OVer Missers in de Reisinformatie #30

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Daniel »

Ik zag overigens in de tussentijd dat het op meer plekken fout gaat als eenmaal een melding aan een trein is toegevoegd en er komt een tweede melding bij of een andere voor in de plaats. Dan blijkt de reden hetzelfde te blijven.

Zo was er gisteren een situatie waarin Utrecht - Arnhem kort plat lag, waarbij treinen i.p.v. de oorspronkelijke melding "Rijdt niet verder dan Arnhem i.v.m. Vierdaagse" een melding "Rijdt niet i.v.m. Vierdaagse" kregen.
Eveneens het geval met een s800 die in Den Bosch werd opgeheven waarbij "Rijdt via een andere route i.v.m. werkzaamheden" veranderde in "Rijdt niet i.v.m. werkzaamheden" terwijl die werkzaamheden helemaal niets met de inkorting tot Den Bosch te maken hadden (die zijn immers tussen Utrecht en Amsterdam).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Justin »

Vierdaagse werkzaamheden :mrgreen:
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door fogeltje »

De NS faalde enorm hard vanavond met de werkzaamheden rond Amsterdam. Ik moest van Krommenie-Assendelft naar Eindhoven. Volgens de NS Reisplanner app zou er om 21:17 een trein naar Zaandam gaan, aankomst 21:30 en om 21:36 vanaf Zaandam een rechtstreekse naar Eindhoven, een 800, omgeleid tussen Amsterdam en Utrecht via Hilversum met een stop in Hilversum, verder niks. Dat was dus een spooktrein. Om 21:37 ging wel een IC naar Nijmegen, die stopte niet alleen in Hilversum maar bij meer dorpen. Al in al een half uur langer onderweg. Gelukkig had ik een half uur marge ingebouwd, anders had ik mijn laatste bus gemist.

Ik kan de fout nu niet meer reproduceren, maar ik heb screenshots gemaakt. Dus er gaat wel een klacht naar NS. Juist bij werkzaamheden moet ik van die reisplanner erop aan kunnen dat hij juist is.
"Een touringcar is geen bus"
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door wouter15 »

Weet iemand waarom er om .23 en .53 2 treinen naar Utrecht C gaan? Heeft niks te maken met de werkzaamheden tussen Woerden en Bodegraven.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door fogeltje »

En klachten indienen bij de NS kan schijnbaar alleen onder kantoortijden, kon zowel gisterennacht als nu mijn klacht niet indienen omdat de service tijdelijk niet beschikbaar is :')
"Een touringcar is geen bus"
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door hauptbahnhof »

wouter15 schreef:Weet iemand waarom er om .23 en .53 2 treinen naar Utrecht C gaan? Heeft niks te maken met de werkzaamheden tussen Woerden en Bodegraven.
Vanaf waar zou dat zijn?
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door wouter15 »

hauptbahnhof schreef:
wouter15 schreef:Weet iemand waarom er om .23 en .53 2 treinen naar Utrecht C gaan? Heeft niks te maken met de werkzaamheden tussen Woerden en Bodegraven.
Vanaf waar zou dat zijn?
Vanaf station Woerden
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Daniel »

De HC van de t1669 was nogal vroeg met z'n omroep van Hilversum, die was namelijk al te horen toen we nog voor een rood sein bij Naarden-Bussum stonden :P Op 't eind van de omroep hoorde je de machinist al oproepen en korte tijd later volgde nog het bericht "Ik was net uiteraard veel te vroeg met omroepen, maar over zo'n 5 minuten rijden we alsnog station Hilversum binnen".
De machinist pakte 'm nog even terug toen we daar echt binnenreden met een omroepje "En nu zijn we wel echt in Hilversum".
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Daniel »

De DRIPs van halte Anne Frankplein en Balijelaan in Utrecht herkennen blijkbaar lijn 374 en 377 nog niet. Op het Anne Frankplein stond zodoende alleen lijn 81 erop, bij de Balijelaan scrollde "Geen reisinformatie beschikbaar" aangezien daar nu een heel logische situatie voor de reizigers aan de hand is: 374, 377 en 81 gaan alledrie linksaf de Croeselaan op, maar de eerste twee stoppen bij de halte op de Balijelaan zelf en de laatste bij de halte op de Croeselaan.
De andere kant op is datzelfde het geval, maargoed, dan is er tenminste nog een onderscheid in bestemming. ´tis trouwens een behoorlijk onmogelijke bocht met een gelede vanaf de busbaan op de Croeselaan naar de halte aan de Balijelaan. Mijn bus vanmorgen kwam met de aanhanger half op de rijbaan uit doordat je niet netjes de haltehaven in kunt rijden zo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door BrengMe »

Dit bord hoorde vier jaar geleden al vervangen te worden... :?
Afbeelding
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door wouter15 »

Ik vraag me af waarom ns.nl vanaf 15:30 geen melding heeft gegeven dat er minder treinen rijden tussen Utrecht C. en Veenendaal C. (de 17400 was opgeheven tussen Utrecht C. en Veenendaal C.). En ze hebben blijkbaar ook niet veel zin om even te melden dat er minder treinen rijden tussen Utrecht C. en Schiphol (IC (Heerlen-) Eindhoven - Utrecht C. - Schiphol reed niet tussen Utrecht C. en Schiphol). In de AV's stonden de treinen wel als "Rijdt vandaag niet" maar als dat de halve middag structueel is lijkt het me toch dat er ergens een storing zit.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Daniel »

De t1759 had vandaag zowel te Utrecht als Amersfoort de volgende twee meldingen op de TBP:
"Rijdt niet verder dan Drienerlo i.v.m. geplande werkzaamheden" en
"Later vertrek i.v.m. geplande werkzaamheden"

Geen idee welke werkzaamheden dat dan geweest zijn want zowel in Utrecht als Amersfoort zijn er geen werkzaamheden die het noodzakelijk maken dat deze trein pas later vertrekt. Het later vertrekken deed 'ie toch vooral doordat hij +20 had, niet door werkzaamheden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Geert »

Een foto en een screenshot, allebei vanmiddag rond 18:10 uur gemaakt in Rotterdam Centraal. Zoek de verschillen:

Afbeelding
Afbeelding

Waar is trein t2869 van 18:20 uur naar Utrecht Centraal gebleven op de T21?
Uiteindelijk bleek (via de omroep) dat deze trein opgeheven was. Beetje gek dat de trein wordt verwijderd van de T21's en TBP's en niet gewoon als opgeheven wordt gemarkeerd, zoals ook met de andere treinen gebeurd is. Blijkbaar wordt op zo'n moment de trein ook niet in de apps als opgeheven of verwijderd gemarkeerd. Ik vond het in ieder geval nogal verwarrend, aangezien ik mogelijk deze trein had willen nemen...
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door wouter15 »

Volgens de AV van Alphen aan den Rijn rijden de bussen die er rijden na 0:30 (wegens geplande werkzaamheden waarvan de reiziger van te voren niks wist) als extra trein. Lijk me best lastig om een bus over het spoo te laten rijden.
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door bartjemestrom »

Dat heet een railbus :D Desnoods ombouwen zoals een railkraan en rijden maar :D
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Daniel »

In de t1759 volgde net na vertrek een bericht voor reizigers naar Zwolle: die werden geadviseerd via Deventer te reizen vanwege een stremming op Amersfoort-Zwolle, vertrektijden en sporen zouden later volgen.
Beetje jammer dat diezelfde conductrice te Amersfoort vervolgens weer aangaf dat voor Zwolle op spoor 2 overgestapt kon worden. De stremming was er namelijk nog en op de TB7 was te zien dat de t559 nog opgeheven was. Omreizen was dus echt een beter idee, de omroep op het perron stuurde ze zodoende weer terug de trein naar Deventer in.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door webguy »

Dit ging over een internationale trein in Hengelo laatst:
Daniel schreef:Daar kan het nog zijn dat er door werkzaamheden in het buitenland later vertrokken wordt zodat een kruising beter past bijvoorbeeld. Kennelijk geeft men dat tegenwoordig dan aan met een vertraging i.p.v. een gewijzigde vertrektijd zoals voorheen in zo'n situatie te zien was.
Dit laatste gebeurt dus als de plantijden in de realisatie/bijsturing worden aangepast.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Klaasje »

Waarna de mcn de vertraging eruit gaat rijden en blijkt dat de trein sneller is dan uit de plansystemen komt als je ze zonder marge inplant. Wat is dat toch weer nuttig... :') Weten de sukkels achter het bureau veel...
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door webguy »

Maar als het een vertraging is wordt onder de 3 minuten niks getoond he :P Het zal dus de meesten niet opvallen, totdat je echt met 10 minuten gaat schuiven.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Daniel »

Het valt altijd op want er komt een melding van later vertrek te staan (maar die staat er nu soms ook al de trein gewoon flink vertraagd is bij)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Gekko123 »

Onder het mom van beter laat dan nooit: gisteren viel te Utrecht Centraal mijn oog op een PV die het had over een ICE International naar Venlo via Köln Hbf en 's-Hertogenbosch.
In werkelijkheid betrof het ICE t105 naar Basel. Ook de TBP op het perron toonde hetzelfde.

Aangezien ik zelf met de IC naar Maastricht mee moest tot 's-Hertogenbosch kon ik daar mooi zien dat ie daarvandaan naar Venlo ging, dit maal zonder tussenstops. Puur afgaand op de TBP's te Utrecht en 's-Hertogenbosch heeft deze ICE Utrecht - Keulen - 's-Hertogenbosch in pakweg een half uurtje afgelegd.

Vandaag ging het overigens te Utrecht weer fout bij een ICE, maar nu was het juist fout dat de ICE werd aangekondigd, terwijl in werkelijkheid de s3000 naar Nijmegen langs dat perron stond.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Daniel »

Wat ook fout ging in Utrecht is dat vrij laat werd aangekondigd dat de t11756 door defect materieel niet meer zou gaan rijden en reizigers naar Gouda de t2856 konden nemen.
Dit werd omgeroepen...
a) 1 minuut na de geplande vertrektijd van de 2856
b) luttele seconden voordat bij die 2856 het fluitsignaal klonk, de deuren sloten en de trein vertrok :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door VIRM »

Een vriendin van mij kreeg gisteren het reisadvies om in 4 minuten voer te stappen op Sloterdijk van spoor 12 (s2600) naar spoor 9 (s3300). Die miste gisteren dus de aansluiting.
Zojuist even gecheckt, en NS heeft nog steeds deze overstapmogelijkheid in de reisplanner staan. Ik heb hier maanden geleden al een e-mail over gestuurd en er zou wat aan worden gedaan. Kennelijk dus niet... Hoe reizigersonvriendelijk kun je zijn? :(
Beul van de blindegeleidelijn
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door Klaasje »

Als je weet hoe het werkt is die overstap prima binnen drie minuten te maken. Als je niet zo bekend of snel bent is het inderdaad te kort.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door ODRAIL »

Ach ... het is mij ook weleens gelukt om op Utrecht Centraal in twee minuten te racen van spoor 1 naar spoor 18. Daarbij moet ik wel zeggen dat de trein op spoor 18 problemen had met de deuren, anders was het me niet gelukt.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten