OVer je reiservaringen in november 2013

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: Za 23 Jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Berichtdoor Edwin » Za 23 Nov 2013, 20:41

fogeltje schreef:Binnen Connexxion kan de CVL de betreffende bus waarschijnlijk meteen oproepen (hoewel ik dat niet zeker weet, wellicht moet Hermes/Eindhoven zelf ook bellen naar Hermes/Breng), voor Arriva pleegt de CVL dan gewoon een telefoontje.

Toen ik enkele weken geleden op zaterdagochtend op Muiden P+R de overstap miste ging de buschauffeur al uit zichzelf (*bus*) contact opnemen met de CVL. Alleen ging het doorgeven van informatie nog al omslachtig. Degene bij de CVL had duidelijk niet alle kennis over de concessie(s) waar hij/zij CVL voor was. Diegene ging gelijk de andere bus vragen om te wachten. In Almere gaat dat ook direct maar via via. Ik weet van Veolia in Haaglanden Streek dat het zij nog wel als één van de weinigen direct met elkaar kunnen communiceren binnen een bepaalde straal.
Remember to check-out with your ov-chipcard.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25112
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Berichtdoor Daniel » Za 23 Nov 2013, 20:55

De verkeersleiding zit voor heel Connexxion in Utrecht, specifieke lokale dingen zullen ze daar dus inderdaad niet kennen.
Zowel Veolia als Arriva hebben trouwens een bakkie in de bus zitten waarmee directe communicatie mogelijk is.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5691
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Berichtdoor fogeltje » Za 23 Nov 2013, 21:28

Mr-W schreef:
fogeltje schreef:
Mr-W schreef:
fogeltje schreef:Gisterenavond naar Nijmegen. Ik had eigenlijk beter moeten weten dan de bus van 18:28 te pakken welke altijd met grote vertraging rijdt doch maar 2 minuten tijd heeft voor aansluiting. Bus komt +8 aantuffen. In Boekel was het inmiddels +10 (meestal maakt hij juist tijd goed). Ze zouden toch even bellen naar Arriva, maar 8 minuten wachten zouden ze waarschijnlijk niet doen. Tegen de tijd dat we in Uden waren was het nog maar +6 en Arriva stond nog netjes te wachten (+4 voor hem dus) *bus*

Door een omleiding in Zeeland werd het overigens nog wel wat meer, maar voor een dame die in Grave op lijn 9 moest overstappen werd ook keurig een overstap geregeld.

Eigenlijk mogen Hermes chauffeurs geen aansluitingen regel via de klantenservice,dat ding is bedoeld voor noodgevallen,zei een chauffeur van Hermes tegen mij .(correct me if i'm wrong)

Dan heeft die chauffeur het waarschijnlijk fout. Sterker nog, de stickers in de bus zeggen zelf dat je de chauffeur kunt waarschuwen als je aansluiting gevaar loopt. Chauffeurs zeggen wel vaker iets zodat ze het niet hoeven te doen. Ik krijg vaker te horen "kan ik niet, ik kan bussen niet oproepen". Pas als ik vraag of ze het via de CVL kunnen doen, doen ze dat. Binnen Connexxion kan de CVL de betreffende bus waarschijnlijk meteen oproepen (hoewel ik dat niet zeker weet, wellicht moet Hermes/Eindhoven zelf ook bellen naar Hermes/Breng), voor Arriva pleegt de CVL dan gewoon een telefoontje.

Wat bedoelt je met "via de klantenservice"? Als je bedoelt dat ze met hun mobiele telefoon naar de klantenservice bellen (of jij zelf), dat zal wellicht niet de bedoeling zijn.

De chauffeur noemde de CVL de klantenservice.
Zal het dan vaker aan chauffeurs vragen om een overstap te regelen tussen Lijn 20 Helmond Station - Eindhoven Station en Lijn 24 Helmond Station - Eindhoven Station het is namelijk goedkoper en sneller om lijn 24 tot Mierlo Ellenaar te nemen en dan over te stappen op lijn 20 richting Eindhoven,overstap is normaal zo'n 4 minuten alleen vertrekken veel chauffeurs te laat uit Helmond waardoor de aansluiting zeer krap is. In de richting Helmond horen de bussen tegelijk op de Ellenaar te komen en haal je de aansluiting meestal niet tenzij lijn 24 vertraging heeft en lijn 20 niet.

Wellicht maken ze daarom een onderscheid omdat je gewoon in Helmond op het station kunt komen. Ik ben ook van mening dat voor mensen die naar Helmond CS willen geen bus hoeft te wachten. Alleen als je ergens moet zijn waar lijn 20 niet komt. Wellicht doelde de chauffeur op dat specifieke geval.

Daniel schreef:De verkeersleiding zit voor heel Connexxion in Utrecht, specifieke lokale dingen zullen ze daar dus inderdaad niet kennen.
Zowel Veolia als Arriva hebben trouwens een bakkie in de bus zitten waarmee directe communicatie mogelijk is.

Klopt, dat heeft mij in het verleden ook eens een overstap gekost. Chauffeur van Hermes 99 uit Nijmegen vraagt aansluiting op de 121 naar Eindhoven. In Uden was die bus nergens te bekennen. Mijn chauffeur boos, roept CVL nog eens op. Die zegt "Maar ik heb toch echt naar Veolia gebeld". Waarop de chauffeur en ik allebei een facepalm doen. Hij had natuurlijk naar Arriva moeten bellen (wellicht wist die man dat vroeger BBA op lijn 121 reed en BBA was nu Veolia. Alleen hadden ze de concessie Oost-Brabant niet behouden). (EDIT: van 2003 t/m 2008 deelde Hermes lijn 121, eerst met BBA en later Arriva.)

Volgens mij heeft Arnhem/Nijmegen inmiddels weer een eigen CVL. Ik dacht dat dit een eis was in de concessie.

Arriva-chauffeurs roepen inderdaad elkaar op via bakkies. Alleen als de vertraging wat groter is en ze bang zijn niet op tijd in het bereik te zijn roepen ze de CVL op. Soms gebruiken ze ook de bakkies om voor mij een aansluiting op Hermes te regelen. Vooral 's avonds staan om :00 enkele Arriva-bussen op het busstation in Uden en dan proberen ze gewoon een collega te bereiken met de vraag om even de Hermes cq Breng bus te laten wachten. Maar de meesten nemen niet het risico dat alle Arriva-bussen vertraagd zijn of chauffeurs net koffie halen zijn en derhalve of de oproep missen of zelf nog niet op het busstation staan.

Vrijwel altijd wordt een aansluiting voor mij gerealiseerd als ik erom vraag (zowel vanuit Arriva, Breng als Hermes), ook al moet ik soms doorvragen omdat een chauffeur in eerste instantie zegt dat het niet kan. In tien jaar tijd is het slechts enkele keren niet gelukt (bijvoorbeeld vertraging was te groot waardoor ze niet langer konden wachten, CVL was soms niet (op tijd) te bereiken, het hierboven omschreven geval, maar een enkele keer is een bus ook daadwerkelijk opgeroepen door zijn CVL (zoals ik later van de klantenservice te horen kreeg) maar toch gewoon aangereden, omdat de chauffeur "gewoon geen zin had om te wachten omdat het zijn laatste rit was en hij naar huis wilde".)
Laatst gewijzigd door fogeltje op Za 23 Nov 2013, 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Gebruikersavatar
marlies
Berichten: 2060
Lid geworden op: Za 10 Aug 2013, 15:34

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Berichtdoor marlies » Za 23 Nov 2013, 22:35

Ik was eigenwijs en ging in 't weekend op de fiets naar station Groningen. Kansloos dus, kon 'm niet kwijt. Wou niet riskeren dat 'ie werd afgesleept (al waren zo te zien ±200 anderen wel bereid dat risico te nemen gezien de hoeveelheid fietsen die al wildgeparkeerd stonden) dus maar snel doorgefietst naar station Europapark en de sprinter die ik moest hebben alsnog gehaald. Volgende keer maar weer met de bus...

Freek
Berichten: 2452
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Berichtdoor Freek » Zo 24 Nov 2013, 10:01

Arnhem/Nijmegen heeft inderdaad overdag zijn eigen cvl, was een concessie eis om situaties te vooekomen zoals hierboven te voorkomen. Gebiedskennis is essentieel bij calamuteuten.

Jurre
Berichten: 818
Lid geworden op: Ma 11 Okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Berichtdoor Jurre » Ma 25 Nov 2013, 09:50

Dat de verkeersregelaars bij de wegversmalling op de Adema van Scheltemabaan prutsers zijn werd vanmorgen bewezen. Rond kwart over 9 stuurden ze twee AGG's in tegengestelde richting tegelijk door de zigzag ter hoogte van de werkzaamheden bij de nieuwe trambaan. Deze kwamen elkaar in het midden tegen. Ze zijn nu nog steeds bezig met achteruitrijden, steken en dergelijke, waardoor er op de Adema van Scheltemabaan nu een file staat van meer dan 50 bussen richting CS. De passagiers zijn via de busbaan naar het station gelopen.

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Berichtdoor Thom91 » Ma 25 Nov 2013, 19:17

Ik vraag me bij bovenstaande post echt af waar dit nou is.. :roll:
Komt wel goed schatje.

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9552
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Berichtdoor Wubbo » Ma 25 Nov 2013, 19:18

Daniel schreef:Met de winter op komst bleek NS vandaag z'n vloot onzichtbare treinstellen weer uit de mottenballen gehaald te hebben. Die konden ze immers mooi gebruiken om de s1700 en s11700 zogenaamd te verlengen wat vandaag de enige series vanuit Amersfoort richting Utrecht waren. Dit door behoorlijk beperkt spoorgebruik in Utrecht waar in ieder geval spoor 5, 7 en 8 eruit lagen (geen idee waarvoor, er waren geen werkzaamheden waarneembaar)
Om sporen op Utrecht vrij te maken hoef je de s500 en s12500 niet op te heffen, voor de s1700 en s11700 heb je immers 2 sporen nodig, dus die kun je voor de s500 en s12500 ook gebruiken. De s5500 opheffen (wat dit weekend het geval was) helpt ook al niet erg.

In werkelijkheid waren er werkzaamheden bij Bilthoven gepland voor de onderdoorgang daar, maar die zijn om mij onduidelijke redenen niet doorgegaan. Op Utrecht waren ze (als het goed is) bezig met betonwerk voor de uitbreiding van de hal, maar ik ben er dit weekend niet geweest dus ik heb niet gekeken ;-)

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9087
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Berichtdoor Michael » Ma 25 Nov 2013, 19:50

Thom91 schreef:Ik vraag me bij bovenstaande post echt af waar dit nou is.. :roll:


Utrecht natuurlijk. Dat weet toch iedereen :lol:

@Jurre,


Misschien handig om de volgende keer te vermelden in welke plaats het is.
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Berichtdoor Thom91 » Ma 25 Nov 2013, 19:59

Not really, ik ben niet zo van brulboeien op banden.
Komt wel goed schatje.

Karl
Berichten: 3644
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Berichtdoor Karl » Di 26 Nov 2013, 07:49

Het is knus tussen Rotterdam en Gouda. De 4000 is de enige sprinter die rijdt, maar van de intercitytreinen rijdt ook de helft niet. Na Alexander is het gangpaden werk, normaal is dat na Gouda pas. Ben benieuwd. Ohja, en er zijn weer onderzoeken naar de vervoerbewijzen door twee bejaarden van tns.
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 4061
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Berichtdoor Etienne » Di 26 Nov 2013, 09:34

Van hierbovenstaande had ik nog niet veel last. Ik was nog net op tijd op het station om de t523 te halen, daar de t2825 niet reed. Vervolgens zaten we vanaf Nieuwerkerk achter de t4018 (die met +7 reed) en vanaf Gouda Goverwelle zaten we achter de t9825. Deze laatste haalden we pas in bij Utrecht Terwijde. Aankomst in Utrecht was uiteindelijk met +8.
3e jaars student Geodesie / Geo-Informatie

Mijn website: http://busseninnederland.weebly.com.

Jurre
Berichten: 818
Lid geworden op: Ma 11 Okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Berichtdoor Jurre » Di 26 Nov 2013, 12:49

Michael schreef:
Thom91 schreef:Ik vraag me bij bovenstaande post echt af waar dit nou is.. :roll:


Utrecht natuurlijk. Dat weet toch iedereen :lol:

@Jurre,


Misschien handig om de volgende keer te vermelden in welke plaats het is.

Adema van Scheltemabaan, AGG's en trambaan... als er dan nog geen belletje gaat rinkelen :lol:.

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Berichtdoor hauptbahnhof » Di 26 Nov 2013, 15:06

Ik wist het ook niet. Wist alleen dat het geen Amsterdam kon zijn. AGG's zegt me niks en die straatnaam ook niet.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11141
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Berichtdoor Meltrain » Di 26 Nov 2013, 20:01

Op de treinperrons van Rotterdam Blaak zijn de CiCo's verwijderd. :(
Dit is vervelend voor overstappers van metro op trein (vv.) van het metrospoor oost --> west, aangezien die via de directe doorgang niet langs een poortje van NS komen en dus nu onnodig moeten omlopen.
Ik heb via de NS informatiezuil mijn klacht al doorgegeven en die medewerkster van de NS vond het een terechte klacht.
Ik hoop dat er iets mee gedaan wordt. :)
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9087
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Berichtdoor Michael » Di 26 Nov 2013, 20:27

Ik was vanmiddag met een chauffeur mee op lijn 132 van Breda naar Tilburg en terug. Maar de rijtijd is zo ongelofelijk krap op die lijn. We vertrokken vanaf Breda met +2. Toen we Breda uit reden inmiddels +9. Vervolgens was de verkeerssituatie in Tilburg een grote ramp waardoor de vertraging opliep tot +20. op de terugweg verlieten we Tilburg met +28. De achteropkomende 132 had ons zien vertrekken vanaf Tilburg dus die is via de snelweg richting Baarle Nassau gegaan. Vlak voor Baarle Nassau reden we dus achter de 132 die eigenlijk achter ons had moeten rijden. Uiteindelij kwamen we met +24 Breda binnen. Duidelijk was dat ik mijn lijn 123 van 18:56 vanaf station Breda niet meer zou halen. Toen we bijna op het station waren heeft mijn chauffeur de 123 opgeroepen en hem gevraagd om bij de Sophiastraat te wachten. Mijn chauffeur van lijn 132 heeft mij op de kruising John F Kennedylaan - Sophiastraat eruitgelaten en na een sprintje te hebben getrokken heb ik lijn 123 nog gehaald.
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Gebruikersavatar
mijack1985
Berichten: 949
Lid geworden op: Za 22 Jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Berichtdoor mijack1985 » Di 26 Nov 2013, 20:28

IC t1975, met een ICMm viertje. Opzich niet zo ovallend. Maar bij ICMm heb ik wel altijd "het gevoel" dat het lekker vlot door rijdt, meer dan bij een VIRM. Maar zal ook wel deels afhangen op welk baanvak je rijdt. Deze heeft er in ieder geval zin in :-D (lijkt het)
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11141
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Berichtdoor Meltrain » Wo 27 Nov 2013, 13:17

Vanochtend blijkt de t5018 niet gestopt te hebben op Rlb (hoorde ik later).
In elk geval, toen ik om 8:00 op Rlb kwam, stond de t5118 er nog die er blijkbaar al tien minuten stond, omdat die helemaal compleet vol zat. Deze trein is vervolgens om 8:05 vertrokken. Inmiddels was de trein allesbehalve overvol. In het achterste stel waren geloof ik net niet genoeg zitplaatsen voor iedereen, dus er hadden nog makkelijk veel reizigers bij gekund. :?
Geruime tijd waren reeds in de verte gele koplampen te zien die moesten wachten totdat spoor 2 vrij was. Iedereen ging er dus vanuit dat dat de t5020 zou zijn. Echter, het bleek een s2600 te zijn.... Waarom die nou niet over spoor 1 kon? :roll:

Goed, uiteindelijk kwam de t5020 ook met +10 binnen en was ik met +15 op Dtz.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
flipje
Berichten: 779
Lid geworden op: Di 02 Nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Berichtdoor flipje » Wo 27 Nov 2013, 21:21

Vandaag voor de 2e maal deze week reed er weer geen bus op lijn 71 wegens 'een defect'. Begin me zo langzamerhand af te vragen of Connexxion nog enig onderhoud pleegt aan de Volvo's en Citaro's ze moeten nog 4 maanden mee!

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25112
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Berichtdoor Daniel » Do 28 Nov 2013, 08:06

Kennelijk ergens een wisselstoring in de buurt van Amersfoort. Het was althans ietwat opmerkelijk dat de t11618 en t1718 beide op spoor 6 behandeld werden. Ook hoorde ik de t11719 aangekondigd worden als vertrekkend van spoor 5B en zou de t11720 van spoor 5A gaan vertrekken. Hoop gemiste aansluitingen zo dus deze ochtendspits.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

VIRM
Berichten: 3404
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Berichtdoor VIRM » Do 28 Nov 2013, 20:05

De s4000 van 18:21 naar Uitgeest vanaf Amsterdam Holendrecht liep +11 op. Rond vertrektijd kwam er een goederentrein voorbij en even later kwam er nog een andere (passagiers?)trein voorbij. Voor Amsterdam Centraal stonden we voor een rood sein, en de machnist vertelde dat de eerdere vertraging was opgelopen door een wisselstoring bij Amsterdam Bijlmer.
Op het perron van Holendrecht werd niks omgeroepen over een vertraging (behalve Tuffybericht) en op de NS app stond ook niks.
Beul van de blindegeleidelijn

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31497
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Berichtdoor Suus » Do 28 Nov 2013, 21:14

Dat kan. Als er een defect wissel is bij Bijlmer dan wordt de intercity naar Schiphol voor het viaduct bij Abcoude naar het binnenspoor geleidt om zo alsnog op Bijlmer op het juiste spoor binnen te komen. Door die manoeuvre loopt de sprinter vaak vertraging op, maar anders lopen de sprinter en de intercity vertraging op.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5691
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Berichtdoor fogeltje » Do 28 Nov 2013, 21:41

Michael schreef:Ik was vanmiddag met een chauffeur mee op lijn 132 van Breda naar Tilburg en terug. Maar de rijtijd is zo ongelofelijk krap op die lijn. We vertrokken vanaf Breda met +2. Toen we Breda uit reden inmiddels +9. Vervolgens was de verkeerssituatie in Tilburg een grote ramp waardoor de vertraging opliep tot +20. op de terugweg verlieten we Tilburg met +28. De achteropkomende 132 had ons zien vertrekken vanaf Tilburg dus die is via de snelweg richting Baarle Nassau gegaan. Vlak voor Baarle Nassau reden we dus achter de 132 die eigenlijk achter ons had moeten rijden. Uiteindelij kwamen we met +24 Breda binnen. Duidelijk was dat ik mijn lijn 123 van 18:56 vanaf station Breda niet meer zou halen. Toen we bijna op het station waren heeft mijn chauffeur de 123 opgeroepen en hem gevraagd om bij de Sophiastraat te wachten. Mijn chauffeur van lijn 132 heeft mij op de kruising John F Kennedylaan - Sophiastraat eruitgelaten en na een sprintje te hebben getrokken heb ik lijn 123 nog gehaald.

Nice, netjes geregeld :) Chauffeurs zijn vaak niet zo flauw. In Oss bij het station heeft een chauffeur me wel eens net na de spoorwegovergang eruit gelaten zodat ik mijn gereedstaande trein nog kon halen (de bus moet daar nog een kort rondje rijden eer hij het busstation kan oprijden, die twintig seconden zouden teveel geweest zijn want de conducteur had de deuren al gesloten maar zag mij rennen en liet mij nog instappen).
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: Za 23 Jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Berichtdoor Edwin » Vr 29 Nov 2013, 11:48

VIRM schreef:De s4000 van 18:21 naar Uitgeest vanaf Amsterdam Holendrecht liep +11 op. Rond vertrektijd kwam er een goederentrein voorbij en even later kwam er nog een andere (passagiers?)trein voorbij. Voor Amsterdam Centraal stonden we voor een rood sein, en de machnist vertelde dat de eerdere vertraging was opgelopen door een wisselstoring bij Amsterdam Bijlmer.
Op het perron van Holendrecht werd niks omgeroepen over een vertraging (behalve Tuffybericht) en op de NS app stond ook niks.

Was dat de t4060 als SGM? Heb die zien staan op Amsterdam CS en volgens de Reisapp zag ik dat ie vanaf Abcoude opeens bij vertrektijd +11 had.
Remember to check-out with your ov-chipcard.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31497
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Berichtdoor Suus » Vr 29 Nov 2013, 11:59

Vannacht tussen 10 en 15 minuten na middernacht (weet niet de exacte tijd) reed er een ICE-treinstel over de Bijlmerboog van Diemen Zuid naar Amsterdam Bijlmer ArenA.
Rame à l'approche


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast