OVer Missers in de Reisinformatie #32

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door VIRM »

Gisteravond stond ik op Lelylaan en wilde de laatste s3300 naar Zaandam nemen. Vlak daarvoor leek er volgens de NS app niks aan de hand, maar toen ik op Lelylaan kwam, stond hij ineens met +10 en even later met +15 op de borden. Volgens de app was er een wisselstoring tussen Schiphol en Amsterdam Centraal. Op het perron werd de reiziger alleen bestookt met Tuffy-omroepen dat alles te laat was. Moet je tegenwoordig een smartphone hebben om uberhaupt te weten dat er een verstoring is?
In ieder geval gaven de TBP's dit keer de goede trein aan, want bij vertraging op Lelylaan wil dat wel eens anders uitpakken...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Daniel »

9292 is er nog niet helemaal uit welke vervoerder er vanaf december in de regio Utrecht rijdt. Dus dachten ze vast, laten we beide namen neerzetten... http://9292.nl/meldingen/verstoring/168634#
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Daniel »

I.p.v. maar de helft van de bestemming te tonen heeft men weer wat nieuws bedacht op de DRIPs in Utrecht zag ik vanmorgen bij de halte Croeselaan. Lijn 81 stond hier aangekondigd met "Utr Busst West" als bestemming... of dat nu zo duidelijk is.

Edit: op nu.nl viel deze me op van tijdens de brandmelding op Schiphol gisteren. En dan vooral de inconsequentie in wel en niet afkorten van de treinsoort.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door webguy »

Daniel schreef:9292 is er nog niet helemaal uit welke vervoerder er vanaf december in de regio Utrecht rijdt. Dus dachten ze vast, laten we beide namen neerzetten... http://9292.nl/meldingen/verstoring/168634#
Er staat nu zelfs 3 namen - Qbuzz, Connexixon en U-OV
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Geert »

Daniel schreef:Edit: op nu.nl viel deze me op van tijdens de brandmelding op Schiphol gisteren. En dan vooral de inconsequentie in wel en niet afkorten van de treinsoort.
Zo te zien wordt de treinsoort alleen afgekort bij ruimtegebrek. Op zich geen verkeerde keus, als je ruimte hebt om 'Fyra' te schrijven lijkt me dat duidelijk dan 'F' ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Daniel »

webguy schreef:
Daniel schreef:9292 is er nog niet helemaal uit welke vervoerder er vanaf december in de regio Utrecht rijdt. Dus dachten ze vast, laten we beide namen neerzetten... http://9292.nl/meldingen/verstoring/168634#
Er staat nu zelfs 3 namen - Qbuzz, Connexixon en U-OV
Ja da´s nog logisch (en was gisteren ook al zo). De omleiding geldt immers nu al bij Connexxion en blijft van kracht onder U-OV, maar Qbuzz is natuurlijk overbodig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Ronald »

Een beetje overbodig is de melding op de NS-site dat er morgen werkzaamheden zijn tussen Amersfoort en Apeldoorn als je een reis plant van Amersfoort naar Enschede. Bij het aanklikken blijken de werkzaamheden tussen Amersfoort en Ede-Wageningen te zijn, de geplande reis heeft hier geen last van...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Meltrain »

Geert schreef:Dan ben ik wel benieuwd wat er in Vlaardingen omgeroepen werd :P Klinkt als verkeerde bandje op het verkeerde station.
Ja, zoiets vermoedde ik ook al. :')
Geert schreef:
Daniel schreef:Edit: op nu.nl viel deze me op van tijdens de brandmelding op Schiphol gisteren. En dan vooral de inconsequentie in wel en niet afkorten van de treinsoort.
Zo te zien wordt de treinsoort alleen afgekort bij ruimtegebrek. Op zich geen verkeerde keus, als je ruimte hebt om 'Fyra' te schrijven lijkt me dat duidelijk dan 'F' ;)
Maar bij de onderste regel kon er blijkbaar wel gescrold worden en bij de andere regels niet. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Ardan »

Het kán wel! De boel op vier regels!
Afbeelding
(als er binnen 70 minuten geen andere trein komt tenminste)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Daniel »

@Ronald: Samenloopbaanvakken heeft de NS-site inderdaad moeite mee. Ook al vaak genoeg gehad dat een storing op de HSL een melding op Dordrecht - Rotterdam opleverde.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Somoht »

Er staan een hoop DRIS'sen op zwart vandaag in Nederland :(
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Daniel »

Bij de bushaltes in Utrecht heb ik vandaag inderdaad welgeteld één werkende DRIP gezien...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Somoht »

Daniel schreef:Bij de bushaltes in Utrecht heb ik vandaag inderdaad welgeteld één werkende DRIP gezien...
Specifieker er is een probleem bij GOVI, er staat geen enkele Connexxion(en Hermes,GVU) vertrektijd op een bord. Verwacht dat het niet voor maandag is opgelost :(
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Daniel »

Nouja, bijna geen: bij halte Kleine Singel in Utrecht stonden ri. station wel tijden op het bord, de rest dus idd op "Geen reisinformatie beschikbaar".
Verder deed de DRIP op de tramhalte bij het centraal station het ook gewoon, maar da's een misser op zich: drie perrons met elk een DRIP alleen staan er alleen op het middelste perron trams op aangekondigd. En onderaan een scrollende melding "Tram kan vertrekken vanaf ander perron. Kijk op display op de tram" of zoiets.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Somoht »

Daniel schreef:Nouja, bijna geen: bij halte Kleine Singel in Utrecht stonden ri. station wel tijden op het bord, de rest dus idd op "Geen reisinformatie beschikbaar".
Verder deed de DRIP op de tramhalte bij het centraal station het ook gewoon, maar da's een misser op zich: drie perrons met elk een DRIP alleen staan er alleen op het middelste perron trams op aangekondigd. En onderaan een scrollende melding "Tram kan vertrekken vanaf ander perron. Kijk op display op de tram" of zoiets.
Misschien is er hier en daar wat oude statische data blijven hangen, ongetwijfeld niet actueel echter.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Vinny »

Bij een bushalte in Hattem vanmiddag. De bus vertrekt terwijl volgens het DRIP-scherm de bus nog twee minuten op zich zou moeten laten wachten :')

Te vroeg vertrekken op een niet-tijdhalte is nog tot daar aan toe, maar maak dat dan ook gewoon duidelijk :|
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Xanland »

Ach ja, zolang je de volgende buschauffeur er maar niet mee lastig valt. Doen sommigen ook nog wel eens. :x

Tip die ik je kan geven: Als je meer dan drie minuten van tevoren (volgens haltevertrekstaat) aanwezig was, gewoon even melden bij Mijn Syntus!
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door nvdw »

Vinny schreef:De bus vertrekt terwijl volgens het DRIP-scherm de bus nog twee minuten op zich zou moeten laten wachten
Dat wil zeker niet altijd zeggen dat de bus ook daadwerkelijk te vroeg is vertrokken...

Het viel mij ook al op dat de DRIS in Utrecht een massale blackout had. Op het Anne Frankplein stond alleen de 81 (=Arriva) erop en ook nog eens volgens dienstregeling, niet de reële tijd...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Vinny »

Ik moest in ieder geval hard rennen om de bus te halen. :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Daniel »

Ook in Amersfoort zagen de DRIPs er behoorlijk leeg uit vandaag met alleen Syntus erop. Met InfoXX leek ook wat mis te gaan: kwam vanmiddag een bus tegen die "5 Kattenbroek" filmde. Vrij zeldzaam sinds het allemaal automatisch gaat dat er een verkeerde bestemming op de bus staat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door microshit »

Hoe lang bleef 'ie daarop staan? Zag gister wel een bus op Utrecht CS die van bestemming/lijn ging wisselen, tussen het aanpassen van lijnnummer en bestemming leek wel meer dan een minuut te zitten.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Daniel »

Die bus kwam ik op tweederde van z'n route tegen. Niet echt iets wat bij het bestemming wisselen op het beginpunt past :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door VIRM »

Gistermiddag was in de glazen wachtruimte van het busstation van Zaandam aan het wachten op iemand die met de bus aankwam, toen het mij opviel dat er geen vertrektijden werden aangegeven op de centrale schermen. Oeps!
Beul van de blindegeleidelijn
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Michael »

Bij de halte Wagenberg Kerkstraat richting Breda hangt 2 keer de vertrekstaat van lijn 123. Eentje die in is gegaan op 6-1-2013. Dat is de verkeerde. En eentje die is ingegaan op 2-6-2013. Dat is de goede. Maar die van lijn 122 ontbreekt. Maar even melding gemaakt naar Veolia via Twitter en 10 minuten later reactie gehad dat ze de melding door gingen zetten.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door dennistd »

Zoek de missers:
Afbeelding
Spoiler: show
Atenttie ipv Attentie
word ipv wordt
thuis wedstrijden ipv thuiswedstrijden (dat is nog wel de minst erge)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten