Het grote OVInfo-app topic

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

fogeltje schreef:Mijn recente lijst van haltes is opeens weg, iig op mijn telefoon (niet gekeken op tablet) sinds nieuwe update vandaag. Is dat een bug?
Misschien.. Kan ook zijn dat hij erg traag laadt omdat het bij de allereerste start wat migratiewerk doet qua database.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Aking »

Nog een klein dingetje, bij licentie staat dat je moet verwijSen naar GOVI. Nou ben ik met Nederlands nooit heel veel verder gekomen dan (of was het nou als) de basisschool, maar volgens mij moet je verwijZen ;)
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Aking schreef:Nog een klein dingetje, bij licentie staat dat je moet verwijSen naar GOVI. Nou ben ik met Nederlands nooit heel veel verder gekomen dan (of was het nou als) de basisschool, maar volgens mij moet je verwijZen ;)
LOL, ja er zitten hier en daar wat spelfouten in. Gebruik zelf altijd de Engelse versie wat ook niet helpt met het spotten van deze fouten. Iig gefikst in de volgende versie.
Dat stuk van de licentie is ook al sinds 2012 ofzo niet meer nodig.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door fogeltje »

Somoht schreef:
fogeltje schreef:Mijn recente lijst van haltes is opeens weg, iig op mijn telefoon (niet gekeken op tablet) sinds nieuwe update vandaag. Is dat een bug?
Misschien.. Kan ook zijn dat hij erg traag laadt omdat het bij de allereerste start wat migratiewerk doet qua database.
Lijkt er niet op, de lijst is gewoon foetsie. Ik heb nu geen WiFi dus ik kan niet extra op mijn tablet gaan testen. Misschien hebben de treinen morgen WiFi zodat ik even kan leechen.

Overigen lijkt de app alweer wat verbeterd te zijn. In het verleden liet hij nieuwe haltes niet in de recente lijst zien als ik terug naar dat scherm ga. Pas als ik de app afsluit en opnieuw opstart stonden deze ertussen. Dat lijkt nu beter te gaan.
"Een touringcar is geen bus"
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

fogeltje schreef:
Somoht schreef:
fogeltje schreef:Mijn recente lijst van haltes is opeens weg, iig op mijn telefoon (niet gekeken op tablet) sinds nieuwe update vandaag. Is dat een bug?
Misschien.. Kan ook zijn dat hij erg traag laadt omdat het bij de allereerste start wat migratiewerk doet qua database.
Lijkt er niet op, de lijst is gewoon foetsie. Ik heb nu geen WiFi dus ik kan niet extra op mijn tablet gaan testen. Misschien hebben de treinen morgen WiFi zodat ik even kan leechen.

Overigen lijkt de app alweer wat verbeterd te zijn. In het verleden liet hij nieuwe haltes niet in de recente lijst zien als ik terug naar dat scherm ga. Pas als ik de app afsluit en opnieuw opstart stonden deze ertussen. Dat lijkt nu beter te gaan.
Mmh balen. Heb nog wel getest met die migratie maar gaat dus blijkbaar niet in alle gevallen goed.
Dat laatste, had ik nog willen oplossen eigenlijk en is dus niet opgelost. Er zijn overigens twee manieren om terug naar het beginscherm te gaan. Als je 2 keer op het logo'tje links-boven drukt ververst ie het hele scherm. 2 keer op de back-knop ververst niets.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door WSM »

Prachtige app die ik al enige tijd met veel plezier gebruik. Gisteren de nieuwe update van de app op mijn telefoon gezet en helaas crasht de app nu bij het opvragen van de haltevertrektijden :(.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

WSM schreef:Prachtige app die ik al enige tijd met veel plezier gebruik. Gisteren de nieuwe update van de app op mijn telefoon gezet en helaas crasht de app nu bij het opvragen van de haltevertrektijden :(.
:( Heb je een bugrapport opgestuurd? Toevallig een HTC Legend?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Thom91 »

Afbeelding

Klein detail, maar het zou wel fijn zijn als de verschillende haltes zoals trein/tram/bus etc andere logo's zouden krijgen in de worldmap. Hierdoor zie je direct het verschil tussen de verschillende vervoersmiddelen. In het bovenstaande plaatje is de middelste het treinstation maar wordt weergegeven als bushalte, erg verwarrend.

Verder vroeg ik me af waarom de app ineens toegang nodig had tot mijn opslaggeheugen etc?
Komt wel goed schatje.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door WSM »

Somoht schreef::( Heb je een bugrapport opgestuurd? Toevallig een HTC Legend?
Ja had gisteren bugrapport opgestuurd, idd HTC Legend.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Klaasje »

Bus-, tram- en metrohaltes zijn regelmatig dezelfde daar moet je geen onderscheid bij willen. Daarnaast geldt ook nog dat bij kleine stations er zo weinig treinen/bussen vertrekken dat ze net zo goed onder hetzelfde etiketje kunnen vallen.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Thom91 »

Niet mee eens, zie onderstaande afbeelding:
Afbeelding

Jij als OV-O-Fiel kan er misschien nog wel kaas van maken, maar ik ben het overzicht al bijna weer kwijt in deze afbeelding. Laat staan de app gebruiker die weinig kennis heeft van het OV. Gegarandeerd succes. Not.
Komt wel goed schatje.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Klaasje »

Het hele CS is een groot drama als het gaat om het vinden van bussen en trams. Met een paar pictogrammetjes en samenvoegingen van haltes op een kaartje los je dat niet op.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Thom91 »

We kunnen het wel trachten, en de tram ontbreekt ook nog op deze screen. Of die is verkeerde gelokaliseerd, maar daar heb ik niet naar gekeken. Verder viel me op dat er drie bordjes op Asb zitten met alle drie dezelfde informatie. Als dit kant en klaar uit de database komt die vervoerders aanleveren snap ik wel dat ze zelf het overzicht niet meer hebben, wat een puinhoop. -o-
Komt wel goed schatje.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Thom91 schreef:Afbeelding

Klein detail, maar het zou wel fijn zijn als de verschillende haltes zoals trein/tram/bus etc andere logo's zouden krijgen in de worldmap. Hierdoor zie je direct het verschil tussen de verschillende vervoersmiddelen. In het bovenstaande plaatje is de middelste het treinstation maar wordt weergegeven als bushalte, erg verwarrend.

Verder vroeg ik me af waarom de app ineens toegang nodig had tot mijn opslaggeheugen etc?
Opslaggeheugen was nodig voor Google Maps, die kon voorheen nog wel zonder die permissie maar tegenwoordig crashed ie zonder die permissie. Voordeel is wel dat die permissie gebruikt wordt voor caching van kaartdata wat weer dataverbruik bespaart.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

WSM schreef:
Somoht schreef::( Heb je een bugrapport opgestuurd? Toevallig een HTC Legend?
Ja had gisteren bugrapport opgestuurd, idd HTC Legend.
Ik denk dat ik het al weet, issue met Android 2.2. Ga voor vanavond een klein release-versie doen voor de probleempjes tot nu toe gevonden.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

En haltekaart is idd een zooitje, dit jaar komt er ND-OV haltebeheer waarbij overheden een databank gaat opstellen met fysieke haltelocaties.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Klaasje »

2.2 nog steeds? Twee jaar geleden was 2.3 al gangbaar bij nieuwe telefoons. Dan zijn er ook nog updates geweest voor de meeste telefoons.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Klaasje schreef:2.2 nog steeds? Twee jaar geleden was 2.3 al gangbaar bij nieuwe telefoons. Dan zijn er ook nog updates geweest voor de meeste telefoons.
1% van actieve installaties is nog Android 2.2 ;), 19% is nog Android 2.3.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Thom91 »

Heb je nog meer van die statistiekjes? Vind ik leuk!
Komt wel goed schatje.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door dennistd »

De bestemming van de buurtbus Enschede Zuid klopt niet helemaal volgens mij :lol:
Afbeelding
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

dennistd schreef:De bestemming van de buurtbus Enschede Zuid klopt niet helemaal volgens mij :lol:
Afbeelding
Jup dat is nogal fout, zo te zien veroorzaakt omdat bij GOVI de bestemmingsnamen uit oudere dienstregeling niet is overschreven.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Ronald »

Waarom worden bij de treinen geen tijden van de tussenliggende stations getoond?
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Ronald schreef:Waarom worden bij de treinen geen tijden van de tussenliggende stations getoond?
Zit niet in data. Zowiezo heb ik geen aankomsttijden.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door fogeltje »

Somoht schreef:
fogeltje schreef:Mijn recente lijst van haltes is opeens weg, iig op mijn telefoon (niet gekeken op tablet) sinds nieuwe update vandaag. Is dat een bug?
Misschien.. Kan ook zijn dat hij erg traag laadt omdat het bij de allereerste start wat migratiewerk doet qua database.
Op mijn tablet was ik de geschiedenis vanmorgen ook kwijt na updaten.
"Een touringcar is geen bus"
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

fogeltje schreef:
Somoht schreef:
fogeltje schreef:Mijn recente lijst van haltes is opeens weg, iig op mijn telefoon (niet gekeken op tablet) sinds nieuwe update vandaag. Is dat een bug?
Misschien.. Kan ook zijn dat hij erg traag laadt omdat het bij de allereerste start wat migratiewerk doet qua database.
Op mijn tablet was ik de geschiedenis vanmorgen ook kwijt na updaten.
JIj had de beta he? .Bij een van de beta's is de migratie fout gegaan.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten