Het grote OVInfo-app topic

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Het grote OVInfo-app topic

Bericht door fogeltje »

Is de app opeens zo succesvol dat hij bezwijkt? Ik krijg al de hele middag geen actuele vertrekken thuis.
"Een touringcar is geen bus"
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: ROVER: "Reiziger wil concurrentie voor 9292-app"

Bericht door Somoht »

fogeltje schreef:Is de app opeens zo succesvol dat hij bezwijkt? Ik krijg al de hele middag geen actuele vertrekken thuis.
Nope, onderdeeltje die opeens niet meer reageerde, boel is tussen 13:51 en 15:00 plat geweest :( Weet niet precies waarom, vermoed dat drukte geen rol speelde.
Ambitie voor 2014 is om minstens three-nines (9 uur down per jaar) aan uptime (vervoerder downtime niet meegeteld) te halen. Ik denk dat we voor 2013 op iets van 99,6% uptime zaten.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: ROVER: "Reiziger wil concurrentie voor 9292-app"

Bericht door fogeltje »

Dat was inderdaad de tijd dat ik keek. Werkt nu weer prima. Keep up the good work!
"Een touringcar is geen bus"
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: ROVER: "Reiziger wil concurrentie voor 9292-app"

Bericht door Busfoto.nl »

Blijft een top-app. Binnenkort nog de treinen erbij, en hopelijk nog info over voertuignummer en misschien op ritniveau nog een optioneel kaartje waar de actuele voertuigpositie te zien is. Of ovradar ingebouwd maar dan wel met de mobiel raadpleegbaar.

Ben nog sel benieuwd naar gebrijkersstatistieken :)
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: ROVER: "Reiziger wil concurrentie voor 9292-app"

Bericht door Somoht »

Busfoto.nl schreef:Blijft een top-app. Binnenkort nog de treinen erbij, en hopelijk nog info over voertuignummer en misschien op ritniveau nog een optioneel kaartje waar de actuele voertuigpositie te zien is. Of ovradar ingebouwd maar dan wel met de mobiel raadpleegbaar.

Ben nog sel benieuwd naar gebrijkersstatistieken :)
Begin volgens jaar wordt de 100.000ste download verwacht ;)
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: ROVER: "Reiziger wil concurrentie voor 9292-app"

Bericht door Ronald »

Ik was ook even met de OVinfo-ß app bezig, maar ik kom een raar foutje tegen. De halte Amersfoort Biesvaren wordt samengevoegd met de halte Hooglanderveen Holleweg. Soms wordt de ene naam gebruikt, soms de andere, terwijl de haltes een paar kilometer van elkaar liggen. Bij de halte-info worden de vertreklijnen van de buslijnen van beide haltes getoond. Zowel lijn 2 (die op halte Biesvaren stopt) als lijn 103 (die bij halte Holleweg stopt). Zowel lijn 2 als 103 komen niet bij allebei de haltes.

Op de site ovradar.nl zie ik ook dat het fout gaat. Er zal dus een foutje in de positionering van de haltes zitten denk ik.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: ROVER: "Reiziger wil concurrentie voor 9292-app"

Bericht door Daniel »

Als we dan toch bugs aan het melden zijn: bij de haltes in de buurt zie ik hier een halte "de Ganskuijl" en een halte "De Ganskuijl". De eerste geeft alleen tijden ri. Amersfoort CS, de tweede alleen ri. Schuilenburg, maar het is uiteraard gewoon één halte.

Echt in de buurt is 't overigens ook niet, maar dat lijkt als ik ze via de kaart bekijk aan de positiebepaling door m'n telefoon te liggen (als ik 'm net wat anders op tafel leg pakt 'ie een andere mast en gaat het wel goed met de positie)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: ROVER: "Reiziger wil concurrentie voor 9292-app"

Bericht door Somoht »

Ronald schreef:Ik was ook even met de OVinfo-ß app bezig, maar ik kom een raar foutje tegen. De halte Amersfoort Biesvaren wordt samengevoegd met de halte Hooglanderveen Holleweg. Soms wordt de ene naam gebruikt, soms de andere, terwijl de haltes een paar kilometer van elkaar liggen. Bij de halte-info worden de vertreklijnen van de buslijnen van beide haltes getoond. Zowel lijn 2 (die op halte Biesvaren stopt) als lijn 103 (die bij halte Holleweg stopt). Zowel lijn 2 als 103 komen niet bij allebei de haltes.

Op de site ovradar.nl zie ik ook dat het fout gaat. Er zal dus een foutje in de positionering van de haltes zitten denk ik.
Haltenummer conflict, Syntus gebruikt een haltenummer wat bij CXX in gebruik is, ligt nu bij GOVI. Kan ik zelf helaas niets aan doen.
Daniel schreef:Als we dan toch bugs aan het melden zijn: bij de haltes in de buurt zie ik hier een halte "de Ganskuijl" en een halte "De Ganskuijl". De eerste geeft alleen tijden ri. Amersfoort CS, de tweede alleen ri. Schuilenburg, maar het is uiteraard gewoon één halte.

Echt in de buurt is 't overigens ook niet, maar dat lijkt als ik ze via de kaart bekijk aan de positiebepaling door m'n telefoon te liggen (als ik 'm net wat anders op tafel leg pakt 'ie een andere mast en gaat het wel goed met de positie)
Issue in Connexxion data, daar staat ie al in als aparte halte. Handmatig aangepast.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: ROVER: "Reiziger wil concurrentie voor 9292-app"

Bericht door fogeltje »

Al een datum wanneer de Breng-data beschikbaar komt? Vanaf dan is het helemaal een top app en krijgt hij van mij zes sterren ipv vijf (uit vijf).
"Een touringcar is geen bus"
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: ROVER: "Reiziger wil concurrentie voor 9292-app"

Bericht door Somoht »

fogeltje schreef:Al een datum wanneer de Breng-data beschikbaar komt? Vanaf dan is het helemaal een top app en krijgt hij van mij zes sterren ipv vijf (uit vijf).
Had vrijdag al gekund, probleempje nog met een spatie in een url. Verwacht morgen in de loop van dag, kan langer duren want kerstvakantie. RET Metro speelt zelfde verhaal, al weet ik niet of die dan direct ook realtime is.
Syntus Twente/ Twents doet het al wel sinds Vrijdag.

/edit
Oh en Syntus ligt al qua realtime plat sinds 13:37 en EBS gaat zeer waarschijnlijk ook morgen minstens twee dagen lang uit de app. Dienstregeling te laat aangeleverd bij GOVI, er gaan dus ook wat DRIS'jes zwart :(
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: ROVER: "Reiziger wil concurrentie voor 9292-app"

Bericht door Edwin »

Het halte probleem heb je ook met de halte Haarlemmerweg in Amsterdam (een eén richtingshalte voor bus 21 ri. Geuzenveld en een bus+tramhalte op de kruising Haarlemmerweg/Bos en Lommerweg). Ook in Den Haag heb je een aantal haltes met dezelfde naam. 9292 lost dit op door de windstreken eraan toe te voegen of de toevoeging tram of bus.
Ik weet niet of jij Somoht die mogelijkheden hebt om dat te doen?
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: ROVER: "Reiziger wil concurrentie voor 9292-app"

Bericht door Daelea »

Nog een klein bug-meldinkje voor OVinfoß: (verder een topapp die ik al een ruimte tijd exclusief gebruik i.p.v. 9292 *O*)

In Ede is het stadsnet ingrijpend gewijzigd, hier is de nieuwe ringlijn 1 komen te rijden (lijnnummer was eerder voor Ede niet in gebruik) - deze lijn is nergens terug te vinden in de app. De andere lijnen zijn wel volledig goed gewijzigd - gaat dit fout in de app of bij GOVI?
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: ROVER: "Reiziger wil concurrentie voor 9292-app"

Bericht door Somoht »

Thom69 schreef:Nog een klein bug-meldinkje voor OVinfoß: (verder een topapp die ik al een ruimte tijd exclusief gebruik i.p.v. 9292 *O*)

In Ede is het stadsnet ingrijpend gewijzigd, hier is de nieuwe ringlijn 1 komen te rijden (lijnnummer was eerder voor Ede niet in gebruik) - deze lijn is nergens terug te vinden in de app. De andere lijnen zijn wel volledig goed gewijzigd - gaat dit fout in de app of bij GOVI?
GOVI, die staat op het lijstje met lijnen die ik nu al weken terug heb gestuurd die in hun filters moeten worden toegevoegd..

Code: Selecteer alles

 SYNTUS:301  | 1          | Ede, Station Ede-Wageningen - Zkh. Geld. Vallei via Rietk.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: ROVER: "Reiziger wil concurrentie voor 9292-app"

Bericht door Somoht »

Edwin schreef:Het halte probleem heb je ook met de halte Haarlemmerweg in Amsterdam (een eén richtingshalte voor bus 21 ri. Geuzenveld en een bus+tramhalte op de kruising Haarlemmerweg/Bos en Lommerweg). Ook in Den Haag heb je een aantal haltes met dezelfde naam. 9292 lost dit op door de windstreken eraan toe te voegen of de toevoeging tram of bus.
Ik weet niet of jij Somoht die mogelijkheden hebt om dat te doen?
Ja die is moeizaam, ik ben er nogal op tegen om op eigen houtje dingen aan namen toe te voegen. Zoals 9292 het heeft gedaan lijkt op eerste oog een redelijke oplossing maar in het huidige tijdperk met omroepen en display's in de bus, is het nogal vervelend om in je reisadvies "Madurodam (Noord)" te zetten terwijl er helemaal geen halte Madurodam(Noord) bestaat en die halte als Madurodam wordt omgeroepen. Daarnaast zit je nog met de issue is dat je niet verschillende apps voor dezelfde haltes verschillende namen geven.
In 2014 komt er een databank met fysieke halte-locaties en ik heb dit probleem ook aangegeven.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: ROVER: "Reiziger wil concurrentie voor 9292-app"

Bericht door Edwin »

Somoht schreef:
Edwin schreef:Het halte probleem heb je ook met de halte Haarlemmerweg in Amsterdam (een eén richtingshalte voor bus 21 ri. Geuzenveld en een bus+tramhalte op de kruising Haarlemmerweg/Bos en Lommerweg). Ook in Den Haag heb je een aantal haltes met dezelfde naam. 9292 lost dit op door de windstreken eraan toe te voegen of de toevoeging tram of bus.
Ik weet niet of jij Somoht die mogelijkheden hebt om dat te doen?
Ja die is moeizaam, ik ben er nogal op tegen om op eigen houtje dingen aan namen toe te voegen. Zoals 9292 het heeft gedaan lijkt op eerste oog een redelijke oplossing maar in het huidige tijdperk met omroepen en display's in de bus, is het nogal vervelend om in je reisadvies "Madurodam (Noord)" te zetten terwijl er helemaal geen halte Madurodam(Noord) bestaat en die halte als Madurodam wordt omgeroepen. Daarnaast zit je nog met de issue is dat je niet verschillende apps voor dezelfde haltes verschillende namen geven.
In 2014 komt er een databank met fysieke halte-locaties en ik heb dit probleem ook aangegeven.
Top. Er zelf in rommelen is tricky en zorgt bij 9292 ook voor vreemde reisadviezen, onlogische overstaphaltes e.d. We wachten het af voor 2014.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Flitskikker
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 01:31

Re: ROVER: "Reiziger wil concurrentie voor 9292-app"

Bericht door Flitskikker »

De opmerking die ik eerder bij RijdenDeTreinen heb neergelegd, wil ik graag ook voorleggen bij OVinfo ß.

Klein (niet-functioneel) verbeterpuntje: Android hanteert de infinitieve werkwoordsvorm. Het zou er beter uitzien als je dit ook in de app kunt doorvoeren. Het is immers geen iOS. "Annuleer" wordt "Annuleren", "Toon eindhaltes" wordt "Eindhaltes weergeven", "Maak snelkoppeling" wordt "Snelkoppeling maken", enzovoort.
Anders wil ik je strings.xml wel even langslopen. :)

Verder geweldige app. Altijd even de positie en tijden controleren voor vertrek. :D
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: ROVER: "Reiziger wil concurrentie voor 9292-app"

Bericht door Somoht »

Voor de mensen die mee willen testen aan de nieuwe versie:

Aanmelden op deze Google+ community,
https://plus.google.com/communities/108 ... 9745300509
En dan dit linkje https://play.google.com/apps/testing/nl.skywave.ovinfo

Waar ik vooral benieuwd naar ben is of snelkoppelingen vanuit de app nu op elk toestel werken.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: ROVER: "Reiziger wil concurrentie voor 9292-app"

Bericht door Hainje »

Is het wellicht mogelijk om in OV Info Beta bij elke vervoerder te gaan uitsplitsen in concessies/een instelling toevoegen om hier voor te kiezen? Zo heb ik nu bijvoorbeeld in Tilburg dat ik lijnen 1 tref uit Zeeuws-Vlaanderen, Roosendaal, Breda, Tilburg, Venlo en Maastricht en dat ook voor tig Veolia-lijnen in het land. Het maakt die lijst zo ongelofelijk lang.

Weet niet hoe andere mensen op dit forum daar naar kijken?
🍉
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: ROVER: "Reiziger wil concurrentie voor 9292-app"

Bericht door Somoht »

Hainje schreef:Is het wellicht mogelijk om in OV Info Beta bij elke vervoerder te gaan uitsplitsen in concessies/een instelling toevoegen om hier voor te kiezen? Zo heb ik nu bijvoorbeeld in Tilburg dat ik lijnen 1 tref uit Zeeuws-Vlaanderen, Roosendaal, Breda, Tilburg, Venlo en Maastricht en dat ook voor tig Veolia-lijnen in het land. Het maakt die lijst zo ongelofelijk lang.

Weet niet hoe andere mensen op dit forum daar naar kijken?
Indelen op concessiegebieden is niet echt haalbaar, een zoekfunctie wel.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: ROVER: "Reiziger wil concurrentie voor 9292-app"

Bericht door Hainje »

Somoht schreef:Indelen op concessiegebieden is niet echt haalbaar, een zoekfunctie wel.
Een zoekfunctie waarbij je naar een specifieke lijn kunt zoeken? Of de zoekfuncties die er nu al in zitten?
🍉
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: ROVER: "Reiziger wil concurrentie voor 9292-app"

Bericht door Z2N »

Somoht schreef:Voor de mensen die mee willen testen aan de nieuwe versie:

Aanmelden op deze Google+ community,
https://plus.google.com/communities/108 ... 9745300509
En dan dit linkje https://play.google.com/apps/testing/nl.skywave.ovinfo

Waar ik vooral benieuwd naar ben is of snelkoppelingen vanuit de app nu op elk toestel werken.
Gelijk aangemeld!
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: ROVER: "Reiziger wil concurrentie voor 9292-app"

Bericht door Busfoto.nl »

Zo, daar is met Infoplus een goede verbetering aangebracht! Hieronder wat opmerkingen, die je misschien kunt gebruiken ter perfectionering.

Met een S3 (GT-I9300 Android 4.1.2) lukt het om snelkoppelingen te plaatsen. Hij onthoudt echter niet of je de snelkoppeling gemaakt hebt voor de bus of trein, maar gaat standaard op trein. Sowieso wordt elke keer eerst de trein weergegeven, misschien zou dit een keuze moeten worden

- In de Nederlandse versie worden de "vrije teksten" van de trein in het Engels geplaatst "The Intercity to Schagen reaches Amsterdam Centraal sooner".
- Bij een uitgevallen trein staat zowel Uitgevallen als daaronder Cancelled
- Misschien kan de treinsamenstelling in 1 rij ipv een rij per treinstel. Scheelt ruimte
- Vertrek- en aankomsttijden van treinen wanneer op treinnummer wordt geklikt, staan niet aangegeven, net zoals aankomstperron
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: ROVER: "Reiziger wil concurrentie voor 9292-app"

Bericht door webguy »

Laatste punt kan je (nog) weinig aan doen - die info ontbreekt en moet je dan apart samen rapen. De app van Geert (Rijden de Treinen) heeft hetzelfde "euvel".
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: ROVER: "Reiziger wil concurrentie voor 9292-app"

Bericht door Edwin »

Paar kleine dingetjes die ik de afgelopen dagen tegenkwam:
Is het mogelijk om de melding in de rode balk alleen te laten zien bij haltes waar de desbetreffende vervoerder/concessie komt te tonen, dus voor EBS alleen de haltes in concessie Waterland, etc.
Afbeelding

Ondanks dat het scrollend op de DRISsen in Almere komt zijn drie regels wel erg veel per bus. Misschien dat je één regel bij één van de zoveel (1 op 8 bijvoorbeeld) kunt tonen?
Afbeelding
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: ROVER: "Reiziger wil concurrentie voor 9292-app"

Bericht door Somoht »

Edwin schreef:Paar kleine dingetjes die ik de afgelopen dagen tegenkwam:
Is het mogelijk om de melding in de rode balk alleen te laten zien bij haltes waar de desbetreffende vervoerder/concessie komt te tonen, dus voor EBS alleen de haltes in concessie Waterland, etc.
Ja die rode balk moet eens beter, ding gebruik ik liever ook niet. Denk niet dat ik dat in de volgende versie gaan doen.
Edwin schreef: Ondanks dat het scrollend op de DRISsen in Almere komt zijn drie regels wel erg veel per bus. Misschien dat je één regel bij één van de zoveel (1 op 8 bijvoorbeeld) kunt tonen?
Een van de dingen die veranderd is dat hetzelfde vrije-tekst bericht maar één keer getoond wordt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten