OVer je Reiservaringen in juli 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Dexter »

Jurjen schreef:15 minuten na vertrek vanaf het eerst gereserveerde station vervalt de aanspraak op de reservering namelijk. Als je van je plek gaat om naar de wc of de Bistro te gaan, is het zaak de stoel duidelijk als 'bezet' te markeren.
Dat heb ik nooit geweten, dus daar vertel je me wat nieuws. Ik dacht dat als ik een zitplaats reserveer van Düsseldorf Hbf tot München Hbf, dat die reservering gedurende de hele reis geldig is en niet alleen voor de eerste 15 minuten. Wel een hele creatieve oplossing van dat briefje, die ga ik onthouden. Al hebben Duitsers in het algemeen meer respect voor zitplaatsreservering dan Nederlanders, die je in de Thalys om de haverklap van je stoel moet schoppen. En die weigeren dan ook om op te staan, pas als je je ticket onder hun neus duwt en zelfs dan nog in eerste instantie moeilijk doen. ("Is dit echt niet rijtuig 12?" "Nee? Oh...") En dan met een schijnheilig giecheltje en veel gezucht en gesteun opstaan. :N
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Geert »

Ook eens aan de stok gehad met een man in de s140, wij hadden gereserveerd vanaf Amersfoort tot Berlijn en die man zat op een van onze gereserveerde plaatsen toen we in Amersfoort instapten. Die man wilde zelfs niet van zijn stoel vertrekken toen de conducteur er wat van zei. Totdat hij in Deventer de trein verliet bleef die man gewoon zitten :X
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door tsov »

Vandaag reden de hele dag de Arriva-lijnen naar de Buiksloterweg in plaats van naar Amsterdam CS. Reizigers moesten daar overstappen op de pont. Volgens de Arriva-website was dit vanwege de werkzaamheden op de Prins Hendrikkade, maar typisch genoeg reden GVB en Connexxion wel naar CS...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Vinny »

die je in de Thalys om de haverklap van je stoel moet schoppen.
Vreemd. Vrijwel iedereen in de Thalys heeft een reservering. Mensen die bij de conducteur een kaartje kopen zijn er nauwelijks, en als dat er zijn komt dat eigenlijk alleen voor in Belgie. (c) eigen ervaring. Al heeft onze grote vriend Nico Spilt dat ook wel eens gedaan. Juist in IC en ICE treinen waar ook mensen zonder reservering instappen verwacht je problemen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door VIRM »

tsov schreef:Vandaag reden de hele dag de Arriva-lijnen naar de Buiksloterweg in plaats van naar Amsterdam CS. Reizigers moesten daar overstappen op de pont. Volgens de Arriva-website was dit vanwege de werkzaamheden op de Prins Hendrikkade, maar typisch genoeg reden GVB en Connexxion wel naar CS...
Is dat niet omdat CS inmiddels een stuk of vijf verschillende busplatforms heeft?
Volgensmij gebruikt Arriva het busplatform aan de achterzijde van het station, bij het Ij (waar je met de roltrap naar boven moet). Ik heb de Connexxion-bussen en GVB-bussen juist aan de voorzijde van het station gezien, al kunnen dingen inmiddels ook veranderd zijn.
Beul van de blindegeleidelijn
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door tsov »

Ja, dat klopt, maar het 'probleem' zat op de gezamenlijke route... :?
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Daniel »

Deze ervaring vereiste weinig reizen (lees: slechts naar 't raam lopen), maargoed... momenteel 'n overwegstoring op de PON-lijn. Hoorde hier net de 6508 met piepende remmen tot stilstand komen waarna begeleid door een met rode vlag zwaaiende machinist de Leusderweg overgestoken werd. En nu net hoor ik 'm weer voor de Utrechtseweg remmen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Ardan »

Net als vroegâh, met het vlaggetje :D
@Dexter: klopt van Almere, FreeFestival was daar zaterdag. Jammer, dat soort lui, vooral stom bezig. Hoe vaak zie ik wel niet op dat soort feesten dat ze laveloos op een tribune of hoekje liggen, ondanks de snoeiharde beats in slaap vallen of door security worden afgevoerd..
Om dit soort gevallen te mijden:
7 augustus, TILBURG, Decibel Outdoor.
30 oktober, 'S-HERTOGENBOSCH, Thrillogy.
20 november, ARNHEM, Qlimax.
18 december, ROTTERDAM, Masters of hardcore.
31 december, AMSTERDAM BIJLMER ARENA, Qountdown.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Suus »

Bedoel je niet Casper :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Dexter »

Vinny schreef:Vreemd. Vrijwel iedereen in de Thalys heeft een reservering.
Dat is ook zo, maar lang niet iedereen kijkt goed op z'n tickets en zit ook daadwerkelijk in het goede rijtuig. Ik heb ooit een ellenlange discussie gehad met een stel Haagse viswijven die toevallig exact dezelfde stoelnummers hadden als wij, maar die in een ander rijtuig zaten en dat wilde er maar niet in. Pas toen de TM er aan te pas kwam, geloofden ze het.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Suus »

Nou, ben benieuwd wat ik vanaf morgen tegenkom in diverse ICE's en IC's in Duitsland, heb vijf reserveringen voor de komende twee weken staan...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Suus »

In Diemen waren twee mannen met een waterpas bezig de masten van de bovenleiding van de tram te controleren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Op Potsdamer Platz (Berlin) is zojuist een dubbeldeks MAN tegen een auto geknald... Ding staat er nu al 40 minuten met "Betriebsfahrt" op de displays en politie erbij.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Suus »

Volgens de chauffeur die net wordt afgelost is bus 3942 van Connexxion rijp voor de vuilnisbak. Hij zou traag zijn en de deuren niet werken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Stefan »

Bee schreef:Volgens de chauffeur die net wordt afgelost is bus 3942 van Connexxion rijp voor de vuilnisbak. Hij zou traag zijn en de deuren niet werken.
Kan gelijk de rest van die hokken mee de brandstapel op....... :X
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
lamar
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 12 jun 2009, 22:15

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door lamar »

Zo ook weer wat gedaan vandaag :mrgreen:
Was even naar Rotterdam Centraal gegaan om de plan T karavaan te spotten. De 137(qbuzz maassluis - schiedam SNELDIENST) gepakt, waar de chauf niet met de airco om kon gaan want het was warm in de bus.
Chauf had ook niet zo een haast geloof ik, had het gevoel dat we met een slakkengangetje over de A20 reden.
Op Schiedam centrum pak ik maar de tram, of de metro, nee toch de tram, nee toch maar de metro (A)
Er komt een Sg3 aanstuiven dus ik dacht: fijn airco. NIET dus (kapot of niet aangezet ).
Ik zoek een plekje in de metro en ik ga zitten en natuurlijk een zwetende man achter mij(snap al waarom die plek vrij was).
Toen we op delfshaven aankwamen begon die man achter mij opeens raar om zich heen te kijken en stapt nog snel uit.
Bij het volgende station stappen 4 vrouwen in. Babbellen wat, lopen langs mij, waarbij de ene opeens stopt en zegt: ''kijk daar, telefoons''. En er lagen daadwerkelijk 2 telefoons op de plek waar die ene man net zat dus ik denk huh? volgensmij klopt hier niet. De telefoons deden het alle 2 nog en hadden alle 2 nog een simkaart. Dus ik krijg een vreemd gevoel en stap voor de zekerheid maar uit bij Dijkzicht.

Oja die plan T was leuk hoor 12 bakken T door rotterdam. *O*
Filmpje? klik even op de link onder dit bericht. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door lamar op di 20 jul 2010, 22:40, 2 keer totaal gewijzigd.
''Schade dass die bahn nicht fliegen kann!''
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Daniel »

In Apeldoorn was men vanmiddag bordjes met vak-letters aan 't ophangen. Daarvoor werd electrisch gereedschap gebruikt dus had men stroom nodig wat op een leuke manier was opgelost: aansluitpunt van de verlichting open en daar met twee draadjes een opbouwstopcontact op aangesloten :) Zag er wel geinig uit...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door tsov »

Gisteren stond de Connexxion 2755 (Integro) op de Nieuwmarkt in Amsterdam, zo te zien voor filmopnames. Naast de ingang van het metrostation stond ook ineens een terras ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door webguy »

Vandaag kwam er zowaar een trein richting Nijmegen binnen op spoor 3 op station Ede-Wageningen. Dat is hoogst-uitzonderlijk. Weet verder niet waar we achter aanreden, maar de trein had in Nijmegen 15 min vertraging (die door ging naar Den Bosch en Eindhoven ging ivm werkzaamheden) .

Verder zat ik in een Veolia Amba vandaag en kon ik lezen wat er op het rode stickertje op de dashboard staat. Had het stickertje al gezien, nu de tekst ook gelezen, namelijk "ivm live view camera dient bus in Ede te blijven". En ja hoor, voor de chauffeur en bij de achterdeur hingen twee camera's, die vermoedelijk dus van afstand bekeken worden. Weet alleen niet dat 'ie buiten bereik is buiten Ede, of dat ze die bussen met camera's in Ede willen houden voor de veiligheid...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Daniel »

D'r was toch een probleemlijn daar in Ede? Zal dus wel gaan om dat de bus in vestiging Ede blijft, doorgaans worden dat soort beelden opgeslagen in de boordcomputer en niet live meegekeken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Geert »

KPN doet anders een pilot met live beelden: http://www.beveiligingnieuws.nl/beveili ... -View.html
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Fles »

Geert schreef:Ook eens aan de stok gehad met een man in de s140, wij hadden gereserveerd vanaf Amersfoort tot Berlijn en die man zat op een van onze gereserveerde plaatsen toen we in Amersfoort instapten. Die man wilde zelfs niet van zijn stoel vertrekken toen de conducteur er wat van zei. Totdat hij in Deventer de trein verliet bleef die man gewoon zitten :X
Lekker krachtig optreden van die conducteur dan :X

Toen ik terug reed vanuit Praag vorige maand bleek er al iemand vrolijk zijn intrek op mijn plaats genomen te hebben. Dus ik zeg "sorry maar dit is plaats 75, dat is mijn plaats". Oh nee hoor, zij hadden 75 :Y

enfin, kaartjes erbij gehaald, bleek dat ze überhaupt niet eens een reservering voor heel die trein hadden :lol: Die hebben een nachtje door Praag mogen zwalken met hun domme hoofden :lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Daniel »

De m4011 is voorzien van 'n nieuw probeersel van NS om de vluchtweg van de machinist vrij te houden: een blauwe deur voor de machinistencabine op 't balkon. De tekst erop kan echter wel wat verbetering gebruiken: "Nooduitgang machinist vrijhouden" staat erop, zou daar toch eerder "Nooduitgang machinist, deur vrijhouden" van maken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Daniel »

En ligt het nu aan mij of ligt de airco bij de Citea serieus nog verder naar voren als bij de Ambassador?
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8665
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Milco »

Zijn alle treinen rond Nijmegen nu de hele dag druk, of zijn er een aantal drukke momenten op een dag, ivm de Nijmeegse vierdaagse?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten