Pagina 39 van 51

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: wo 10 jan 2018, 11:11
door Michael
Hier in Brabant word hij ook volop gebruikt door de chauffeurs en toezichthouders

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: wo 10 jan 2018, 13:07
door Z2N
Beetje hetzelfde als het gebruik van Rijden de Treinen onder NS-personeel, de laptop van de informatiebalie in de tunnel in Zwolle staat daar standaard op RdT.

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: do 11 jan 2018, 21:00
door Frank93
Ik heb de app ook laten zien aan wat collega's die benieuwd waren hoe ik wist waar de bus precies reed die ik over moest nemen. Ze waren erg positief over de app en sommige gebruiken hem nog steeds regelmatig geloof ik.

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: za 13 jan 2018, 21:24
door Daniel
Bij de treinen tussen Zwolle en Kampen mist een letter in de melding waar ze niet stoppen ('tis Stadshagen) :P Vond het trouwens ook wel apart dat steeds bij de laatste trein in beeld "Geen AVR-NS" verscheen. Dat schoof op, want een half uurtje later stond het weer bij een trein later.

Afbeelding

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: za 13 jan 2018, 21:40
door dennistd
'Zwolle Stadshage' wordt veroorzaakt door een limiet van 16 tekens op de stationsnaam. En ik gok dat die laatste trein steeds uit een ander systeem komt dan de eerste drie.

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: za 13 jan 2018, 21:53
door Daniel
Apart dat dat alleen in OVinfo fout gaat dan, Rijdendetreinen toont wel "Zwolle Stadshagen" namelijk. Op de TBPs wordt het omzeilt met "Stopt niet in Stadshagen".

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: za 13 jan 2018, 22:46
door Somoht
Rijden de treinen gebruikt dan lange naam op die dingen terwijl OVinfo middellange naam gebruikt ;)

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: do 18 jan 2018, 19:33
door wouter15
Omdat de site van Qbuzz druk bezocht word, raad de vervoerder reizigers aan om voor actuele vertrektijden de app OVinfo te gebruiken. Volgens mij is dit de eerste keer dat een vervoerder aanraad om een app van een ander te gebruiken i.p.v. de eigen app/website.

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: do 18 jan 2018, 20:17
door Somoht
Nope EBS was eerste, dat was 2011-2010 ofzo hahaha.. http://www.ebs-ov.nl/service-en-verkoop/

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: di 30 jan 2018, 18:22
door cassie127
Halte Heeten, Centrum komt momenteel 2× voor in de app en zijn niet aan elkaar gekoppeld

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: za 03 feb 2018, 16:51
door Aking
Het valt mij op dat (onder andere?) bij station Maastricht de Belgische bussen ontbreken. Kunnen deze, al dan niet statisch, worden toegevoegd? :)

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: za 03 feb 2018, 17:33
door ArrivaBas
Data van De Lijn en TEC staan niet aangeboden bij het NDOV-loket (https://ndovloket.nl/), waar alle noodzakelijke data vandaan komt. Met de hand data overtikken van een relatief groot aantal Belgische lijnen lijkt mij toch wat omslachtig. (A)

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: za 03 feb 2018, 18:30
door Aking
Hoeveel lijnen hebben we het over dan?

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: za 03 feb 2018, 18:58
door Suus
Volgens mij 13 buslijnen van De Lijn en TEC en één lijn met gemengde exploitatie van vijf verschillende entiteiten.

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: za 03 feb 2018, 19:00
door Aking
Dat valt dan opzich toch wel mee toch? Volgens mij staan er hier op de wiki bijvoorbeeld een stuk meer lijnen...

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: di 13 feb 2018, 20:58
door Daelea
Vraagje uit interesse over extra info bij ritten in de app in de vertrektijden (zie screenshot): bij Leiden Centraal staat bij de lijnen 20, 21 en 221 naar Noordwijk dat zij na de eindhalte doorrijden als een andere lijn terug naar Leiden (20>21/221 en 21/221>20). Het doorrijden geldt hier echter ook voor bijvoorbeeld lijnen 3/4, lijnen 37/38 en Qliners 361/385. Bij die lijnen staat geen extra melding in de app, enig idee wat hierin het verschil is?Afbeelding

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: di 13 feb 2018, 21:24
door Somoht
Bij de ene heeft de verkeerskundige een tekstje getypt en bij de andere niet. Teksten daar zijn ook niet geheel toevallig exact hetzelfde als in de busboekjes ;)

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: di 13 feb 2018, 21:27
door Daelea
Ah, geweldig, ik ga ervanuit dat er een logische keuze achter zit dan maar ;) Dank voor je antwoord!

Edit: iets minder logisch, maar misschien geen discussie voor hier, bij de andere lijnen die ik noemde staat ook zo'n tekst in het busboekje zie ik nu, maar bij 20/21/221 staat het als voetnoot per rit, bij de andere als algemene info. Anders aangeleverde informatie dus?

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: wo 14 feb 2018, 18:48
door Pim-AllianceB95
Het valt mij op dat wanneer ik 'Ut' intyp in het zoekveld ik niet meer 'Utrecht Centraal' bovenaan de lijst krijg, maar echt een heel eind moet scrollen.

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: za 17 feb 2018, 15:12
door Daniel
Ik zie nu rit 6015 op lijn 92 in DAV niet groen worden in de app terwijl deze rit wel real time uitzendt. Hij lijkt bij aantikken van de rit echter maar voor maximaal twee haltes vooruit te voorspellen (die zijn groen, alles daarna blijft grijs).

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: za 17 feb 2018, 17:33
door ArrivaBas
Dat is een kwaaltje dat ik vaker heb opgemerkt.

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: za 17 feb 2018, 18:15
door Daniel
Ik zag het nu eigenlijk pas voor het eerst. Later ook nog een rit die zei geen real time info te hebben maar elke paar minuten zag je wel weer een halte groen worden. En even later opeens vier achter elkaar.

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: di 20 feb 2018, 22:46
door PHS
Lijnen 1 en 2 in Tilburg richting Elisabeth ziekenhuis en Goirle zijn omgeleid. Er is wel een notificatie bij de vervallen haltes, maar de dienstregeling van de bus is niet aangepast. Het lijkt dus alsof de bus niet is omgeleid.

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: wo 21 feb 2018, 10:27
door gliderfighter
De dienstregeling wordt nooit aangepast. Alle tijden blijven hetzelfde en er wordt enkel een oranje brief bij de vertrektijden geplaatst. Online in bijvoorbeeld OVInfo zul je dus niet zien dat er een omleiding is.

Re: Het grote OVInfo-app topic

Geplaatst: wo 21 feb 2018, 11:39
door Michael
De dienstregeling wil alleen nog wel eens aangepast worden bij langdurige omleidingen. Een aantal jaren terug is dat bijvoorbeeld gedaan bij de lijnen 117, 122 en 123 vanwege de verbouwing van station Breda waardoor deze lijnen ongeveer een jaar lang een omleidingsroute moesten rijden die zodanig veel tijd koste dat als de dienstregeling niet aangepast zou worden de vertraging ook op andere lijnen effect zou hebben. Ook aansluitingen zouden dan verloren gaan.