OVer je reiservaringen in februari 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door VIRM »

Eerder vanavond in lijn 17 richting CS een bestuurder met humor. Geen idee wat er precies werd gezegd aangezien ik vlak achter het hokje van de bestuurder zat.
Maar ineens werd er omgeroepen: "Jongens, ik vind het ontzettend leuk dat jullie met mij meegaan in plaats van tram 13 die voor mij rijdt, want 13 is een ongeluksgetal. Maar ik zal jullie wat vertellen: ik ben de 17-13. De 13de wagen van lijn 17".
10 seconden later: "Maar ik beloof jullie veilig op jullie bestemming te brengen."
Bij Nieuwezijds Kolk wenste ze de jongens via de binnenomroep een fijne avond, en er werd ook nog iets vrolijks via de buitenomroep omgeroepen.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door ODRAIL »

De trein naar het spoorwegmuseum die om 10.29 vertrok vanaf Ut. kwam op tijd van het opstelterrein maar vertrok met 5 minuten vertraging.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Karl »

Net in de 1961 gezeten. Tussen Schiedam en Rotterdam komen, net voor Rotterdam, twee conducteurs controleren. Ik was wat verbaasd want ik zat een beetje weggedroomd en niet echt op te letten. Na even zoeken had ik wel m'n vervoerbewijs en toen ging de HC 'aan mijn kant' naar de persoon achter mij.

Die persoon achter mij had een Afrikaans uiterlijk (ten zuiden de Sahara) en die was allemaal rare vragen aan het stellen aan HC; "Weet u wat voor dag het vandaag is?" HC: "Eh, woensdag, ohnee, donderdag..."; Vrouw: "Oh, en welke datum?"; HC: "De dertiende..." Vrouw: "Oh, dan hoop ik dat een kaartje heb gekocht." Whut? Ondertussen was ik opgestaan om m'n jas aan te doen, want ik moest er uit en ik had geen tijd voor theater (overstap halen). Die hele tas van die vrouw werd doorgezocht door die vrouw. Er kwamen allemaal brieven en andere poststukken naar boven. Heel vooroordeel bevestigend met UWV logo's op de enveloppe en dergelijke*.

Ondertussen probeer ik langs de dikke conducteur naar het balkon te lopen, want ik wilde eruit bij het volgende station. Daar staat ook de andere HC die de 'rechterkant' van de coupé heeft gecontroleerd. Die staat daar niets te doen, niet iets omroepen, niet de mensen te controleren die de HC voor de 'linkerkant' nog niet kon doen, omdat hij nog bij die vrouw stond.

Dan komt er via de portofoon een bericht, gericht aan de HC van de negentien eenenzestig. Zegt zij op een bitchy toon, "Hier HC één negen zes één" (ja, dat moet zo, maar kom op zeg) en toen kwam er een bericht of ze een paar mensen gratis wilde meenemen want die "hadden geen stuiver op zak". Stap ik in Rotterdam uit, komt daar met een paar NS'ers een hele familie aanlopen. Ook met Afrikaans uiterlijk, maar dan van het noorden van de Sahara.

Wtf.

Wel jammer dat ik niet weet hoe het afgelopen is.

*, maar misschien is ze daar wel directeur natuurlijk. *O*
Het is een spectrum.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Jef400 »

Tja, en je geel, zwart of pimpelpaars. Je dient te betalen om vervoerd te worden.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Etienne »

Gisteren in de t519 werd ik tussen Amersfoort en Utrecht gecontroleerd door de HC die er vanaf Rotterdam op zat en tussen Vathorst en Nijkerk ook weer controle door een nieuwe HC vanaf Amersfoort. :pos:

's Middags had ik de t560 vanaf Groningen en deze moest tussen Onnen en Assen langzaam rijden vanwege personen op het spoor (uiteindelijk niks van gezien), binnenkomst in Assen was met +3 en dat ging er ook niet meer vanaf tot Zwolle. Dus hele hordes mensen moesten in Zwolle gaan rennen voor de t12760. Voorts ging in Zwolle het achterste stel ervan af wat tot een volksverhuizing in het volgende treinstel leidde.
In Utrecht werd ook met +7 vertrokken, waarschijnlijk een nasleep van de eerdere verstoring in Gouda, waardoor ik op 2 minuten na nog net de metro in Rotterdam had. Scheelde me een kwartier wachten.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Daniel »

Bizar eigenlijk... vanavond had ik een overstap van bijna een kwartier op Utrecht Centraal en nog ging dat bijna de mist in. De t3568 heeft maarliefst 10 minuten staan wachten tot deze kon binnenkomen op het afwijkende spoor 8 (stond al ruim vooraf zo gepland, ondanks dat 5 en 7 gewoon in gebruik waren vandaag). In de tussentijd heeft deze mogen voorlaten de t3171 (te verwachten met die heel krappe overkruising, we hadden +1 namelijk), maar daarop volgenden uiteindelijk ook nog de t16073 (kennelijk om een of andere reden vanaf een afwijkend spoor) en de t7471 die beiden pas ruim na de geplande aankomst van de 3568 vertrekken.

Die 3568 had trouwens sowieso z'n dag niet: uit Heerlen al een kleine vertrekvertraging, zo te zien door ontbrekend personeel. Een servicemedewerkster ging in elk geval al kijken of er een machinist op zat, maar gezien ik geen machinist meer langs heb zien rennen zal de HC wel ontbroken hebben. Bij Eindhoven was die vertraging weer aardig ingelopen, maar werden we voor rood neergezet omdat een lege Veolia GTW uit de richting Blerick kennelijk hoognodig als eerste naar het emplacement moest (ding zat achter de t9666, dus zelfs al hadden ze 'm nog een 10 minuten bij Tongelre aansluiting laten wachten dan had 'ie nogsteeds niks in de weg gestaan).

Vanuit Utrecht kreeg de t571 waarmee ik het laatste stukje aflegde trouwens ook nog wat vertraging door een voorlangs kruisende werktrein.

Vanmorgen was er trouwens nog wel een treindienstleider uiterst creatief bezig om vertragingen beperkt te houden: de t524 reed met enige vertraging doordat er een goederentrein vlak voor zat, waarop de t5524 in Den Dolder langs spoor 2 mocht halteren. Terwijl de 524 door Den Dolder kwam reed de 5524 net het middenspoor op om zo weer plek te maken voor de inmiddels aanstormende t11727.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Milco »

Vanmiddag was er hierachter in Almere Buiten een grote brand (http://www.omroepflevoland.nl/Nieuws/11 ... d-verwoest), maar als ik http://www.connexxion.nl mag geloven, rijdt lijn 1 nu nog steeds niet (en dus omgeleid) tussen de Molenbuurt en station Centrum. Dit zie ik ook nog op OVzoeker en OVradar. Is men dan nu nog bezig met nablussen? Er ligt wel naast de (afgesloten) busbaan een sloot waar de brandweer water uit kan pompen, maar of dat nú nog nodig is, zo'n 6 uur na de brand, vraag ik me af. Of houdt men wat brandweer paraat voor het geval dat het vuur weer aanwakkert vanwege de harde wind?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Suus »

Het is klaarblijkelijk helemaal 2014 om in de trein te breien. Ik zag het vandaag al voor de derde keer deze maand.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Kevster
Berichten: 974
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Kevster »

Vanmorgen in de t730 tussen Gr en Lls (tot Rai waarschijnlijk) dikke chaos in de trein, zo vol dat mensen in de hele coupes (boven- en onderin) en op de balkons stonden en op de trappen zaten. Je kon amper bij het toilet komen en op Lelystad moesten passagiers een soort ruimte maken om uitstappers voor Lelystad uit te laten stappen. Ik begreep dat er voorheen 10 bakken op reden, dat zijn er nu zes. En nu de Huishoudbeurs vandaag voor het eerst was bleek dat in combinatie met de 'normale' drukte toch wat te veel. De NS hadden beloofd extra capaciteit in te zetten , dus je zou verwachten dat ze er wel op zijn ingespeeld bij de treinrit die tien minuten voor opening van de beurs op het station bij de RAI aankomt, maar niets was minder waar dus, gemiste kans. Wat een verademing was het dan ook dat we richting Amsterdam over konden stappen op de IC naar Vlissingen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Milco »

Kevster schreef:Vanmorgen in de t730 tussen Gr en Lls...
Wist niet dat er vanaf Lls rechtstreekse treinen naar Gr reden? :lol:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door waldo79 »

De bedoeling is duidelijk. Gn is een populaire woonplaats op dit forum :)
Kevster
Berichten: 974
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Kevster »

't Is Gn inderdaad. 't Was laat...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Suus »

De conducteur van de IC Den Haag C - Leiden C - Utrecht, t8857, maakte op het perron in Leiden een diepe buiging naar elke reiziger. Ik dacht even dat ik in Japan was ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door marlies »

Ik had er gister een die bij de achterste deur stond en keurig elke instappende reiziger een 'goedenavond' wenste. Dus ik was even onder de indruk van de klantvriendelijkheid maar de rest van de rit bleek het een cabineconducteur...
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Z2N »

Nou zit lijn 370 naar Schiphol ruim in z'n jasje qua reistijd, maar vanmorgen maakte de chaufeuse het wel helemaal bont: bij aankomst op Schiphol was de bus twaalf minuten te vroeg! En dat terwijl we te laat Alphen uit reden, en op tijd waren in Leimuiden...
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Erik1100
Berichten: 188
Lid geworden op: do 29 jan 2009, 20:43

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Erik1100 »

Bus 3548 maakte vandaag een heel irritant geluid dat leek op zo'n speelgoedtoeter. De buschauffeur kon het niet oplossen. Op een gegeven moment ging het pijn doen, omdat ik net een kies heb laten trekken en het ging daarop werken. Dus had ik het laatste stuk een andere bus genomen en was ik toch nog op tijd op school gekomen.

Heb er ook een filmpje van gemaakt: kijk maar of je het uithoudt: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=2D4wa-qEu2c[/youtube]
Laatst gewijzigd door Erik1100 op ma 17 feb 2014, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door VIRM »

Vanmiddag een broodje gekocht bij De Broodzaak in station Amsterdam Amstel. Bij het afrekenen vroeg de cassiere of ik een actiedranke wil en noemde de smaken op. Zo gezegd, zo gedaan. Gelukkig stond er een studiegenote naast mij, die zei dat je er wel voor moest betalen (en dat het op een bordje naast de kassa stond).
Gaat mij niet om het geld, maar als een cassiere iemand met een blindenstok ziet en zo'n actiedrankje aanbiedt, dan zou op z'n minst het kwartje moeten vallen dat 'ie het bordje niet (goed) kan lezen...
Beul van de blindegeleidelijn
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Ronald »

Waardeloos is dat altijd, dat gedram om iets te verkopen dat je niet wilt. Anders vraag ik er wel om.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Thom91 »

Je kan het ook als een service zien, overigens doen ze dat bij De Broodzak standaard, vragen of je er nog wat drinken bij wilt als je dat niet koopt.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Suus »

Het is geen service, het is puur én alleen gericht op omzet maken. En verrassend veel mensen 'trappen erin'.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Thom91 »

Ja, want stel je voor dat Braziliaanse kinderen er voor hebben gewerkt.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Daniel »

Niet alleen bij de Broodzaak trouwens, bij de Kiosk zijn ze er zo af en toe nog wat irritanter in. Of je er iets bij wilt drinken is op zich nog een logische vraag als je een broodje koopt, of je er een Mars bij wilt als je een zakje drop koopt daarentegen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Kevster
Berichten: 974
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Kevster »

Bij het Kruidvat (daar werkte ik ooit) doen ze het ook, steeds onthouden dat je dat moet vragen. 2 Marsen voor een euro bij een pakje tampons slaat inderdaad ook wel op elkaar... tankstations doen het ook trouwens. Inderdaad, ik nam het wel als ik het echt wilde hebben.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Etienne »

Vanmiddag in Voorburg was de school langs de route van lijn 45/46 uitgegaan en een clubje van 3 fietsers blijft ook vrolijk naast elkaar fietsen, waardoor de buitenste op de busbaan rijdt (niet zo'n probleem), maar deze gaat ook niet even aan de kant als de bus er aan komt. Deze chauffeur ging dan wel flink op de toeter staan, waardoor deze gedwongen aan de kant moest.

Op sommige momenten hoop ik echt dat een bus een keer zo'n fietser aanrijdt, maar ja, dat mag je weer niet zeggen. :!:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door nvdw »

Als zo'n scholier op zijn fiets daadwerkelijk de bus kopt dan hoop je op dat moment dat je dat nooit had gehoopt. Al zijn er bij die er wel heel erg hun best voor doen, helaas. Maar meestal komt dat op latere leeftijd wel goed. Vooral als ze zelf achter het stuur van een auto zitten en zich dan zelf kapot kunnen ergeren aan het onvoorspelbare gedrag van hun vijf jaar jongere zelf 8-)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten