OVer Missers in de Reisinformatie #32

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door STF »

Vanavond zag ik op een bus "E'bruck" staan, er zijn twee bussen bij dat vervoersbedrijf met een kleiner lijn/bestemmingsdisplay (zowel aan de zij als voorkant) dan dat de rest van het wagenpark heeft. Daardoor blijkt Echternacherbrück niet voluit geschreven te kunnen worden maar dan moet het natuurlijk niet als "E'brück" worden afgekort, dat zal namelijk iedereen opvatten als Ettelbruck (goed daar gaat dit vervoersbedrijf nooit naar toe, maar dat weet ik, echter niet de gemiddelde reiziger). Er kwam inderdaad al gelijk iemand vragen waar deze bus eigenlijk heen ging...

Gebruikelijke afkortingen (die ook passen op zo'n kleiner display) voor Echternacherbrück zijn:

E'nacherbrück
Echternacherbr.

Ik geloof dat ik voor de grap maar eens een ga vragen of buschauffeurs een aantal van dat soort lange bestemmingen op het display van zo'n soort bus willen zetten.
De allerlangste is "Rollingergrund/Mühlenbach - Eich Centre Culturel" , wat zou dat opleveren op zo'n klein display? :lol:
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Marc »

Gisteren nam ik trein (300)t847 van Eindhoven naar Maastricht. De schermen in de trein gaven aan dat we op Dordrecht waren, om 14:50 gingen vertrekken en dat we via Haarlem naar Amsterdam reden. Bij Maastricht gaf het scherm "Rotterdam Blaak" aan met een steeds verschuivende aankomsttijd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Daniel »

De HC van de t1759 deed een poging informatief te zijn: "Dames en heren, doordat wij te laat in Utrecht waren aangekomen zijn wij vertrokken met een vertraging van circa 5 minuten" :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Aking »

Trein t3071 (v. 20:17) verdween om 20:20 zonder verdere info van de AV op Ed terwijl deze trein pas enkele minuten later binnenkwam en pas om 20:26 vertrok :N
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door VIRM »

Gisteren een vriend van mij op de s3300 van 22:55 vanaf Zaandam richting Schiphol gezet (hij meost vanaf Schiphol verder met de bus). Er was geen treinverkeer mogelijk in de Schipholtunnel 'op last van de brandweer' (hey, what's new?).
In Zaandam stond op de TBP's aangegeven dat de s3300 niet verder zou rijden dan Sloterdijk, maar dat werd pas omgeroepen toen de s3300 binnen kwam rijden. Voor Lelylaan en Schiphol kon de omroepster 'geen alternatief' bieden (sorry, maar je hebt toch een metro tussen Sloterdijk en Lelylaan...?!).
De HC van de s3300 wist ook helemaal van niks en kon dus geen advies geven.

Op Sloterdijk moest hij er dus zelf achter komen dat er bussen reden naar Schiphol: dit werd nergens omgeroepen en stond dus doodleuk niet op de website/app.
Beul van de blindegeleidelijn
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door VIRM »

Onder de storingsmeldingen op ns.nl staat een storing tussen Amsterdam Centraal en Hoofddorp (inclusief het storingsuitroeptekenicoontje). Er rijden minder Sprinters tijdens deze storing door 'geplande werkzaamheden'. Terwijl er helemaal geen geplande werkzaamheden waren aangekondigd.
Zo te zien rijdt alleen de Sprinter Hoofddorp-Amsterdam Centraal-Amersfoort niet op dit traject.
Beul van de blindegeleidelijn
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door marlies »

Geplande werkzaamheden aan het materieel? :P

En ze zeggen natuurlijk niet hoe lang van te voren het geplanned is :P
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Edwin »

Er was ook nog een defecte trein waardoor er treinen rond Almere uitvielen werd om 22:34 gemeld: https://twitter.com/NS_online/status/406536561606811648 (niet om 1:34 's middags wat ik zie als tijd).
Terwijl die trein al drie kwartier stuk was(?):
Afbeelding

Hadden ze wel iets eerder kunnen melden...
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Meltrain »

Volgens de NS reisplanner vertrekt de t31035 vanaf spoor 3B te Aml. Ik wist helemaal niet dat dat spoortje ook nog een A- en een B-fase kent. :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door MdJ »

Jazeker, dat is het opstelkopspoortje :D
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Meltrain »

Maar normaal staat er gewoon 3 en nu is het 'afwijkend' 3B. Maar dat is toch gewoon hetzelfde spoor? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door MdJ »

Ow, ik zie het altijd naar 3b gewijzigd worden. Waarschijnlijk omdat in de plannen "3" staat, maar het spoortje heet officieel 3B.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Geert »

VIRM schreef:Onder de storingsmeldingen op ns.nl staat een storing tussen Amsterdam Centraal en Hoofddorp (inclusief het storingsuitroeptekenicoontje). Er rijden minder Sprinters tijdens deze storing door 'geplande werkzaamheden'. Terwijl er helemaal geen geplande werkzaamheden waren aangekondigd.
Zo te zien rijdt alleen de Sprinter Hoofddorp-Amsterdam Centraal-Amersfoort niet op dit traject.
Dan zijn ze weer eens vergeten om de werkzaamheden op tijd in de database te zetten, dat gebeurt wel vaker. (Lijkt me overigens dat in dit geval GtbV van toepassing is ondanks dat het geplande werkzaamheden betrof, want hoe moet je dat weten als ze niet op tijd in de lijst met werkzaamheden komen te staan?)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Daniel »

De HC van de t1718 leek vanmorgen gewoon de overstapmogelijkheden van Utrecht Centraal om te roepen, op de laatste trein na dan... Een IC naar Rotterdam Centraal om 8.10 uur van spoor 13 lijkt me wat lastig worden, vooral om in te stappen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Meltrain »

De m2939 was nog niet wakker en riep bij Rtz om dat we in Dordrecht aankwamen.
Dan kun je dus beter de omroepen uitschakelen en handmatig omroepen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Z2N »

Vanmiddag liep een van de TB-schermen op perron 18/19 van Utrecht Centraal niet helemaal lekker: hij liep naar mate de tijd vorderde steeds meer achter..
Om 15:43: merk wel op dat de IC naar Schiphol v15:43 links al was uitgevallen, terwijl hij rechts nog gewoon reed.
Afbeelding

Om 15:48 was het tijdverschil al 16 minuten..
Afbeelding
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Daniel »

Zover leesbaar vanuit de bus lijkt bij halte Balijelaan / Croeselaan in Utrecht lijn 81 te ontbreken op de nieuwe haltebordjes van U-OV. Hij staat in elk geval niet op de bordjes van de haltes aan de Balijelaan (waar 'ie dan ook niet stopt), maar op de bordjes van de halte aan de Croeselaan lijkt alleen lijn 1 te staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Geert »

Z2N schreef:Vanmiddag liep een van de TB-schermen op perron 18/19 van Utrecht Centraal niet helemaal lekker: hij liep naar mate de tijd vorderde steeds meer achter..
Om 15:43: merk wel op dat de IC naar Schiphol v15:43 links al was uitgevallen, terwijl hij rechts nog gewoon reed.
http://img199.imageshack.us/img199/3188/j738.JPG

Om 15:48 was het tijdverschil al 16 minuten..
http://img841.imageshack.us/img841/9890/hyz2.jpg
Zo te zien is het rechterscherm vastgelopen? Klokje rechtsboven is ook niet meer actueel op het rechterscherm.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Daniel »

U-OV heeft de manier van navigeren door de dienstregeling gewijzigd, je kunt nu alleen nog op datum selecteren en krijgt dan automatisch de dan geldende dienstregeling. Overigens is de toegevoegde daarvan relatief beperkt want in de normale dienstregeling staat ook al middels voetnoten aangegeven welke ritten niet in de kerstvakantie rijden.

Wat is de misser zou je dan denken... nou, dat is dat je nu alleen nog in Google Chrome en Safari de dienstregeling kunt bekijken. Zowel in IE11 als in Firefox gaat het mis met de links (wordt een stukje aan de link van de pagina die je op dat moment bekijkt geplakt i.p.v. het deel achter http://www.u-ov.info/ te vervangen daardoor) en krijg je een fraaie 404-fout.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door wouter15 »

Dit is wel erg vaag:
Tussen Roosendaal en Antwerpen-C. rijden geen treinen door een aanrijding met een voertuig.
De extra reistijd is meer dan 60 min.
De verstoring is naar verwachting rond 21:00 uur verholpen.
Reizigers tussen Roosendaal en Essen (Belgie) reizen met 2500.
Geen idee wat de 2500 is. Ik denk zelfs dat de normale reiziger niet eens weet.
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Etienne »

Overigens klopt er nog wel veel meer niet aan die melding:
- Tussen Essen en Ekeren reden wel treinen, de Benelux inderdaad niet, de stoptrein wel.
- Het was geen wegvoertuig, maar een stuk vee.
- Vermeld op z'n minst dat reizigers met de stoptrein tot Ekeren kunnen reizen.

:N :N
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Marc »

Dit is ook wel een leuke, zojuist gehoord in trein t527 naar Zwolle:
"Het volgende station is Amersfoort. In Amersfoort komen we 9 minuten later aan. Dit door een personeelsstoring zeg maar".
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Ardan »

Dit is de kruising Amstellaan-Deltalaan in Deventer, momenteel in verbouwing ivm verbreding en verdieping van de Amstellaan. Hier was tot december de halte Amstellaan. Vanaf deze afstand is het misschien moeilijk te zien op de foto, maar de haltepaal, mét het DRIS-schermpje, is nooit weggehaald. Dit terwijl hier dus al bijna een jaar geen bus meer rijdt en die hier ook nooit meer zal komen...
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Somoht »

Ardan schreef:Dit is de kruising Amstellaan-Deltalaan in Deventer, momenteel in verbouwing ivm verbreding en verdieping van de Amstellaan. Hier was tot december de halte Amstellaan. Vanaf deze afstand is het misschien moeilijk te zien op de foto, maar de haltepaal, mét het DRIS-schermpje, is nooit weggehaald. Dit terwijl hier dus al bijna een jaar geen bus meer rijdt en die hier ook nooit meer zal komen...
Heel Lelystad hangt vol met (Connexxion) DRIS'sen die al 5 jaar geen enkele vertrektijd hebben getoond of tot voor kort zelfs permanent meldde dat de bus over 88 minuten kwam. En daarvoor hebben ze ook nauwelijks gewerkt ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Daniel »

Vandaag weereens die fantastische reisinformatie van NS kunnen ervaren, echt, is het nou zo moeilijk om aan te kondigen wat er werkelijk langs het perron staat?!

Goed, ik kwam dus rond 15.20 uur Utrecht Centraal binnenlopen en zag op afwijkend spoor 9 nog de t12553 aangekondigd staan. Had echter geen zin om te rennen dus op m'n gemak door naar perron 11 gelopen om de t1755 te nemen. Op dat perron stond de 1755 al op de borden, maar het viel me ten eerste al op dat er een lange set VIRM stond en ten tweede dat deze "Zwolle" op de koersdisplays had staan.
Op een zeker moment verdween de regel dat de IC naar Leeuwarden van spoor 9 vertrok van de TBP, en verscheen deze even op de TBPs van spoor 11. Voor mij de aanwijzing dat het dus toch de 12553 was, dus toch maar ingestapt. Ik zat nog amper, of de TBP sprong weer terug op de 1755. Net toen ik richting de deur wilde lopen om ook de omroep op het perron duidelijk te kunnen horen werd in de trein echter gemeld dat het de IC naar Amersfoort en Zwolle was.

Tot we vertrokken heeft de 12553 nog twee keer een paar seconden op de borden gestaan op spoor 11, maar het grootste deel van de tijd bleef de 1755 aangekondigd worden. Kwalijkste is nog dat er überhaupt nooit een omroep geweest is om de reizigers die op spoor 9 op de 12553 stonden te wachten te informeren dat die op spoor 11 stond. Van de TBPs was die daar gewoon zomaar zonder bericht verdwenen :roll: Overigens vertrok die 12553 dus ook zonder enig bericht over een vertraging met +10.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten