OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25085
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor Daniel » Do 28 Nov 2013, 08:04

Bij Blauwkapel Oost zag ik een losse ICM langskomen als t5621 en verder te Amersfoort nog 10 bakken SLT in de t5819.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25085
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor Daniel » Vr 29 Nov 2013, 07:57

Vanmorgen de t818 met ICR te Utrecht Centraal.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Jurre
Berichten: 814
Lid geworden op: Ma 11 Okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor Jurre » Vr 29 Nov 2013, 09:10

Enkele manco's op de 213 in Utrecht vanmorgen, naast de AG300's reed er ook een A300 en zelfs twee newAG300. Gisteren overigens nog een AG300 op lijn 9.

Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: Za 23 Jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor Edwin » Vr 29 Nov 2013, 11:49

Gisteravond in de t5869 een 2x SLT.
Remember to check-out with your ov-chipcard.

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9073
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor Michael » Vr 29 Nov 2013, 15:42

Daniel schreef:Vanmorgen de t818 met ICR te Utrecht Centraal.


Die stam ICR rijdt nog steeds in de s800 rond. Iemand die ik volg op Twitter zat er net nog in.
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3991
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor reisthijs » Vr 29 Nov 2013, 16:51

Zie ook http://ovtijden.com/infoplus/mat/865/20131129/ nu weer onderweg naar het zuiden dus.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gekko123
OVNL-beheerder
Berichten: 1931
Lid geworden op: Za 25 Apr 2009, 22:12
Locatie: Nootdorp
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor Gekko123 » Vr 29 Nov 2013, 17:23

Volgens een vriend van me rijdt er vandaag in de s5000 (en daarmee ook in de s5100) een DDZ.
Vaak te vinden op de volgende trajecten:
Den Haag Ypenburg - Utrecht
Utrecht - 's-Hertogenbosch
Utrecht - Zwolle
Zwolle - Almere

Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: Za 23 Jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor Edwin » Za 30 Nov 2013, 14:53

Donderdagavond ook nog CXX 5722 (R-net) als Lijn 156 naar Hilversum gezien.
Vanochtend rond 7:40 2x SLT-VI (wat een luxe!) rijdend van RAI naar Duivendrecht.
Remember to check-out with your ov-chipcard.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25085
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor Daniel » Za 30 Nov 2013, 17:52

Om 17.03 uur zou een VIRM als Sprinter naar Breukelen vertrekken uit Utrecht. Vermoedelijk last minute van de Cartesiusweg gehaald, de t11759 moest namelijk nog op een kruisende trein wachten en dat was niet die vertrekkende Sprinter (want die stond er nog toen we vertrokken :wink: )

Edit: en in Maarssen was ik eigenlijk gewoon in afwachting van lijn 36 voor een plaatje vanmiddag toen de GVU-afscheidsexcursie toevallig voor de lens langsreed. Zo vaak zal je daar geen GVB-bus zien passeren (van de organiserende Stichting BRAM in dit geval)...
Afbeelding
Stichting BRAM ex-GVBA 590 te Maarssen, Kerkweg by Daniël Bleumink, on Flickr
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
mb90
Berichten: 2583
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor mb90 » Za 30 Nov 2013, 20:55

Opvallend veel Citea's op de Leidse stadslijnen 1 t/m 6. In een klein half uurtje op Leiden Centraal kwamen er al 5 langs.
Verder reed er in Utrecht op lijn 2 een 12 meter bus (de 4122) in plaats van 9,5 meter en reed er op lijn 11 ook een 12 meter bus (de 4103), alleen dan in plaats van een 18 meter bus.
OVopZuid - De site voor al het OV in Rotterdam-Zuid

Vanaf nu wat minder frequent in het OV te vinden.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11118
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor Meltrain » Ma 02 Dec 2013, 08:19

De t5020 met 2x SGMm-III.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Jurre
Berichten: 814
Lid geworden op: Ma 11 Okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor Jurre » Ma 02 Dec 2013, 08:25

Op spitslijn 211 in Utrecht een A300.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25085
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor Daniel » Di 03 Dec 2013, 19:04

Als ik het goed zag bij z'n binnenkomst in Utrecht had elk stel van de t11759 een volledige bak 1e klasse. Oftewel: die reed met 12 bakken waar iets van 10 gebruikelijk is.
Gevolg was wel dat deze in Amersfoort werd opgeheven omdat de trein te lang voor Amersfoort Schothorst was. Iets wat, volgens de HC tenminste, een fout van ProRail was :wink:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Jurre
Berichten: 814
Lid geworden op: Ma 11 Okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor Jurre » Wo 04 Dec 2013, 09:30

Het maakt het GVU volgens mij allemaal niet meer zoveel uit in de laatste week van het bestaan. Gisteren Citaro 9149 op lijn 3 naar Zuilen, vanochtend een Citaro op lijn 11, lijn 12, tweemaal ook een AG300 ook op lijn 12, tweemaal een A300 op lijn 213 en een newA300 op lijn 1.
Laatst gewijzigd door Jurre op Wo 04 Dec 2013, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Gekko123
OVNL-beheerder
Berichten: 1931
Lid geworden op: Za 25 Apr 2009, 22:12
Locatie: Nootdorp
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor Gekko123 » Wo 04 Dec 2013, 11:27

Het liep gisteren niet helemaal lekker met de materieelinzet tussen Dordrecht en Den Haag. Zo heb ik onder andere de t1956 rijden met een solo ICMm-III te Delft en heeft er onder andere ICM en VIRM gezeten in de s5000 en s5100.
Vaak te vinden op de volgende trajecten:
Den Haag Ypenburg - Utrecht
Utrecht - 's-Hertogenbosch
Utrecht - Zwolle
Zwolle - Almere

Klaasje
Berichten: 5986
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor Klaasje » Wo 04 Dec 2013, 11:34

Daniel schreef:Als ik het goed zag bij z'n binnenkomst in Utrecht had elk stel van de t11759 een volledige bak 1e klasse. Oftewel: die reed met 12 bakken waar iets van 10 gebruikelijk is.
Gevolg was wel dat deze in Amersfoort werd opgeheven omdat de trein te lang voor Amersfoort Schothorst was. Iets wat, volgens de HC tenminste, een fout van ProRail was :wink:

Hadden ze maar langere perrons moeten bouwen... :wink:

Alhoewel.. RAIL21 was toch een NS-feestje? :mrgreen:

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25085
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor Daniel » Wo 04 Dec 2013, 11:41

De HC zei letterlijk dat de lengte van de trein een fout van ProRail was, dat klopt natuurlijk niet :wink:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

MdJ
Berichten: 3801
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor MdJ » Wo 04 Dec 2013, 14:10

Op lijn 92 reden twee Amba's van Oad. De witte 8431 rijdt daar al langer, vandaag werd de rode 8429 daar uitgelaten.
Bij twijfel: gebruik beton.

Jurre
Berichten: 814
Lid geworden op: Ma 11 Okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor Jurre » Wo 04 Dec 2013, 16:58

Jurre schreef:Het maakt het GVU volgens mij allemaal niet meer zoveel uit in de laatste week van het bestaan. Gisteren Citaro 9149 op lijn 3 naar Zuilen, vanochtend een Citaro op lijn 11, lijn 12, tweemaal ook een AG300 ook op lijn 12, tweemaal een A300 op lijn 213 en een newA300 op lijn 1.

Nog meer afwijkingen vandaag: een newAG300 op lijn 12, een AG300 op lijn 3 en Amba 1826 op lijn 7!

Gebruikersavatar
julsteren
Berichten: 1328
Lid geworden op: Di 11 Dec 2012, 21:28
Locatie: Borne

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor julsteren » Do 05 Dec 2013, 15:50

VIRM in de s7000

kliko
Berichten: 55
Lid geworden op: Za 06 Mar 2010, 13:21

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor kliko » Vr 06 Dec 2013, 10:18

Gistermiddag op lijn 277 (Schiphol -> IJmuiden) rond 18.30 uur t.h.v. halte Burg. Reinaldapark in Haarlem een R-Net bus van de 300/310.

Jurre
Berichten: 814
Lid geworden op: Ma 11 Okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor Jurre » Vr 06 Dec 2013, 17:16

Volgens mij mogen de GVU-chauffeurs gewoon een bus meenemen die ze willen: een A300 op lijn 2(!), twee AG300's en een newAG300 op lijn 12.

Milco
Berichten: 3556
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor Milco » Vr 06 Dec 2013, 17:25

Van de 18 meter wagens op lijn 12(s) kan ik wel een reden bedenken: misschien is Qbuzz alvast bezig om de dubbelgeledes aan te passen. Vrijdag is volgens mij ook een redelijke rustige middagspits.
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 26-11-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25085
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor Daniel » Vr 06 Dec 2013, 18:18

Vrijdagmiddag is qua studenten juist een drukke (veel studenten die voor het weekend naar het ouderlijk huis gaan). Maar ik zag de dubbelgeledes die niet op 12(s) reden ook niet in de stalling staan, dus kan goed dat die al naar de loods waren waar Qbuzz z'n bussen omstickerd en verder aanpast. Zou me trouwens niet verbazen als die loods de toekomstige busstalling in Nieuwegein is.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

MdJ
Berichten: 3801
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor MdJ » Vr 06 Dec 2013, 18:23

Op lijn 95/97 van Syntus reden twee ex CXX amba's, de 3047 en een onbekende. Ook reed een omloop met de 3161 (=cxx-rode amba, zonder werkende cico's, en displays.

Op lijn 20 reed dan weer de 3045 (=BP-ZL-64) maar zonder wagenparknummer, dat stond op een A4'tje voor het raam.
Bij twijfel: gebruik beton.


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten