Monsteroperatie rond station Ede-Wageningen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Monsteroperatie rond station Ede-Wageningen

Bericht door Freek »

Klopt inderdaad, vanaf Ede wel. Dit om de gewone bussen te ontlasten, bovendien willen dusdanig veel mensen die kant op dat een direct bus ook vol te krijgen is, daarmee wordt de reistijd voor die mensen minder extra lang.
Vanaf Arnhem-Zuid moet wel eerst met het vervangend busvervoer naar Arnhem gereisd worden, vervolgens kan overstapt worden op de normale lijn naar Burgerzoo.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Monsteroperatie rond station Ede-Wageningen

Bericht door robinzes »

Supersnel met bus naar Arnhemse attracties
door Berrie van Helden. vrijdag 16 juli 2010 | 16:30 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 16 juli 2010 | 17:22

ARNHEM - Treinreizigers die met bestemming Burgers' Zoo of het Nederlands Openluchtmuseum arriveren op het station Ede-Wageningen, kunnen een maand lang per speciale pendeldienst de toeristische attracties in Arnhem bereiken.

Lees verder: http://www.gelderlander.nl/voorpagina/a ... acties.ece
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Monsteroperatie rond station Ede-Wageningen

Bericht door Vinny »

midnet schreef:de busoperatie zal niet veel verschillen met vorig jaar Arnhem-Nijmegen. Dat was toen prima geregeld toen ik het eens verkende. Behalve dan op station Elst-ze konden zelfs geen bord neerzetten waar welke bus zou stoppen-SYntus had het wel keurig op orde.
Omdat de ICE dus toch geheel moet worden omgeleid (HiSpeed heef daar zelfs folders van) en er anders ook geen lokaal vervoer Arnhem-Emmerich is, zal er ook wel geen substituut zijn. Maar nergens staat wat genoemd over de DB-CNL-NACHTTreinen. Ik neem aan dat die ook wel via venlo zullen worden omgeleid-of busvervoer van/tot Emmerich?
Daar hoeft geen foldertje van te komen, want dat staat al in het spoorboekje :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Monsteroperatie rond station Ede-Wageningen

Bericht door Daelea »

NS begint zich toch wat meer aan te trekken van de gebruikelijke chaos voor internationale reizigers (denk aan OV-chipkaart, verkeerde CTa's, etc.):

De vertrekstaten op Schiphol zijn zowaar aangepast :shock:
Ze tonen (in ieder geval op de website van NS) keurig "Amsterdam-Zuid, Utrecht Centraal, Ede-Wageningen, Intercity [...]

En onderaan ook keurig de mededeling:
Door herstelwerkzaamheden is de dienstregeling aangepast
We adviseren u bovenstaand vertrekschema te raadplegen


:pos:
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Monsteroperatie rond station Ede-Wageningen

Bericht door Mark »

Nu nog de CTA's en de omroep, afgelopen woensdag riep Tuffie op Asd nog vrolijk om dat de Intercity naar Utrecht Centraal, Driebergen-Zeist, Arnhem en Nijmegen over ongeveer vijf minuten zou vertrekken. Ook op de CTA's stond voor de s3000 nog gewoon Nm als eindbestemming, zelfs de flap met Op een gedeelte van het traject vindt busvervoer plaats was nergens te bekennen... :roll:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Monsteroperatie rond station Ede-Wageningen

Bericht door Caspar »

Op de vertrekstaten in Castricum staat ook gewoon Nijmegen als eindbestemming.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Monsteroperatie rond station Ede-Wageningen

Bericht door reisthijs »

Mark schreef:Ook op de CTA's stond voor de s3000 nog gewoon Nm als eindbestemming, zelfs de flap met Op een gedeelte van het traject vindt busvervoer plaats was nergens te bekennen... :roll:
Dat laatste is dan wel weer minder netjes natuurlijk... in Utrecht zag ik dat er wel gewoon netjes die rode zin bij staat. Met verder gewoon het normale rijtje stations.

Ik vind het overigens volkomen terecht dat er gewoon Nijmegen op de CTA's staat, zeker op stations waar vandaan Nijmegen ver weg is. Ik bedoel maar, wie vaker in Castricum de trein neemt is gewend dat hij om in Amsterdam te komen, de trein naar Nijmegen kan nemen. Als daar ineens "Ede-Wageningen" zou staan geeft het alleen maar meer verwarring. Bovendien, wie vanaf daar naar Nijmegen wil moet toch ook met deze trein mee (maar in Ut overstappen) dus die extra toevoeging dat er busvervoer plaatsvind, is feitelijk ook pas vanaf Utrecht nodig!

Met de digitale CTA's zal het wel beter worden omdat er dan gewoon bij vermeld kan worden dat de trein maar tot Ede-Wageningen geet, en dat je voor Nijmegen in Utrecht moet overstappen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Monsteroperatie rond station Ede-Wageningen

Bericht door Karl »

reisthijs schreef:
Mark schreef:(...) Bovendien, wie vanaf daar naar Nijmegen wil moet toch ook met deze trein mee (maar in Ut overstappen) dus die extra toevoeging dat er busvervoer plaatsvind, is feitelijk ook pas vanaf Utrecht nodig!

Met de digitale CTA's zal het wel beter worden omdat er dan gewoon bij vermeld kan worden dat de trein maar tot Ede-Wageningen geet, en dat je voor Nijmegen in Utrecht moet overstappen.
Nee, want als ik het al bij vertrek weet, dan kan ik mij daar op voorbereiden. Bijvoorbeeld mijn afspraak nog even opbellen om te zeggen dat het iets later wordt.
Het is een spectrum.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Monsteroperatie rond station Ede-Wageningen

Bericht door Daelea »

In het kader van reizigertje pesten:

De s3100 (spoor 4) rijdt nu ineens door tot halverwege het perron op Ede-Wageningen. Dit in tegenstelling tot de s3000 (spoor 3), die gewoon netjes vooraan stopt. Ik zie bijna elke keer dat ik langs het station kom en de s3100 op het punt staat om te vertrekken, een groepje reizigers als gekken het halve perron afrennen, en dan nog de trein missen.

Wat is het nut van die trein daar neerzetten als het ook vooraan kan??
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Monsteroperatie rond station Ede-Wageningen

Bericht door Freek »

Dat kan toch juist niet, een wissel die niet vrij gegeven wordt omdat een sein niet gepasseerd is.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Monsteroperatie rond station Ede-Wageningen

Bericht door Fles »

Thom69 schreef:In het kader van reizigertje pesten:

De s3100 (spoor 4) rijdt nu ineens door tot halverwege het perron op Ede-Wageningen. Dit in tegenstelling tot de s3000 (spoor 3), die gewoon netjes vooraan stopt. Ik zie bijna elke keer dat ik langs het station kom en de s3100 op het punt staat om te vertrekken, een groepje reizigers als gekken het halve perron afrennen, en dan nog de trein missen.

Wat is het nut van die trein daar neerzetten als het ook vooraan kan??
Ja daar irriteer ik me ook dood aan de laatste tijd. Waar is dat nou voor nodig?? :evil:
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Monsteroperatie rond station Ede-Wageningen

Bericht door MdJ »

Ook maar een keertje hier:
Spoor 5 sluit aan op spoor 4, op dat stukje waar nog perron ligt. Fysiek zou je nog kunnen spreken over een 4a en 4b (waarbij spoor 5 ter hoogte van spoor 4b ligt). Hierdoor kan het sein richting Ede pas staan op het punt waar nog een stuk perron ligt. Zet de machinist hem wel neer volgens de bakborden, dan staat de uiteinde nog in het wissel van spoor 5 en daarmee dus ook voorbij het uitrijdsein richting Utrecht, waardoor er nooit een rijweg van spoor 4 naar het rechterspoor richting Klp ingelegd worden.

Normaal heb je daar geen last van, omdat je er toch niet kop maakt
Bij twijfel: gebruik beton.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Monsteroperatie rond station Ede-Wageningen

Bericht door webguy »

De reden is inderdaad seinplaatsing.
Afbeelding
De mcn moet sein 178 zien. En wissel 175 is zo'n beetje bij de trappen in Ede, dus als je het sein (een dwergseintje tegen het perron aan) nog wil zien moet je een eind doorrijden. Maar ja, als je doorrijdt weet je niet precies hoe ver je moet... Als Prorail nou eens goet gaat meten qua borden is het geen probleem...
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Monsteroperatie rond station Ede-Wageningen

Bericht door Daelea »

*Hoort ook bij missers in de reisinformatie... @beheer, wist niet welke het meest toepasselijk was :?:*

Vandaag gezien op Driebergen-Zeist (terwijl de s3000 er met'n rotgang doorheenreed dus weer geen foto :oops: )

Sneltrein
Ede-Wageningen
Arnhem
Nijmegen

met nog heel wat (bij deze snelheid onleesbaar) gekrabbel erbij. Ongetwijfeld "Let op omroepbericht" en busvervoer, blabla.

Ik vraag me toch écht af waarom het zo moeilijk voor de NS is om op Driebergen-Zeist (en overal, om eerlijk te zijn) gewoon Ede-Wageningen als eindbestemming aan te geven. Overstappen richting Arnhem/Nijmegen lukt toch niet meer, en aangezien er om de vijf minuten een omroepbericht gemompeld wordt (in de trein dan wel in het Nederlands én Engels! :pos: Alleen allebei onverstaanbaar :neg: ), lijkt "Nijmegen" me juist verwarrend...


Of ook mooi op Utrecht Centraal:
de s3000 kwam binnenrijden met op de CTA's IC Nijmegen, op het ene treinstel "Alkmaar" en de andere "Ede-Wageningen".

Nee. Dat valt onder duidelijke reisinformatie...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten