Onverwachte herfstreis (1): via Lindau naar Rijeka

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Onverwachte herfstreis (1): via Lindau naar Rijeka

Bericht door Timon91 »

Na de mooie zomervakantie van dit jaar begon het reisvirus al gauw weer te kriebelen, zeker omdat ik op het moment erg vrij ben met het plannen van mijn studie. Ik kreeg het plan om een week vrienden te gaan opzoeken in Kroatië en Polen en had halverwege september ook al kortgesloten dat ik langs zou komen in de tweede week van oktober. Ik was van plan om een paar dagen voor vertrek een 5/10 pass te kopen, waarmee ik de reis precies zou kunnen maken. Echter, anderhalve week voor vertrek kreeg ik een mailtje van interrail.eu, met de mededeling dat ik hun fotowedstrijd had gewonnen! Oh ja, helemaal vergeten! Daar had ik ook nog foto's voor ingestuurd! De eerste prijs was eigenlijk een cadeaubon voor een fotowebshop, maar omdat ook de andere twee ingezonden foto's van mij waren uitgekozen bij de beste 25 boden ze als alternatief twee 22 dagen interrailpassen aan! Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen, dus ik heb snel gereageerd en gefixt dat ik één pass al voor deze reis kon gebruiken. Na een paar dagen had ik de pass al thuis en kwam ik er achter dat ik voor een vakantie van drie weken eigenlijk niet genoeg geld had. De pass is dan wel gratis, maar de rest natuurlijk niet. Echter, als ik m'n rijbewijs voor onbepaalde tijd zou uitstellen kon het wel, dus zo gezegd, zo gedaan! Dat rijbewijs komt ooit nog wel.... ;)

Ik heb besloten om eerst maar het rondje wat ik al in gedachten had te doen en daarna wel verder te kijken. Een dag voor vertrek heb ik in Bad Bentheim de treinreserveringen voor de eerste week gemaakt, omdat die data toch al vast lagen. De eerste bestemming was Kroatië, waar ik zou meeten met een vriend die in de buurt van Zagreb woont. De makkelijkste en goedkoopste manier om daar te geraken vanuit (Oost-)Nederland is met een nachttrein vanaf München, dat was ik ook van plan om te doen. Zagreb ken ik echter al een beetje en ik vond het vorig jaar niet echt een bijster interessante stad, dus besloot ik om via Rijeka naar Zagreb te reizen. De weersverwachting voor Rijeka was niet slecht, dus voor een ochtend en middag leek het me best een prima bestemming. Vanaf München rijdt er in de zomermaanden (tot begin oktober) één couchetterijtuig als koersrijtuig naar Rijeka, deze rijdt tot Ljubljana mee met EuroNight "Lisinski" München-Zagreb en vanaf daar met de dagtrein "Opatija" Ljubljana-Rijeka. Tot begin september is er ook nog een slaaprijtuig, zitrijtuigen zijn er niet in deze koerswagengroep. Aangezien de trein pas om 23:40 uit München vertrekt is er tijd zat om overdag nog andere plekken in (Zuid-)Duitsland te bezoeken. Ik hoorde van een maat dat Lindau best aardig zou zijn en omdat ik toch nog nooit de Bodensee gezien had leek het me geen slechte keuze!

1. En zo geschiedde. Omdat Lindau wel een eindje om is - zeker qua reistijd - moest ik er vroeg uit om de trein van 06:26 te halen. Enschede was koud, winderig en compleet uitgestorven, dus prima weer voor vertrek. Hier het lege busstation van Enschede, op de vroege zaterdagochtend.

Afbeelding
Enschede bus station by Timon91, on Flickr

2. Na een saaie rit werd Münster bereikt, waar m'n volgende trein al met een kleine vertraging werd aangekondigd. Op het perron was het best druk, maar nog niet tè. De trein kwam met 10 minuten vertraging opdagen en was ook goed gevuld, maar ik kon nog wel een zitplaats vinden. Helaas waren de reserveringsaanduidingen boven de stoelen kapot, dus het was hopen dat er niemand gereserveerd had voor mijn plaats. Onderweg viel het me andermaal op dat er vaak tot een kwartier na vertrek nog mensen hun plek aan het zoeken zijn. Daarnaast bleven er veel mensen staan, ondanks dat er nog genoeg vrije zitplaatsen waren.

Afbeelding
Münster Hbf train station by Timon91, on Flickr

3. Gelukkig bleek er niemand gereserveerd te hebben voor mijn plek, al bleef het wel gedurende de hele reis druk. Door een technische storing liep de vertraging op naar 20 minuten in Köln, maar onderweg werd er nog wel een paar minuten goedgemaakt. Te Mannheim Hbf had ik een half uur overstaptijd, dus de vertraging was geen probleem. Hier mijn trein op het andere perron, twee ICE-3 stellen!

Afbeelding
Mannheim Hbf train station by Timon91, on Flickr

4. Ook mijn volgende trein had een kwartiertje vertraging, dus had ik alsnog een half uur overstaptijd op het winderige en gure Hauptbahnhof van Mannheim.

Afbeelding
Mannheim Hbf train station by Timon91, on Flickr

5. Toen mijn trein aan kwam rijden zag ik dat deze getrokken werd door een historische BR 103! Helaas was ik te laat om een foto te maken, maar cool is het natuurlijk wel. Ik wist niet dat ze nog voor de reguliere dienst ingezet werden, maar volgens Wikipedia is het wel normaal: "Die bis 280 km/h zugelassene 103 222-6 von DB Systemtechnik ist ebenfalls noch im Einsatz. Seit Frühjahr 2013 gibt es beim Betriebshof Frankfurt wieder einen eintägigen Umlaufplan für die Baureihe 103, welcher u. a. Einsätze zwischen Münster und Stuttgart vor den aus ÖBB-Wagen gebildeten IC 118 und 119 vorsieht. Bisher kamen in diesem Umlaufplan die Maschinen 103 113 und 103 235 zum Einsatz." De trein, de IC Münster-Innsbruck, bestond zoals Wiki al zegt uit ÖBB-rijtuigen. Het was totaal niet druk, ik deelde mijn coupétje met een oudere dame die in Stuttgart de trein verliet. Hier mijn coupétje.

Afbeelding
IC Münster-Innsbruck interior by Timon91, on Flickr

6. Echt een efficiënte rit is het niet, de trein moet regelmatig van lok wisselen of omkeren. Als eerste vindt er een lokwissel plaats in Stuttgart, waar de trein moet omkeren (kopstation), kort daarna wordt in Ulm de elektrische lok ingewisseld voor een diesel. Hier de trein te Ulm Hbf.

Afbeelding
IC Münster-Innsbruck at Ulm Hbf by Timon91, on Flickr

7. In het zuiden en zuidoosten van Duitsland zijn er nog een hoop niet-geëlektrificeerde spoorlijnen, sommige daarvan zijn ook dubbelspoor. Ulm-Friedrichshafen is één van die lijnen. Geheel dubbelsporig, maar geen wasdraad en hier en daar zelfs nog klassieke beveiliging! Hier een foto door het achterraampje.

Afbeelding
Railway line Ulm-Friedrichshafen by Timon91, on Flickr

8. Te Friedrichshafen Stadt moet de lok omlopen, dus ook hier staat de trein een kwartiertje stil.

Afbeelding
IC Münster-Innsbruck at Friedrichshafen Stadt by Timon91, on Flickr

9. De andere kant op gekeken. Hier was het wel droog, al was het nog steeds redelijk bewolkt.

Afbeelding
IC Münster-Innsbruck at Friedrichshafen Stadt by Timon91, on Flickr

10. Daar komt de lok al. Althans, de twee loks! Mooie werkpaarden zijn dit.

Afbeelding
IC Münster-Innsbruck at Friedrichshafen Stadt by Timon91, on Flickr

11. Na een minuutje of 20 boemelen door kleine dorpjes, waarbij je soms het gevoel hebt door iemands achtertuin te rijden, komen we met hetzelfde kwartiertje vertraging aan in Lindau. Hier vindt de laatste lokwissel plaats: een Oostenrijkse e-lok neemt het over aan de andere kant van de trein, aangezien ook dit een kopstation is. Lindau heeft dus wel geëlektrificeerde sporen, maar alleen richting Oostenrijk (Bregenz/Bludenz). Richting Duitsland is alles niet-geëlektrificeerd.

Afbeelding
IC Münster-Innsbruck at Lindau Hbf by Timon91, on Flickr

12. Lindau ligt op een (grotendeels autovrij) eiland, het station ligt hier ook. Vanaf het station ben je zo in het lieflijke centrum. Het weer was niet heel mooi, maar de wolken zorgden wel voor mooie uitzichten over de Bodensee. Hier de haveningang, met links een standbeeld en rechts de vuurtoren. Overigens, van alle vuurtorens in Duitsland die niet aan zee staan is dit de hoogste (maar heel veel zullen dat er ook niet zijn lijkt me).

Afbeelding
Harbour, Lindau by Timon91, on Flickr

13. Naar links gekeken. Lindau is best toeristisch en ik kon wel snappen waarom. Het is echter meer een bestemming voor groepsreizen en voor wat oudere reizigers dan voor backpackers. Desalniettemin is het best aardig voor een paar uurtjes!

Afbeelding
Harbour, Lindau by Timon91, on Flickr

14. Het haventje. Het gelige gebouw links is het treinstation. Vanuit dit haventje vertrekken er aardig wat boten naar andere plaatsen aan de Bodensee.

Afbeelding
Harbour, Lindau by Timon91, on Flickr

15. Nogmaals de haven.

Afbeelding
Harbour, Lindau by Timon91, on Flickr

16. De vuurtoren, vanaf het standbeeld van de leeuw gezien.

Afbeelding
Bodensee, Lindau by Timon91, on Flickr

17. De Bodensee.

Afbeelding
Bodensee, Lindau by Timon91, on Flickr

18. Een straatje in het centrum.

Afbeelding
Lindau city centre by Timon91, on Flickr

19. Een kerk.

Afbeelding
Lindau city centre by Timon91, on Flickr

20. In een wat drukker straatje in het centrum. Hier kwam ook nog héél even de zon tevoorschijn :D

Afbeelding
Lindau city centre by Timon91, on Flickr

21. De sporen, gezien vanaf de loopbrug bij het station. Op de achtergrond kun je nog wat water van de Bodensee zien.

Afbeelding
Lindau Hbf by Timon91, on Flickr

22. De loopbrug.

Afbeelding
Lindau Hbf by Timon91, on Flickr

23. Mijn ALEX richting München Hbf, die pas anderhalf uur later vertrekt maar nu al klaar staat.

Afbeelding
Lindau Hbf by Timon91, on Flickr

24. Langs de Bodensee.

Afbeelding
Bodensee, Lindau by Timon91, on Flickr

25. Mooie wolken boven het meer.

Afbeelding
Bodensee, Lindau by Timon91, on Flickr

26. Weer het haventje, ditmaal vanaf de stationszijde gezien.

Afbeelding
Harbour, Lindau by Timon91, on Flickr

27. De pittoreske voorkant van het station.

Afbeelding
Lindau Hbf train station by Timon91, on Flickr

28. De vertrekkende treinen. Er rijden aardig wat regionale treinen hier, ook de grens over. Het Fernverkehr bestaat uit het IC treinpaar Münster-Innsbruck(-Salzburg) en een aantal EC treinparen München-Zürich. Daarnaast rijdt er nog één RailJet per dag naar Wien Westbahnhof, die tot Bregenz als REX rijdt. Ook met het regionale verkeer kun je een eind komen, bijvoorbeeld naar Stuttgart, Nürnberg, München en Basel.

Afbeelding
Lindau Hbf train station by Timon91, on Flickr

29. De ALEX naar München.

Afbeelding
ALEX Lindau Hbf-München Hbf by Timon91, on Flickr

30. Coupeetjes en een raam wat open kan: ik was tevreden! :D

Afbeelding
ALEX Lindau Hbf-München Hbf interior by Timon91, on Flickr

31. Op tijd verlaten we Lindau Hbf, de trein was niet heel vol verder.

Afbeelding
Leaving Lindau Hbf by Timon91, on Flickr

32. Een laatste blik op de Bodensee.

Afbeelding
View over the Bodensee from a train, Lindau by Timon91, on Flickr

33. Een tegentrein. Inmiddels is het ook een beetje gaan regenen. Uit het raam hangen kan wel, maar de trein rijdt best hard af en toe wat het niet heel chill (en veilig) maakt.

Afbeelding
Leaving Lindau by train by Timon91, on Flickr

Vanaf Röthenbach krijg ik gezelschap van een jong Duits stel, die ook op weg zijn naar München. Onderweg praten we aardig wat, buiten is er niet veel meer te zien aangezien het al snel donker is. In München blijkt dat het Oktoberfest nog bezig was, ik dacht (en hoopte) dat het al afgelopen zou zijn, maar het was de laatste dag. München Hbf was één grote teringzooi, een gigantische massa dronken lui, met name Engelsen en Australiërs. Als je zelf dronken bent is het allemaal wel grappig, maar als je nuchter bent en nog moet eten om 9 uur 's avonds dan is het leuk om te observeren, maar niet leuk om er doorheen te moeten. Lopend heb ik buiten m'n broodje Bratwurst opgegeten, maar de stationsbuurt van München was niet veel beter. Ook regende het nog steeds een beetje. Op het station heb ik vervolgens nog een broodje gehaald en die op een leeg perron op een bankje opgegeten. Het was best interessant om de dronken massa, die later op de avond gelukkig wel wat minder werd, te observeren. Zelfs de schoonmaker van DB die het perron kwam vegen was compleet van de kaart en dumpte doodleuk al het net opgeveegde afval - en dat was aardig wat - op het spoor. Recht vegen had hij al moeite genoeg mee, laat staan recht lopen....

34. Na een tijdje ben ik nog even wezen kijken bij de CNL naar Amsterdam en Paris, die op het punt stond om te vertrekken. Hier het station vanaf het uiteinde van het perron gezien.

Afbeelding
München Hbf at night by Timon91, on Flickr

35. De CityNightLine. Voor zover ik kon zien was de trein redelijk vol.

Afbeelding
CNL to Amsterdam and Paris at München Hbf by Timon91, on Flickr

36. Na een tijdje kwam ook mijn trein op de CTA's tevoorschijn.

Afbeelding
Night train from München to Zagreb at München Hbf by Timon91, on Flickr

37. Mijn rijtuig zat helemaal vooraan, nog achter mij. Verder was er een treindeel naar Zagreb, een deel naar Budapest en een deel naar Venezia.

Afbeelding
Night train from München to Zagreb at München Hbf by Timon91, on Flickr

38. Het koersbordje van mijn rijtuig.

Afbeelding
Night train München-Rijeka by Timon91, on Flickr

39. En het rijtuig zelf, een moderne Kroatische couchette.

Afbeelding
Night train München-Rijeka interior by Timon91, on Flickr

40. Mijn coupeetje. Ik had het middelste bed rechts. Veel reizigers waren er niet, maar we bleken wel met vijf personen in één coupé te zitten. Verder was er nog één ander coupeetje bezet met drie mensen. Een Duits stel uit mijn coupeetje ging akkoord met het voorstel van de provodnik om voor 7 euro per persoon een eigen coupé te krijgen, dus toen waren we nog met z'n drieën over: een Kroatische man die in Radolfzell woonde, een Syrisch-Kroatische man die in Rijeka woonde en ik.

Afbeelding
Night train München-Rijeka interior by Timon91, on Flickr

41. Het gangpad.

Afbeelding
Night train München-Rijeka interior by Timon91, on Flickr

We vertrokken op tijd, ik ben snel daarna gaan slapen. Ik heb best goed geslapen en ik werd pas wakker toen de provodnik tussen Pivka en Ilirska Bistrica de kaartjes kwam terugbrengen, vlak voor de Sloveense grenscontrole in de laatstgenoemde plaats. Buiten was het - ondanks de weersvoorspelling - slecht weer. De grenscontroles in Ilirska Bistrica en Šapjane verliepen rustig, alleen krijg je nu geen stempeltjes meer aan de Kroatische kant (ze zitten nu in de EU). Ik was nog te slaperig om er naar te vragen. Helaas, want Šapjane had ik nog niet. Aan de Kroatische kant wordt er erg langzaam gereden, de trein doet zo'n 40 minuten over het stuk Šapjane-Rijeka, terwijl het maar 28 km is. De lange afdaling naar Rijeka toe was erg mooi, ondanks het weer. Onderweg heb je een mooi uitzicht op de Adriatische zee en de populaire eilanden Krk en Cres.

42. Rijeka wordt op tijd bereikt, ons rijtuig was het voorste. Ik vond het overigens wel opmerkelijk dat de trein tussen Šapjane en Rijeka door een diesellok getrokken wordt, ondanks dat het stuk gewoon geëlektrificeerd is.

Afbeelding
Train from Ljubljana and München at Rijeka train station by Timon91, on Flickr

43. De overige drie rijtuigen vormen de "Opatija" Ljubljana-Rijeka.

Afbeelding
Train from Ljubljana and München at Rijeka train station by Timon91, on Flickr

44. De andere kant op gekeken, station Rijeka. Het was inmiddels weer droog, maar nog wel dreigend.

Afbeelding
Train from Ljubljana and München at Rijeka train station by Timon91, on Flickr

45. De trein als geheel.

Afbeelding
Train from Ljubljana and München at Rijeka train station by Timon91, on Flickr

46. M'n rugzakje heb ik in een kluisje gedumpt op het station, daarna ben ik de stad in gegaan. Dit is tussen het station en het centrum.

Afbeelding
Krešimirova ulica, Rijeka by Timon91, on Flickr

47. Een stukje haven en wat stadsbeeld. Ik vond Rijeka erg op Trieste lijken: Italiaans aandoend, veel verkeer, een redelijk mooi centrum en een grote haven. Net als Trieste is Rijeka, zeker buiten het zomerseizoen, niet erg toeristisch.

Afbeelding
Harbour, Rijeka by Timon91, on Flickr

48. Naar links gedraaid.

Afbeelding
Rijeka by Timon91, on Flickr

49. Door het centrum loopt een lange voetgangersstraat genaamd Korzo, welke een prima uitgangspunt vormt voor een toeristische ronde.

Afbeelding
Korzo, Rijeka by Timon91, on Flickr

50. Een groot kantoor van Jadrolinija, de grootste rederij van Kroatië.

Afbeelding
Jadrolinija office, Rijeka by Timon91, on Flickr

51. Naar het binnenland gekeken vanaf Titov trg.

Afbeelding
Titov trg, Rijeka by Timon91, on Flickr

52. De spoorlijn richting Ogulin/Zagreb kruipt door de stad omhoog.

Afbeelding
Railway line to Zagreb, Rijeka by Timon91, on Flickr

53. Een kerk, bovenaan een heuvel die je kan beklimmen via een lange trap.

Afbeelding
Church in Rijeka by Timon91, on Flickr

54. Het uitzicht vanaf boven. Het was nog droog, maar dat zou niet lang zo blijven, zoals je kan zien. De volgende buien zijn alweer onderweg vanaf de Adriatische zee.

Afbeelding
View over Rijeka by Timon91, on Flickr

55. Uitzicht over het centrum. "Rijeka" is overigens Kroatisch voor "rivier".

Afbeelding
View over Rijeka by Timon91, on Flickr

56. Het uitzicht in de richting van Opatija.

Afbeelding
View over Rijeka by Timon91, on Flickr

57. Weer beneden, de rivier gezien vanaf Titov trg.

Afbeelding
Titov trg, Rijeka by Timon91, on Flickr

58. De Turistička Magistrala is een looproute in het centrum die je langs de belangrijkste bezienswaardigheden voert.

Afbeelding
Turistička Magistrala, Rijeka by Timon91, on Flickr

59. Een poort naar Korzo toe.

Afbeelding
Rijeka by Timon91, on Flickr

60. Vanaf de andere kant gezien. Het is inmiddels gaan regenen.

Afbeelding
Korzo, Rijeka by Timon91, on Flickr

61. De haven. In het water kun je goed de regen zien.

Afbeelding
Harbour, Rijeka by Timon91, on Flickr

62. Nogmaals de haven.

Afbeelding
Harbour, Rijeka by Timon91, on Flickr

63. Een gezellige markt, waar ik m'n lunch gehaald heb.

Afbeelding
Market in Rijeka by Timon91, on Flickr

64. Het theater.

Afbeelding
National theatre, Rijeka by Timon91, on Flickr

65. Wat navraag leerde dat het waarschijnlijk de rest van de dag zou blijven regenen, dus besloot ik maar om de middagtrein richting Zagreb te nemen. In eerste instantie wou ik eigenlijk de avondtrein nemen om hier wat meer tijd te hebben, maar met regen is daar toch niet zoveel aan. De middagtrein is een stoptrein en doet er een uurtje langer over, maar heel erg vond ik dat niet.

Afbeelding
Rijeka train station by Timon91, on Flickr

Rijeka vond ik, ondanks het slechte weer en mijn korte verblijf, best een leuke stad. In de zomer is er ongetwijfeld meer te beleven maar ondanks dat heb ik er zeker geen spijt van. Het weer is het weer en dat is nou eenmaal onvoorspelbaar. Gelukkig was het weer de rest van de trip een stuk beter :) In het volgende deel reizen we verder, een heel eind naar het noordoosten.

Hoeveel delen ik nodig ga hebben voor de trip weet ik niet, ik heb veel gezien en ook heel veel foto's gemaakt. Ga er maar vanuit dat er nog zeker vier, vijf delen zullen volgen.

In ieder geval bedankt voor het lezen, het was aardig wat leeswerk. Reacties zijn altijd welkom, ik ben benieuwd wat jullie ervan vonden! :)

NB: Een geoefend oog is het wellicht opgevallen dat de foto's soms wat bewerkt zijn, dat klopt! Eerder deed ik dat niet, nu ben ik er langzaam mee begonnen, vooral om overbelichte luchten en donkere foto's wat te fixen. Als er dingen opvallen die volgens jullie beter kunnen, laat het alsjeblieft weten! :)
Mijn Flickr account.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Onverwachte herfstreis (1): via Lindau naar Rijeka

Bericht door Thom91 »

Leuk! Ben benieuwd naar de rest.
Komt wel goed schatje.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Onverwachte herfstreis (1): via Lindau naar Rijeka

Bericht door Milco »

Net als je vorige reportages: geweldig! Ga zo door zou ik zeggen en ik kijk uit naar je volgende reportages en ben benieuwd welke landen en streken er nog volgen! :pos:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Onverwachte herfstreis (1): via Lindau naar Rijeka

Bericht door mijack1985 »

leuk verslag man :pos:
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Onverwachte herfstreis (1): via Lindau naar Rijeka

Bericht door Z2N »

Leuk verslag! :pos:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Onverwachte herfstreis (1): via Lindau naar Rijeka

Bericht door julsteren »

:pos: Helemaal mooi, ben benieuwd naar het vervolg!
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Onverwachte herfstreis (1): via Lindau naar Rijeka

Bericht door Etienne »

Prachtig reisverslag weer :pos:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
tsov
Berichten: 4083
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Onverwachte herfstreis (1): via Lindau naar Rijeka

Bericht door tsov »

Leuk hoor! Rijeka zelf ben ik nooit geweest, wel een jaar of 10 geleden met m'n ouders gekampeerd op het door jou genoemde Krk. Erg mooie omgeving :pos:
Ik kijk uit naar de volgende delen :)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Onverwachte herfstreis (1): via Lindau naar Rijeka

Bericht door Michael »

Leuk verslag. :D
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Onverwachte herfstreis (1): via Lindau naar Rijeka

Bericht door isadora »

Je hebt me weer blij verrast. :)

Zo professioneel zie ik ze zelden.
De foto's zijn een lust voor het oog, ik kan me goed voorstellen, dat men daar wel een prijsje voor over heeft.
Vind het ook fijn, dat het niet allemaal mooi-weer-foto's zijn. Dramatische wolkenpartijen zie ik liever dan strak blauw.
Ook mooi te zien, dat de BR103 nog dienst doet.

Ik kijk uit naar wat volgt, ga zo door!!!
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Onverwachte herfstreis (1): via Lindau naar Rijeka

Bericht door Daniel »

Wederom een prachtig verslag!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Onverwachte herfstreis (1): via Lindau naar Rijeka

Bericht door waldo79 »

Van mij ook volop lof :Y
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Onverwachte herfstreis (1): via Lindau naar Rijeka

Bericht door Timon91 »

Bedankt iedereen voor de toffe reacties! Dat motiveert wel om door te gaan :Y
Mijn Flickr account.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Onverwachte herfstreis (1): via Lindau naar Rijeka

Bericht door deadlock »

Vetvetvet :D
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Onverwachte herfstreis (1): via Lindau naar Rijeka

Bericht door Meltrain »

Mooi verslag weer. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Onverwachte herfstreis (1): via Lindau naar Rijeka

Bericht door Jef400 »

Schitterend verslag weer.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten