Mag ik even kwijt #49

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #49

Bericht door Stefan »

Ohjee.. Ik voel enige spanning.... :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #49

Bericht door Mark »

Wat voor spanning?
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #49

Bericht door Suus »

Ik ben moe, voortaan maar niet meer watertikkertje over vijf verdiepingen spelen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #49

Bericht door Karl »

Vandaag zag ik een paar keer "Geel en Blauw houdt van Oranje" op een NS-trein staan, naast dat ik dat nogal flauwekul vind, vraag ik mij af is het niet "Geel en Blauw houden van Oranje", want het is meervoud, het is toch ook "Papa en mama houden van je" of iets dergelijks... Of zou je dan Geel en Blauw als instantie moeten zien, waarvan de naam toevallig uit twee delen bestaat en dus een meervoud vormt, maar waar ligt dan de grens? Geel en Blauw zijn in het algemeen, ook in deze context, toch bekend als twee aparte kleuren en niet als één taalpersoon.

-o-
Het is een spectrum.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #49

Bericht door Justin »

Het heeft mijns inzien een dubbele betekenis... geel en blauw als simplificatie van NS of als twee aparte kleuren.

Allebei kan wel geloof ik ...


Hmmm, ik kies weer eens een leuk tripje uit van Melbourne Southern Cross naar Sydney Central -- werkzaamheden -_-"
CountryLink schreef:Due to track maintenance being carried out by the Australian Rail Track Corporation this service will be replaced by a road coach service between Melbourne and Albury. Effective 23/7/10 till 02/8/10.

CLK622 - Due to track maintenance being carried out by Railcorp, this service will run to and from Sydney via East Hills. Passengers booking to or from SYDNEY are to be instructed that they will NOT be able to entrain or detrain at STRATHFIELD. sg8/4
Doooooh....
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #49

Bericht door STF »

Als de Luxemburgse politie ooit eens om werk verlegen zou zitten kunnen ze weleens een rondje door een willekeurig lijnbus maken en dan een stuk of 50 bekeuringen voor het niet dragen van de gordel uitschrijven, gezien het feit wat een buschauffeur vanmorgen tegen htm_tram opmerkte; goh je hebt je gordel om, grappig dat ze eens gebruikt worden.

Ik snap alleen de logica bij de MAN bussen niet zo erg; driepuntsgordels bij zitplaatsen die een scheidingswand voor zich hebben (dus bij de deuren, het sta-balkon en achter de chauffeurscabine), alle andere gewone zitplaatsen tweepuntsgordels en de klapzitjes geen gordels. Andere busmerken hebben gewoon op elke zitplaats (en elk klapzitje) dezelfde tweepuntsgordel.

Leuk hoor, die stickers op het raam dat staande reizigers zich met twee handen aan de stang moeten vasthouden, alleen een klein detail; er zitten in Luxemburg geen stangen in de bus... :lol:
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #49

Bericht door Justin »

In die taxibusjes hier hetzelfde verhaal. Ik doe ze wel eens om. De gordel is vooral nodig als je in de voorste stoel bij de deur zit, want bij een flinke remtrap lig je op de grond (of door de ruit)...

Shit, Titans lost the derby against Brisbane...
Hooray Adelaide Crows finally won over Geelong Cats...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #49

Bericht door STF »

Maar in Nederland is het een heel ander verhaal; daar is namelijk geen draagplicht bij lijnvervoer dat niet harder dan 80 km/u gaat, dus logisch dat maar weinig reizigers de gordel omdoen.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #49

Bericht door Justin »

Dan is het andere koek ja...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #49

Bericht door Caspar »

Ik ben opzoek naar een nieuwe digitale camera, in de prijsklasse tussen 175€ en 200€ Nog tips voor een toestel?
Maar in Nederland is het een heel ander verhaal; daar is namelijk geen draagplicht bij lijnvervoer dat niet harder dan 80 km/u gaat, dus logisch dat maar weinig reizigers de gordel omdoen.
Hoe is dat dan in die Qliner tussen Groningen en Lelystad, die rijdt 100 km/u over de snelweg, maar heb er nog nooit iemand een gordel om zien doen. Weet niet eens of ze er in zitten.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #49

Bericht door Karl »

Caspar schreef:Ik ben opzoek naar een nieuwe digitale camera, in de prijsklasse tussen 175€ en 200€ Nog tips voor een toestel?
(...)
Ik ook, niet direct, maar over een maand of twee/drie. Ben benieuwd naar de aanbevelingen die je krijgt/je eigen ervaringen.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #49

Bericht door Suus »

In de bussen van de Hanzeliner zitten ze iig wel, maar die worden niet gebruikt omdat ze geen tempo 100 goedkeuring meer hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #49

Bericht door webguy »

Caspar schreef:Ik ben opzoek naar een nieuwe digitale camera, in de prijsklasse tussen 175€ en 200€ Nog tips voor een toestel?
Ik ben persoonlijk erg fan van de Canon IXUS reeks. Ik heb een 7-jaar oud exemplaar, m'n vriendin heeft de voorganger van deze. Mooie foto's, degelijke canon kwaliteit, en de IXUS raak je in je borstzak kwijt, maar kan je daarom wel overal mee naar toe nemen.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #49

Bericht door Justin »

Heb zelf een IXUS 105, ben er erg over te spreken. Kostte 190 euro.

Voornamelijk met dezelfde redenen die Webguy noemde
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #49

Bericht door Daniel »

Mocht je er wat meer mee willen kunnen (aan dingen zelf instellen enzo) dan kan ik de Samsung WB550 aanbevelen (of 'n opvolger mocht dat model niet meer te vinden zijn). Zeker de nieuwere modellen zullen wel in de genoemde prijsklasse gaan vallen, de WB550 was toen ik 'm kocht al wat ouder en kostte me toen nog maar 159 euro. Al verschilde dat enorm van winkel tot winkel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #49

Bericht door MdJ »

Mark schreef:Heeeeeeee wat moet dat in MIJN stamkroeg? :|
Ik ga ook :$ We zullen niets slopen... Althans... dat denk ik *O*
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #49

Bericht door Vinny »

Bee schreef:In de bussen van de Hanzeliner zitten ze iig wel, maar die worden niet gebruikt omdat ze geen tempo 100 goedkeuring meer hebben.
Voor zover ik weet moeten ze gordels hebben, en moet de vervoerder de passagiers erop wijzen dat ze de gordel kunnen gebruiken voor hun eigen veiligheid, maar is het niet verboden om de gordel niet te gebruiken. Maar ik laat me hierbij graag corrigeren door iemand die het wel weet. In ieder geval, bovenstaande is mijn ervaring met tourincar vervoer :wink:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #49

Bericht door Suus »

Bij touringcars moet de gordel gewoon om.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #49

Bericht door STF »

Opvallend is dat vrijwel alle Nederlandse toeristen in de Luxemburgse bussen de gordel omdoen, in tegenstelling tot de inwoners van dit land.

Nederland kent in de wet een uitzondering waardoor de gordeldraagplicht in de bus komt te vervallen, namelijk; In afwijking van artikel 59a, eerste lid, behoeven passagiers van autobussen waarin het vervoer van staande passagiers is toegestaan geen beveiligingssysteem te gebruiken en behoeven passagiers van autobussen die volgens een dienstregeling stads- of streekvervoer uitvoeren binnen de bebouwde kom geen beveiligingssysteem te gebruiken.

Volgens mij is het bij een 100 km/u bus dus wel degelijk verplicht om de gordel te dragen, tenslotte is de snelweg niet binnen de bebouwde kom en beschikt de bus niet over staplaatsen.

Ik doe de gordel gewoon altijd om, wel zo veilig. En van de verbaasde gezichten van mede-passagiers trek ik me niks aan.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #49

Bericht door Mark »

MdJ schreef:
Mark schreef:Heeeeeeee wat moet dat in MIJN stamkroeg? :|
Ik ga ook :$ We zullen niets slopen... Althans... dat denk ik *O*
Hoef je ook niet te proberen :twisted:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #49

Bericht door Mark »

Maar wel bedankt voor het maken van mijn fiets *O*
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #49

Bericht door Caspar »

Uit de spauwmuren hier vloog af en toe een wesp naar buiten. Ik dacht dat het er een stuk of 10 zouden zijn in totaal en besloot ze af te maken met zo'n elektrische vliegenmepper... Ander half uur later lijkt het hier wel een slagveld met stuk of 250 dode wespen, en nog vliegen ze af en aan. Morgen maar eens een bedrijfje zoeken.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #49

Bericht door Suus »

Ongediertebestrijding is officieel een taak van de gemeente, sommige gemeentes doen dat gratis.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #49

Bericht door Justin »

Good luck with it... Brrr, wespen zijn vervelende beesten...

Ik verveel me hier een beetje. Iemand in de buurt van het Vroesenpark in R'dam toevallig :lol:
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #49

Bericht door Geert »

Brr, wespen zijn rotbeesten inderdaad. :? Doet ook flink pijn, een wespensteek...

@Justin: helaas, ben net weer thuis :D
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 42 gasten