Ravage na busongeval

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Ravage na busongeval

Bericht door tsov »

Ravage na busongeval
AMSTERDAM - In Amsterdam is een ravage ontstaan na een aanrijding tussen een personenauto en een stadsbus zondagmiddag. De bus knalde op een lichtmast, waarna de chauffeur uit het totaal vernielde voertuig geknipt moest worden.
De toestand van de chauffeur is onbekend. Er zaten op het moment van de aanrijding geen passagiers in de bus.

Bron: Telegraaf.nl

Foto's die erbij stonden:
Afbeelding
Afbeelding

Het betrof busje 123 als lijn 136 onderweg op de Middenweg.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Buschauffeur bekneld na aanrijding

Bericht door Wubbo »

Buschauffeur bekneld na aanrijding

Amsterdam - De chauffeur van buslijn 136 is zondagmiddag gewond geraakt na een aanrijding met een personenwagen op de kruising Middenweg / Brinkstraat in Amsterdam. De bus vervoerde op het moment van het ongeval geen passagiers. De chauffeur kwam bekneld te zitten en is met ondermeer een gebroken been overgebracht naar een ziekenhuis. De bestuurder van de personenwagen bleef ongedeerd.

Omdat er een stadsbus bij het ongeval betrokken was, die mogelijk veel passagiers vervoerde, kwamen er vele hulpdiensten ter plaatse. Gelukkig bleek de bus leeg op de chauffeur na.

Het koste de brandweer behoorlijk wat moeite om het slachtoffer uit zijn benarde positie te bevrijden. Na ruim een half uur kon hij overgebracht worden naar een ziekenhuis.

Hoe het ongeval heeft kunnen gebeuren is nog niet duidelijk, de kruising is voorzien van verkeerslichten die op het moment van het ongeval in dienst waren.

Bron: Blik op Nieuws (hier staat ook een filmpje)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Ravage na busongeval

Bericht door STF »

Ik heb zelden zulke zware schade gezien aan een GVB bus, de laatste jaren.
Je hoeft geen helderziende te zijn, om te weten dat deze bus rechtstreeks naar de sloop gaat.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Ravage na busongeval

Bericht door M57 »

Geluk bij een ongeluk ( ;) ) dat lijn 136 een hele rustige lijn is.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Ravage na busongeval

Bericht door Vinny »

Toen het nog een connexxionlijn was, werd er veel gebruik gemaakt van de 136...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Ravage na busongeval

Bericht door tsov »

Ja, hehe, toen reed-ie nog naar Hilversum, nu is het een pendelbusje naar Diemen, waar 99% lijn 9 neemt die veel vaker rijdt :wink:
101 (de echte opvolger van 136 als verbinding A'dam - Gooi) is nog steeds best goed bezet...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Ravage na busongeval

Bericht door Dubbele P »

Gelukkig zat hier verder niemand in. Al denk ik dat je achterin de bus niet zoveel mee zou krijgen hiervan, behalve natuurlijk een flink oplawaai en wellicht wat kneuzingen.

Overigens lijkt me de kwaliteit van het koersdisplay wel in orde. Hoewel het er wat verfrommeld uitziet, werkt het nog steeds... :P
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Ravage na busongeval

Bericht door tsov »

Dit is ook gewoon een matrix-display, wat bestaat uit draaiende 'bolletjes'. Als een bestemming wordt gekozen, worden de juiste bolletjes voorgedraaid en zie je een tekst. Bij een ongeval blijven die bolletjes natuurlijk gewoon zitten, al zal de aansturing in dit geval naar de filistijnen zijn :wink:
Bij de echt elektronische systemen (LCD, LED) zal het display wel uitvallen, denk ik.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Ravage na busongeval

Bericht door M57 »

Een ooggetuige meldt:
Bij een aanrijding op de Middenweg met de kruising Veeteeltstraat raakte een buschauffeur van GVB bus lijn 136 bekneld toen zijn bus die eerst een afslaande personenauto, Audi A3, had aangereden, de bus maakte op de kruising een uitwijk manoeuvre naar links, reed een verkeerslicht finaal uit de grond en kwam frontaal tegen een hoogspanningsmast van het GVB tot stilstand. Omdat de bus brandstof lekte rukte de brandweer met groot materieel uit, ook het Mobiel Medisch Team (MMT) kwam terplaatse en de buschauffeur werd bevrijd uit de bus en gewond overgebracht door een ambulance naar het AMC ziekenhuis. De bestuurder van de personenauto kwam met de schrik vrij, hij wilde nog even voor de bus langs linksaf draaien in de richting van de Veeteeltstraat en verleende geen vrije doorgang aan de GVB bus. De ravage op de genoemde kruising was enorm. Het verkeer is geruime tijd op de Middenweg omgeleid. Personeel van de Forensisch Technische Verkeers Onderzoeken (FTVO) verrichte technisch sporenonderzoek terplaatse. Zowel de personenauto als de GVB bus raakte bij deze aanrijding total loss.
In de bron vind je nog meer foto's van het ongeval.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Ravage na busongeval

Bericht door Vinny »

tsov schreef:Ja, hehe, toen reed-ie nog naar Hilversum, nu is het een pendelbusje naar Diemen, waar 99% lijn 9 neemt die veel vaker rijdt :wink:
101 (de echte opvolger van 136 als verbinding A'dam - Gooi) is nog steeds best goed bezet...
Lijn 9 is: niet punctueel, gaat niet naar het Amstelstation en komt ook nog eens helemaal niet in de buurt van het centrum (en al helemaal niet dichtbij waar ik gewoond heb)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten