OVer je reiservaringen in september 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Milco »

Nieuwe maand, nieuw topic! Kom maar op met de reiservaringen! *O*
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Vinny »

Ik zit nu in de trein, maar behalve dat die vol zit is er niet echt iets noemenswaardigs gebeurd. Hopelijk blijft dat tot Hoofddorp zo.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Etienne »

De t1209 kreeg vandaag minimaal +35 aan z'n broek door een wisselstoring op de Binckhorst. De eerste IC uit Antwerpen keerde daarom in Rotterdam op de t1209. Ik heb dat niet afgewacht en ben met de s2600 naar Roosendaal gegaan en vervolgens het pendeltje naar Antwerpen wat enorm vol zat.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Jef400 »

September begint met een 15 minuten in de plus bij mij. De 372 stond 20 min met een mankement op de m.l. kingweg.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Suus »

Niet geheel onverwacht was het vanochtend een puinhoop op "busstation oost" in Utrecht. Allerlei zeer snel neergepleurde borden, allemaal toezichthouders om het verkeer niet in het honderd te laten lopen etcetera.

Oja, en ik had vanochtend met de trein een ATB-noodremming in de enige bocht tussen Abcoude en Breukelen :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Daniel »

Busstation West functioneerde wat dat betreft vanmorgen een stuk beter ondanks de extra lijnen die naar die kant gekomen zijn. Er komen was wel wat meer gekrioel dan een week geleden, duidelijk te merken dat de vakanties nu toch echt voorbij zijn.
Desondanks nog bijna een bus eerder gehaald (De 65 naar Het Klooster die tussen de kwartiersdienst naar Vianen door rijdt), maar het werd toch net gewoon die van 7.31 uur. De snelle route bevalt ´s ochtends in elk geval ook goed: 7.36 uur stapte ik alweer uit op de Europalaan. De nieuwe haltes bij het Anne Frankplein op de Europalaan zijn inmiddels volledig klaar, maar een bus stopt er nog niet...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door MdJ »

Defecte trein Dv-Es zorgde ervoor dat de t1730 met +17 uit Apd vertrok, achter de t242.

Daarnaast te Dvge 5xV, sinds vandaag planmatig 12 stellen in de s7000. Maar ondanks dat reed de t7029 met de m4221:)
Bij twijfel: gebruik beton.
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Gertjan »

Etienne schreef:De t1209 kreeg vandaag minimaal +35 aan z'n broek door een wisselstoring op de Binckhorst. De eerste IC uit Antwerpen keerde daarom in Rotterdam op de t1209. Ik heb dat niet afgewacht en ben met de s2600 naar Roosendaal gegaan en vervolgens het pendeltje naar Antwerpen wat enorm vol zat.
Ondanks dat het al september was die dag.
Het rangeren van die trein ging heel erg goed... totdat ik om 7:15 uur naar de opzichter belde vanaf spoor 45 dat ik er klaar voor was om naar Gv te gaan. Zag alle wisseltjes omlopen, maar kreeg geen witte lamp om op te rijden. Terug gebeld naar de opzichter en die kon me vertellen dat 1317 niet in de controle was.
In overleg en op eigen initiatief nog even bij het wissel gaan kijken, maar er was voor mij niets aan te doen. Dus toen het probleempje maar doorgegeven.
Uiteindelijk is besloten de 1210 in Rtd op te heffen en die als 1209 terug te laten keren. Storing was om 8:30 voorbij, dus dan was het +65 geweest. Mooie oplossing van de bijsturing dus.
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Etienne »

- Ondanks dat de t1727 met 7 bakken ICM reed, zat deze vanaf Gouda toch best vol en dat had er waarschijnlijk mee te maken dat de t2827 kleiner gereden heeft.
- Het nieuwe busstation Oost ziet er nu wat rommelig uit, het geeft mij de indruk dat het haastje-repje aangelegd is. Het busverkeer liep ook een beetje rommelig, desondanks kon ik meteen instappen in de 206 die gelijk aan kwam rijden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door 010jongen »

Net ff een rondje gedaan op busstation oost, best wel chaotisch en enorm veel ophoud. Heb er 9 min over gedaan om weg te komen met de bus vanaf cs richting centrum.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Z2N »

Twee ritten gemaakt vandaag binnen Alphen, allebei met +10. 'k Weenie wat 't was, maar het ging toch niet helemaal lekker vandaag hier.. -o-
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door ODRAIL »

Hier in Rotterdam ging het eerste ritje vanochtend met de metro ook niet helemaal van een leien dakje, met als resultaat +5. Het is weer een goed begin van de maand :? .
Laatst gewijzigd door ODRAIL op ma 02 sep 2013, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door wouter15 »

Hier ging het vandaag ook niet helemaal zoals het hoorde.

Vanochtend op Utrecht Centraal Busstation Oost was het een beetje erg chaotisch. Veel mensen (waaronder ikzelf) konde de bussen niet vinden die ze moesten hebben en de bushaltes die aan de rand stonden konden we door de grote hoeveelheid bussen niet eens zien. Het was bij het zebrapad zelfs af en toe zo onveilig dat de chauffeur die vanochtend lijn 9 reed me wist te vertellen dat het eecht wachten was op een ongeluk want hij had al een aantal keer een bijna aanrijding veroorzaakt.

Vanmiddag was het met de bussen wel weer beter maar toen kwam de trein. Ik moest de 9800 van 17:05 (v. Utrecht CS). Deze werd van 19a naar 15 verplaatst. Ik liep naar spoor 15 en daar stond alleen een VIRM naar Den haag Centraal. Iedereen die op Uttrecht Terweijde/Vleuten/Woerden/Goverwelle moesten zijn die stapten natuurlijk niet in aangezien de IC naar niet zou stoppen. Toen de trrein vertrok bleek het wel degelijk de 9800 van 17:05 te zijn want zodra hij weg was verdween hij van het bord. Dat was best wel balen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Daniel »

De t559 reed vandaag keurig met de geplande 3x VIRM-IV, maar degene die de blauwe lamp had neergezet op perron 11 van Utrecht Centraal moest daar kennelijk nog aan wennen. Met dit resultaat...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Thom91 »

De t12558 zag ik met 12 bakken VIRM door Wd razen.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Daniel »

Dezelfde 12, want de t559 is wegens de gestrande trein tussen Amersfoort en Zwolle in Amersfoort op die t12558 gekeerd :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Jurre »

Ik lees gemopper over Busstation Oost in Utrecht. Hierbij een check daarvan. Het is wachten op ongelukken, ook mét de aanwezige verkeersregelaars.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Daniel »

Aan de westkant stond trouwens vanmorgen een Bulgaarse vrachtwagen vast op de afslag naar de Rabobank, ben wel zeer benieuwd hoe ze die daar weg gekregen hebben want om sluipverkeer te voorkomen zijn rondom de knip in de Croeselaan de busbanen en de stroken voor het afslaande verkeer van elkaar gescheiden met grote stalen barriers.
Vanmiddag had een gelede op lijn 66 braaf de busbaan gevolgd, maar waarschijnlijk kon die vervolgens niet meer anders dan via Croeselaan en Balijelaan rijden want vanaf de busbaan is de bocht naar de Van Zijstweg niet te maken.

Op Busstation West liep het vanmiddag ook nog redelijk, maar is wel sprake van enig capaciteitsgebrek bij de uitstaphalte t.h.v. de loopbrug. Dat zou in principe ondervangen kunnen worden door de uitstaphaltes langs het spoor (waar in de zomerdienst de 374 en 377 stonden), maar in de praktijk worden die niet gebruikt. Zou op zich wel kunnen aangezien een rondje rijden naar de buffer vrij ongehinderd kan: alle bussen wachten braaf hun tijd af op de bufferplaats waardoor de haltes een groot deel van de tijd vrij zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door webguy »

Busstation Oost was vandaag een chaos. Vanaf de 13e meerdere malen gekeken en het bleef er ook gedurdende de hele dag druk en chaotisch.
Het zebrapad naar de nieuwe haltes is overigens nu wel recht ipv scheef.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Thom91 »

Uit de mail naar NS
L.S.

Heden middag was ik niet zo tevreden met de service die mij verleend omtrent de beloofde service.
Toen ik rond 18:05 op station Utrecht Centraal arriveerde voor een reis naar Heerhugowaard, werd ik eerst geconfronteerd met allerlei vertragingensbeelden op de borden.
Toen ik beneden kwam ben ik maar in de trein gestapt naar Den Helder van 18:10 die met +5 werd aangegeven, tegenover deze trein stond de trein naar Almaar met +20 op het bord.
Toen wij in Amsterdam aankwamen achter de trein naar Alkmaar werd plots zonder bericht de trein opgeheven. Wij hadden geen vertraging en er stapten ook nog diverse mensen in de trein en iedereen bleef gewoon zitten. Op een gegeven moment een hoop gebons op de ramen, de conducteur van de trein sommeerde ons de trein te verlaten. Om 18:41 stond ik buiten de trein, 1 minuut voordat de trein eigenlijk zou vertrekken.


Waarom is deze trein opgeheven en waarom is er niet in de trein omgeroepen?


Met vriendelijke groet,

....
Komt wel goed schatje.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Edwin »

Een Pouw Vervoer Prov. Utrecht op de Bos en Lommerweg te Amsterdam rond het middaguur. Ik dacht de 306 te hebben gezien, maar even geWiki't en het moet de 206 zijn geweest. Zaten scholieren in.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Justin »

OEPS had onderstaande nog gepost in de verkeerde maand! My bad :mrgreen:



Beuh, gisterenochtend moest ik naar Enschede, en moest daar om 8:45 zijn, en wilde de trein van 6:45 op Duivendrecht pakken. Maar omdat metro 53 (lees: thans 50) niet op Duivendrecht stopt, moet ik óf op Van der Madeweg overstappen, óf vanaf Venserpolder lopen, óf vanaf Diemen Zuid naar Duivendrecht terugsteken in 1 minuut, óf een metro eerder pakken naar Amsterdam Zuid en daar de IC pakken. Een andere mogelijkheid was vanaf mijn huis bus 41 pakken naar Duivendrecht, om 6:20.

Het werd gezien het tijdstip de eerste keus. Het was namelijk 6:22, en de bus (en de eerdere metro die exact op hetzelfde tijdstip vertrekt) was al vertrokken. Enfin, het was de nieuwe metro, en het was een comfortabele zit tot Van der Madeweg. Vervolgens blijkt dat de metro naar Gein is uitgevallen, en dus zou ik mijn aansluitende s1600 naar Enschede missen. Dus ik vloeken, als ik vervolgens op Duivendrecht aankom om er achter te komen dat ik de trein had gemist. Half uur wachten dan maar. Had ik maar een metro/bus/benenwagen eerder genomen :(.

Enfin, na een beetje gekalmeerd te zijn, pak ik de t11623 naar Amersfoort. Vlak voor de overstap op de t1723 in Amersfoort, krijg ik een pushbericht dat er een storing is op Deventer-Enschede. Ik kijk op de RDT-app en ja hoor:

Afbeelding

Hopelijk zouden we het nog halen, maar nee, we rijden inderdaad niet verder dan Deventer. En dus daar maar wéér een half uur langer wachten. Uiteindelijk was ik om 9:50 in Enschede, i.p.v. 8:45 :(. Gedoe ook allemaal :(.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Etienne »

Ook op Utrecht Centraal zelf was het vandaag wat rommelig. Zag heel wat +5'jes voorbij komen, met een uitschieter naar +20 voor een s3000 die dientengevolge tot Amsterdam Centraal reed.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door webguy »

Ik zat geloof ik in de t3122 er achter, die was ook vol, maar maakte een extra stop op Klp omdat de s3000 ervoor dus mensen had achtergelaten.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Z2N »

In het verkeerde topic geplaatst.. :oops:

Vandaag slechts één ICM-4 in de t8834. Leuk hoor, dat staan! :Y

Verzoek aan Mods/Beheer: kan dit topic sticky gemaakt worden in plaats van die van augustus? Alvast bedankt! :)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten