Pagina 10 van 11

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Geplaatst: za 26 okt 2013, 18:09
door Daniel
Tja, die CNL gaat vandaag zelfs helemaal over Deventer als gevolg van de werkzaamheden. Een ICE via de Valleilijn is trouwens minder dan een jaar geleden nog voorgekomen.

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Geplaatst: za 26 okt 2013, 21:31
door dylanwild94
vandaag is mijn weer volkomen duidelijk gemaakt dat de ns er alleen maar is om de treinen te laten rijden en niet meer dan dat :N

ging vandaag vanaf Barendrecht naar Dordrecht met de t5147. ik stond verkeerd op het perron en dat merkte ik pas toen de trein er net aankom kwam dus zo snel mogelijk naar de trein gegaan om nog mee te kunnen. toen ik werkelijk naast de trein stond werd alles afgesloten en heb ik de trein gemist.

als de HC daar 1 sec mee had gewacht dan had ik de trein gewoon. :X

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Geplaatst: za 26 okt 2013, 21:34
door Milco
Stond je nou verkeerd op het perron (dus op het juiste perron maar niet waar de trein stopte) of op het verkeerde perron?

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Geplaatst: za 26 okt 2013, 21:39
door dylanwild94
ik stond op het goede perron maar niet waar de trein stopte inderdaad. :wink:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Geplaatst: zo 27 okt 2013, 21:42
door Srananbloke
Over de eerdere ICE richting het zuiden; trein 1234 kwam net met een flinke vertraging aan in Arnhem. Ik besloot maar eens gebruik te maken van de mogelijkheid om eens iets anders te nemen dan de 7600 :)

Afbeelding

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Geplaatst: zo 27 okt 2013, 22:08
door Gekko123
Vanavond was de NS duidelijk bezig met een praktijkles "Hoe creëer ik zo veel mogelijk vertragingen?".

Allereerst vertrok t564 met +9 uit Utrecht richting Rotterdam, terwijl er +5 op de borden stond. Hierdoor kon de t1766 (die ik moest hebben) pas 1 minuut na vertrektijd binnen komen.
Toen viel het mij op dat er op de trein stond dat het achterste stel door zou rijden naar Den Haag Centraal en het voorste treinstel naar Rotterdam Centraal. Dit in tegenstelling tot datgene wat normaal gesproken het geval zou zijn. Naar wat ik heb gehoord van de dienstdoende hc en machinist was dit ook zeer onlogisch. De machinist moest tot Gouda vooraan zitten en aldaar naar achteren lopen om het achterste stel naar Den Haag te rijden. Ook na het bellen naar de bijsturing bleef dit zo. Het was nu eenmaal zo gepland. Bij vertrek uit Utrecht Centraal (met +6) bleek het ook nog eens echt zo te zijn dat het achterste stel naar Den Haag zou gaan.

Bij aankomst te Gouda was het helemaal feest: de borden hielden stug vol dat het deel naar Den Haag vooraan stond en als eerste zou vertrekken. In werkelijkheid is dat niet mogelijk als het voorste stel naar Rotterdam gaat. Ook de treinverkeersleider ging ervan uit dat het voorste stel naar Den Haag ging en had dus gewoon een rijweg ingelegd naar Den Haag. Deze moest herroepen worden (treinpersoneel had opgelet en voor de zekerheid, mede door ervaringen uit het verleden, naar de verkeersleiding gebeld) en daarna opnieuw ingelegd worden naar Rotterdam. Het stel naar Den Haag kwam hierdoor uiteindelijk met +12 aan op station Den Haag Centraal.


Hopelijk is het nu duidelijk dat dit niet handig is en ook het treinpersoneel snapt dit gebeuren niet. De dienstregeling laat dit soort geintjes ook niet toe. Verder is het natuurlijk van de zotte dat je dit op deze manier plant. Dan moet je maar wat bijsturen qua materieel. Deze keer had het overigens niet uitgemaakt wat betreft lengte: naar zowel Den Haag als Rotterdam ging een losse ICM-III.

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Geplaatst: ma 28 okt 2013, 09:17
door Etienne
Vanochtend kwam ik om 07.05 op Den Haag Centraal. De IC van 07.09 naar Utrecht reed niet, de Sprinter van 07.12 niet en de Intercity van 7.24 ook niet. Eerstvolgende mogelijkheid was pas de Sprinter van 07.27, deze bestond uit 10 bakken, maar door het ontbreken van een conducteur werd pas met +17 (!!) vertrokken, gelukkig mocht de IC van 07.39 ook nog achter ons aan, zodat in Gouda tenminste nog daarop overgestapt kon worden. Met +15 dan eindelijk om 8.30 aangekomen in Utrecht. :?

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Geplaatst: ma 28 okt 2013, 14:10
door NintendoC
Dat Kampen is zo slecht nog niet :lol:

Afbeelding

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Geplaatst: ma 28 okt 2013, 15:54
door Michael
Het busvervoer in Friesland is stilgelegd vanwege de storm.

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Geplaatst: ma 28 okt 2013, 20:00
door Suus
Het busnet van het GVB in Amsterdam-Zuidoost ligt nog behoorlijk op zijn gat en de reisinfo-apps produceren ook alleen maar onzin van bussen die met +32 rijden maar die je in de praktijk nooit heb gezien enzo.

Vanochtend dacht ik ook al dat de app kapot was, maar er kwam een Jonckheer voorrijden op de 44, die wél de haltes op de lichtkrant kon tonen maar niet kon omroepen, de rit heeft ook maar 86 cent gekost.

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Geplaatst: ma 28 okt 2013, 20:13
door hauptbahnhof
Vanochtend deden de apps het toch niet (net als de hele weekend)? Of ja, de apps deden het wel maar geen actuele tijden. Na een melding ervan deed alles het weer vanmiddag.

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Geplaatst: ma 28 okt 2013, 20:53
door Klaasje
Bij Connexxion werkte het goed.

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Geplaatst: ma 28 okt 2013, 21:11
door hauptbahnhof
Zou kunnen maar had het over GVB (als directe reactie op Bee z'n post).

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Geplaatst: ma 28 okt 2013, 21:18
door Somoht
hauptbahnhof schreef:Vanochtend deden de apps het toch niet (net als de hele weekend)? Of ja, de apps deden het wel maar geen actuele tijden. Na een melding ervan deed alles het weer vanmiddag.
Klopt GVB is down geweest dit weekend tot maandag 10/11 uur.

+30 etc betekent niet zo zeer dat het op z'n gat ligt maar dat men gewoon beetje de tel kwijt is geraakt qua ritnummers :P Maakt het idd niet overzichtelijker op zo'n chaos dag.

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Geplaatst: ma 28 okt 2013, 21:22
door Thom91
Even de dag resumeren.
Begon om 07:30 met de trein naar Nijmegen die +5 had, met +5 aangekomen op Amstelstation te Amsterdam.
Gedurende de dag werd het een puinhoop.
Om 14:40 geraakte ik te Amsterdam C. Klaasje had al laten weten wat te willen drinken en aangezien de vooruitzichten niet veel beter water op het station dat gezellig gedaan. Rond de klok van 16:30 weer gearriveerd te Amsterdam C. Tientallen politiemensen te been.
Kwam een SGM3 spoor 8a oprijden, normaal het spoor richting Zaandam dus iedereen sprong erin.
Rond de klok van 16:20 kwam een SLT10 binnen rijden met Uitgeest op de borden, Erin gegaan, iPhone nog gevonden. Vervolgens rond 16:30 het bericht dat de treinen naar Zaandam voorlopig niet gingen rijden. iPhone afgegeven aan de machinist en toen weer die SGM3 in. Opgeheven, verwezen naar spoor 1 voor de sprinter naar Zandvoort, al wandelend hoorde ik dat de sprinter vanaf 10A zou vertrekken. En zo geschiedde rond 17:50, ik bewoog in een trein, richting huis. Om 18:32 vertrokken vanaf Haarlem naar Alkmaar en rond 19:26 stapte ik uit de trein. Uiteindelijke schade: +120.

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Geplaatst: ma 28 okt 2013, 22:32
door hauptbahnhof
Somoht schreef:
hauptbahnhof schreef:Vanochtend deden de apps het toch niet (net als de hele weekend)? Of ja, de apps deden het wel maar geen actuele tijden. Na een melding ervan deed alles het weer vanmiddag.
Klopt GVB is down geweest dit weekend tot maandag 10/11 uur.

+30 etc betekent niet zo zeer dat het op z'n gat ligt maar dat men gewoon beetje de tel kwijt is geraakt qua ritnummers :P Maakt het idd niet overzichtelijker op zo'n chaos dag.
Het lastige is gewoon dat we geen ritnummers kunnen selecteren. Wel een nieuwe rit maar dat is dan hopen dat ie dan de goeie pakt.

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Geplaatst: ma 28 okt 2013, 23:15
door Somoht
hauptbahnhof schreef:
Somoht schreef:
hauptbahnhof schreef:Vanochtend deden de apps het toch niet (net als de hele weekend)? Of ja, de apps deden het wel maar geen actuele tijden. Na een melding ervan deed alles het weer vanmiddag.
Klopt GVB is down geweest dit weekend tot maandag 10/11 uur.

+30 etc betekent niet zo zeer dat het op z'n gat ligt maar dat men gewoon beetje de tel kwijt is geraakt qua ritnummers :P Maakt het idd niet overzichtelijker op zo'n chaos dag.
Het lastige is gewoon dat we geen ritnummers kunnen selecteren. Wel een nieuwe rit maar dat is dan hopen dat ie dan de goeie pakt.
Het zou al veel schelen als vervoerders werkelijk doorgeven welke ritten vervallen. Alleen Connexxion houdt dat nog redelijk goed bij.
Maar goed bus/tram/metro is complexer dan trein, qua aantal ritten en voertuigen wat je correct moet gaan boekhouden. We weten allemaal hoe moeilijk NS het heeft met slechts 6050 ritten op één dag doordeweeks. Bij bus/tram/metro rijden er overdag continu 3000 tot 4000 voertuigen rond, dat is gewoon andere koek.

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Geplaatst: di 29 okt 2013, 14:35
door fogeltje
Op de valreep van de maand ben ik zondag toch nog eens met de bus gegaan. Na een potje handballen in Heesch heb ik daar de 90 naar Grave gepakt en verder naar Dukenburg (halte Streekweg) met lijn 99 (van Breng). 's avonds had lijn 99 (zelfde Breng-bus als in de middag) op de Streekweg 8 minuten vertraging! Ik heb de chauffeur meteen gevraagd of hij kon proberen voor mij in Uden een aansluiting te regelen, wat hij ook gelijk deed. En wat denk je? Lijn 121 stond nog netjes op mij te wachten, anderhalve minuut over zijn vertrektijd heen *bus*

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Geplaatst: di 29 okt 2013, 15:19
door Edwin
Vrijdag eindelijk voor het eerst met de Hanzelijn geweest, heb paar weken geleden alleen een stuk parallel met de auto gereden dus was niet zoveel bijzonders meer aan.
Door werkzaamheden tussen Steenwijk en Heerenveen reden er snel- en stopbussen (extra stop op Wolvega), volgens een echte dienstregeling. Op alle busstations/NS-bushaltes hingen de exacte vertrektijden en stonden mobiele ov-chipkaartpalen.
Ik was overigens de eerste die in de stopbus op het stopknopje drukte voor Wolvega zei de buschauffeur *bus*.
In Wolvega werd vrijdag nog het gehele perron voorzien van nieuwe tegels en ook van nieuwe blindegeleide tegels. De voertuigen die op het spoor reden voor de werkzaamheden lieten zowel in Wolvega als Heerenveen IJsstadion de slagbomen telkens omlaag gaan. Dit gebeurde alleen als ze op ongeveer een halve meter van de spoorwegovergang waren.

Vanochtend Almere Centrum - Rotterdam Alexander v.v. gedaan. Was rond 8:30 op Almere Centrum.
De t722 had eerst +10 maar dit werd +20.
De t2622 had maar +5 en vertrok dus voor de 722.
De t4322 werd al snel op de TBPs geplaatst in plaats van de 722, maar bij binnenkomst van de 4322 werd de 722 weer getoond. De 4322 vertrok met geen vertraging.
Alle achterop komende sprinter vertrokken met +10 doordat de 722 er tussendoor moest.
Op Rotterdam daardoor mijn echte overstap gemist maar de s524 had +25 dus redde die net en kwam met +15 op Alexander aan.

Terug reed de t4940 en ben met de t5740 op Sportpark overgestapt op de 156 naar Almere.

Edit: De SLT 2617 en 2624 hebben de nieuwe omroepster én Almere Poort. Of hebben alle SLTs dit nu?

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Geplaatst: di 29 okt 2013, 18:36
door Milco
Hoewel lijn 205 van Ermelo naar Harderwijk (a. Harderwijk 16.15 uur) redelijk op tijd reed, kwamen we voor de spoorwegovergang bij station Harderwijk in de file te staan doordat de bomen drie (!) keer dicht gingen! Uiteindelijk kwamen we met ruim tien minuten vertraging op station Harderwijk aan, precies op het moment dat lijn 159 moest vertrekken. Geluk bij een ongeluk, want de 159 was ook licht vertraagd en moest zelfs nog komen! Mazzel! :D

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Geplaatst: di 29 okt 2013, 18:50
door Suus
Er is aan het begin van de middag een stremming geweest tussen Putten en Ermelo door een aanrijding, het kan zijn dat het treinverkeer daardoor nog enigszins ontregeld was.

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Geplaatst: di 29 okt 2013, 18:52
door marvinkok
3x wachten voor spoorbomen is met lijn 51 in Borne ongeveer dagelijkse kost... Als je maar iets vertraagd weg bent Almelo (wat al snel is) sta je eerst te wachten op een stopper die nog bij het station staat, dan voor de volgende overweg op de IC achter de eerdere stopper aan, en vervolgens nog de stopper de andere kant op... Kan je ook zo +10 opleveren...

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Geplaatst: di 29 okt 2013, 20:17
door Daniel
Waarom één vertraagde trein als je er ook twee vertraagd kan krijgen moet iemand vandaag haast wel gedacht hebben: de t559 was netjes op tijd vertrekgereed in Utrecht (ook op tijd binnengekomen), maar opmerkelijk genoeg mocht de t1759 met ruim +15 die pas na de 559 binnengekomen was als eerste weg.
Goed, de 1759 kon op deze manier nog wel voor de t1559 uit richting Apeldoorn maar dat was anders ook wel gelukt gezien laatstgenoemde trein ook vertraagd was. Snelle reizigers hadden nu zelfs naast Utrecht ook in Amersfoort nog een gelegenheid van de 559 op de 1759 over te stappen :P

Zelf had ik overigens heel die vertraagde en gespoorwijzigde 1759 niet door gehad: onhandig eigenlijk dat je op de looproute van Busstation Oost het station in nergens een TB-scherm hebt hangen wat je al voorbijlopend kunt lezen (als je via de tijdelijke trappen komt althans). Die hangen daar net te ver voor weg.

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Geplaatst: di 29 okt 2013, 21:09
door Edwin
Oja, zaterdag zag ik bij halte Baltimoreplein richting station Buiten in Almere de CXX 3544 (als ik het mij goed herinner) met op de film 999 Gereserveerd met enkele jongeren erin, geheel verspreid over de bus.

Verder is er zaterdag ook een CXX VDL Procity met 999 Extra Rit op de film op de Europalaan, Almere Poort, in botsing gekomen: http://www.dichtbij.nl//almere/112/arti ... alaan.aspx. Zo te zien de 3725.

Het lijkt erop dat er zaterdag dus iets was waarvoor Connexxion gesloten vervoer regelde.

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2013

Geplaatst: di 29 okt 2013, 21:16
door Milco
Een groot aantal grijze Volvo 8700's met nummering 35xx behoort tot Connexxion Tours Almere. De zeven bussen voor lijn 150 horen hier ook bij, trouwens.
En lijn 4 reed vrijdag t/m maandag een omleiding: vanaf Midden Kant via de route van lijn 2/10/14 naar Station Poort vanwege de verbouwing van de weg die nu een busbaan is. Via Homeruskwartier reden pendelbusjes, die dus met VDL Procity's werden uitgevoerd.