OVer Missers in de Reisinformatie #32

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door webguy »

Ook geen balkje "Rijdt niet verder dan"? Kennelijk zo afgesproken, want Prorail voert de wijzigingen door, maar misschien speelt tijd een rol - er wordt maar beperkt vooruit gewerkt met aanpassingen. Niet erg klantvriendelijk idd.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door marlies »

Nee, helemaal niets. Ik denk dat NS bang is dat "Rijdt niet verder dan" verkeerd begrepen wordt en mensen denken dat ze niet verder komen dan Meppel (terwijl er een nette oplossing is geregeld) en daarom hun reis afstellen of een file vormen bij de servicemedewerkers.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Thom91 »

In de rijdendetreinen app wordt het wel weergegeven als 'Rijdt niet verder dan'.

Ik had gistermiddag trouwens de trein van 13:45 uit Zl naar Lls en verder. Hij stond in de rijdendetreinen app als niet rijdend maar stond gelukkig wel op de borden, en reed gelukkig ook. Wel ontzettend smerig en niet gereinigd stel.
Komt wel goed schatje.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door marlies »

Dan hebben ze het inmiddels aangepast denk ik :)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Geert »

Thom91 schreef:Ik had gistermiddag trouwens de trein van 13:45 uit Zl naar Lls en verder. Hij stond in de rijdendetreinen app als niet rijdend maar stond gelukkig wel op de borden, en reed gelukkig ook. Wel ontzettend smerig en niet gereinigd stel.
Stond er geen 300xxx trein daaronder? Zeker aangezien de trein wel op de borden stond.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Thom91 »

In Zl niet en in Lls wel idd.
Komt wel goed schatje.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door MdJ »

De borden op Enschede Centraal gaven aan dat er heel wat ritten uitvielen (lijn 1 om 21:35, 21:50 naar Wesselerbrink, lijn 2 om 21:35 en 21:50 naar Helmerhoek, lijn 5 naar T Zwering (21.50) en lijn 62 (21.43 en 21.13 naar Oldenzaal, 21.50 naar Borculo).

In praktijk reden deze ritten wel...
Bij twijfel: gebruik beton.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Somoht »

MdJ schreef:De borden op Enschede Centraal gaven aan dat er heel wat ritten uitvielen (lijn 1 om 21:35, 21:50 naar Wesselerbrink, lijn 2 om 21:35 en 21:50 naar Helmerhoek, lijn 5 naar T Zwering (21.50) en lijn 62 (21.43 en 21.13 naar Oldenzaal, 21.50 naar Borculo).

In praktijk reden deze ritten wel...
Intressant :P Qua KV6 ligt de Syntus actuele reisinformatie plat sinds 14u. Waarschijnlijk iets mee te maken. Weet je zeker dat ie het systeem zei "Rijdt niet"?
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door MdJ »

Nee, er stond "rit XX:XX vervalt". met op XX:XX de vertrektijd.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door marvinkok »

Oudjaarsdag klopten er ook meerdere vertrektijden op de DRISsen niet met de werkelijkheid.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door julsteren »

Vanmiddag vertrok er een Citea als lijn 469 naar Vossenbelt vanaf station Hengelo.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Daniel »

In Almere zag ik aan het begin van de middag opvallend vaak de melding "oponthoud" op de DRIPs voorbij komen, toch iets wat je eerder verwacht in een stad waar de bus door het drukke verkeer moet (waar ik die melding echter tot op heden nooit op een DRIP gezien heb) dan aan het grootste busbanennetwerk van Nederland.

Was trouwens ook behoorlijk lang geleden dat ik in Almere bij het station in een bus stapte (laatste keer was waarschijnlijk zelfs nog op het oude busstation), maar wat heeft men daar een bizarre indeling van gemaakt. Leuk en aardig dat je perrons letters geeft, maar ik zocht perron J toch echt ergens in de buurt van de H die ik als eerste zag na een blik op het display met vertrektijden. Blijkt het aan het andere eiland naast de A te liggen :?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Suus »

Het busstation van Almere Centrum is een puinhoop, ik weet dat Klaasje daar mee bezig is geweest maar behalve een plattegrond is er volgens mij niet zoveel gebeurd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Daniel »

Owja, nog een leuke: station Kampen Zuid bleek vanmiddag te beschikken over liefst twee van die "hoe gaat u verder"-posters met omgevingsplattegrond en buslijnen. Klein detail: geen van beiden gaf het huidige lijnennet weer :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Milco »

De nummering (of eigenlijk 'lettering' :P ) op Almere Centrum loopt inderdaad wat apart: te beginnen bij de haltes in het midden (eerst de ene richting, en dan verder nummerend bij de bushalte dáár aan de overkant) en daarna loopt de nummering pas over aan de bushaltes aan de zijkanten. Zie hier: http://www.sportvisserijnederland.nl/no ... tation.jpg

Ik verbaas me wel nog steeds over de haltes B, C, F en G die midden op de rijbaan liggen en dan ook niet gebruikt worden. :?

De halte-indeling van de link hierboven klopt ook inmiddels niet meer; op de wiki-pagina van Almere Centrum heb ik de juiste neergezet. Daarnaast zijn alle perrons 'vaste perrons': óók A t/m H.

Overigens wordt 'oponthoud' in Almere bij iedere halte al getoond als de bus ook maar één minuut vertraagd is, waarbij het getal bij 'X min' (wat aangeeft over hoeveel minuten de bus moet vertrekken) ook weer wat oploopt.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Somoht »

Milco schreef:De nummering (of eigenlijk 'lettering' :P ) op Almere Centrum loopt inderdaad wat apart: te beginnen bij de haltes in het midden (eerst de ene richting, en dan verder nummerend bij de bushalte dáár aan de overkant) en daarna loopt de nummering pas over aan de bushaltes aan de zijkanten. Zie hier: http://www.sportvisserijnederland.nl/no ... tation.jpg

Ik verbaas me wel nog steeds over de haltes B, C, F en G die midden op de rijbaan liggen en dan ook niet gebruikt worden. :?

De halte-indeling van de link hierboven klopt ook inmiddels niet meer; op de wiki-pagina van Almere Centrum heb ik de juiste neergezet. Daarnaast zijn alle perrons 'vaste perrons': óók A t/m H.

Overigens wordt 'oponthoud' in Almere bij iedere halte al getoond als de bus ook maar één minuut vertraagd is, waarbij het getal bij 'X min' (wat aangeeft over hoeveel minuten de bus moet vertrekken) ook weer wat oploopt.
"Oponthoud" is in de Mijksenaar standaard gedefinieerd als "vertraging" loopt op gelijk met de tijd. Dus als de aftelklok al een minuut gelijk blijft staan is er al oponthoud.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Edwin »

En de vertrektijd bij haltes Stadhuisplein en Flevoziekenhuis/Passage is dezelfde minuut, dus eigenlijk altijd oponthoud.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door webguy »

Op NS.nl zijn er nieuwe stationsplattegronden, nu als PDF ipv een of ander raar scroll ding.
Ik zag op die van Nijmegen al een foutje - die is niet meer up to date omdat waar K+R staat nu een bushalte is.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Thom91 »

Waar vind ik die meuk op de website? Kan het niet vinden..
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door webguy »

Carefully hidden...
www.ns.nl - Reisinformatie - Trein- en stationsvoorzieningen - Voorzieningen op het station - Voorzieningen op het station - Typ "Heerhugowaard" - Tonen - en dan kom je hier. Maar eh, die heeft geen plattegrond. Alkmaar dan weer wel
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Thom91 »

Dan zat ik dus wel goed, maar is die er gewoon niet. Thanks!
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Daniel »

webguy schreef:Op NS.nl zijn er nieuwe stationsplattegronden, nu als PDF ipv een of ander raar scroll ding.
Er staat ook steeds minder informatie op die dingen zeg. En ze zijn zo inconsequent als wat. Zo staat in Dordrecht elke TBP als klok aangegeven, maar in Amersfoort alleen de losse klokken.
Bij Dordrecht kwam ik ook nog perron 1c tegen wat al sinds daar TBPs hangen gewoon 1b heet (en daardoor vaak mis gaat in de reisinfo, maargoed)
Een legenda was ook wel handig geweest trouwens: pas na flink inzoomen herkende ik een van de symbooltjes als automaat (waarom staan die er wel op en de winkeltjes weer niet?) en I+ is aan de plekken te zien dus een bord met vertrekstaten, dat moet je ook maar net weten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Thom91 »

Niet iedere TBP heeft klokken.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Daniel »

In Amersfoort hangen alleen maar TBPs met klok :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door webguy »

Ja, het is nogal willekeurig. Als je naar Breda kijkt, zie je dat daar dus wel een legenda is. Maar die bevat vooralsnog weer andere data waaruit blijkt dat die kaarten ook bestaan met loopstromen en omzetcijfers van de winkels...
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten