OVer je reiservaringen in oktober 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Edwin »

Ik dacht dat beide misschien naar hetzelfde evenement(?) gingen. Maar allebei apart. De omleiding had ik wel van gelezen ja maar niet aan de VDLs gedacht.

Hoe was de route gisteren eigenlijk toen de busbaanbrug was afgesloten vanwege een loslatend Windesheim? Zo: Google Maps?
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Milco »

Ja, dat was die route als ik OVzoeker mocht geloven. Aan het eind van de middag had ik er met lijn 159 geen last meer van en konden we weer vol gas de brug over! :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
ThePretender
Berichten: 155
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 21:10

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door ThePretender »

De t3033 had een vertraging van +16 op Zaandam. Ik wilde de t835 nemen maar ach, de trein naar Nijmegen was eerder. De machinist deed zijn best om de vertraging weg te rijden, ware het niet dat de t4733 voor ons reed tot Amsterdam Bijlmer ArenA. Vanaf dat moment reden we op volle snelheid in een stuk door naar Ut. Helaas moesten we wachten voor Utrecht Centraal omdat er geen plekje vrij was, waardoor we vijf minuten extra vertraging opliepen.

En het is altijd leuk als je een VIRM-IV instapt die doet alsof het een intercity is, maar in de werkelijkheid de sprinter naar Breukelen is.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Etienne »

Voor de verandering had men voor de t1727 wel de blauwe lamp neergezet op de plaats waar die hoort te staan, maar brandde hij niet. Gevolg was dat deze dus doorreed tot einde perron en veel reizigers vanaf het begin van perron een stuk terug konden lopen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Edwin »

Gisterochtend kwam er op Almere Centrum ook nog een DB 6417 loc+twee goederenwagons met op de achterste een kleine witte container tussen de 4300 en de 700 door wat ook nog extra vertraging opleverde. Screenshotje van een mijn iflmpje ervan:
Afbeelding
Remember to check-out with your ov-chipcard.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door webguy »

De Sandite-trein toch?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Thom91 »

Yup.
Komt wel goed schatje.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Edwin »

Een apart topic ik ervoor vind ik een beetje overbodig, dus plaats ik het hier maar:
VanAnaarBeter-buskaartjes

Weggebruikers kunnen tijdens het afsluitingsweekend (van vrijdag 1 november 23.00 uur tot maandag 4 november 05.00 uur ) gebruik maken van voordelige vanAnaarBeter-buskaartjes (2,00 euro per dagretour). Deze kaartjes gelden op de trajecten Almere – Amsterdam en Hilversum – Amsterdam in de Connexxion-buslijnen 320, 322, 327 en 328. Meer informatie over de aanschaf en geldigheid van de kaartjes is te vinden op de website VanAnaarBeter.
Via RWS.nl
Remember to check-out with your ov-chipcard.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door iljitsch »

Vandaag zijn blijkbaar de VIRMs in de aanbieding. Ik moest van Voorburg naar Utrecht, en door via Den Haag CS te gaan heb ik wat meer tijd om ongestoord te computeren in plaats van halverwege in Gouda overstappen.

Sprinter Voorburg - Den Haag CS: VIRM-4.

Intercity Den Haag - Utrecht: VIRM-4 "vooraan" perron 5. Dit betekent NIET de VIRM-4 die je het eerst ziet staan, even doorlopen dus.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door reisthijs »

Het is weer eens een rommeltje op de Zaanlijn. Alles wat daar vandaan moet komen heeft vertraging in Amsterdam.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Xanland »

Daniel schreef:Zag er op Twitter nog een fototje van langskomen...
Afbeelding
Deze was vandaag ook weer goed bruikbaar. Stonden om 14:30 vast tot 15:30 op de invoegstrook vóór de rotonde vóór de IJsselbrug om de IJssel naar de Veluwe over te steken.
SVL zei dat er politiebegeleiding, jaja - klonk goed, was geregeld bij de meldkamer. Zoals je aan de tijden hierboven kon zien is dat helaas niet gelukt/gebeurd. Als dat wel was gelukt was dat wel enorm vet geweest imo!
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Ardan »

Ik vond het ook al zo verdacht druk op de Singel. Zag lijn 6 ook al voorbij komen terwijl die via de Westerlaan hoort te rijden. Ik ben even uit het raam blijven kijken, een voetganger was nog sneller bij de Eekwal dan een auto of bus soms.

Momenteel is er een versperring tussen Zl en Amf, omreizen via Dv. Ik moet nu van Zl naar Dv toevallig, met zijn allen geperst in een ICM-drietje omdat er in Zwolle per se een stel achter moest blijven.
Ik doe ook maar wat
flipje
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door flipje »

Xanland schreef:
Daniel schreef:Zag er op Twitter nog een fototje van langskomen...
Afbeelding
Deze was vandaag ook weer goed bruikbaar. Stonden om 14:30 vast tot 15:30 op de invoegstrook vóór de rotonde vóór de IJsselbrug om de IJssel naar de Veluwe over te steken.
SVL zei dat er politiebegeleiding, jaja - klonk goed, was geregeld bij de meldkamer. Zoals je aan de tijden hierboven kon zien is dat helaas niet gelukt/gebeurd. Als dat wel was gelukt was dat wel enorm vet geweest imo!
Jup, door een ongeval op de A28 was het vanmiddag weer 1 lange polonaise in Zwolle. Ik ben uiteindelijk met +45 thuis gekomen.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Ronald »

Wat is er hier gebeurd dat ze bijna twee weken moeten knutselen?
Haarlem-Zandvoort a Zee
Donderdag 31 Oktober 11:31
Oorzaak
Tussen Haarlem en Zandvoort a Zee langere reistijd door herstelwerkzaamheden.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 15 min. De verstoring is naar verwachting 12 november rond 2:00 uur verholpen.
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Michael »

Ik heb het via Twitter aan de NS gevraagd waarom die herstelwerkzaamheden zo lang duren. Nu wachten op antwoord.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Mikos »

Betreft een aangereden spoorbrug, daarvan zulle nieuwe onderdelen niet zo 1, 2, 3 voor handen zijn.
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Michael »

Dit bericht tweette ProRail:
Bij vernieuwing van spoorbrug gestuit op kapotte onderdelen. Deze zijn uniek en laten we nu opnieuw maken
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten