Op zich was het spoorgebruik dan toch nog wel logisch: rond 7.00 uur stond de
s11600 en
s11700 op 4 en de
s1600 /
s1700 op 5. Zo konden die series dus nog gewoon gelijktijdig binnenkomen en bleef de cross-platform overstap in stand. Het probleem dat de 1700 en 11600 elkaar ergens moeten kruisen blijf je toch wel hebben in zo'n situatie, maar op deze manier had het geen invloed op de aansluiting tussen die twee.
De
s5600,
s500 en
s12500 stonden altijd op spoor 5 wat de snelste route vanaf Schothorst het station in oplevert in deze situatie (rond 7.00 uur komt er nog geen
s1500 uit Deventer immers, dus dan kan dat nog)
Alleen voor de kerende Valleilijn-treinen was de binnenkomst hierdoor wat trager want die stonden op spoor 6b. En tot slot was het wat opmerkelijk dat de
s5800 op spoor 7 behandeld werd en dus de nodige trage wissels mocht nemen (zover ik zag was die niet opgeheven tussen Vathorst en Amersfoort). Voor die serie had spoor 5 logischer geleken met dan de kort erop volgende
s5600 op 4, dat levert redelijk vlotte rijwegen over het emplacement op en je hebt ze dan vast voorgesorteerd op vertrekrichting.
Maargoed, da's de theorie voor als alles op tijd reed. In de praktijk had echter zo'n beetje alles +10 tot +15 met een uitschieter naar +30 voor de 11716 die nog gewoon uit Schothorst kwam. Wellicht heeft die opgesloten gestaan achter de wisselstoring en moest hij terug naar Schothorst. Toen ik vlak voor ik van huis vertrok de AV bekeek was er nog niks geks aan de hand namelijk.