Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door webguy »

Het vullen van gastanks bij extreme kou is altijd al een probleem geweest, het is een nadeel van de techniek. De valleilijn bussen in Ede worden ook vervangen door andere bussen als het erg koud is.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Freek »

wat is er mis met een sprinterbus op lijn 1? Liever dat dan een lege dure grote bus. Het loket is jammer, een gemiste kans, maar was eveens niet geeist. Grote kans dat andere vervoerders ook het loket hadden gesloten.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door robinzes »

Vergeet de mooie nieuwe trolleybussen in Arnhem niet, Bijna totaal geen problemen. De streekbusen van Breng ( amba's ) hebben 9 van de 10 keer geen airco. Voor een rit van Arnhem naar bijv. Gendt is dat absoluut geen pretje. enja dat sluiten van dat loket gebeurde ook al in Arnhem. Bij Breng ( novio ) is het gewoon: wat niet wordt geeist, wordt niet gedaan. Denk toch eens aan de passagiers ( ehhh hoe heet dat ook alweer ?, ohja klantenservice ).
Ook rijden er nog steeds bussen rond waar de chipaparatuur niet naar behoren werkt, Zeker op de lijnen waar met kleinere breng busjes wordt gereden zoals lijn 35, 64 en 65. ( het is al wel ingebouwd inclusief infoxx ) Maar 9 van de 10 keer de kunnen de (taxi) chauffeurs gewoon niet inloggen.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door tsov »

robinzes schreef:Bij Breng ( novio ) is het gewoon: wat niet wordt geeist, wordt niet gedaan.
Da's tegenwoordig overal hoor, het blijven commerciële bedrijven die natuurlijk zo min mogelijk willen uitgeven voor zoveel mogelijk inkomsten. Dat is nu eenmaal de markt.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Stefan »

Ze willen niet alleen zo min mogelijk uitgeven, ze móeten zelfs...
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Joshua schreef:
Freek schreef:
Joshua schreef:tot nu toe vind ik de BRENG namelijk geen verbetering op de vorige concessie.
Nee gek he. De eis was dat in het eerste jaar het bestaande lijnennet gehanteerd zou worden.
Maar dan doen ze dat, maar gaan ze wel sprinter bussen op lijn 1 in zetten, sluiten ze het loket en komen er nieuwe bussen waar elke keer wel wat mee is (eerst problemen met de aardgas tank in combinatie met de kou, nu blijken het weer rijdende sauna's te zijn).
Vergeet niet dat tot de opening van Mook-Molenhoek lijn 1 's avonds en op zondag helemaal niet reed. Maar er was de eis gekomen het station de hele week te bedienen, daarom is lijn 1 op die tijden weer gaan rijden. Er was een reden dat lijn 1 op die tijden niet reed (er reed geen hond mee) en het station genereert niet zoveel reizigers dat er een grote bus op ingezet hoeft te worden. Dat busje is dus in mijn ogen wel OK, scheelt toch weer iets in het geld.
"Een touringcar is geen bus"
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door robinzes »

Wijzigingen. Vanaf 29 Augustus.

Deze wijzigingen zijn nog voorstellen van rocov en connexxion / Novio dus kan nog wijzigen.

Lijn 6 en 76 ( Arnhem – Driel – Heteren ).

* Lijn 6 rijd in de daluren tot de Metamorfosenallee of station Arnhem zuid. Tijdens de spits
verder naar Heteren ( de gelderse poort ).

* Lijn 76 rijd de hele dag Arnhem – Driel – Heteren ( route waarschijnlijk via Winkelcentrum Kronenburg ).

Hoogkamp.
* Lijnen 2 en 21 krijgen een betere aansluiting op elkaar bij de halte: Schelmseweg.

Beuningse plas ( Beuningen ).

* Proberen lijn 5 ook in de avonduren door te laten rijden naar de wijk beuningseplas.

De Laar Oost

• Nieuwe route lijn 31: Rijksweg Noord – Randweg – Maastrichtsingel – Altweertstraat – Poli zuid – Wkc. Kronenburg – Via busbaan Nelson Mandelarug – Centraal Station. ( dus huidige route van lijn 88 ).
• Nieuwe route lijn 88: Rijksweg Noord – Randweg – Orha gebouw – Elden – verder via de huidige route van lijn 31 naar Centraal station via de John Frostbrug en het Willemsplein.

HOV lijn 300.

• Waarschijnlijk wordt lijn 32 dus opgeheven.
• Betere aansluitingen tussen lijn 300 en 33.
• Lijn 300 gaat 4x per uur rijden tussen Arnhem en Nijmegen

Zevenaar

• Lijn 64 gaat via het Ziekenhuis in Zevenaar rijden.

Al deze wijzigingen zijn onder voorbehoud !!!

Bron: Rocov gelderland.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frank »

Lijn 24 wordt ook opgeheven CS - Waalsprinter. Of de vorig jaar toegevoegde spitsritten dan ook komen te vervallen is me niet duidelijk.

Edit: heb de wijzigingen grotendeels toegevoegd op de wiki, maar nog niet alles is me even duidelijk. Ik vind het met name wat vreemd dat heel veel wijzigingen al in augustus schijnen plaats te vinden, maar goed...
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Op 29 augustus eindigt de vakantie, ik denk dat ze daarom al vooruitlopen op de nieuwe dienstregeling. Als je dan toch al wat moet wijzigingen, dan is dat een mooi moment.
"Een touringcar is geen bus"
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Freek »

@Frank: wat ik heb begrepen vervallen alle ritten van de 24 voor het traject CS-Waalsprinter, maar blijft deze rijden volgens de huidige dienstregeling op CS-NXP
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frank »

fogeltje schreef:Op 29 augustus eindigt de vakantie, ik denk dat ze daarom al vooruitlopen op de nieuwe dienstregeling. Als je dan toch al wat moet wijzigingen, dan is dat een mooi moment.
Da's waar, maar er zijn al zoveel wijzigingsdata geweest dit jaar :wink: . Als je even wacht tot de nieuwe dienstregeling is dat wel net zo duidelijk.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Frank schreef:
fogeltje schreef:Op 29 augustus eindigt de vakantie, ik denk dat ze daarom al vooruitlopen op de nieuwe dienstregeling. Als je dan toch al wat moet wijzigingen, dan is dat een mooi moment.
Da's waar, maar er zijn al zoveel wijzigingsdata geweest dit jaar :wink: . Als je even wacht tot de nieuwe dienstregeling is dat wel net zo duidelijk.
Maar blijkbaar zijn die veranderingen wel dusdanig noodzakelijk dat er niet mee gewacht kan worden. Als bijvoorbeeld buurtbewoners klagen, dan kun je die niet afwimpelen met (over een half jaar komt er toch een nieuwe dienstregeling). De meeste wijzigingen per augustus zijn overigens gevolg van het invoeren van lijn 300, hierdoor ontstaat er een dusdanig frequente verbinding met Ressen dat bijvoorbeeld het doorrijden van lijn 24 niet noodzakelijk is.

Is het al bekend of lijn 325 gaat vervallen en lijn 33 werd wordt ingekort? Want een half jaar terug werd lijn 300 al aangekondigd. Bij lijn 33 zou het om een tijdelijke wijziging gaan tot lijn 300 er zou komen en die zou oorspronkelijk zowel lijn 32 als 325 vervangen.
"Een touringcar is geen bus"
knaai
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 07 mei 2010, 11:05
Locatie: Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door knaai »

Weet iemand of lijn 25, die tussen Lent en Groesbeek rijdt, ook in het weekeinde gaat rijden? Dit is nu nog steeds niet het geval.
En verder wilde ik vragen of de lijn 300 dezelfde route gaat rijden als lijn 32 over de Pelseland en Bemmel?
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frank »

Over een uitbreiding van lijn 25 tussen Lent en Groesbeek heb ik niks gelezen. Voor de route van lijn 300 zie de wiki.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door robinzes »

Kan op breng.nl eeneens lijn 300 niet meer vinden. Ook niet vanaf 29-08-2010
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frank »

Dat zegt niet zoveel is mijn ervaring...
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Volgens mij waren er geen plannen voor lijn 25. Als dit toch gebeurd, zal dat alleen tussen Lent en CS zijn, maar niet door naar Groesbeek. Dit stuk wordt alleen in het spits gereden.
"Een touringcar is geen bus"
levi
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 23 dec 2009, 19:58

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door levi »

Je raad nooit wat ik net op marktplaats zie...
de Novio 5
En ook eentje van Hermes...
Raar he?

Groetjes levi
Laatst gewijzigd door Cookie op wo 28 jul 2010, 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link ingekort
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Freek »

@fogeltje, Knaai, Frank en Robinzes

De 325 blijft gewoon rijden alleen in een lagere frequentie, uit mijn hoofd zeg ik een 20 min. frequentie. Indien gewenst zoek ik het uit.

De 33 wordt volgens mij weer ingekort tot Nijmegen CS en neemt in Lent de haltes over de de 32. De 33 gaat daarmee niet meer via de Ovatonde rijden.
knaai
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 07 mei 2010, 11:05
Locatie: Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door knaai »

Bedankt voor de info over bus 32 Freek.
Ik vond het al zo vreemd dat lijn 32 bijvoorbeeld Doornik niet meer aandoet en er daar geen bus meer zou gaan rijden. Nu begrijp ik van je dat lijn 33 daar gaat rijden. Waar heb je deze info gevonden?
Ik vind het nog steeds wel erg slap dat je in de wijk Visveld in Lent in het weekeinde geen bus kan nemen naar Nijmegen; lijn 25 rijdt immers alleen door de week. Eigenlijk wel een afgang voor een nieuwe stadswijk.
De nieuwe lijn 300 stopt wel in Lent, maar dat is voor bijna iedereen een eind lopen of fietsen.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frank »

De 325 gaat volgens de site van Connexxion elk kwartier rijden, ook buiten de spits. In de spits was het elke tien minuten. Op de momenten dat de bus in het weekend rijdt ook elk kwartier.

Lijn 24 wordt weer ingekort tot CS; frequentie blijft behouden. Wel komt hij eindpunt bij het Sanadome weer te vervallen.

De wijzigingen van lijnen 6 en 76 in Arnhem staan nog niet op de Connexxionsite. Lijkt me logisch dat die doorgevoerd worden vanaf het moment dat er een trolley naar de Schuytgraaf rijdt en volgens mij gaat dat eind augustus nog niet lukken. Ook de wijziging van lijn 11 in Nijmegen zag ik nog niet op de site staan.

In Arnhem komt vanaf eind augustus wel de nieuwe lijn 109 naar sportcentrum Papendal te rijden; doordeweeks elke dertig minuten. De bus stopt alleen bij CS (ook Sonsbeekzijde), Willemsplein, Amsterdamseweg/Het Dorp en bij het sportcentrum.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door robinzes »

Ook de omwisseling van de routes van lijn 88 en 31 in Arnhem staat op de website van connexxion.
kennen jullie deze site trouwens al?

http://www.trolleybussen.com/ntv/
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frank »

Van de omwisseling had ik gezien. Ben er wel blij mee dat nu juist de 31 de over het algemeen snelste route door Arnhem rijdt. Maar wat mij betreft mag dat rondje door de Laar Oost er nog steeds wel uit :wink: .
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Freek »

@Frank: de wijzigingen van de 33, 32, 325, 24 hebben alles te maken met de RWS en gaan dus in op 29 augustus. De wijzigingen van de 6, 11 en 76 gaan in met de dienstregelingswijziging in december.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frank »

http://www.destadsregio.nl/news_detail.asp?NewsID=661

Twee jaar durende proef met buurtbus Spijk-Elten-Zevenaar
16-7-2010

Het College van Bestuur van de Stadsregio Arnhem Nijmegen heeft donderdag 15 juli besloten een buurtbus in te gaan zetten op het traject Spijk-Elten-Zevenaar. Het gaat om een proef van twee jaar, waarvoor € 55.500 per jaar beschikbaar is gesteld. Vanaf december gaat de bus rijden in de gemeenten Rijnwaarden en Zevenaar en Stadt Emmerich am Rhein.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten