Mag ik even kwijt #50

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door tsov »

Doei! Fijne vakantie :)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door Fles »

:evil: Vandaag WEER geprobeerd om het bordje van Maarheeze te scoren. Ja hoor tuurlijk. WEER mislukt door eoa aanrijding :N Ik BLIJF geen kaartjes kopen hoor :6
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door Fles »

Bidden? Best. Maar de dienstregeling gaat voor. :D
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door Stefan »

Haha, het bordje Maarheeze wil voor jou niet echt mee werken he.... :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door Fles »

zo schiet het niet op nee. Maar eens kijken hoeveel ellende Heerlen Woonboulevard gaat opleveren :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door Daniel »

Daarvoor kan je tenminste omreizen :P (Zal je zien dat er een stremming tussen Roermond en Sittard optreedt)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door Dexter »

Fles schreef:Bidden? Best. Maar de dienstregeling gaat voor. :D
Whahahaha :lol: Pünktlichkeit über alles.
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door Fles »

Daniel schreef:Daarvoor kan je tenminste omreizen :P (Zal je zien dat er een stremming tussen Roermond en Sittard optreedt)
Dan kan je altijd nog door België.

Tenzij eoa grappenmaker het station ZELF aan bonken rijdt. Want wat is het daar een puinbende zeg, heel verschrikkelijk. Een vriendin van me zat in die trein en heeft een stuk of 20 foto's gemaakt. Staan in het betreffende nieuwstopic.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door Ronald »

STF schreef:Ze doen er in die kleine Luxemburgse dorpjes ook echt alles aan om elk straatje te bedienen met de bus; aan het einde van het dorp ging de bus in zijn achteruit om weer richting de doorgaande weg te draaien.
Een aantal jaar geleden in Noord-Groningen ook eens meegemaakt, toen de huidige lijn 817 (Lijn_817_Bad_Nieuweschans_Bronnenbad_-_Finsterwolde_Gezondheidscentrum) nog met een 12-meterbus gereden werd. Nog ergens in het prille Arriva-tijdperk geloof ik, dus inmiddels weer eventjes geleden :wink: .
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door Fles »

Was ie niet gewoon vet verkeerd aan het rijden dan? :mrgreen:
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door Ronald »

Nee, er was keurig een halte aan het einde van die straat. Daarna even "straatje-keren" en weer terug het dorp uit :D .
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door Daniel »

Lijn 9 en 10 in Amersfoort doen trouwens ook zoiets bij halte De Eemgaarde. Hoewel, daar niet letterlijk straatje keren maar een rondje parkeerplaats om via dezelfde straat weer terug naar de route te gaan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door STF »

Via een "bushalte-rotonde" de andere richting weer uit gaan rijden komt hier heel veel voor in de kleinere dorpjes maar dit was gisteren echt de bus in zijn achteruitversnelling zetten nadat we de laatste halte in het dorp hadden gehad.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door JeePee »

rhk_amf schreef:Een aantal jaar geleden in Noord-Groningen ook eens meegemaakt, toen de huidige lijn 817 (Lijn_817_Bad_Nieuweschans_Bronnenbad_-_Finsterwolde_Gezondheidscentrum) nog met een 12-meterbus gereden werd. Nog ergens in het prille Arriva-tijdperk geloof ik, dus inmiddels weer eventjes geleden :wink: .
De 618 (Woldendorp Dollard College lijn) doet dat ook bij Nieuw Beerta. Gebeurde vroeger op vrij veel plekken. De 62 in Friesland deed daat ook in Westergeest.

Gemeente Groningen stelde het voor om voor de omleiding Beijum ook maar ff te doen met gelede bussen op een drukke doorgaande weg. 5x per uur... Dat dus maar ff niet :)
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door find_your_spot »

Ik wil even kwijt dat ik gisteren weer in Nederland ben geland na 14 dagen heerlijk op vakantie te zijn geweest in China! *O* *O*
For Your Railroad Adventures
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door Fles »

Ik ontdekte zojuist pas dat de noordertunnel onder Utrecht Centraal door, in de Koude Oorlog ingericht was als schuikelder tegen eventuele atoomaanvallen :o Er is zelfs een aardige multimediale presentatie ingericht daar _O_ Vet tof :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hadden jullie daar ooit van gehoord? Ik niet :N
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door Karl »

Wel van gehoord, maar nooit gezien. Rotterdam Beurs en Stadhuis (metrostations) hebben ook een aantal kelders/noodstadhuis.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door ODRAIL »

Karl schreef:Wel van gehoord, maar nooit gezien. Rotterdam Beurs en Stadhuis (metrostations) hebben ook een aantal kelders/noodstadhuis.
Dat hadden ze ook. Ze zijn inmiddels afgesloten, verwijderd of ontmanteld.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door webguy »

In Amsterdam ook hoor, een voorbereiding voor een tweede tunnelbuis in de andere richting was een schuilkelder. XS4ALL (internet bedrijf ja) hacker/oprichter heeft dat ooit gevonden en je kon er komen met een lift en een speciale sleutel...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door Fles »

webguy schreef: je kon er komen met een lift en een speciale sleutel...
Aking waar ben je? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door Geert »

webguy schreef:In Amsterdam ook hoor, een voorbereiding voor een tweede tunnelbuis in de andere richting was een schuilkelder. XS4ALL (internet bedrijf ja) hacker/oprichter heeft dat ooit gevonden en je kon er komen met een lift en een speciale sleutel...
Jups, Rop Gongrijp inderdaad.
Check ook dit fragment uit een documentaire met hem, vanaf 4:24:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=o9e4rlKIFW4[/youtube]
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door Karl »

Net International Railway Journal gelezen en daar stond, geparafraseerd van de CEO van PKP in: "De bedoeling van privatiseren was niet van een landelijke monopolie naar een wereldwijde monopolie gaan.", verassend genoeg was de directeur van NMBS het hier mee eens en er stond niets over de mening van de DB en SNCF...
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door Vinny »

Die NMBS topman moet eens rondkijken in Europa. Ik vind de geprivatiseerde spoorwegondernemingen het in de meeste gevallen net zo goed, zoniet beter doen dan de (voormalige) staatsbedrijven, terwijl ze een stuk goedkoper werken...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door Karl »

Iemand overigen een idee waarom NS van Strukton af wil?

http://www.cobouw.nl%2Fnieuws%2F2010%2F07%2F20%2FOvername-van-Strukton-vrijwel-rond.html&urlhash=DOv9
Het is een spectrum.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door Caspar »

Voor de mensen die nog op huizenjacht zijn, mijn oog viel vandaag ineens op deze sein/brugwachterswoning bij de spoorbrug in Purmerend:
http://www.funda.nl/koop/purmerend/huis ... chrijving/

Het interieur staat me niet aan, maar het is natuurlijk wel een huis met historie, en de die-hard spoorliefhebber kan vanuit zijn royale achtertuin de treinen bijna aanraken. :lol:
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten