OVer je reiservaringen in november 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
VIRM
Berichten: 7601
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door VIRM »

Geen reiservaring, maar ik kreeg vanmiddag opeens een foto van een vriendin doorgestuurd. De foto was van een V250 op Amsterdam Centraal, die van de Watergraafsmeer richting Zaanstraat werd versleept.
Beul van de blindegeleidelijn
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Thom91 »

Was de 4809, daarna weer retour naar de Wgm.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Meltrain »

Bee schreef:Waarom kan stoffen bekleding met zachte opvulling in Rotterdam dan wel gewoon in de metro?
Over drie jaar moeten alle metro's en trams in Rotterdam zachte stoelen hebben.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Ardan »

Ook de kinderzitjes in de Teetjes? Wanneer gaat die rotzooi eruit trouwens?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Meltrain »

Oke, die niet. :P
Ik denk dat de laatste stellen eruit gaan als de Hoekse Lijn aan het metronetwerk gekoppeld wordt, dus medio 2017. Op dat moment zijn ze 35 jaar.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Geert »

Thom91 schreef:Weet je wat het kost om die zooi schoon te houden? Handen vol met geld.
Is dat zo? Het is een bekend effect dat mensen minder rotzooi maken in een voertuig dat er aangenamer uit ziet/aanvoelt. Was dat ook niet de reden dat het GVB die oude koekblikken van kunst voorzag?
Overigens moet ik zeggen dat de metro's op lijn E (die ik sporadisch gebruik tussen Rotterdam en Den Haag) er over het algemeen netjes uitzien. Beter dan de gemiddelde NS-intercity.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Jurre »

Niet alleen de nieuwe verkeersregelaars op Busstation Oost hebben er nog niet veel kaas van gegeten, de buschauffeur van lijn 28 vanmorgen ook niet bepaald. De 681 met groene Citaro G stond op z'n gebruikelijke halte toen lijn 28 erachter kwam te staan, met de bedoeling om door te rijden. Gezien lijn 28 er te dicht opstond en zodoende achter nog op de weg stond, dachten achteropkomende chauffeurs dat ze 'gewoon' in de file stonden. Resultaat: 10 bussen staan nog zeker 10 minuten te wachten op de vertrektijd van lijn 681.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Daniel »

Op Busstation West ook een potentiële chaos, daar stonden drie vrachtwagens op de busbaan ri. Croeselaan te lossen. Resultaat was dat er één bus tegelijk omheen kon om daarna voor het negenoog te wachten, want als meerdere dat zouden doen was het tegemoetkomend busverkeer weer vastgelopen wat dan ook weer de weg voor bussen het station uit blokkeert enz.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door marlies »

hauptbahnhof schreef:
marlies schreef:Vandaag voor het eerst in een M5 gereisd. De displays en omroep waren uit, aan de voorkant werd ook het buitendienst-plaatje getoond maar hij reed toch echt in dienst op 54.

Tsja. Duidelijk nieuw en op zich aardig spul. Maar kaal en saai zeg. Echt een metalen doos om reizigers van A naar B te transporteren. Heb wel ander modern en nieuw metromaterieel (londen, munchen) van binnen gezien dat toch wat meer een identiteit en uitstraling had.
Als je naar de staat van de andere metrotypes kijkt, denk ik wel dat je begrijpt waarom het er zo uitziet.
Dat ben ik niet met je eens. In Londen zijn ze (i.t.t. wat je nog altijd op de basisschool leert) echt niet beschaafder in het OV dan hier. Kaal en vandalismewerend zijn niet perse hetzelfde. Om een voorbeeld te noemen: een kale muur kan je ook (juist!) onderkladden met benzinestift.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door hauptbahnhof »

Waarom steeds vergelijken met andere steden? Want dan kunnen we het ook omdraaien. Waarom kunnen dingen die in A'dam kunnen niet in die andere steden?
Het gaat erom dat de oudere metrostellen (met gestoffeerde stoelen) er vaak niet uitzien. Bekleding kapotgetrokken, of erop gemorst, kauwgum erop geplakt of beklad. Is lastiger schoon te krijgen dan als het van kunsstof was. En ik denk dat ze ook daarvan uit gaan. Een metro die zo veel mogelijk passagiers mee kan nemen maar vooral ook hufterproef. (daar zijn ze wel de deuren bij voorgeten volgens mij).
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Geert »

Amsterdam en Rotterdam zijn toch prima te vergelijken, waarom zou je geen vergelijking kunnen maken?
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door marlies »

Precies, problemen met bekleding hebben ze overal in de wereld. Toch lukt het in zat grote(re) steden wel. Amsterdam is echt geen uniek geval. Amsterdammers vinden het ergens leuk om zichzelf als bovenmatig asociaal te presenteren, maar dat valt echt wel mee hoor. Een trein die het overleeft in de Londense metro overleeft het ook in Amsterdam wel.

En het ging me niet alleen om bekleding van stoelen of banken, maar over de aankleding van de metro als geheel. Dan heb je het ook over dingen als kleurtjes en patronen en dergelijken. Daar speelt vandalisme geen rol in, 'tis hooguit een centenkwestie.

Dit gloednieuwe materieel heeft toch echt meer identiteit dan de M5. Gewoon door simpele dingen als de stangen een kleurtje geven (ook nog eens goed voor de veiligheid!), meer kaarten/informatie (ok, en reklame) aan de wanden, patroontje op de banken, ander kleurtje bij de vloer rond de deuren, etc.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Daniel »

Dit kom je nou ook weer niet elke dag tegen... De GVU 4925 had het vanmiddag begeven en kwam toevallig net langs halte Europalaan achter de takelwagen van de werkplaats toen ik daar op m'n bus stond te wachten.
Toevalstreffer, want was ik op het werk niet nog even naar de WC gegaan voor vertrek dan had ik niet 2 minuten voor deze spot net de bus gemist :P

Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Aking »

Net in de t884 een complete black-out, waarna de HC heel droog constateerde (en meldde via de porto):

"En toen was alles donker" :lol:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Vinny »

Zo onderweg van station IJlst naar Geleen-Oost. Zeer krappe overstappen maar tot nog toe gaat het goed. Geprofiteerd van de "extra trein" Duivendrecht naar Limburg. Het is gezellig druk in ieder geval. En spraakzame medereizigers. En anders is er dit forum...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Ardan »

Goeiendag, daar noem je ook wel een reis zeg van het ene rotgat naar het andere...
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Suus »

Vandaag had ik eigenlijk trein t746 willen nemen op Duivendrecht. Echter, deze trein liep tussen Almere en Duivendrecht maar liefst 1 uur en 30 minuten vertraging op door een grote seinstoring bij Weesp. Geluk bij een ongeluk kwam precies op het moment dat de vertraging van 0 naar 20 minuten ging om 14:49 de t853 binnenrijden naar Utrecht zodat ik via Utrecht en Gouda toch nog op mijn bestemming kwam. Wel een half uurtje later dan gepland :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Mr-W »

Vandaag naar Den Haag geweest met de s1900. Op de terugweg heb ik s5100 naar Gv genomen. Toen ben ik met t1257 naar Rsd gereden,had 2 Belgische treinbegeleiders en die waren niet goed op de hoogte van de voorwaarden van de kruitvat dagkaart en zeiden dat ik hem moest afstempelen,wat niet juist is,je hoeft bij NS alleen in en uit te checken.
Ze hebben zelfs een Belgische stempel op het kaartje gezet. Ben in Bd naar de infostand geweest en die vonden het een heel raar verhaal maar zouden het doorgeven aan hun collega's. Tevens blijkt dat die kaart maar 2 transacties kan onthouden in de plaats van 10 zoals bij een gewone ovc.
In de t1977 was het heel gezellig met studenten die naar Glow gingen,wat ook opvallend was dat er ingedronken werd in de trein :N .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Suus »

Van trein t4316 zat de eerste klas van het achterste treinstel vol met zwarte pieten.

En nu de eerste rit van metrolijn 53 in een paar maanden. Metro zit propvol, dus blijkbaar wil iedereen het vieren ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door hauptbahnhof »

Mr-W schreef: Tevens blijkt dat die kaart maar 2 transacties kan onthouden in de plaats van 10 zoals bij een gewone ovc.
Dat klopt. Ook bij stads en streekvervoer kunnen wegwerpkaartjes maar 2 transacties tonen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door ODRAIL »

Geldt dit ook als je meer als twee transacties met die kaart doet?
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door hauptbahnhof »

Ja.
Wat behoorlijk frustrerend is want vaak was de eerste transactie belangrijk (om de geldigheid van de kaart te kunnen controleren als een kaart ongeldig is bij de validators of poortjes). Maar dat kon dus niet worden gecontroleerd.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door webguy »

Snap niet helemaal wat je bedoelt.
Dat doet me overigens ook bedenken waarom die kruidvat kaartjes misschien niet worden gebruikt als OVC bij Arriva/Syntus/Veolia/etc werken - daar wordt (soms/vaak/altijd?, dat is mij niet duidelijk) een "controle" transactie geladen namelijk bij een controle, die ook op de kaartautomaat terug te zien is.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door JWM »

Bee schreef:En nu de eerste rit van metrolijn 53 in een paar maanden. Metro zit propvol, dus blijkbaar wil iedereen het vieren
Komt het niet gewoon omdat de reizigersaantallen de afgelopen maanden explosief zijn gestegen op de Gaasperplastak door de hogere frequentie :X
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door reisthijs »

Bijzonder voor een zondagse rit op lijn 47 naar Houten: maar liefst 8 passagiers, volle bus!
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten