Fotoquiz (Archief 1-4)

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Fotoquiz #2

Bericht door Daniel »

Maar 't blijft een beetje flauw om een bordje met een plaatselijke snelheidsbeperking lager dan de baanvaksnelheid erbij te betrekken.
Op deze manier werd het meer gokken welk station in de buurt van km 39 het zou zijn, want niemand kent natuurlijk al die plaatselijke beperkingen uit z'n hoofd en die zijn ook niet opzoekbaar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thomas
Berichten: 223
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:52
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Fotoquiz #2

Bericht door Thomas »

Goh, dat het zelfs klopte :P.

Afbeelding
Waar is dit?
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Fotoquiz #2

Bericht door Etienne »

Gare Montparnasse?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Fotoquiz #2

Bericht door Fles »

Vlakbij Brussel Zuid is ook zoiets, maar dat is niet op het gebouw zelf (dus daar staat geen Gare bij )
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Fotoquiz #2

Bericht door Wubbo »

Daniel schreef:Maar 't blijft een beetje flauw om een bordje met een plaatselijke snelheidsbeperking lager dan de baanvaksnelheid erbij te betrekken.
Op deze manier werd het meer gokken welk station in de buurt van km 39 het zou zijn, want niemand kent natuurlijk al die plaatselijke beperkingen uit z'n hoofd en die zijn ook niet opzoekbaar.
Net alsof je op kan zoeken welke bushalte er tussen 87 bomen met groene blaadjes ligt, aan een straat met klinkertjes, bij een huis met 4 ramen en een dak. Maar die opgaves worden ook geplaatst hier (en snel geraden)... Ik zie dus het probleem niet met deze opgave.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Fotoquiz #2

Bericht door Klaasje »

Toch zie je bij 87 bomen en één huis meer omgeving dan bij drie bordjes waar je alleen gras op de achtergrond ziet en bepaalde informatie bij de bordjes is afgezwart. Waarbij één van de bordjes dan ook nog tijdelijk is. Wat dat betreft heeft Daniël zeker een punt (A)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Fotoquiz #2

Bericht door Caspar »

Om op de foto van Thomas terug te komen, mijn eerste ingeving was dat dit ergens op een pretpark zou kunnen zijn ofzo.
Verder geen idee.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Fotoquiz #2

Bericht door Fles »

Klaasje schreef:Toch zie je bij 87 bomen en één huis meer omgeving dan bij drie bordjes waar je alleen gras op de achtergrond ziet en bepaalde informatie bij de bordjes is afgezwart. Waarbij één van de bordjes dan ook nog tijdelijk is. Wat dat betreft heeft Daniël zeker een punt (A)
Precies. Ik ga ook met Daniël mee in dezen.
Thomas
Berichten: 223
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:52
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Fotoquiz #2

Bericht door Thomas »

Caspar schreef:Om op de foto van Thomas terug te komen, mijn eerste ingeving was dat dit ergens op een pretpark zou kunnen zijn ofzo.
Het is niet in een pretpark :) . Pijnackerbus zit in het goede land, maar het is een flink stuk zuidelijker...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Fotoquiz #2

Bericht door Caspar »

Is het wel te achterhalen via internet, voor het geval men er niet toevallig eens is geweest?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Fotoquiz #2

Bericht door Geert »

Ergens in Disneyland gezien de Mickey Mouse?
Thomas
Berichten: 223
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:52
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Fotoquiz #2

Bericht door Thomas »

@caspar: er is in ieder geval met een google-zoekopdracht op basis van drie dingen die op de foto te zien zijn wel achter te komen. Daarnaast kan ik wel als hint geven dat de stad waar het is sterk geassocieerd wordt met het thema van dit gebouw, dankzij een zeer bekend jaarlijks evenement.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Fotoquiz #2

Bericht door Caspar »

webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Fotoquiz #2

Bericht door webguy »

Cannes lijkt me dan logisch. Streetview werkt alleen niet mee om dat te bevestigen...
Thomas
Berichten: 223
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:52
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Fotoquiz #2

Bericht door Thomas »

Zoals al duidelijk wordt uit Caspars linkje is het inderdaad het busstation van Cannes (binnen 4 minuten na de hint, :D)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Fotoquiz #2

Bericht door Caspar »

Ja ik dacht nu ik het eens weet moet ik snel zijn, want anders raad ik nooit een foto 8-)

Afbeelding
Welk station is dit?
Vraag 2 is tevens een hint; vanaf hier was er vroeger ook een treinverbinding die sinds jaren is opgeheven. Waar kon je in het verleden nog verder naar doorrijden vanaf dit station?


En nee, ik heb de bestemmingsdisplay niet gefotoshopt :lol:
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Fotoquiz #2

Bericht door tsov »

Het is het station in Bogen, in Beieren. Waarschijnlijk, gezien de kaart, kon je daarvandaan vroeger verder naar Tsjechië.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Fotoquiz #2

Bericht door Caspar »

Het is inderdaad Bogen. Nu is het een eindpunt, maar vroeger was het gelegen aan de lijn Straubing- Cham. Voor Tsjechië zou daar dan over gestapt moeten worden.
De kans is groot dat ook het stukje Straubing- Bogen wordt opgedoekt, als over enkele jaren de kazerne bij Bogen sluit. Althans, dat is daar het verhaal.

@Tsov, hoe kwam je er zo snel op?
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Fotoquiz #2

Bericht door tsov »

Ik Googlede de reclame op de bus en zocht daar in de buurt naar een doodlopende spoorlijn. Die bleek in Bogen voorhanden en Wikipedia leverde mij een plaatje van het stationsgebouw ;)
Ik ga eens zoeken naar een foto!
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Fotoquiz #2

Bericht door tsov »

Uiteraard (het mag inmiddels van mij verwacht worden) een historische Amsterdamse foto:
Afbeelding
Drie vragen:
1. Waar is dit?
2. Eén van de twee afgebeelde lijnen hoort hier niet thuis, welke? En waar hoorde deze lijn wel thuis?
3. Komt er vandaag de dag nog OV op deze plek en zo ja, welke lijn?
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Fotoquiz #2

Bericht door STF »

1. Planciusstraat
2. Lijn 12 hoort daar niet thuis.
3. Lijn 3 komt er vandaag de dag nog steeds.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Fotoquiz #2

Bericht door tsov »

:pos: Maar waar hoorde lijn 12 dan wel thuis?
Geef je antwoord maar bij de foto die je post ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Fotoquiz #2

Bericht door Karl »

Misschien is het leuk voor de niet zo bekende mensen om er bij te zetten hoe je er in vredesnaam achter bent gekomen dat het daar is...
Het is een spectrum.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Fotoquiz #2

Bericht door STF »

Karl; er is nergens anders dan in de Planciusstraat een dubbelsporig stukje tramrails midden op straat te vinden, ik ging er maar even vanuit dat de situatie op de oude foto nog steeds zou bestaan. Tegenwoordig wordt dat 2e spoortje (op de foto staat de tram van lijn 3 erop) vrijwel nooit meer gebruikt, het ligt zoals gezegd midden op straat en het is dermate kort dat een Combino er amper op past. Huidig beeld: http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... 94,,0,8.52

tsov; lijn 12 zal vermoedelijk op het Frederik Hendrikplantsoen hebben thuisgehoord.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Fotoquiz #2

Bericht door Fles »

Karl schreef:Misschien is het leuk voor de niet zo bekende mensen om er bij te zetten hoe je er in vredesnaam achter bent gekomen dat het daar is...
Hoeveel Planciusstraten bestaan er bijvooorbeeld in het Nederlandse Taalgebied? Is het in Paramaribo?
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten