OVer je reiservaringen in december 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
benza

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door benza »

VIRM schreef:Eerder vanmiddag bij binnenkomst in Zaandam van de s800 riep de HC o.a. om dat je in Zaandam kon overstappen op "De Sprinter naar Uitgeest via de Zaan". Nu weet ik dat NS wel wat ambities heeft op het gebied van tram- en busvervoer, maar transport over water is weer iets nieuws. :mrgreen: Of hebben Sprinters tegenwoordig een amfibiefunctie?
Heeft ie niet "zaanlijn" gezegd? Dat hoor ik toch vaak...
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Busfoto.nl »

Zaterdag een reisje gemaakt van Utrecht naar Hollum (Ameland) en zondag terug. Dat ging allemaal uitstekend. Bus en boot wachten op elkaar in Holwerd en Nes. Het personeel op Ameland was bijzonder vriendelijk en behulpzaam. Gezien het geringe verkeer op het eiland nu in het dalseizoen wordt op verzoek ook buiten de haltes gestopt. De ritten hebben een behoorlijke speling in de rijtijd waardoor er met enkele minuten vertraging vertrokken wordt vanaf de eindhaltes om niet te vroeg langs de tussengelegen haltes te passeren.

Hoewel ik ook wel inzie dat het wellicht wat prijzig is om er een hele infrastructuur voor aan te leggen, is het wel bijzonder omhandig dat je niet kan reizen met de OV-chipkaart op het eiland. Alleen personen met geldige abonnementen mogen gratis mee (dit werd overigens tot 3x toe niet gecontroleerd). Ik zou op vasteland "recht" hebben op 40% korting in het weekeinde, maar kreeg deze niet op het eiland. Ten opzichte van het vasteland was ik hierdoor voor mijn rit 20% duurder uit, met de nieuwe tarieven in 2014 (retour 4 > 4,50) zelfs 25 procent. Niet heel veel, maar toch. Het is toch ook Nederland?

Daarnaast zijn de bussen op Ameland niet voorzien van digitale reisinformatie, niet in de bus en niet buiten de bus. De "apps" werken hier niet. Uiteraard zorgen de behulpzame chauffeurs er wel voor dat elke halte omgeroepen wordt. Het is tegelijkertijd de vraag in hoeverre digitale reisinfo hier net zo goed kan werken als op het vasteland. Er wordt, afhankelijk van de drukte, vaak gereden met extra bussen die wat lastig in de digitale dienstregeling verwerkt kunnen worden. Daarnaast wordt er nog al eens van de route afgeweken, als er bijvoorbeeld toch geen uitstappers zijn voor een bepaalde halte.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door ODRAIL »

Op maandagochtend 30 december 2013 was de Arriva store in Gouda gesloten terwijl dit nergens stond aangegeven (zowel op de website van Arriva al bij de store zelf).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten