OVer je reiservaringen in oktober 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Klaasje »

Ze hebben van de stop op Alm en korte stop gemaakt in plaats van een stop van een minuut?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8606
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Milco »

Nee, want de 4300 is nu om :06/:36 op Alm en bij Almm en Ampo ook een minuut later. Dit geldt ook voor de s4900 die nu en minuut later aankomt en ook een minuut later vertrekt (stop van 1 minuut) dan normaal. De afwijking geldt ook alleen deze week.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Suus »

De s4900 op Almere Centrum is iig gewijzigd in het wijzigingsblad dat vandaag in is gegaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Aking »

Vanmorgen om 09:31 stapte ik in Bern op de tram, En daarna belandde ik met dank aan IC 962, ICE 108, RE 10450 en ERB 20082 in Venlo alwaar ik rond 1656 aankwam. Tot zover niets aan de hand dus, het vaderland was weer veilig bereikt...

Alleen toen stapte ik in Venlo de trein uit, en toen begon het zo'n beetje: Een vriend van me zou op station Venlo staan, maar toen ik na een paar minuten weer Nederlandse ontvangst had bleek al snel dat hij nog in een bus in Tilburg stond. In de hoop in Eindhoven te belanden, want er rijden geen treinen van/naar Eindhoven.

Op het station had ik echter los van de omroep dat de trein naar Hamm buiten de overkapping vertrok nog niets gehoord, controle op het digitale scherm bevestigde mij echter dat de trein naar Den Haag van 17:20 inderdaad niet verder dan Helmond zou rijden. De omroep zweeg nog steeds in alle talen, maar gelukkig was na een sprintje de vertraagde stoptrein naar Nijmegen nog te halen. Tot het moment dat deze trein vertrok heb ik de omroep niet meer gehoord over deze eventuele omreisroute.

Kom je vervolgens in Nijmegen aan, staat er op spoor 1a nog een Virm-6 die blijkbaar niet meegaat. Gevolg, 50 tot 150 man mocht vanaf spoor 1b Helemaal naar de voorkant van spoor 1a rennen, want ergens ver buiten de overkapping stond nog een stelletje klaar dat wel reed. Met een vertraagde uitkomst van de trein uit Venlo en dus een overstap van 2/3 minuten is dat niet echt ideaal. :')

Nah welkom thuis ofzo *O*
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Michael »

Ik had mazzel vanochtend. Ik zat vanochtend in de t3630. En nadat ik Rijen was gepasseerd besloot er iemand daar voor de trein te springen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Wubbo »

Die wisselstoring waar Daniel het over had was op station Deventer (minder perronsporen beschikbaar) maar welke treindienst daar gereden werd wisselde vrij vaak. Omreizen met Veolia mocht niet met de problemen in Eindhoven, naar verluid omdat Veolia die extra reizigers niet kon verwerken (maar dat hoorde ik via-via, ik ken daar het waarheidsgehalte niet van). Die wijziging van de s4900 is gedaan omdat er op papier iets niet klopte in de rijtijden rondom Hilversum, waardoor een en ander een minuutje is geschoven.

Op treinen laten vertrekken van buiten de overkapping heeft Den Haag Centraal nog steeds een naam hoog te houden: zondagochtend vertrokken zowel de trein van 8.34 richting Schiphol (waarachter nog een afgesloten ICM-IV stond), de trein van 8.23 richting Utrecht (waarachter nog een afgesloten ICM-III stond) als de trein van 8.23 richting Eindhoven (waarachter nog een VIRM-IV stond) van ergens ver weg.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8606
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Milco »

Even verkeerd gekeken, maar van de s4300 en s4900 zijn alleen de tijden te Alm met +1 in de richting van Wp / Ndb. En alleen deze week nog, t/m vrijdag. Vreemd.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Suus »

De tijden van de s4900 richting Almere zijn tot december sowieso :21 en :51, zie www.ns.nl/gewijzigdetijden :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Edwin »

Waar ik in september volle treinen (Almere - Amsterdam) zag en vaak volle bussen op Amsterdam CS aankomen (18, 21 en 22 GVB) zag ik gister de gehele dag heel veel zitplaatsen bij beide vervoerders. Alsof velen vrij waren of de piek die er in september was weer flink gedaald is.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door deadlock »

Dat idee had ik gisteren ook maar vandaag werd dat teniet gedaan :p Volle treinen in Zl.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Marc »

Vanmiddag rond 14:00 was er een ongeluk gebeurd in Amsterdam op de kruising Rozengracht/Westermarkt. Hierdoor stond een flinke file van trams op de Paleisstraat, Nieuwezijds Voorburgwal en Dam (mede door de werkzaamheden in de Leidsestraat). Op de Dam stonden twee trams richting CS, maar deze konden niet door omdat hier nog een lijn 14 voor stond. Op de Nieuwezijds Kolk stonden enkele trams van de lijnen 13 en 17 die hun omleidingsroute moesten krijgen.
Ik hoorde bij de bestuurder dat trams een omleiding moesten volgen vanaf Dam/Magna Plaza via Dam, Rokin, Muntplein, Vijzelstraat, Weteringschans en eventueel Marnixstraat.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door mijack1985 »

Vandaag met een ex collega meegereden op lijn 162. Die werd gereden door een Mercedes Sundancer. De andere omloop werd gereden door een Procity. Tot een paar jaar terug werden er ook wel eens 12 meter wagens op deze lijn ingezet, maar gezien de drukte zijn deze busjes ideaal voor die lijn.

Afbeelding
Oude foto uit 2012.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Suus »

Curieuze rit van t3129 werd het vanmorgen. Vlak voor Maarssen ging de trein naar het sprinterspoor richting Utrecht (iets wat ik wel gewend ben van de t3127 vanwege de ICE) en na Maarssen werden we naar het sprinterspoor richting Amsterdam gestuurd. Zodoende ging het over de Demka-spoorbrug ipv de Werkspoorbrug en werd Utrecht Zuilen aan de "verkeerde" kant gepasseerd :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15330
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door ODRAIL »

In Augustus van dit jaar gebeurde mij dit ook al een keertje. En in september 2012 heb ik dit ook meegemaakt, dus zo vreemd is dit nou ook weer niet.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door microshit »

Ik gok op roestrijden eigenlijk.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Wubbo »

Nee, er was een storing in een van de sporen bij Utrecht Zuilen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15330
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door ODRAIL »

Pff ... vandaag het derde reizigersonderzoek gehad in 10 dagen bij de NS / RET. Dit was de tweede bij de NS en ik heb er ook nog eentje bij de RET gehad. Gaat lekker zo in oktober.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6459
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Daantje »

Ik ging vanmorgen naar een congres in Amersfoort en omdat mijn fiets nog op het station stond, ging ik met de tram naar het station. Ik wilde de tram pakken om 8.01 uur zodat ik rond 8.15 uur op het station zou zijn. Ruim op tijd, mijn trein zou om 8.35 uur vertrekken. Ik kwam om 7.55 uur bij de tramhalte aan maar ik stond er om 8.20 uur nog steeds. Ik heb 25 minuten staan wachten zonder dat er een tram voorbij gekomen is terwijl er eigenlijk elke tien minuten één zou moeten komen (n) Hierdoor miste ik mijn trein omdat ik uiteindelijk door de stromende regen ben gaan lopen (20 minuten) waardoor ik een trein later moest nemen en te laat kwam op mijn congres. Heb nu een klacht ingediend bij de RET. Ben benieuwd.
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Etienne »

Gisterenavond stond de t560 met +10 aangekondigd in Utrecht Centraal op spoor 8. De t1760 moest daardoor uitwijken naar spoor 7, maar omdat daar een vertraagde t862 stond, kreeg de t1762 ook +5 mee. De machinist heeft er wel uitgereden, want aankomst in Den Haag Centraal was met -3. :)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Etienne »

Een hele week gaat het goed met het openbaar vervoer op mijn verbinding en de laatste dag van de schoolweek loopt het mis. :x

Na mijn tentamen zat ik in de bus terug naar Utrecht Centraal en zag op de AV al praktisch alle treinen naar Den Haag/Rotterdam uitvallen, terwijl er nog geen storing vermeld was. Een klasgenoot (die eerder klaar was) stond ook nog op het perron en wilde via Schiphol naar Den Haag reizen. Ik kon hem er nog van weerhouden, want ik vermoedde dat de t8800 WEL zou rijden en ik had gelijk. Om 15.55 vertrokken we met een meer dan volle 2x ICM-III naar Leiden. Voor Woerden stonden we even stil omdat de trein naar Uitgeest nog aan het perron stond. Dit leverde +6 op. Vervolgens moesten we in Zoeterwoude wachten op de tegentrein met +8, wat voor ons het totaal op +10 zette. Onderwijl had ik al gelezen dat eveneens de RandstadRail in puin lag door een seinstoring, dus ben ik vanaf Leiden Lammenschans met de bus naar huis gegaan.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15330
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door ODRAIL »

Wat ik in dit geval vreemd vind is dat er geen omreisadvies via Leiden wordt gegeven voor de richting Den haag / Rotterdam :idea: .
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Daniel »

De s8800 rijdt tegenwoordig maximaal met 7 bakken ICM, dat lijkt me niet een route die het extra aanbod goed aan kan. Via Schiphol kan je ook nog met de Fyra naar Rotterdam wat qua snelheid vast gunstiger is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Suus »

De s8800 zit vol en de s9500 kan al helemaal geen extra reizigers aan, die moet het door de herfstdienstregeling zelfs met 25% minder capaciteit doen als normaal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Wubbo »

Daarnaast is het niet echt langzamer via Schiphol: van Utrecht naar Den Haag Centraal met de s8800 - s12500 / s12700 is 1 uur en 1 minuut, van Utrecht naar Den Haag Centraal met de s3500 - s2600 - s2100 is 1 uur en 4 minuten.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Bericht door Ronald »

Zojuist weer gevalletje aansluitfaal. De IC uit Tilburg (3600) heeft in Breda crossplatform-aansluiting op de sprinter naar Dordrecht ('20/'22). Helaas, IC komt om '22 binnen, terwijl de sprinter wegrijdt. En die rijdt dus 1x per uur...

Edit: zal wel met de achteropkomende Fyra te maken hebben (v.'28).
Laatst gewijzigd door Ronald op za 12 okt 2013, 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten