OVer Afwijkingen in Materieelinzet #25

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #25

Bericht door dennistd »

MdJ schreef:Versterkingsrit op lijn 62 (8.25 aankomst Enschede) reed wederom met een groene amba, maar dit keer een "nieuwe": de 8717. Die heb ik nog niet eerder zien rondrijden :D
Deze is trouwens behalve aan het nummer ook aan de spiegel te herkennen: deze hangt rechts boven ipv beneden zoals de rest van de Twentse bussen.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #25

Bericht door Michael »

Meltrain schreef:
Michael schreef:Veolia heeft iets op hun website geplaatst over de Limburgse bussen.
Drie Limburgse Veoliabussen komen de Brabantse bussen tijdelijk versterken. De witte bussen zullen op alle lijnen in West- en Midden-Brabant worden ingezet. Het uiterlijk mag dan afwijken van de Brabantse bussen, de voorzieningen blijven nagenoeg hetzelfde. De bussen zijn uitgerust met lijnaanduiding en bestemming, OV-chipkaartapparatuur en camera's. De bussen hebben geen blauwe AHM apparaten om online gekochte OV-chipkaart producten af te halen.
Ze missen alleen een bestemmingsdisplay aan de zijkant. :neg:
Maar zijn dat Ambassadors of Citea's? En waarom zijn ze wit? :?
Het zijn Ambassadors. Ze zijn in de normale Veolia kleurstelling en niet in de Brabantse. Deze waren opgelegd toen de Citea's in dienst kwamen en zijn nu weer in Brabant in dienst gesteld omdat alle Brabantse Ambassadors voor reparaties naar VDL moeten.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #25

Bericht door Michael »

Ik las op Twitter dat er VIRM in de sprinter naar Rhenen reed.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #25

Bericht door Daniel »

Uitgerekend op het drukste moment in de week slechts 8 bakken VIRM in de t559. Ik zat, maar heb een hoop scheldwoorden langs horen komen... wat wil je als er 5 minuten voor vertrektijd en nog voor binnenkomst van de t2061 (waar ook nog wat reizigers naar Amersfoort en verder uit komen) al staanplaatsen in het gangpad zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #25

Bericht door Milco »

Op de eerste rit van lijn 160 van Almere naar Nijkerk van 9.00 uur stond zoals gebruikelijk een Volvo 8700BLE klaar, maar deze keer bus 4300. Ik wist niet dat er ook één of meerdere bussen uit de serie 4300 - 4311 in Almere reden!

En vanmiddag rond 17.25 uur op station Schiedam Centrum kwam gewoon RET 914 langs; een Den Oudsten Alliance *O* *bus*
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #25

Bericht door Michael »

Die Volvo's uit de serie 4300-4311 zijn sinds ze in Utrecht overbodig zijn verdeeld over andere stallingen. In de omgeving Amsterdam rijden er ook een paar.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #25

Bericht door dylanwild94 »

Milco schreef:Op de eerste rit van lijn 160 van Almere naar Nijkerk van 9.00 uur stond zoals gebruikelijk een Volvo 8700BLE klaar, maar deze keer bus 4300. Ik wist niet dat er ook één of meerdere bussen uit de serie 4300 - 4311 in Almere reden!

En vanmiddag rond 17.25 uur op station Schiedam Centrum kwam gewoon RET 914 langs; een Den Oudsten Alliance *O* *bus*
dat kan kloppen de den oudsten worden nog gebruikt voor evacuatie en tram/metrostremmingen zo dus ook op station Schiedam centrum voor de stremming op lijn 24. :wink:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #25

Bericht door Edwin »

Michael schreef:Die Volvo's uit de serie 4300-4311 zijn sinds ze in Utrecht overbodig zijn verdeeld over andere stallingen. In de omgeving Amsterdam rijden er ook een paar.
Vorig weekend nog deze 4300 in Amsterdam voor de pendel voor de Dam tot Damloop: http://www.flickr.com/photos/man66man/9875963003/. Edit: Zoals hier als gemeld was.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #25

Bericht door Suus »

Ik zag gisteren op Schiphol een Fyra naar Amsterdam met omgekeerde rijtuigvolgorde, rijtuig 21 zat aan de Amsterdamse kant van de trein gevolgd door de twee rijtuigen eerste klas. Normaal zit rijtuig 21 aan de kant van Breda.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #25

Bericht door Vinny »

Ik zit in de IC Leeuwarden-Schiphol-Den Haag. Zojuist is er bij Zwolle een treinstel afgekoppeld. En dat terwijl het drukste gedeelte nog moet komen. Onbegrijpelijk weer...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #25

Bericht door marlies »

Tenzij er een technisch probleem met dat treinstel is, is dat tamelijk bizar idd :(
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #25

Bericht door Vinny »

De conducteur zei dat het een stoptrein was en dat we moesten overstappen in de intercity. Misschien niet heel erg onwaar wel klantonvriendelijk.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #25

Bericht door Vinny »

En zoals ik al dacht, geen zitplaats meer voor de Lelystadters. Geen wonder dat in Flevoland geklaagd wordt over volle treinen. Het is zondagmiddag :s
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #25

Bericht door Daniel »

De t5653 werd vanmiddag gereden door een SLT-IV i.p.v. DDZ.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #25

Bericht door Gekko123 »

Vandaag reed er in de s4600 een DDZ rond, gezien tijdens werktijd te Zl. Was wel een leuk gezicht: op zowel spoor 1a als 1b stond een DDZ klaar, met de sluitseinen naar elkaar toe.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #25

Bericht door Thom91 »

Dat is dan wel weer een gek gezicht, als ze dezelfde richting op moeten ;)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #25

Bericht door reisthijs »

Op lijn 47 (Houten-Utrecht) vanavond geen geel busje, maar een wit Sprinterbusje met het getal 47 op een A4-tje achter de voorruit. Zo'n busje dat normaal voor groepsvervoer is bestemd, dus geen chip-apparatuur aan boord en daardoor een gratis ritje vandaag.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #25

Bericht door Edwin »

Vanochtend rond 9:45 een ICR t.h.v. knooppunt Muiderberg ri Almere. Kon niet zien of er mensen in zaten.
Rond 16:30 een VDL Citea op GVB lijn 21.
(Niet echt een afwijking, meer een contstatering) Rond 17:15 de CXX 4308 als 999 Geen Dienst op de A!0 gezien vanaf knooppunt Nieuwe Meer (buitenring en ging er bij s109/afrit 9/RAI eraf.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #25

Bericht door wouter15 »

De Sprinter naar Woerden (v. Utrecht CS 16:50) had gisteren een SGMm III i.p.v. een SLT IV en/of SLT VI.

De 4018 had vandaag een DDZ i.p.v. een SGMm II + SGMm III
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #25

Bericht door hauptbahnhof »

2 min geleden passeerde door Asb 2 gekoppelde DM90. Kon alleen niet zien of ze richting Asd gingen of Dmnz. Verder de s4000 van 13:04 richting Rtd (van Asb) is NID.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #25

Bericht door Klaasje »

Asd. Daar zag ik ze net.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #25

Bericht door julsteren »

Rond 14:50 een DM'90 in de s7000 , erg raar, het kan ook gewoon een vertraagde s7900 maar die rijd wel erg verdacht in het pad van de 7000. Wie weet meer?

EDIT: hij reed richting Apeldoorn en ik kon het scherm niet lezen.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #25

Bericht door wouter15 »

De 8800 (v. Utrecht CS 7:55 en 15:55) reden vandaag beiden met VIRM i.p.v. ICMm.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #25

Bericht door Daniel »

De t11759 moest het vandaag met slechts 6 bakjes ICM doen, dat was toch ietwat krap (gangpaden stonden wel heel erg vol)
Zover er nog enig effect van de spreiding van de reizigers was hielp het ook niet dat de reisinfo treinen van 7 bakken en korter te Utrecht Centraal op spoor 11A gaat aankondigen. De reizigers schuiven dan nog braaf op richting 11A, maarja, met het sein tussen A en B gewoon op geel en de blauwe lamp ergens aan het eind van het perron staat er natuurlijk nog maar erg weinig trein op de A-fase.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #25

Bericht door Daniel »

De t559 was weereens te heet gewassen en reed met 8 i.p.v. 12 bakken IRM. Opvallend was vooral dat vrij voorin, waar ik uiteindelijk terecht kwam, er geen staanplaatsen in het gangpad in de 2e klasse waren maar wel in de 1e klasse. (Voor wat betreft de 2e klasse stond vooral het balkon vrij vol)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten