Het grote OVInfo-app topic

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Gaan er nog ff naar kijken, misschien dat wat andere veranderingen zorgen dat de ritten niet zo goed samengevoegd meer worden.
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Michael »

Ik heb de West Brabantse omlopen nog even aangevuld voor als daar interesse naar is. 12** is Bergen op Zoom dus ga ik ervanuit dat 16** Schelluinen is.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door nvdw »

Schelluinen is 64**.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Michael »

Oh okee. Dank je voor de correctie. Ik was er vanuit gegaan dat de Brabantse omlopen die Schelluinen rijd in de 16** genummerd zouden zijn
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door dnmw2705 »

dnmw2705 schreef:Het valt mij op dat vaak de bussen van Syntus Utrecht 'vertrokken' zijn zonder realtime informatie. Deze bussen zijn dat nog niet vertrokken, maar hebben vertraging. Hoe komt dit?
Zou dit toegevoegd kunnen worden!? Zou bijzonder fijn!!
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Xanland »

Volgens mij is dit een algemeen Syntus- of zelfs datafeedissue. Wat ik wel weet is als bijvoorbeeld een bus op station Apeldoorn (voorbeeldje) aankomt, stilstaat, chauffeur het naar de volgende lijn doorzet en nog een stukje verder rijdt om aan te sluiten oid, dat de bus dan wordt gezien als vertrekt.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door cassie127 »

Dat merk je ook gelijk met de ov-chipkaartlezers want die verspringt dan ook meestal naar de volgende halte
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Syntus zuigt in het bijzonder. Maar bussen die even verzet worden kunnen idd makkelijk vertrek-berichten sturen. Maar bij Syntus is er misschien meer aan de hand, zou ook nooit nooit bij de volgende halte moeten kunnen komen.
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door cassie127 »

Bij katwolderplein (zwolle) zie ik heel vaak een (realtime) groen vraagteken staan bij vertrektijd reactie. Is dat ook zo iets?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

cassie127 schreef:Bij katwolderplein (zwolle) zie ik heel vaak een (realtime) groen vraagteken staan bij vertrektijd reactie. Is dat ook zo iets?
Vraagteken bij vertrektijden in het verleden is dat de tijd gebaseerd is op een oude voorspelling ipv een aankomst/vertrek bericht met bijbehorende vertraging. Kan betekenen dat een rit een halte nooit gepasseerd heeft.

In dit geval lijkt er iets te zij waardoor al die bussen die halte niet herkennen..
bartjemestrom
Berichten: 1024
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door bartjemestrom »

Sinds de laatste update voor ios verspringt mijn routeoverzicht naar de eerste halte (ook al heb ik een halte ergens halverwege) als ik de lijst wil verversen
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door huibf »

Wellicht moet ik me gaan verdiepen in openov.nl
Maar wellicht is het erg simpel.

Is er met een simpel scriptje reisinfo (met vertragingsinfo van een halte op te vragen die je zelf met css kan opmaken.
Elke halte is uniek em ik begrijp dat de data voor eenieder te gebruiken is.
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Michael »

Is dit nieuw dat er weergeven word op welke lijn de bus eerder reed?
Afbeelding
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door hauptbahnhof »

Het beginpunt van tram10 in Amsterdam is volgens de app Van der Hoopstraat ipv van Hallstraat
Dave4055
Berichten: 122
Lid geworden op: zo 09 nov 2014, 15:31

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Dave4055 »

Michael schreef:Is dit nieuw dat er weergeven word op welke lijn de bus eerder reed?

Heeft heel even gewerkt, functie is al weer verdwenen.
Laatst gewijzigd door Wubbo op vr 10 mar 2017, 19:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto uit quote gehaald
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Daelea »

Nee hoor, hij werkt nog prima. Alleen niet bij alle ritten in alle concessies, krijg ik het idee.. Maar daar kan de maker vast goed antwoord op geven :-)
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Michael »

En wellicht is het alleen bij lijnen die op het eindpunt verder gaan als eem andere lijn. En aanvezien in Breda letterlijk alle lijnen aan elkaar gekoppeld zijn. Lijn 4 vanuit Princenhage gaat in de Haagse Beemden over op lijn 2 die in de Hoge Vucht lijn 1 word en in Nieuw Wolfslaar overgaat op lijn 7 naar Heusdenhout alwaar overgegaan word op lijn 5 naar princenhage en daarna hetzelfde rondje in de andere richting te doen
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Raymond »

Het lijkt een beetje aan de ritten te liggen: ik kan bij Hermes vrij ver vooruit kijken, maar dat lukt alleen als er een directe koppeling is: de reeks onderbreekt zodra de bus een 999 Geen Dienst toont bij aankomst op de eindbestemming. Wel een erg fijne functie. Zeker op het station is het erg fijn om hiermee te zien waar je vertraagde bus is gebleven als de rit zelf nog geen actuele reisinformatie heeft.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Gekko123 »

In ieder geval bij HTMBuzz werkt dit ook, bij lijn 28 die als ringlijn rijdt, maar wel uit 2 ritten bestaat die bij station Voorburg in elkaar overgaan, heb ik dit vandaag nog gespot.

Daarnaast trouwens een foutje ontdekt in de route van lijn 24, daar staan namelijk in de richting Kijkduin in deze app gek genoeg de haltes Leyweg, Leyenburg en Station Holland Spoor genoemd. In beide richtingen worden deze haltes niet aangedaan, ze liggen deels ook een beetje uit de richting.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Daniel »

Michael schreef:En wellicht is het alleen bij lijnen die op het eindpunt verder gaan als eem andere lijn.
Nee dat niet. Lijn 1 Hoograven in Utrecht heeft bijvoorbeeld bij halte IJsselsteinlaan ook de melding "rijdt verder als 1 Overvecht via Utrecht CS" terwijl dat nieteens een ringlijnconstructie of lijnkoppeling is. Direct doorrijden lijkt wel een voorwaarde te zijn en Syntus lijkt deze info ook niet aan te leveren want daar zie ik deze meldingen niet.

Overigens kom ik bij het bekijken hiervan trouwens ook een bugje tegen: als ik een halte van lijn 1 in Utrecht kies door op halte te zoeken krijg ik de melding bij alle ritten "Stopt niet op Hooft Graaflandstraat" maar als ik 1 Hoograven opzoek via de optie lijnen en vervolgens een halte op de route aantik dan staat er bij alle ritten "Does not call at Hooft Graaflandstraat" terwijl ik de app op Nederlands heb staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Etienne »

Gekko123 schreef:Daarnaast trouwens een foutje ontdekt in de route van lijn 24, daar staan namelijk in de richting Kijkduin in deze app gek genoeg de haltes Leyweg, Leyenburg en Station Holland Spoor genoemd. In beide richtingen worden deze haltes niet aangedaan, ze liggen deels ook een beetje uit de richting.
Dit kan mogelijk zijn voor de omleiding tijdens de CPC-loop op 12 maart a.s.
Dan rijdt de bus enige tijd via station HS en Leyenburg en de route van lijn 26 naar Kijkduin.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Is nieuwe functionaliteit die ik nu in productie aan het testen ben, schakel ook nog wel eens tussen omgevingen dus kan plotsklap ook weer wegzijn. Is onderdeel van een hele sloot aan wijzigingen waarvan je verder het effect als het goed is (nog) niet merkt.

Die rijdt verder als functionaliteit is alleen voor korte keringen en is sporadisch beschikbaar omdat we dit soort informatie niet van vervoerders krijgen. Daarnaast zitten er teksten in die Qbuzz levert die soms ook zeggen "rijdt verder als XX, 8 persoonsbus, etc"

GVB: Van Hallstraat. Is bekend probleem, bij GVB zitten wat haltes soms in een halte-gebied met 2 verschillende namen. De halte-naam in de rit zelf is wel goed.

Lijn 24 zal idd CPC loop zijn, hij pakt patroon van alle ritten over alle dagen.
Dave4055
Berichten: 122
Lid geworden op: zo 09 nov 2014, 15:31

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Dave4055 »

Als ik de Vertrektijden van bijvoorbeeld Zutphen bekijk, zie ik bij lijn 54 naar Laren staan: Servicebus, enig idee waarom dit is? Is gewoon lijndienst.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door nvdw »

Dat heb ik bij wel meer lijnen zien staan die (in elk geval een gedeelte van de dag) met een taxibus worden uitgevoerd. Leveren de vervoerders dat niet gewoon zelf aan?
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Lijn 45 »

Als ik bij de halte Nationaal Militair Museum in Soesterberg de vertrektijden van een andere dag wil bekijken geeft de app de melding dat de datum tussen eergisteren en eergisteren moet liggen, daardoor kan ik geen andere dag kiezen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 24 gasten