OVer Missers in de Reisinformatie #31

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door reisthijs »

Laat? Nee hoor, dit is meer dan 10 dagen van te voren, dat is volgens NS vroeg genoeg.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door nvdw »

Somoht schreef::') Zucht... dat is een Connexxion fuckup, die hadden deze lijn tot 14 december ingepland.
Dan is het waarschijnlijk ook daarom dat de bushalte Kanaleneiland Zuid richting Nieuwegein/A12 semi-permanent naar de hoofdrijbaan is verplaatst en niet meer is teruggezet op de oorspronkelijke locatie aan de parallelweg, waar in de zomer dus die lijn 460 bufferde. De omleidingsinfo van Arriva geeft ook aan dat die situatie nog tot in december duurt...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Edwin »

reisthijs schreef:Laat? Nee hoor, dit is meer dan 10 dagen van te voren, dat is volgens NS vroeg genoeg.
Oja, dat is die discussie die er laatst was. Blijft apart dat je op je telefoon ze al wel kan zien meet niet via de reguliere website.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Somoht »

Edwin schreef:
reisthijs schreef:Laat? Nee hoor, dit is meer dan 10 dagen van te voren, dat is volgens NS vroeg genoeg.
Oja, dat is die discussie die er laatst was. Blijft apart dat je op je telefoon ze al wel kan zien meet niet via de reguliere website.
. 9292 zal altijd pas kunnen beginnen laden als het wordt geleverd via ND-OV. NS heeft die data dan al aangezien ze die zelf leveren ;)
Zal wel twee verschillende instanties zijn van dezelfde planner het website/app verschil. Ben totaal niet op de hoogte hoe NS de NS-API,apps en website heeft opgetuigd En wie dat wel heeft zal wel niets kunnen zeggen door NDA :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #30

Bericht door Daniel »

Naast lijn 460 gaat er wel meer mis in de reisinfo bij Connexxion Utrecht: lijn 65 had vandaag nog wel "Utrecht CS/West" als bestemming op de film en displays, maar de laatste halte heet op de displays in de bus ineens weer "CS Jaarbeursplein" (was "Centraal Busstation West")

Overigens valt ook nog altijd de reisinfo op de schermen in de bus uit als die over de Van Zijstweg rijdt ri. Nieuwegein, waarbij de ritten die bij halte Lanslaan stoppen een uitzondering lijken: daarin blijven de schermen het veelal wel doen. Als Europalaan de eerste halte is juist niet.

Edit: de nieuwe communicatieregels op het spoor zijn nu trouwens ook voor de reiziger te horen. Vanmiddag op Utrecht Centraal een melding dat ICE één twee negen niet zou rijden tussen Amsterdam en Duisburg.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door wouter15 »

Vanmiddag in de 8800 (v. Utrecht CS 16:55) hadden de conducteurs volgens mij niet afgesproken wie de omroep voor Woerden zou doen. Eerst hoorde we: "Dames en heren, het volgende station is Woerden, u kunt hier overstappen voor de richting Gouda. Na Woerden zullen wij doorrijden als stoptrein naar Bodegraven, Alphen aan de Rijn, Leiden Lammenschans en Leiden Centraal" Een paar seconden ndat hij klaar was kwam er een stem: "Woerden, station Woerden" 1x lijkt me wel meer dan genoeg al zeg ik het zelf.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door Wubbo »

Het Argos-bord boven het GWK op Den Haag Centraal toont al dagen deze tekst:

Welkom op
Station
Den Haag CS
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door wouter15 »

De Sprinter naar uitgeest (v. Woerden 7:31) vertoonde op de borden op de trein Gouda Goverwelle.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door Mikos »

wouter15 schreef:Vanmiddag in de 8800 (v. Utrecht CS 16:55) hadden de conducteurs volgens mij niet afgesproken wie de omroep voor Woerden zou doen.
Dat is in eerste instantie de conducteur geweest en daarna de machinist, die kennelijk zijn speaker in de cabine uit had staan en zodoende de conducteur niet heeft kunnen horen omroepen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door Suus »

Leuke omroep op Duivendrecht

De Intercity naar Amsterdam Zuid, Schiphol, Leiden Centraal en Schiphol van 10:11 vertrekt over enkele minuten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door Daniel »

Oeps... is het niet aanpassen van de eindbestemming nu ook al tot Tuffy doorgedrongen na de TBPs. (Neem aan dat het hier om een doorgetrokken s1600 gaat i.v.m. de werkzaamheden in Flevoland?)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door webguy »

Bekende bug inderdaad bij het verlengen van een rit: de geplande eindbestemming wordt inderdaad achter de actuele route geplakt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door Daniel »

Dat moet dan een bijzondere bug zijn, want ze hebben ooit wel keurig de werkelijke bestemming getoond. Ooit iemand 'm opgelost en daarna de oude versie weer teruggezet ofzo?

Met de s1700 en s11700 ging vandaag ook wat mis, maar dan op de koersdisplays van de stellen: heb er vanaf de fiets tussen Amersfoort en Den Dolder en v.v. minstens twee langs zien komen die op het Haagse deel "Gouda" op de koersdisplays hadden staan. Op het Rotterdamse deel stond wel keurig "Rotterdam Centraal".
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door webguy »

Daniel schreef:Dat moet dan een bijzondere bug zijn, want ze hebben ooit wel keurig de werkelijke bestemming getoond. Ooit iemand 'm opgelost en daarna de oude versie weer teruggezet ofzo?
Vermoed dat het met de situatie te maken hebt - het einde verlengen werkt geloof ik anders dan het begin. En het is natuurlijk ook mogelijk dat de omroep iets anders doet dan de borden.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door Wubbo »

Daniel schreef:Met de s1700 en s11700 ging vandaag ook wat mis, maar dan op de koersdisplays van de stellen: heb er vanaf de fiets tussen Amersfoort en Den Dolder en v.v. minstens twee langs zien komen die op het Haagse deel "Gouda" op de koersdisplays hadden staan. Op het Rotterdamse deel stond wel keurig "Rotterdam Centraal".
Er was aan het eind van de ochtend een aanrijding nabij Voorburg, waardoor het Haagse deel niet verder reed dan Gouda (en daarna natuurlijk door naar Rotterdam Centraal). Kan het daar wat mee te maken hebben?

Overigens stoppen er vandaag vanwege werkzaamheden bij Almere Centrum minder treinen op Amsterdam Science Park, Diemen en Amsterdam Muiderpoort. Hoe je dat zou kunnen weten is voorlopig een vraagteken...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door Daniel »

Ligt eraan hoe lang dat geduurd heeft. Ik ben rond een uur of elf van huis vertrokken vanmorgen, dus het stel wat ik toen langs zag komen zal inderdaad last van die aanrijding gehad hebben.
Echter zag ik er op m'n terugweg ook nog eentje langs komen met "Gouda" op het achterste stel. Dat was een stuk later, ik kwam rond 16.00 uur langs station Den Dolder gefietst. Dat was dus de IC van 16.10 uur uit Amersfoort waarop ik het zag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door mb90 »

Vanmiddag even een rondje door Utrecht gemaakt en daarbij kwam ik genoeg bussen tegen waarbij niet goed te zien was op welke lijn ze reden en waarheen. 999 geen dienst was bijvoorbeeld op lijn 6 richting Utrecht Centraal te zien met alleen op het digitale omloopnummerbord het lijnnummer:
Afbeelding

Een aantal keer was ook 999 geen dienst niet meer te zien en was alleen het lijnnummer linksonderin te zien. Bij lijn 37 naar Maarssen was later te bestemming wel te zien, maar het lijnnummer was wel weer 999:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door Daniel »

Doe ik ook nog twee duiten in het zakje. Niet alleen GVU had daar last van vandaag, zo is dit toch echt gewoon lijn 138 naar Utrecht in Maartensdijk...
Afbeelding

Bij het GVU is het echter toch een wat bekender probleem, zo ook bij deze 4623 op lijn 5...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door Daniel »

Als omroep was 'ie al langs gekomen, hier ook nog maar even in beeld: de intercity naar Schiphol via Schiphol...
Afbeelding

(En dan te bedenken dat ze het een kleine zes maanden geleden nog wel konden, de bestemming aanpassen aan de werkelijkheid om onzin te voorkomen.

Aan de andere kant van het perron ook nog een bijzonder fenomeen: de s1700 was iets vertraagd, waarna niet alleen "+5 minuten" op de TBP verscheen, maar ook "Later vertrek i.v.m. geplande werkzaamheden". Daar had het latere vertrek echter niks mee te maken: de trein kwam gewoon iets te laat binnen en moest daarom de binnenkomende s5800 voorlaten waarna met +5 vertrokken kon worden.

Later op de middag op Utrecht Centraal nog een s1700 waarbij het Rotterdamse deel de melding "Rijdt niet verder dan Gouda" had. Echter was er geen verstoring en stond de s2800 op de AV van Gouda ook gewoon als rijdend, de enige afwijking was dat 'ie van spoor 8 i.p.v. 10 zou vertrekken (maar beide treindelen waren gewijzigd en Den Haag op 8b en Rotterdam op 8a is ook niks geks aan ofzo)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door wouter15 »

Door een wisselstoring is de 6100 opgeheven en de 9800 stopt extra te Utrecht Leidsche Rijn. Nu gaf de AV van Leidsche Rijn eerst aan dat de SPR Utrecht C. - Woerden - Gouda - Den Haag een extra trein was maar dat is nu ook verdwenen en nu lijkt het alsof er altijd al de 9800 op Leidsche Rijn gestopt heeft.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door Gekko123 »

Ik zag daarnet aan het eind van mijn rijles een tram rijden op lijn 19 richting Leidschendam die volgens de lijnfilm naar Delft Noord ging
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door mb90 »

Vanaf vandaag is dat geen afwijking meer, maar rijdt tramlijn 19 als Randstadrail tot Delft Noord.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door Meltrain »

Alleen ging de tram volgens Gekko123 de andere kant op. ;)
Conclusie: bestuurder is vergeten zijn eindbestemming aan te passen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door mb90 »

Dan heb ik niks gezegd en is het tijd voor een nieuwe bril...
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door DPDelft »

Er was een verstoring in Leidschenveen: daar lag de bovenleiding op de grond dankzij een vrachtwagen.
Tram 19 pendelde tussen Nootdorp en Delft Noord.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten