Pagina 3 van 6

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Geplaatst: za 17 aug 2013, 23:53
door Daniel
Het scheelt maar een halfuurtje :P Maargoed, dit was een puur hobbymatig ritje zonder de bedoeling zo snel mogelijk van A naar B te komen. En aangezien ik Rotterdam - Utrecht wel zo'n beetje kan dromen nam ik voor de variatie eens een andere route (nouja, door de omleiding alsnog Rotterdam - Woerden afgelegd maar Woerden - Breukelen was dan weer een tijd geleden)

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Geplaatst: zo 18 aug 2013, 13:30
door iljitsch
Gister een strandwandeling gemaakt van Kijkduin naar Hoek van Holland.

Ik moest van Den Haag HS naar Kijkduin, en volgens de 9292-app was de snelste manier met de trein naar CS en dan bus 24, met een overstap van 6 minuten. Maar dat viel dus lelijk tegen, want de bus reed al weg toen ik de trap naar het busplatform op liep, zo'n 4 minuten te vroeg!!!

De volgende bus was ook vijf minuten voor tijd op het busplatform maar bleef wel wachten tot het tijd was om te vertrekken.

In Hoek van Holland net op tijd om de trein weg te zien rijden, 30 minuten wachten op de volgende... handig. Die trein zat aardig vol, lijkt me dat ze best wel elk kwartier kunnen rijden bij goed strandweer.

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Geplaatst: zo 18 aug 2013, 22:21
door Meltrain
Bij zeer goed strandweer wordt de s4200 inderdaad verlengd naar Hlds. :)

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Geplaatst: zo 18 aug 2013, 22:29
door ODRAIL
Dan vraag ik mij af bij welke temperatuur dit geldt (25 graden of meer misschien)?

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Geplaatst: zo 18 aug 2013, 23:00
door Thom91
Als de trein nog niet overvol was is er geen reden om de dienst te verdubbelen hoor..

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Geplaatst: zo 18 aug 2013, 23:17
door iljitsch
Het was onder de 25 graden en een straf windje, trein was zeker niet overvol, maar toch.

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Geplaatst: ma 19 aug 2013, 00:42
door Ardan
VIRM schreef:Gisteren viel het mijn reisgenote op dat er bij station Deventer nog een 1ste klas, 2de klas en 3de klas wachtkamer bestaat. Hoe oud zijn die?
1914.

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Geplaatst: ma 19 aug 2013, 09:30
door Meltrain
Uit Rtd vertrokken net 9 of 10 bakken ICMm als s1900 naar Venlo, waarbij het laatste stel slechts tot Eindhoven gaat.
In deze treinserie had ik dat nog niet eerder gezien.

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Geplaatst: ma 19 aug 2013, 11:42
door Michael
Gebeurt wel vaker. Vooral 's avonds.

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Geplaatst: ma 19 aug 2013, 18:43
door Daniel
Omstreeks 16.40 uur stond op spoor 9 te Utrecht Centraal een ICE in de weg te staan. Koersdisplays gaven aan dat het wel een trein naar Amsterdam Centraal was geweest, maar toen deze omstreeks 16.45 uur vertrok in die richting bleek er helemaal niemand in te zitten. Kennelijk voor reizigers opgeheven dus, maar niet kunnen zien of hij richting Watergraafsmeer ging of op de Cartesiusweg ging keren om de eerstvolgende ICE naar Duitsland te rijden.

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Geplaatst: ma 19 aug 2013, 21:51
door Wubbo
Keren op het middenspoor van Maarssen is ook een truc die regelmatig uitgehaald wordt met een ICE.

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Geplaatst: di 20 aug 2013, 12:17
door Edwin
Gisterochtend (7:55) stond er een R-Net Amba op Prins Hendrikkade/Amsterdam CS. Met lijnnummer 391 en busnummer 3573. Rond 7:57 vertrok de bus opeens weer richting IJTunnel met "391 Geen Dienst" op de film. Vast ergens, vanuit Zaandam, rechtdoor gereden ipv rechtsaf...

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Geplaatst: di 20 aug 2013, 15:53
door 010jongen
Vandaag heb ik wat rondgereisd door Waterland met EBS, het viel me op dat de inzet van geleed materieel erg beperkt is vergeleken met de arriva tijdperk. Is hier een reden voor of ligt het aan de vakantiedienst

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Geplaatst: di 20 aug 2013, 20:19
door Daniel
Het idee van EBS was dat ze beter vaker konden rijden dan zo'n beetje alles geleed te rijden. EBS heeft zodoende ook vrijwel geen geledes.

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Geplaatst: di 20 aug 2013, 21:46
door Vinny
Volgens mij is dat het beleidsuitgangspunt van de stadsregio geweest. Bij Amstelland-Meerlanden heeft men destijds ook bedongen dat er veel minder gelede bussen ingezet mochten worden.

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Geplaatst: wo 21 aug 2013, 15:44
door 010jongen
Ritje met lijn 33 gemaakt van Papendorp naar Nieuwegein.. 0 reizigers. Denk dat deze lijn pas een succes word zodra deze wordt doorgetrokken naar Maarssen

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Geplaatst: wo 21 aug 2013, 16:53
door Thom91
Ik moet omreizen door een springer bij Heiloo.

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Geplaatst: wo 21 aug 2013, 17:21
door JWM
Is geen springer maar een fout geparkeerde rollator.

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Geplaatst: wo 21 aug 2013, 23:17
door Suus
Vanavond miste ik op 20 seconden de metrobus op Amsterdam Centraal, dan maar de volgende bus genomen. Nou, dit werd een zegetocht voor de metrobus mensen _O_

De bijna lege bus kon zonder stoppen het busstation af want het licht stond op wit, toen heeft de bus zelfs nog even de 55 aangetikt op de Prins Hendrikkade om vervolgens met dubbelgroen tot stilstand te komen bij de halte Waterlooplein voor 1 uitstapper en 1 instapper. De deuren gingen dicht en meteen ging het licht op groen en ging de bus met een zwierige bocht de Weesperstraat op. Bij Weesperplein geen in- op uitstappers dus hoppakee met 50 over de kruising. Ook bij Wibautstraat wou niemand eruit en de halte werd op dat moment net aangedaan door de propvolle voorganger dus eventuele reizigers daar mochten zich lekker in het gangpad proppen. Uiteindelijk was de bus in de recordtijd van 9 minuten en 49 seconden op het Amstelstation, mijn vorige record van 12 minuten kan dus de prullenbak in *O*

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Geplaatst: wo 21 aug 2013, 23:19
door Vinny
Ik zeg: afschaffen de metro en gewoon bussen laten rijden :evil:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Geplaatst: vr 23 aug 2013, 01:07
door Michael 1988
Ik was zelf weliswaar met de auto, maar toen ik vandaag naar de Efteling ging zag ik onderweg op lijn 303 en 304 enkele versterkingsbussen van TCR. Het ging sowieso om de 497, een andere gelede citaro in EBS huisstijl, een gelede O407 in Arriva huisstijl en een gelede citaro (ik gok de 412, gezien ik hem in de verte zag en zag dat hij links het Arriva logo miste) in Arriva huisstijl. Helaas geen foto's van kunnen maken, maar de 497 reed wel een stukje achter mij. Maar ik wist niet dat Veolia gelede bussen tekort kwam in Brabant. Ze reden namelijk vooral als versterkingsbussen richting de Efteling (iets wat wel nodig was gezien de drukte vandaag).
Daniel schreef:Het idee van EBS was dat ze beter vaker konden rijden dan zo'n beetje alles geleed te rijden. EBS heeft zodoende ook vrijwel geen geledes.
Vrijwel geen geledes valt op zich wel mee. Het komt zo over alsof er minder dan 10 daar rondrijden. Maar het zijn er 25 tegenover een totaal van 221 bussen (incl. de Scania-Higer A30 bussen), wat ongeveer 11% van het totale wagenpark is. Dat is excl. de minimaal 3 gelede bussen van TCR die daar rondrijden (of rondreden) op de scholierenlijnen en excl. het ander materieel van onderaannemers die rijden voor EBS in die concessie. Oke, als je gaat vergelijken dat Arriva minimaal 122 gelede bussen had rijden in die concessie is het wel een flink stuk minder. Maar als ik zo kijk op o.a. Wikipedia had Arriva maar 177 eigen bussen rijden in die concessie.

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Geplaatst: vr 23 aug 2013, 09:34
door Meltrain
Op dit moment is het op Rlb niet mogelijk in of uit te checken en van de HC hoorde ik dat het in Brd ook al niet ging.
Op Rtz was echter geen probleem zag ik vanuit de s5100.

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Geplaatst: vr 23 aug 2013, 09:59
door Daniel
Michael 1988 schreef:Oke, als je gaat vergelijken dat Arriva minimaal 122 gelede bussen had rijden in die concessie is het wel een flink stuk minder. Maar als ik zo kijk op o.a. Wikipedia had Arriva maar 177 eigen bussen rijden in die concessie.
Tja, in hoeveelheden heeft EBS dus ongeveer net zoveel geledes als Arriva daar standaards had. Dat valt toch wel een minderheid te noemen.
Overigens had Arriva de Qliners uitbesteed aan TCR net zoals EBS dat aan Oostenrijk gedaan heeft, maar reden die TCR-Qliners met TCR nummers waarmee het aantal wellicht wat vertekend raakt. Daarnaast rijdt EBS nu de scholierenlijnen zelf met hun eigen wagenpark waar Arriva deze allemaal aan TCR had uitbesteed.

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Geplaatst: vr 23 aug 2013, 11:35
door Michael
Michael 1988 schreef:Ik was zelf weliswaar met de auto, maar toen ik vandaag naar de Efteling ging zag ik onderweg op lijn 303 en 304 enkele versterkingsbussen van TCR. Het ging sowieso om de 497, een andere gelede citaro in EBS huisstijl, een gelede O407 in Arriva huisstijl en een gelede citaro (ik gok de 412, gezien ik hem in de verte zag en zag dat hij links het Arriva logo miste) in Arriva huisstijl. Helaas geen foto's van kunnen maken, maar de 497 reed wel een stukje achter mij. Maar ik wist niet dat Veolia gelede bussen tekort kwam in Brabant. Ze reden namelijk vooral als versterkingsbussen richting de Efteling (iets wat wel nodig was gezien de drukte vandaag).
Die O407 is sowieso een O405. Maar lijn 303 en 304 rijden niet buiten de vakanties. Omdat midden Nederland en Noord Nederland nog vakantie hebben heeft Veolia besloten om die lijnen nog 2 weken langer te laten rijden. Hiervoor is TCR ingeschakeld.

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Geplaatst: vr 23 aug 2013, 13:46
door Jef400
Daniel schreef:
Michael 1988 schreef:Oke, als je gaat vergelijken dat Arriva minimaal 122 gelede bussen had rijden in die concessie is het wel een flink stuk minder. Maar als ik zo kijk op o.a. Wikipedia had Arriva maar 177 eigen bussen rijden in die concessie.
Tja, in hoeveelheden heeft EBS dus ongeveer net zoveel geledes als Arriva daar standaards had. Dat valt toch wel een minderheid te noemen.
Overigens had Arriva de Qliners uitbesteed aan TCR net zoals EBS dat aan Oostenrijk gedaan heeft, maar reden die TCR-Qliners met TCR nummers waarmee het aantal wellicht wat vertekend raakt. Daarnaast rijdt EBS nu de scholierenlijnen zelf met hun eigen wagenpark waar Arriva deze allemaal aan TCR had uitbesteed.
Op de Scholierenlijnen worden zowel r-net bussen als gele bussen ingezet, zijn zelfs drie gelede citaro's van Arriva overgenomen die in de gele kleurstelling rijden.