OVer je reiservaringen in november 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Ardan »

Vanwege werkzaamheden dit weekend aan een belangrijke kruising op de hoofdroute van het centrum naar de oostelijke stadsdelen rijden alle bussen die kant op met een flinke omweg. Normaal maakt lijn 1 een slinger door mijn buurtje, maar dit weekend heb ik dus geen bus.. tot Syntus blijkbaar eergisteren plotseling besloot lijn 6 hierlangs te sturen. Stond eerst nog niet aangegeven op de site, nu wel en ik heb hem gisteravond ook al gezien :)
Ik doe ook maar wat
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Mr-W »

Ben vandaag naar Glow geweest in Eindhoven,een festival waarbij gebouwen en pleinen kustwerken worden door verlichting.
Helaas was het OV een drama,was bij de Kievitlaan aan het wachten op mijn vaste Eindhovense lijn [wiki]Lijn 55 Eindhoven, 't Hofke - Station[/wiki] bus kwam gewoon niet,dus heb ik 12 minuten later een overvolle lijn 55 met staanplaatsen (om 19:40 :!:) richting Pagelaan genomen en die reed daarna door als [wiki]Lijn 5 Eindhoven, 't Hofke - Station[/wiki] helaas had die vanwege een aantal omleidingen ook +12minuten vertraging waardoor ik de t9671 naar Hmbv miste. Heb maar Lijn 24 Helmond Station - Eindhoven Station genomen chauffeur reed zijn vertraging van +5 eruit 8-).
Afbeelding
kaartje met de omleiding van @OVEindhoven

Wat mij ook nog opviel was dat bij de WC's de mensen totaal geen respect hadden voor het personeel.
Eerst probeerde een zwerver naar de WC te gaan wat niet mag(die moeten boven naar het automatisch reinigingstoilet) ,het is hem uiteindelijk wel gelukt.
Heb met de toiletjuffrouw overlegt of ik S&V moest halen vond ze niet nodig omdat het anders mogelijk zou kunnen escaleren. Toen ik later op de avond weer naar de WC moest waren er 2 Marokkaanse meiden de toiletjuffrouw helemaal aan het vol schelden omdat ze moesten betalen :N
Laatst gewijzigd door Mr-W op zo 24 nov 2013, 08:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Mr-W »

Vanmorgen Lijn 458 Weert Station - Heeze Station naar school genomen. t6423 had 5 minuten vertraging gelukkig bleef de buurtbus wachten.We hadden een ontzettend aardige chauffeur,hij nam iedereen mee omdat het koud was.Er waren 13 reizigers en en iedereen mocht mee als we op de vloer gingen zitten 8-) Normaal mogen er maar 8 personen mee en mag de rest 30 minuten wachten op de volgende. Tevens was deze rit een ''Telrit''waarbij de chauffeur de reizigersaantallen moest tellen en opschrijven.
Dat gebeurt in onze regio nog met de hand omdat de ritkaartjes geen OVchipdinges bevatten. Vooral op lange streek/buurtbus lijnen en Lijn 400 Eindhoven, Station - Airport zou alleen het uitlezen van de CICO een vertekend beeld geven omdat veel reizigers nog gewoon ritkaartjes kopen.
Laatst gewijzigd door Mr-W op ma 11 nov 2013, 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door marlies »

Dan vraag je je af of er 13 of 8 personen zijn geteld op papier :P
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Mr-W »

marlies schreef:Dan vraag je je af of er 13 of 8 personen zijn geteld op papier :P
Chauffeur heeft er 13 opgeschreven bovendien gebruikte iedereen een OVC. Volgens mij geeft Hermes/Buurtbusvoorzittter er niet zoveel om als er meer dan 8 reizigers in die bus zitten. Volgens mij zit het probleem met de Wetgeving en misschien met de verzekering , daarom moesten we ook op de vloer zitten zodat het minder op zou vallen :mrgreen:
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door microshit »

Ging weer lekker bij de Utrechtse sneltram vandaag.
Ik wilde de spitstram van 18:11 hebben, maar bij de halte: geen spitstram natuurlijk. Vervolgens stond er ook een klaar naar Nieuwegein Zuid, dus daar maar in gegaan. Tram naar IJsselstijn kwam binnen, en zie beiden aftellen naar 0 minuten. Op gegeven moment sprong de tram naar IJsselstijn naar boven, dus in de veronderstelling dat deze eerder zou vertrekken daar maar in gegaan. Een paar minuten later vertrok dan toch de tram naar Nieuwegein Zuid, hortend en stotend, continu optrekken en remmen afgewisseld. Paar minuten later ging dan toch mijn tram rijden, precies hetzelfde. Ook weer niet soepel. Wel luid toeterend over het Westplein heen, en in de bocht zag ik wat er aan de hand was: er liep een verkeersregelaar voor de tram uit.
Aangekomen bij mijn halte stond vervolgens ook nog eens op het DRIP dat het de tram naar Nieuwegein Zuid zou zijn.

En op de terugweg ook nog DRIP's gezien, die de eerstvolgende tram aankondigden... Over 25 minuten. Alsof er dus spontaan 2 ritten waren weggevallen :S
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Etienne »

Door een aanrijding met een metro tussen Rotterdam Centraal en Wilhelminaplein reden op dat traject vanochtend niet tot nauwelijks metro's. Dit had tot gevolg dat op het noordelijke deel van metrolijn E minder metro's aanwezig waren om een frequentie dienst uit te voeren, hierdoor vielen tussen sommige metro's gaten van +- 30 minuten.

Ook op Rotterdam Centraal liep het niet helemaal lekker. Voor de t2825 was alvast een VIRM klaargezet, zodat deze na binnenkomst van de t2814 gecombineerd kon worden. Echter kwam de t2814 met ICM binnen, waardoor iedereen in de losse m9473 mee moest. Door de drukte leverde dat ook meteen een +6 op, gelukkig tot Utrecht wel gereduceerd tot +3.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Justin »

Nou zeg, binnen 4 dagen tijd al naast twee huilende dames gezeten in de trein.. De eerste keer kon ik een pak zakdoekjes aanbieden waar gretig gebruik van gemaakt kon worden, maar bij de tweede...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door ODRAIL »

... Ja vertel verder :wink: .
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Wubbo »

Schrokken ze zo van je Justin?
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Justin »

Geen idee... verbroken relaties of zo?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door mb90 »

De RET-buslijn 50 (de Airportshuttle tussen Meijersplein Metro en Rotterdam The Hague Airport) rijdt sinds gisteren doordeweeks een Alliance in plaats van 8-persoons MB Sprinters. En dit is bovendien een Alliance met een nieuw jasje. Er zijn namelijk 4 Alliances (net als de overige bussen) grijs gespoten en ze hebben de groen-rode RET-band achteraan. Hier 2 foto's van de opgeknapte 940 op lijn 50 bij Meijersplein Metro:
Afbeelding

Afbeelding


Ook heeft RET-Citadis 2051 heeft sinds kort een nieuw display. Een led-display wat bijna niet te missen is als de tram aankomt :P . Hier te zien bij de halte Kruisplein waar de tram aankomt als Tramlijn 21 naar Woudhoek:
Afbeelding
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Mr-W »

Hoorde van een vriend van mij dat de Hermes Citea(3001) met problemen op de Hortsedijk in Stiphout is gestrand en dat Hermes personeel hem moest wegslepen. Misschien weet iemand op ovinnederland welke problemen dit mogelijk kunnen zijn en of de Hermes Citea nog in dienst blijft ?
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Mr-W »

Vandaag naar Eindhoven Airport geweest en op Lijn 400 Eindhoven, Station - Airport kwam er iemand van ovklantenbarometer deze http://www.ovklantenbarometer.nl/Portal ... st_def.pdf enquête afnemen over lijn 400. Heb daarna nog rondje Tongelre gedaan met [wiki]Lijn 55 Eindhoven, 't Hofke - Station[/wiki]
[wiki]Lijn 5 Eindhoven, 't Hofke - Station[/wiki] zowel op lijn 400 als op de 55/5 waren de Cico's kapot en kon ik dus helemaal gratis reizen 8-)
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door marlies »

Vandaag voor het eerst in een M5 gereisd. De displays en omroep waren uit, aan de voorkant werd ook het buitendienst-plaatje getoond maar hij reed toch echt in dienst op 54.

Tsja. Duidelijk nieuw en op zich aardig spul. Maar kaal en saai zeg. Echt een metalen doos om reizigers van A naar B te transporteren. Heb wel ander modern en nieuw metromaterieel (londen, munchen) van binnen gezien dat toch wat meer een identiteit en uitstraling had.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Milco »

Wat was lijn 1 in Almere weer lekker druk zeg, even na 15.30 uur… Ik reisde slechts van Almere Centrum naar Bouwmeesterbuurt West, maar tot Waterwijk West waren er staanplaatsen door de hele bus en daarna waren ook bijna alle zitplaatsen bezet. En dat met een gelede bus wat gebruikelijk is… :N
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Edwin »

Door de zoveelste brand op Schiphol was er vertraging. De t737 zou Almere Centrum met +48 aandoen, terwijl de t12739 op tijd (18 minuten voor de 12739) op Almere Centrum zou arriveren. De 737 moet zijn ingehaald door de 12739, nu maar hopen dat passagiers uit de 737 hebben kunnen overstappen.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Meltrain »

Vanmiddag rolde de trein bij de haltering te Rtz heel langzaam achteruit, terwijl de deuren gewoon open stonden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Thom91 »

Edwin schreef:Door de zoveelste brand op Schiphol was er vertraging. De t737 zou Almere Centrum met +48 aandoen, terwijl de t12739 op tijd (18 minuten voor de 12739) op Almere Centrum zou arriveren. De 737 moet zijn ingehaald door de 12739, nu maar hopen dat passagiers uit de 737 hebben kunnen overstappen.
Deze keer was er echt brand.
Komt wel goed schatje.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Michael »

Ik was vanmorgen bijna bij de bushalte om de bus van 11:55 te nemen. Toen de bus van 11:47 er aan kwam. Omdat ik die bus niet gepland had deed ik geen moeite om die bus te halen. Toch stopte de chauffeur nog ondanks dat ie al wegreed zodat ik nog meekon :pos: Had zodoende een bus eerder.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door JWM »

Wellicht was het wel de bus van 11.55 die te vroeg was?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Michael »

Nee. De 117 naar Breda komt om 11.47. De 122 naar Breda om 11.55. En het was de 117.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door hauptbahnhof »

marlies schreef:Vandaag voor het eerst in een M5 gereisd. De displays en omroep waren uit, aan de voorkant werd ook het buitendienst-plaatje getoond maar hij reed toch echt in dienst op 54.

Tsja. Duidelijk nieuw en op zich aardig spul. Maar kaal en saai zeg. Echt een metalen doos om reizigers van A naar B te transporteren. Heb wel ander modern en nieuw metromaterieel (londen, munchen) van binnen gezien dat toch wat meer een identiteit en uitstraling had.
Als je naar de staat van de andere metrotypes kijkt, denk ik wel dat je begrijpt waarom het er zo uitziet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Suus »

Waarom kan stoffen bekleding met zachte opvulling in Rotterdam dan wel gewoon in de metro?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Thom91 »

Weet je wat het kost om die zooi schoon te houden? Handen vol met geld.
Komt wel goed schatje.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten