OVer je reiservaringen in december 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Edwin »

Gisterochtend op Amsterdam Centraal/ Prins Hendrikkade, was er een buschauffeur van lijn 172 (rond 07:55) die het negenoog van de tram verkoos boven het negenoog voor de 17X-bussen. Dit deed hij omdat de Martelaarsgracht vast stond met auto's. Het tramnegenoog herkende de bus niet waardoor er hele lange sliert met trams, tot op de CS tramhalte stil stond. De eerste tram achter de bus heeft een aantal keer geluidssignalen laten horen maar dat hielp ook niet. Toen ben ik, ik stond te wachten op een GVB-bus, maar naar de buschauffeur gelopen en hem gewezen dat zijn busnegenoog op wit stond en ook het daaropvolgende stoplicht op groen. Hij bleef wijzen naar zijn rode tramnegenoog. Ik wees hem daarna op de sliert trams die achter hem stonden. Het busnegenoog was alweer rood, maar toen ik wegliep reed de bus toch opeens maar door rood en konden de trams en alle GVB- en CXX-bussen van de buffer naar de haltes.

Oftewel wat een oen was die buschauffeur.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door hauptbahnhof »

Is dat nieuw? Dat de VRI's bij de Prins Hendrikkade met beïnvloeding werken?
Ik weet niet beter dat deze gewoon star werken. Lijkt me gewoon een storing met de verkeerslicht want als er sprake is van beïnvloeding, dan gebeurt dat ruim voor het verkeerslicht dus dan zouden de andere trams erachter alsnog voor beïnvloeding hebben gezorgd.

Overigens mogen die bussen helemaal niet op de trambaan aldaar. Het is veelste krap allemaal. Meestal moeten ze ook ook half over de berm rijden.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door marlies »

Tijd om wegbekendheid te gaan eisen voor buschauffeurs? :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Suus »

Dat krijgen chauffeurs sowieso al. En om ze te helpen is er ook een speciaal teken op trambanen als de bus er niet op mag: een kruis op de grond.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door marlies »

Tijd om regelmatiger oogtesten te gaan eisen voor buschauffeurs? :P
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door hauptbahnhof »

Ze weten wel dat het niet mag maar doen het vaker om files te ontwijken. Komt ook vaak voor op de Paulus Potterstraat (bij Van Goghmuseum).
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Dat krijgen chauffeurs sowieso al. En om ze te helpen is er ook een speciaal teken op trambanen als de bus er niet op mag: een kruis op de grond.
Ik heb bij CXX wel eens een chauffeur meegemaakt die niet wist waar de Dam lag in Amsterdam. Ik snap daadwerkelijk niet hoe ze dat soort figuren kunnen inzetten op streeklijnen van/naar Amsterdam :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Ardan »

Verhip, Arriva heeft de treinafroepen veranderd. Is wel nog steeds Ida.
Niet meer bij elk stationnetje 'Dames en heren, het volgende station is...' maar gewoon 'Vorden, station Vorden'. En geen vergeet niet uit te checken gebla.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Tochjo »

Gisteravond van Doetinchem naar Arnhem nog de oude omroepen. En ook geen andere; dat we met +5 vertrokken en met +12 aankwamen, behoefde kennelijk geen toelichting van de machinist.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Edwin »

hauptbahnhof schreef:Is dat nieuw? Dat de VRI's bij de Prins Hendrikkade met beïnvloeding werken?
Ik weet niet beter dat deze gewoon star werken. Lijkt me gewoon een storing met de verkeerslicht want als er sprake is van beïnvloeding, dan gebeurt dat ruim voor het verkeerslicht dus dan zouden de andere trams erachter alsnog voor beïnvloeding hebben gezorgd.

Overigens mogen die bussen helemaal niet op de trambaan aldaar. Het is veelste krap allemaal. Meestal moeten ze ook ook half over de berm rijden.
De VRIs daar werken zo ver ik dat kan zien niet met beïnvloeding, maar het lijkt er wel op dat de trams daar allee wit krijgen als er ook een tram is en geen bus. Waar bussen wel wit krijgen als er ook gene bus is.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Jurre »

Vanwege de Top2000 in Beeld en Geluid rijdt er een speciale buslijn van station Hilversum naar Beeld en Geluid. Hier is elke dag Amba 8478 met uitvaartreclame voor gereserveerd welke ''999 Hilversum Beeld en Geluid'' filmt.
Laatst gewijzigd door Jurre op vr 27 dec 2013, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door waldo79 »

Grappig, maar is het voor treinreizigers niet makkelijker om te Hvsn uit te stappen?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8606
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Milco »

Hvsm ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door waldo79 »

Zag het in de Wiki.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Vinny »

check. De mouse-over doet het niet :wink:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Daniel »

Jawel hoor, Hvsm :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Suus »

waldo79 schreef:Grappig, maar is het voor treinreizigers niet makkelijker om te Hvsn uit te stappen?
Als je uit Enschede o.i.d. komt is dit een klantvriendelijkere oplossing dan reizigers nog een tijdje lucht te staan happen op Hilversum voor een trein, met drie minuutjes naar de bus lopen die je dan voor de deur afzet ben je net zo goed af.

Als ze het echt goed hadden willen doen hadden ze het lijn 116 genoemd :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Jurre »

Ze hadden hem inderdaad 116 moeten noemen. Een enkele reis kost een euro. Het is niet mogelijk om met de OV-chipkaart te reizen. Heb enkel de rit van 17:00 van het station naar Beeld en Geluid gezien, en daar zaten toch zowat 10 mensen in. Dienstregeling te vinden op: http://www.connexxion.nl/data/upload/GV ... 131227.pdf
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door VIRM »

Eerder vanmiddag bij binnenkomst in Zaandam van de s800 riep de HC o.a. om dat je in Zaandam kon overstappen op "De Sprinter naar Uitgeest via de Zaan". Nu weet ik dat NS wel wat ambities heeft op het gebied van tram- en busvervoer, maar transport over water is weer iets nieuws. :mrgreen: Of hebben Sprinters tegenwoordig een amfibiefunctie?
Beul van de blindegeleidelijn
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Mr-W »

Vandaag 1 halte meegereisd op de laatste rit van Lijn 52 Helmond, Brouwhuis - Brandevoort :mrgreen:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Daniel »

Nog even een "huh, owja"-momentje vanmiddag... dat was dus het eerste ritje door de dive-under in Amersfoort voor mij. Helemaal niet bij stilgestaan dat ik voor 't eerst met een trein vanuit Amsterdam kwam sinds dat ding in dienst is. Rijdt wel een stuk rustiger het station binnen dan heel die wisselstraat door en hij's toch nog langer dan je zou denken als je het van boven de grond ziet...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Thom91 »

Wat is VIRM kut als je inmiddels DB Fernverkehr en PKP IC gewend bent. Allememaggies.
Komt wel goed schatje.
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Bluearrow »

Jurre schreef:Ze hadden hem inderdaad 116 moeten noemen. Een enkele reis kost een euro. Het is niet mogelijk om met de OV-chipkaart te reizen. Heb enkel de rit van 17:00 van het station naar Beeld en Geluid gezien, en daar zaten toch zowat 10 mensen in. Dienstregeling te vinden op: http://www.connexxion.nl/data/upload/GV ... 131227.pdf
Ik blijf het toch wel apart vinden, de dienstregelingsopzet van diverse Connexxion lijnen. Zo ook van de Top 2000 lijn. Voor het stukje van de Schoolstraat/De Vorstin, hemelsbreed 250 meter, met bus misschien 350 meter, heeft ie maar liefst 6 minuten rijtijd :)
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Suus »

Vanochtend rond half acht had een fietser bij Barneveld Noord een verkeerd spoor gekozen, want hij reed op het spoor. Twee treinen van Connexxion en Intercity t1625 liepen hierdoor vertraging op.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Jurre »

Jurre schreef:Vanwege de Top2000 in Beeld en Geluid rijdt er een speciale buslijn van station Hilversum naar Beeld en Geluid. Hier is elke dag Amba 8478 met uitvaartreclame voor gereserveerd welke ''999 Hilversum Beeld en Geluid'' filmt.
Chauffeurs hebben (terecht) geklaagd dat Ambassador 8478 uitvaartreclame heeft, en dat niet past bij de Top2000. Zodoende stond de volgende dag de reclameloze 8466 klaar om de pendelritten te rijden. De chauffeur die zaterdag de late diensten had filmde overigens ''107 Pendelvervoer''.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten