OVer je reiservaringen in december 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Geert »

Nieuwe maand, nieuwe kansen :)
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door julsteren »

Vanmiddag sloeg de s31000 station Daarlerveen over in verband met een vertraging van 1 minuutje, er werd wel netjes gevraagd of er nog reizigers uit moesten.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Thom91 »

In Antwerpen-C stond rond 13:10 de IC naar Roosendaal/Den Haag nog op de borden op spoor 24 van 12:47. Uiteindelijk kwam om 13:20 een Brusselaar binnen en wij sprongen erin. Na drie minuten kwam er een enorm boze treinbegeleider het rijtuig in om iedereen eruit te jagen. Buiten vroeg een meneer waarom deze trein niet reed daar die tot 13:10 op de borden stond. Toen werd de treinbegeleider helemaal boos, de beste man begon de reizigers te verwijten dat ze niet goed op de borden hadden gekeken. Hij had namelijk zelf de trein gesleuteld en weggestuurd. Vervolgens riep hij, volgende trein naar Nederland gaat om 13:50 van spoor twee, een fijne middag en stampvoette weg. Lul.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Suus »

Vanmiddag zat ik op een bankje gepositioneerd op spoor 4 van station Duivendrecht, toen een oude man naar mij toe liep en vroeg of dit het Amstelstation was. Nouja, dat was dus niet het geval en ik had toch wel een beetje medelijden met de man, dus ik heb hem maar even naar boven gebracht :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Daniel »

Nadat al diverse dagen in de afgelopen week in Amersfoort werd omgeroepen dat er ingangscontrole plaatsvond werd er vandaag zowaar ook daadwerkelijk een controleactie gehouden. Het uitlezen van OV-chipkaarten bovenaan de trap stroopt aardig op trouwens, met papieren kaartjes en abonnementen ging de controle beduidend sneller.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8604
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Milco »

De chauffeur van lijn 153 in Almere vanmorgen reed als een debiel: hij reed behoorlijk hard (en zeker veel harder dan de toegestane 50 km/uur), hield amper afstand op bussen die voor ons reden, gaf onder het bumperkleven steeds alsnog extra gas in de hoop dat de bussen voor ons ook harder gingen en bij Wim Kanplein zei hij tegen een man die wilde uitstappen dat in Almere geen lokaal vervoer is toegestaan, terwijl dat wel zo is. Gelukkig had ik bij het uitstappen in Almere Poort geen problemen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Etienne »

En voor de verandering ging de overstap tussen de t2058 en t12558 weer eens de mist in. Laatstgenoemde kwam slechts met +1 binnen aan het perron. Je zag nog mensen rennen en op de deuren bonken, maar helaas :roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Daniel »

Daniel schreef:Nadat al diverse dagen in de afgelopen week in Amersfoort werd omgeroepen dat er ingangscontrole plaatsvond werd er vandaag zowaar ook daadwerkelijk een controleactie gehouden.
Na vanmiddag kreeg ik toch meer het idee dat er ergens een bandje over ingangscontrole is blijven hangen in de regio Utrecht... nu ook op Utrecht Centraal de omroep dat er extra controle plaatsvond op dit station (rond 17.00 uur). Enige vorm van extra controle ben ik echter bij het binnenlopen van het station niet tegengekomen. Qua vervoerbewijzen was nog het meest opvallend dat er een palletwagen met mobiele cico erop naast de infobalie tegenover de loketten stond.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Geert »

Etienne schreef:En voor de verandering ging de overstap tussen de t2058 en t12558 weer eens de mist in. Laatstgenoemde kwam slechts met +1 binnen aan het perron. Je zag nog mensen rennen en op de deuren bonken, maar helaas :roll:
Uurtje eerder (16.44 op Utrecht Centraal, overstap van de trein uit Leeuwarden naar Rotterdam op de trein naar Den Haag Centraal) ging alles gelukkig wel goed. Extra mooi omdat ik zelf deze overstap maakte ;)
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Thom91 »

Vanmiddag een bezoekje gebracht aan de verbouwing van Den Haag Centraal. Enkele maanden geleden was al het laatst paneel op het dak gezet maar nog geen tijd of energie gehad om Den Haag te bereiken. Zo ook vanmiddag overigens, waar de snelste route vanaf Amsterdam-Zuid een sprinter was. En ondergetekende heeft een gruwelijke hekel aan sprinters. Anyways, tijd voor een fotoserie.

Afbeelding
Vanaf het busstation is te zien dat het gebouw nog niet af is. Als de wind verkeerd staat regent het in ieder geval naar binnen. In een heerlijk middagzonnetje zijn drie bouwvakkers bezig om het gebouw dat voor oplevering voorjaar 2014 staat af te maken.

Afbeelding
Vanaf het tramplatform is een mooi uitzicht op de prachtige constructie die gebruikt wordt er ondersteuning van deze glazen panelen, elk wegend rond de 650 kilogram.

Afbeelding
Een stukje naar links onder ten opzichte van de vorige foto levert deze foto op. Hier komt oud & nieuw samen tegen de gevel van het oude Den Haag Centraal. Ik weet niet of dat nog gerenoveerd/gesloopt wordt, het leek er op dat er niks mee ging gebeuren. Gemiste kans in mijn ogen.

Afbeelding
Vanuit de stationshal beneden is pas goed zichtbaar hoe immens de hal lijkt door het vele lichtinval. Wat bij ondergetekende direct een vraag opriep, hoe zit dat tijdens de sneeuw. Dat isoleert nogal wat zonlicht en is het hier dan niet direct een donkere grauwe bende? De fotograaf volgde het bordje en liep een rondje om het oude gebouw heen.

Afbeelding
Aan de zijde van het Anna van Buerenplein is deze foto gemaakt. De glazen zijwand is prachtig in het middagzonnetje en de gebouwen die aan het plein staan zijn goed zichtbaar. Al met al een prachtig plaatje gaat het worden.

Afbeelding
Als uitsmijter nog een foto van oud vs nieuw. Het lijkt bijna alsof de glazen sculptuur zo ertegenaan gelijmd is.

Voor de bouw van de stationshal staat tot voorjaar 2014, de bouw van station Den Haag Centraal is allerminst af. In 2014 wordt gestart met de bouw van twee keersporen op +2 voor Metro E (Boven het busstation) en zal gereedkomen in 2015. Voorlopig zal het station dus nog een bouwput blijven, voor uiteindelijk een betere integratie tussen verschillende vervoersmodaliteiten.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Geert »

Leuke foto's, kom er bijna dagelijks. Wordt inderdaad erg mooi :)

Aan het oude gebouw (Stichthage) wordt inderdaad weinig gedaan. Gemiste kans inderdaad, maar de verhuurder (NS Stations) vindt dat het gebouw in de huidige staat nog mee kan. Jammer...

Overigens vind ik de hal zelf in het avondlicht (zeker 's avonds laat als de hal erg leeg is) nog veel mooier. Zal misschien binnenkort eens een foto'tje maken.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door webguy »

Vanochtend weer klassiek staaltje reiziger pesten - er werd in Arnhem een extra treinstel voor de t3122 belooft, in Utrecht. Waarschijnlijk ivm drukte ivm eerdere verstoring. Maar dat treinstel bleek defect, dus ging niet mee...
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Etienne »

Één dag vrieskou en op metrolijn E liep de dienstopstart niet geweldig.

De metro van 6.33 naar Rotterdam stond om 6.44 nog aan het perron en leek defect te zijn, onderwijl lag ook de overweg al 10 minuten dicht en liepen mensen over het spoor naar het andere perron. Om 6.46 vertrok deze metro uiteindelijk en trok een heel lichtspoor richting Pijnacker Zuid.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door mijack1985 »

Geert schreef:Leuke foto's, kom er bijna dagelijks. Wordt inderdaad erg mooi :)

Aan het oude gebouw (Stichthage) wordt inderdaad weinig gedaan. Gemiste kans inderdaad, maar de verhuurder (NS Stations) vindt dat het gebouw in de huidige staat nog mee kan. Jammer...

Overigens vind ik de hal zelf in het avondlicht (zeker 's avonds laat als de hal erg leeg is) nog veel mooier. Zal misschien binnenkort eens een foto'tje maken.
Had er toevallig eergisteren eentje van gemaakt. Beetje onscherp. :mrgreen:

Afbeelding
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Suus »

@mijack1985: Dat vind ik nu echt een foto die aan geen enkele regel voldoet maar toch heel veel heeft. :pos: Plaats hem eens in dat topic zou ik zeggen :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Daniel »

Vooral ook leuk doordat er precies een tram staat te hanteren... ik probeer al tijden ergens bij een spoorviaduct een foto met de combi bus eronderdoor en trein er overheen te maken, maar dat vereist toch wel behoorlijk wat geluk :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door mijack1985 »

Thanks beiden, zal hem in de betreffende topic plaatsen zodra mijn laptop terug is. Via de app op gsm kan ik dit alleen maar delen op Facebook of Twitter
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Daniel »

De GVU 1813 heeft het einde van de concessie niet gehaald. Sterker nog, die heeft vanmorgen nog nieteens het einde van de Europalaan in Utrecht gehaald :P Ik trof de bus voor het negenoog bij halte Europalaan met de takelwagen ervoor en een behoorlijke plas olie onder de motor.
Aan het koersdisplay te zien had hij lijn 36 moeten gaan rijden, maar in plaats daarvan zal hij de verkeerslichtencyclus op het Europaplein wel flink in de war geschopt hebben nu.

Edit: en vanmorgen trouwens ook de tweede keer deze week ingangscontrole bij perron 6/7 te Amersfoort. Best opvallend na 3,5 jaar lang nooit ingangscontrole gehad te hebben in de ochtendspits...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Srananbloke »

Vanochtend vroeg stond er een CNL opgesteld in Nijmegen. Iemand enig idee waarom die trein daar stond opgesteld?
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door webguy »

Volgens de omroep in Arnhem was er sprake van koperdiefstal bij Oberhausen. Hoe 'ie dan wel gereden heeft weet ik niet...
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Jef400 »

Frappant. Ik zag geloof ik een CNL langs rijden thv de Isolatorweg hier in Amsterdam.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Suus »

In plaats van de t419 heeft er gisteren vanaf Keulen een alternatieve intercity gereden. Wellicht dat de trein van gisteren nooit het land is uitgeweest, maar wat er nu precies gebeurd is, is nog altijd een beetje onduidelijk...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Thom91 »

Deel van Fyra & BNL vloot aan de kant gezet ivm mogelijk onvolledig onderhoud: http://twitter.com/NSHispeed/status/408237253950201856
Komt wel goed schatje.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door marlies »

Ik had weer een dagje Amsterdam, maar het liep niet helemaal vlekkeloos. Ik had de 738 heen, we reden wat langzamer dan normaal Assen binnen, maar vertrokken daar wel op tijd. Bij Hoogeveen moesten we wachten voor een SGMm in tegengestelde richting (op weg naar Nedtrain dus). We kwamen met +3 in Zwolle binnen (deels door die overbrengingsrit, deels voor mij onduidelijke redenen, we hebben niet stilgestaan of gesukkeld voor een geel sein verder..), niet echt een issue maar daar begon het gezeik want blijkbaar waren we ons treinpad dus al kwijt. Dus werd het +5 bij aankomst in Lelystad. Maar toen werd het echt leuk. Tussen Lelystad en Almere was het stapvoets rijden om dat elk van tig miljard sprinters die daar rijden nu prio boven ons had en kwamen we uiteindelijk met +14 aan. Door naar Duivendrecht, zelfde probleem, uiteindelijk met +17 daar aangekomen.

Najja, 20 minuutjes vertraging kan gebeuren. Niet leuk, maar ach, meestal gaat het goed. Waar ik pissig van werd, was de informatievoorziening. Al vanaf vertrek in Groningen was OBIS defect of niet ingeschakeld, dus moesten we het met de omroep doen. Maar die werd niet gebruikt. In Zwolle werd onze (toen nog minimale) vertraging inderdaad even genoemd bij het aankomen en werd gemeld dat de cross-platform overstap gewoon nog ging lukken. Prima.

Maar op het moment dat we stilstonden voor rode seinen of slechts stapvoets reden werd er niets gezegd. Geen prognose, geen niets. Ook als je geen informatie hebt, kun je alsnog even melden dat we stilstaan voor een rood sein en dat je 't verder ook niet weet. Pas toen we Almere Centrum binnensukkelden (met 15 minuten vertraging dus) werd daar melding van gemaakt. Maar zonder 'excuses voor het ongemak', zonder eventuele verklaring en zonder prognose voor de rest van de reis. Rijkelijk laat.

Op m'n smartphone zag ik ondertussen dat we verwacht werden 18 min te laat aan te komen op Dvd en dat de trein niet verder zou rijden dan Leiden Centraal. Maar ook met name dat laatste werd niet gemeld. Dan kan je nog zeggen, misschien weten de HC en machinist dit simpelweg nog niet. Maar wel dus. Bij het uitstappen in Duivendrecht kon ik nog het omroepbericht meepikken "Dit is station Duivendrecht, na een korte stop zal deze trein verder gaan als intercity naar Amsterdam Zuid, Schiphol en Leiden Centraal.". Kortom, die lul presenteerde het alsof die trein altijd al zou eindigen op Leiden ipv Den Haag. Ik vind dat je dat wel even flink wat duidelijker mag melden voor de reizigers die naar Den Haag moeten, plus voor excuseren namens je werkgever. Dat is gewoon belangrijke informatie. Als je moeite hebt met het brengen van slecht nieuws moet je geen conducteur bij NS worden...

Ik heb er verder geen hinder van ondervonden, maar je houdt er dan toch een vervelende nasmaak aan over. Gelukkig was de terugreis van een heel andere orde. Niets te klagen. Het gros van het rijdend personeel doet ook gewoon ontzettend z'n best. Jammer dat 1 zo'n prutser het dan toch verpest voor z'n collega's.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Karl »

In Gouda staan op spoor 4 drie locomotieven (17 of 1800), waarom?
Het is een spectrum.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten