OVer je reiservaringen in januari 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Daniel »

Vanmiddag dacht ik de t11759 richting huis te nemen, maar het werd toch nog een treintje later... De 11759 is uiteindelijk met twee bakken van het perronspoor af gekomen en toen deed 'ie het niet meer. Men dacht eerst aan een noodremtrekking maar dat bleek het niet te zijn.

Gelukje bij een ongeluk: de inmiddels naast ons binnengekomen t12561 kon ook niet weg omdat we nog in de rijweg daarvoor stonden. De trein uit mocht echter ook niet omdat deze niet meer geheel langs het perron stond.
Uiteindelijk heeft men na zo'n 20 minuten de trein weer terug langs het perron weten te rijden, waarbij nog weer even bleek hoe lang perron 11 wel niet is: ik was in de achterste bak van het voorste drietje (totaal 9 bakken) ingestapt en kwam uiteindelijk achter de stationshal weer de trein uit. De 12561 nam trouwens keurig de reizigers nog mee en vertrok uiteindelijk met +10. Kon er zelfs nog in zitten, maar dat had vast ook te maken met de vele reizigers die op het perron bleven staan om een paar minuten later gelijk in de trein richting Enschede te kunnen stappen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Ronald »

Bee schreef:
Ronald schreef:Metro van Brussel wist ik, maar de toepassing bij een "trein" wist ik niet. Morgen maar even een ritje met de U-bahn maken, kijken of die het ook heeft :-)
Zover ik weet niet. Wel een echt efficiënt uitgebate metro met een zeer goed dekkend lijnennet. .
Metro is prima idd. Op sommige stukken wel erg diep trouwens. Op station Marienplatz sta je twee minuten op de roltrap...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Suus »

Maargoed, dat metrostation zit toch op niveau -4...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door marlies »

Wat mij opviel is dat de metro naast heel erg goed functioneren ook zo ontzettend schoon en netjes was. En ja, zelfs voor Duitse begrippen ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Suus »

Reinheid is inderdaad vaak wisselend in Duitsland, anderzijds is München een zeer rijke stad waardoor je ook wel enige verwachtingen mag hebben :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Ronald »

Aan de andere kant struikel je bijna letterlijk over de zwervers en bedelaars in het centrum :-( Maar in Duitsland is dat sowieso veel zichtbaarder dan bij ons.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Suus »

Het valt mij ook altijd wel op in grotere Duitse plaatsen, maar ik weet niet of het ook echt zo is dat het probleem in Duitsland veel groter is (in absolute aantallen vast wel, maar relatief gezien dan). Als je in Nederland goed gaat opletten zie je het ook nog best wel veel, van de zigeunervrouw met het koffiebekertje op centraal tot de gitaarspelende zwerver die rondom Rotterdam in de treinen rondzwerft.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door marlies »

In Nederland wordt ook wel vaak het beleid gevoerd dat dat soort types in politie-autos worden geladen en dan op een industrieterrein ofzo weer gedropt worden. Met de niet uitgesproken afspraak dat ze in het centrum zero-tolerance op hun dak krijgen qua drugs en drank en als ze netjes onder het viaduct aan de rand van de stad blijven ze kunnen doen en laten wat ze willen. Probleem onzichtbaar maken dus.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Suus »

Ah, doen ze het zo? Ik dacht dat alle zwervers in mijn buitenwijk te maken hadden met de opvang van het Leger des Heils aan de andere kant van de gemeentegrens (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Meltrain »

Bee schreef:...de gitaarspelende zwerver die rondom Rotterdam in de treinen rondzwerft.
Die ken ik inderdaad ja. :lol:
Ronald schreef: Metro (van München, red.) is prima idd. Op sommige stukken wel erg diep trouwens. Op station Marienplatz sta je twee minuten op de roltrap...
Ben je ooit in London geweest? :')
Laatst gewijzigd door Meltrain op zo 09 feb 2014, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Geert »

Allebei? (Ze lijken op elkaar :p)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Meltrain »

O, zijn er twee? Ik zie hem vaak 's avonds rond 23:00 in een IC van Delft naar Rotterdam.
Maar aangezien ik tegenwoordig nooit meer de s2200 's avonds neem (heeft geen nut meer voor mij :P ), zou het best kunnen dat ik hem ook nooit meer zal zien.
Laatst gewijzigd door Meltrain op zo 09 feb 2014, 18:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Geert »

Ik dacht ook altijd dat het dezelfde was, maar ik zag een keer op Blaak beide heren tegelijk. Denk dat de een de bovenste verdieping langs ging en de ander de onderste verdieping :p
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten