OVer je reiservaringen in oktober 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Edwin »

Nieuwe maand, nieuw topic.
(Edit: I.v.m. samenvoegingen posten uit september-topic)

Je zal als blinde maar in Almere op halte Flevoziekenhuis willen instappen:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Edwin op di 01 okt 2013, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Daniel »

Vanmorgen werd het een beetje een zooitje op Busstation West in Utrecht... Kwam een bus als 999 Geen Dienst aan op het halteperron van 65 en 66, waarop dus iedereen daar instapte. Gaf sowieso al wat problemen omdat de cico bij de instapdeur het halverwege het instapproces begaf. Bleek het uiteindelijk ook nog een 63 te zijn die het verkeerde perron te pakken had (de 65 rond die tijd komt ook als leeg materieel aan en de film verspringt doorgaans vrij langzaam als de chauffeur zich aanmeldt op de nieuwe rit, niemand had ´t dus gezien)
Dus iedereen er weer uit, wat enigzins conflicteerde met de reizigers die wel lijn 63 moesten hebben en de bus inmiddels een perron verder opgemerkt hadden. Die moesten door de defecte cico bij de voordeur immers ook bij de uitstapdeur inchecken.

@Edwin: Tja, die blindegeleideribbels liggen idd wat vreemd zo af en toe. Ken er een paar uit Dordrecht waar een blinde uitstapper zo het gras in wordt gedirigeerd op een dijk, dus als die dat niet opmerkt ligt ´ie zo beneden...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Edwin »

Daniel schreef:@Edwin: Tja, die blindegeleideribbels liggen idd wat vreemd zo af en toe. Ken er een paar uit Dordrecht waar een blinde uitstapper zo het gras in wordt gedirigeerd op een dijk, dus als die dat niet opmerkt ligt ´ie zo beneden...
Het hekje staat prima, zodat er geen mensen nog voor de bushaltestopstreep en de verkeerslichtstopstreep doorschieten, de blindengeleidetegels zijn alleen eerder aangelegd en de ambtenaartjes in Almere hebben hier niet goed over nagedacht toen en de plaatsers van het hekje hebben zich ook niet afgevraagd van goh dit klopt nu niet.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Milco »

Vanmorgen reed rond 8.10 uur een bestickerde Volvo voor lijn 150 Almere - Utrecht op de Vogelweg in Almere in de richting van de A27. Of het nou om een vertraagde en omrijdende rit naar Utrecht ging of een omrijdende rit naar Almere, weet ik niet, maar het laatste lijkt mij vrij onwaarschijnlijk aangezien de vele files juist vanaf Almere stonden. Ook toevallig dat lijn 159 naar Harderwijk rond die tijd op de Vogelweg hoorde te zijn. Reed er toevallig een Volvo 8700 van lijn 150 op lijn 159? Ik heb niet kunnen zien wat er op de display stond. Verder reed lijn 156 naar Hilversum op de vluchtstrook van de A27 langs de file, tussen afrit Vogelweg en afrit Stichtse Brug. Die reed dus ook om.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Edwin »

Misschien was de afrit Almere Haven/Stad op de A27 afgesloten?
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Milco »

Nee, alles was open, maar er stonden flinke files op de A6 en A27 en Waterlandseweg richting Amsterdam resp. Hilversum /Utrecht.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Bericht door Edwin »

Milco schreef:Nee, alles was open, maar er stonden flinke files op de A6 en A27 en Waterlandseweg richting Amsterdam resp. Hilversum /Utrecht.
Misschien was het sneller op via de Vogelweg te gaan, aangezien de N305 vaststond en op de A27 illegaal over de vluchtstrook tot aan Stichtse Brug(?). Sla je wel twee haltes over...
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Geert »

Omroepbericht in de trein: "Dames en heren, we zijn vandaag iets later vertrokken dan gebruikelijk, dit vanwege een reiziger die de treindeur openhield. Mocht u uw aansluiting onderweg niet meer halen, dan kunt u terecht bij deze meneer." :lol: Overigens zonder enige vertraging op het volgende station aangekomen (en volgens mij vertrokken we ook niet eens met +1).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Daniel »

De HC van de t1718 was vanmorgen ook efficiënt bezig, die eindigde zijn omroep van Utrecht Centraal met: "En voor die mevrouw met een bussiness card, ik heb het voor u nagevraagd. U kunt tot zes uur na het inchecken nog uitchecken" :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Etienne »

In hetzelfde geval als Geert hield een reiziger op metrolijn E de deur ook voor iemand open, gevolg was dat deze deur even bleef hangen en de metro doodgemaakt moest worden om deze weer dicht te krijgen. :roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door webguy »

Ik neem meestal de t3161 naar huis, maar de t3059 was vertrokken van spoor 11 ofzo, waardoor de t3161 al overvol was omdat veel mensen de spoorwijziging hadden gemist/niet was doorgekomen, en ook maar met 1x V-IRM-6 reed. Die trein had ook al geen machinist, en toen die aan kwam zetten was er ook niet duidelijk waar die trein nou wel/niet ging stoppen. De t3161 paste ik iig niet meer in, maar er was in de chaos dus veel onduidelijkheid. Een van de HCs werd ook nog eens buitengesloten en achtergelaten door een collega, die had met de trein meegemoeten tot Nijmegen en die moest dus weer bijsturing bellen voor de zoveelste keer die dag begreep ik.

Voor mij werd het een half uur later - die trein kwam opeens met 2x ICM-4 aanzetten voor de verandering. Dat was ook hutje mutje, toen ik in Arnhem vanuit de airconditionde en vol maar niet overvolle 1e klas naar het balkon liep kwam de zweetlucht me tegemoet.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Vinny »

Geert schreef:Omroepbericht in de trein: "Dames en heren, we zijn vandaag iets later vertrokken dan gebruikelijk, dit vanwege een reiziger die de treindeur openhield. Mocht u uw aansluiting onderweg niet meer halen, dan kunt u terecht bij deze meneer." :lol: Overigens zonder enige vertraging op het volgende station aangekomen (en volgens mij vertrokken we ook niet eens met +1).
Op Leeuwarden wel eens een conductrice horen zeggen dat ik wel op mocht schieten met mijn koffie en dat ze "speciaal voor mij" de deuren langer openhield. Een trein hoort zijn deuren niet te sluiten één minuut voor vertrektijd en zeker niet als er een aantal krappe overstappen bestaan. We vertrokken dan ook op de seconde precies... ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Suus »

Er ging wel meer niet goed op spoor 14-15 in Utrecht vanavond, want om kwart voor zes klonk over het gehele station de omroep dat reizigers voor Den Bosch die wegens een drukke trein niet mee konden met de IC konden wachten op de volgende IC naar Den Bosch :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Etienne »

De t527 vertrok vanochtend slechts met de losse m4222 naar Amersfoort en verder. Het treinstel zat werkelijk propvol en de overstappers vanuit Den Haag moesten hier toen nog bij komen. :?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Suus »

Vanochtend een aanrijding bij 's-Hertogenbosch die een behoorlijk effect had op de treindienst, want de s3500 was er tussen Eindhoven en Schiphol uitgesmeten. Beetje overdreven als je het mij vraagt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Michael »

Er was een dier aangereden. Vermoedelijk een konijn. Daardoor was er bij de betreffende trein een luchtslang kapot gegaan waardoor het remsysteem niet goed meer werkte.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Thom91 »

Bee schreef:Vanochtend een aanrijding bij 's-Hertogenbosch die een behoorlijk effect had op de treindienst, want de s3500 was er tussen Eindhoven en Schiphol uitgesmeten. Beetje overdreven als je het mij vraagt.
Komt door de verbouwing te Ht, en in Ut keren is door de verbouwing ook lastig.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Daniel »

Waarom zou dat in Utrecht lastig zijn, er is op dit moment slechts één spoor buiten dienst (spoor 2) en dat wordt redelijk binnen de buurtsporen opgevangen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door mijack1985 »

Vandaag even voor Tours Den Haag gereden.

Afbeelding

Afbeelding
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Mr-W »

Wat voor soort rit heb je gereden voor Connexxion Tours ?
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door mijack1985 »

Mr-W schreef:Wat voor soort rit heb je gereden voor Connexxion Tours ?
Een besloten rit door Den Haag heen. Kwam eigenlijk van CXX taxi services af
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door dylanwild94 »

vandaag kwam ik op 15:06 op Spijkenisse centrum dus net te laat voor de 115> Rozenburg,dus besloot ik de 101>hellevoetsluis te pakken van 5 min later en vanaf halfweg 2 de 105>Rozenburg te pakken. echter had de betreffende 105 een flinke vertraging en kwam de 115>Rozenburg van een kwartier later eerder op halfweg 2 aan dan de 105>rozenburg en heb ik dus mijn overstap voor jan l*l gemaakt. :roll:

en dit is al de 2e keer dat dit mij overkomt. -o-
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Milco »

De conductrice van trein t12744 begon haar omroep voor Alm al bij Almb. Qua overstapmogelijkheden werd alleen de eerste s4900 naar Ut omgeroepen, voor een groep reizigers in de trein naar Ut. Daarnaast werd ook nog de aankosmttijd van onze trein te Alm omgeroepen, maar andere overstapmogelijkheden ontbraken...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Mr-W »

Zag om 15:35 op de A67 een Veolia Ambassador rijden ter hoogte van Lierop richting Venlo. Chauffeur haalde ook in bij een inhaalverbod op de A67. Tevens is op het busje van Taxi-U-Tax na 2 weken weer het uitgeprinte A4tje met Lijn 26 Meijel Busstation - Deurne Hogeweg weer opgeplakt.
Laatst gewijzigd door Mr-W op do 03 okt 2013, 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Suus »

Op Utrecht een beetje rommelig op spoor 5/7 tussen 16:13 en 16:30.

De s3500 van 16:13 naar Schiphol had +10 en vertrok om 16:21 toch maar eens. Gezien de drukte had ik de s3100 van 16:27 maar afgewacht. Doordat het bord op spoor 5b altijd de eerstvolgende s3000 toont nog wat mensen naar spoor 7 verwezen. Om 16:25 kwam door spoor 7 een lege Fyra langsgereden, waarna om 16:27 toch eindelijk de s800 kwam aanrijden. Uiteindelijk is de s3100 om 16:30 als eerste vertrokken...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten