Het grote OVInfo-app topic

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Michael »

Hier in Brabant word hij ook volop gebruikt door de chauffeurs en toezichthouders
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Z2N »

Beetje hetzelfde als het gebruik van Rijden de Treinen onder NS-personeel, de laptop van de informatiebalie in de tunnel in Zwolle staat daar standaard op RdT.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1247
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Frank93 »

Ik heb de app ook laten zien aan wat collega's die benieuwd waren hoe ik wist waar de bus precies reed die ik over moest nemen. Ze waren erg positief over de app en sommige gebruiken hem nog steeds regelmatig geloof ik.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Daniel »

Bij de treinen tussen Zwolle en Kampen mist een letter in de melding waar ze niet stoppen ('tis Stadshagen) :P Vond het trouwens ook wel apart dat steeds bij de laatste trein in beeld "Geen AVR-NS" verscheen. Dat schoof op, want een half uurtje later stond het weer bij een trein later.

Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door dennistd »

'Zwolle Stadshage' wordt veroorzaakt door een limiet van 16 tekens op de stationsnaam. En ik gok dat die laatste trein steeds uit een ander systeem komt dan de eerste drie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Daniel »

Apart dat dat alleen in OVinfo fout gaat dan, Rijdendetreinen toont wel "Zwolle Stadshagen" namelijk. Op de TBPs wordt het omzeilt met "Stopt niet in Stadshagen".
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Rijden de treinen gebruikt dan lange naam op die dingen terwijl OVinfo middellange naam gebruikt ;)
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door wouter15 »

Omdat de site van Qbuzz druk bezocht word, raad de vervoerder reizigers aan om voor actuele vertrektijden de app OVinfo te gebruiken. Volgens mij is dit de eerste keer dat een vervoerder aanraad om een app van een ander te gebruiken i.p.v. de eigen app/website.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Nope EBS was eerste, dat was 2011-2010 ofzo hahaha.. http://www.ebs-ov.nl/service-en-verkoop/
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door cassie127 »

Halte Heeten, Centrum komt momenteel 2× voor in de app en zijn niet aan elkaar gekoppeld
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Aking »

Het valt mij op dat (onder andere?) bij station Maastricht de Belgische bussen ontbreken. Kunnen deze, al dan niet statisch, worden toegevoegd? :)
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door ArrivaBas »

Data van De Lijn en TEC staan niet aangeboden bij het NDOV-loket (https://ndovloket.nl/), waar alle noodzakelijke data vandaan komt. Met de hand data overtikken van een relatief groot aantal Belgische lijnen lijkt mij toch wat omslachtig. (A)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Aking »

Hoeveel lijnen hebben we het over dan?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Suus »

Volgens mij 13 buslijnen van De Lijn en TEC en één lijn met gemengde exploitatie van vijf verschillende entiteiten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Aking »

Dat valt dan opzich toch wel mee toch? Volgens mij staan er hier op de wiki bijvoorbeeld een stuk meer lijnen...
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Daelea »

Vraagje uit interesse over extra info bij ritten in de app in de vertrektijden (zie screenshot): bij Leiden Centraal staat bij de lijnen 20, 21 en 221 naar Noordwijk dat zij na de eindhalte doorrijden als een andere lijn terug naar Leiden (20>21/221 en 21/221>20). Het doorrijden geldt hier echter ook voor bijvoorbeeld lijnen 3/4, lijnen 37/38 en Qliners 361/385. Bij die lijnen staat geen extra melding in de app, enig idee wat hierin het verschil is?Afbeelding
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Bij de ene heeft de verkeerskundige een tekstje getypt en bij de andere niet. Teksten daar zijn ook niet geheel toevallig exact hetzelfde als in de busboekjes ;)
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Daelea »

Ah, geweldig, ik ga ervanuit dat er een logische keuze achter zit dan maar ;) Dank voor je antwoord!

Edit: iets minder logisch, maar misschien geen discussie voor hier, bij de andere lijnen die ik noemde staat ook zo'n tekst in het busboekje zie ik nu, maar bij 20/21/221 staat het als voetnoot per rit, bij de andere als algemene info. Anders aangeleverde informatie dus?
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Het valt mij op dat wanneer ik 'Ut' intyp in het zoekveld ik niet meer 'Utrecht Centraal' bovenaan de lijst krijg, maar echt een heel eind moet scrollen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Daniel »

Ik zie nu rit 6015 op lijn 92 in DAV niet groen worden in de app terwijl deze rit wel real time uitzendt. Hij lijkt bij aantikken van de rit echter maar voor maximaal twee haltes vooruit te voorspellen (die zijn groen, alles daarna blijft grijs).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door ArrivaBas »

Dat is een kwaaltje dat ik vaker heb opgemerkt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Daniel »

Ik zag het nu eigenlijk pas voor het eerst. Later ook nog een rit die zei geen real time info te hebben maar elke paar minuten zag je wel weer een halte groen worden. En even later opeens vier achter elkaar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
PHS

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door PHS »

Lijnen 1 en 2 in Tilburg richting Elisabeth ziekenhuis en Goirle zijn omgeleid. Er is wel een notificatie bij de vervallen haltes, maar de dienstregeling van de bus is niet aangepast. Het lijkt dus alsof de bus niet is omgeleid.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door gliderfighter »

De dienstregeling wordt nooit aangepast. Alle tijden blijven hetzelfde en er wordt enkel een oranje brief bij de vertrektijden geplaatst. Online in bijvoorbeeld OVInfo zul je dus niet zien dat er een omleiding is.
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Michael »

De dienstregeling wil alleen nog wel eens aangepast worden bij langdurige omleidingen. Een aantal jaren terug is dat bijvoorbeeld gedaan bij de lijnen 117, 122 en 123 vanwege de verbouwing van station Breda waardoor deze lijnen ongeveer een jaar lang een omleidingsroute moesten rijden die zodanig veel tijd koste dat als de dienstregeling niet aangepast zou worden de vertraging ook op andere lijnen effect zou hebben. Ook aansluitingen zouden dan verloren gaan.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten