Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Dit is vaker zo als een bus langer dan een bepaalde tijd onderweg is naar een andere halte. In Friesland bij Arriva zie ik het ook vaak op de Qliners en ik heb het ook een keer in Leeuwarden gezien toen de 355 in de Vrijdagmiddagspits stond.
Ik gebruik OVinfo ook voor het werk (handig om te checken waar de bus die je af moet lossen uithangt) en het valt me op dat Qbuzz (U-OV) bij sommige haltes twee tijden aangeeft zoals in Patricks derde plaatje bij halte Bruinisse. Eerst dus een tijd met een vraagteken, gevolgd door de werkelijke tijd plus eventuele afwijking.
Als ik mijn eigen ritten nakijk in OVinfo lijkt het erop dat het voornamelijk gebeurt bij haltes die ik zonder stoppen passeer, of tijd heb afgewacht zonder een deur open te doen.
Geeft Qbuzz soms een aparte aankomsttijd door, gekoppeld aan het openen van de deur? Bij bussen in het DMG-gebied zie ik hetzelfde gebeuren. Bij Arriva heb ik dit nog nooit gezien (of mijn geheugen moet al te selectief zijn).
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Mmh als ik het goed herinner dan is deur open wel een trigger bij Connexxion/Qbuzz om dan pas het aankomst bericht te sturen en bij Arriva op basis van passeren haltecirkel. Bij passeren wordt er dan dus ook geen aankomst bericht verstuurd voor Qbuzz (Daarom het vraagteken bij de aankomsttijd).
We verwachten elke minuut een bericht als voertuig onderweg is, ander schiet ie op "geen realtime". Lijkt er wel op dat we dat ook voor deze rit hebben gehad, weet niet precies wat hier mis is gegaan.
Ik zie zelf nog wel eens gebeuren dat op het moment dat je bij de halte staat er de daadwerkelijke aankomsttijd staat, maar zodra de bus eerder dan gepland veranderd die bij mij vaak direct in een vraagteken
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Volgens mij is de bovenste tijd dan de aankomsttijd en de onderste de vertrektijd. Op lijn 2 in Alkmaar zie je bijvoorbeeld 2 verschillende tijden staan op het station:
Ik heb mijn Samsung S9 altijd op WQHD staan, maar daardoor heb ik soms het probleem dat ik de lijnen niet meer kan zien. Vaak crasht de app ook als ik bijvoorbeeld een lijn wil zoeken en de tekst niet zichtbaar is.
Ik krijg de laatste dagen steeds oude meldingen van verstoringen in de App... nu kijk ik net bij de vertrektijden van Deventer, en daar staat nu een melding over een verstoring op 23 november 2018
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
In de OVinfo-app ontbreekt lijn 602 die in de ochtendspits eenmaal van Leiden Centraal naar de Doctor Lelylaan rijdt. De buslijn is wel gewoon te vinden op de webiste van Arriva.
Die bus mist zelfs in de Arriva-app zelf, net als de nieuwe route van lijn 1. Alleen in reisadviezen komt de route en lijn voor, wanneer je in een app (OVinfo, Arriva, Google Maps) vertrektijden opzoekt, komen ze niet voor. Heb het doorgegeven aan Arriva, die snapten het niet, maar niets meer van gehoord.
Als ik op de intercity van 18:47 naar Groningen klik als ik de vertrektijden van Lelystad Centrum op zoek, op de trein zelf klik en dan wil zien op de kaart waar de trein is, loopt mijn app vast. 3 keer achter elkaar geprobeerd
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Heb een soortgelijk probleem, als ik op de kaart klik laadt hij de kaart wel maar gaat daarna direct weer terug naar het overzicht van de stopplaatsen.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Ja omdat er een beperkte lijst is met dingen en RET er schijnbaar eentje *moet* kiezen in hun systeem geloof ik. Ik heb het idee dat toendertijd Stadsbus niet in de lijst stond en dat ze toen voor P+R Citybus zijn gegaan. Heb al eens eerder gemaild dat het beetje raar is maar goed, is toen niets aan gebeurd.
Er gaan een paar dingen niet helemaal goed bij de nieuwe lijnen in Zuid Holland Noord. Zo is de routestrip van lijn 859 raar aan het doen. (Zie screenshot in spoiler) Hierdoor is de halte Keukenhof alleen een uitstaphalte voor deze lijn volgens OVinfo.
Dat met lijn 602 ligt volgens mij bij Arriva. Het nieuwe dienstregelingsbestand met lijn 602 is ingegaan op 13 januari, maar door alle apps nooit goed verwerkt waardoor de nieuwe lijn en de gewijzigde route van lijn 1 niet zichtbaar waren. Dit is gecorrigeerd met het laatste dienstregelingsbestand, wat dus ingaat als de Keukenhof opent, op 21 maart.