfoort.
Wellicht dat bij een wat snellere bijsturing en simpeler dienstroosters het materieel dat als t11643 op Schothorst was aangekomen (op Somda is inmiddels bevestigd dat die nog voor de storing uit gekomen is) als 301742 ingezet had kunnen worden. Had de omreizers nog wat tijd gescheeld en met allemaal mensen met koffers in de t5642 proppen was natuurlijk ook niet heel handig.

Later op de middag zag ik nog een behoorlijk gevalletje oeps: de t5559 stond op spoor 1 van Utrecht Overvecht. Tenzij de V in Plan V betekend dat dat treinstel kan vliegen zal die Baarn wel nooit bereikt hebben, want bij Blauwkapel waren de lage sporen opgebroken wegens werkzaamheden :P

En tot slot: wat heeft men Busstation Lekbrug in Vianen eigenlijk bizar ingedeeld. In beide richtingen zijn daar vier halteperrons aanwezig, maar effectief worden er slechts drie gebruikt. Dit ondanks dat er in beide richtingen een perron is wat liefst 5 lijnen moeten delen die er ook nogal eens tegelijk zijn. In de praktijk wijken die dan uit naar een ander perron waardoor je als reiziger behoorlijk moet opletten waar je bus stopt. Ze hadden het beter helemaal dynamisch kunnen maken met de bijbehorende informatievoorzieningen.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Ronald
Berichten: 3238
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Berichtdoor Ronald » Vr 09 Aug 2013, 20:20

Een enkel ICMm-drietje in de IC van Zwolle naar Utrecht is niet bepaald overbemeten op vrijdagavond...

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Berichtdoor Thom91 » Ma 12 Aug 2013, 14:40

Toen ik gisteren bij Bolzano over de Autostrada jakkerde werd ik ingehaald door een ÖBB Taurus met ÖBB rijtuigen. Opvallend detail: 1 van de rijtuigen had nog een NS logo aan de zijkant als ik het goed had gezien! :)
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3997
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Berichtdoor reisthijs » Ma 12 Aug 2013, 14:54

Daniel schreef:Later op de middag zag ik nog een behoorlijk gevalletje oeps: de t5559 stond op spoor 1 van Utrecht Overvecht. Tenzij de V in Plan V betekend dat dat treinstel kan vliegen zal die Baarn wel nooit bereikt hebben, want bij Blauwkapel waren de lage sporen opgebroken wegens werkzaamheden :P
Tijdens de werkzaamheden van de afgelopen drie dagen reed Plan V alleen in een pendeldienst tussen Utrecht Centraal en Overvecht, die keerde daar op spoor 1 dus dat moet de trein zijn geweest die jij hebt gezien.

Tussen Utrecht en Baarn werd met SLT gereden.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

KM46
Berichten: 8062
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Berichtdoor KM46 » Ma 12 Aug 2013, 17:14

Was dat een SLT IV of VI?

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25103
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Berichtdoor Daniel » Ma 12 Aug 2013, 19:21

SLT-IV :wink:

@Reisthijs: ik zag veel later inderdaad dat die pendeltrein Utrecht Centraal - Utrecht Overvecht in een nogal bizar pad reed wat sterk afwijkt van het normale s5700 pad. Normaal zou je met de s1700 immers überhaupt geen 5700 tegenkomen onderweg, maar uitsluitend de s5500.
Wat het nut mocht zijn van 2 minuten voor de s5500 uit rijden met die pendel, ik heb geen idee. Echt veel lijkt het zo niet toe te voegen: als je vanuit de NS-bus net de trein zou missen hoefde je nu slechts 13 i.p.v. 15 minuten te wachten. Nounou, da's echt een tijdwinst die een extra pendel rechtvaardigt...
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 4059
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Berichtdoor Etienne » Di 13 Aug 2013, 20:09

Nu ik enkele dagen op vakantie ben in Berlijn vind dat S-Bahn verkeer echt goed geregeld. Elke 10 Minuten kan ik hier opstappen en ben met een kleine 20 minuten in Berlijn. Alleen gisteren liep het een beetje spaak door vertragingen op de S7-as, waarvan er één korte tijd defect stond op Alexanderplatz. De daaropvolgende treinen zaten allemaal goed vol, waardoor ik 2 treinen voorbij heb laten gaan voor er den legere trein kwam.
3e jaars student Geodesie / Geo-Informatie

Mijn website: http://busseninnederland.weebly.com.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25103
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Berichtdoor Daniel » Di 13 Aug 2013, 20:31

Vanwege de aanrijding tussen 't Harde en Zwolle kwam IC t559 in Amersfoort op spoor 5A binnen om daar te keren op de tegentrein naar Rotterdam. Niet heel handig voor de reizigers die verder naar Zwolle wilden omreizen, gezien de binnenkomst licht vertraagd was mochten die even aardig doorlopen om de t1559 nog te kunnen halen.
Blijkbaar geen rangeermachinist beschikbaar, anders hadden ze 'm mooi om kunnen rijden via Schothorst in het pad wat normaal de s1500 gebruikt (da's immers leeg in de spits Edit: ownee, er rijdt rond 17.05 nog een LM Amf - Amfs - Amf t.b.v. een 1500 omdat er dan nog geen uit Dv terug komt)

Opvallend was overigens dat nog wel heel erg veel reizigers kennelijk nog vastgeroest zitten in dat ze het best via Deventer om kunnen reizen. De bezetting in de 559 was in ieder geval niet noemenswaardig minder terwijl in Utrecht via de omroep ook een omreisadvies via Amsterdam Zuid werd gegeven: voor wie daar instapte scheelt dat nog een overstap ook.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25103
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Berichtdoor Daniel » Di 13 Aug 2013, 22:11

Ik wist wel dat NS die overtollige hogesnelheidstreinen ergens anders in ging zetten... Nouja, 'tis maar een proef kunnen we gelukkig zeggen :P Of die V250 is nu als ICMm vermomd.

Let vooral even goed op de tijden, dit traject kost normaalgesproken 33 minuten rechtstreeks en de looptijd van de cico naar de trein komt er nog bij...
Afbeelding
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11929
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Berichtdoor Geert » Di 13 Aug 2013, 22:54

Vanavond de Fyra van 18.09 uit Rtd richting Breda genomen. De rit ging voorspoedig tot Lage Zwaluwe, in Lage Zwaluwe kwam de trein vrij abrupt tot stilstand en werd even later omgeroepen dat de loc last had van een 'spanningsprobleem'. Aangezien we niet ver van de spanningssluis waren vreesde ik al het ergste, maar gelukkig kon 10 minuten later de boel weer verholpen worden en reden we langzaam verder. Hele tijd langzaam gereden en uiteindelijk met bijna +20 aangekomen in Breda...

Gebruikersavatar
Gertjan
Berichten: 301
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Berichtdoor Gertjan » Wo 14 Aug 2013, 02:34

Bij Lage Zwaluwe heb je eerder last van de fasescheiding dan van de spanningssluis. Daar kom je met 30 nog wel door (je hebt immers maar een 10 meter permanent geaard deel, de rest is schakelbaar).
Maarja die fasescheiding kunnen ze ook onder spanning zetten.
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11929
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Berichtdoor Geert » Wo 14 Aug 2013, 09:14

Aha. Dat is in ieder geval goed om te weten voor de volgende keer ;)

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Berichtdoor hauptbahnhof » Za 17 Aug 2013, 16:26

Daarnet even in de stad wezen lunchen. Daarna terug naar Asd en wilde de s4000 naar Dvd nemen. Op 1 sec na gemist. Dus dan maar de trein naar Asa en vanaf daar de metro. Alleen bij Dvd ging het niet helemaal goed en stond de metro eerder dan zou moeten stil. De laatste bak stak net uit dus konden we niet uitstappen. Uiteindelijk een half uur in die metro gezeten en toen kon hij wel achteruit (eerder geprobeerd) terug naar Van der Madeweg) waar hij naar het emplacement is afgerangeerd.

KM46
Berichten: 8062
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Berichtdoor KM46 » Za 17 Aug 2013, 19:41

Zag vanmiddag om 17:05 een Fyra trein door Rta rijden richting Gd ->Amsterdam Centraal. Ik neem aan dat dit iets te maken heeft met de problemen bij Schiphol.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25103
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Berichtdoor Daniel » Za 17 Aug 2013, 20:10

**Zwaait met terugwerkende kracht nog even naar KM46**

Dat was inderdaad een omgeleide Fyra wegens de brandmelding in de Schipholtunnel. Mooi snel pad, in Gouda haalden we zelfs de s1700 nog in :D
Eindbestemming was Amsterdam Bijlmer ArenA overigens, echter werd dat station vrij laat pas omgeroepen (bij vertrek uit Rotterdam was al wel aangegeven dat 'ie tot daar zou rijden), waardoor een Japans gezelschap dat tegenover me zat vrij gehaast uit moest stappen. Voor dat gezelschap zal NS Hispeed wel een knopje in het systeem hebben moeten afstoffen, want ze hadden gereserveerde zitplaatsen begreep ik toen ze de reizigers die hier eerst zaten aanspraken. Dat zal wel relatief weinig voorkomen in de Fyra gok ik zo.

Zelf van Bijlmer even vlug met de metro naar Duivendrecht gereisd waar ik zelfs nog dezelfde IC naar Amersfoort kon halen als wanneer ik gewoon via Schiphol had kunnen reizen. Inchecken bij het GVB kostte echter wel wat moeite want alle poortjes op de laatste na bleken buiten dienst te zijn...

Afbeelding
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

VIRM
Berichten: 3402
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Berichtdoor VIRM » Za 17 Aug 2013, 22:57

Gisteren viel het mijn reisgenote op dat er bij station Deventer nog een 1ste klas, 2de klas en 3de klas wachtkamer bestaat. Hoe oud zijn die? :)

Daarnaast nog op het busstation van Hengelo naar de audiopaal gekeken. Die staat dus nadat je het stationsgebouw uitkomt ergens links, bij een apart blindegeleidelijnenparcoursachtigiets. De paal zegt wel welk perron je moet hebben, maar dan mag je het vervolgens ook helemaal zelf uitzoeken waar dat perron is. Sorry dat ik het zeg marvinkok, maar dat is volgensmij weer gevalletje belastinggeldverspilling. :)

Later op de dag nog een gevalletje waarbij bleek dat de NS haar mobiele reisplanner nog niet dummieproof heeft gemaakt: een meisje achter mij in de IC van Enschede naar Schiphol, die naar Leiden moest, kon niet bevatten dat ze in Duivendrecht om 18:10 aankwam op spoor 4 en over kon stappen om 18:14 op spoor 4 op een trein die in de reisplanner stond aangegeven als 'richting Schiphol'. Misschien is het handiger om in de reisplanner de eindbestemming van treinen weer te geven? Ik zat mij zo te ergeren aan het gepruts dat ik maar ben gaan helpen. :P
Beul van de blindegeleidelijn

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4442
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Berichtdoor JWM » Za 17 Aug 2013, 23:40

Zelf van Bijlmer even vlug met de metro naar Duivendrecht gereisd waar ik zelfs nog dezelfde IC naar Amersfoort kon halen als wanneer ik gewoon via Schiphol had kunnen reizen.
Is het niet veel sneller om in Rotterdam meteen een trein naar Amersfoort te nemen :?:


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten