OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3
Vanmiddag maarliefst 2x DDAR in de t5654... beetje lang voor op 'n zondag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4
Iets wat eigenlijk geen afwijking is, maar al wel weer zo lang geleden dat het nu eigenlijk een afwijking is... Het viel me op toen ik gister en eergister moetst werken, er rijdt alleen maar Rood vanuit de stalling Enschede. Nou is er door de vakantie natuurlijk minder materiaal nodig, dus zo heel gek is het niet, maar het viel wel op.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4
DD-AR op station Ede-Wageningen. Gok in de s3100, maar die vinden ze kennelijk leuk om DD-AR in te stoppen als de serie verkort wordt (laastst Utrecht - Schiphol, nu Ede- Nijmegen)
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4
Gisterenochtend rond 7:45 kwam de ICE freewheelend met neergelaten stroomafnemers door Vl over het goederenemplacement om vervolgens aan het einde daarvan met krijsende remmen tot stilstand te komen. Ben benieuwd hoe de systeemwissel is gegaan, want er is daar voor zover ik weet geen spanningssluis. Maar misschien is het wel niet mogelijk om de bovenleiding op spoor 1/2/3 om te schakelen terwijl daar een trein staat en die dan een rijweg aan te bieden richting Duitsland?
Ook in Vl om 8:00 uur stond er een vierdelige Eurobahn-FLIRT als RE13 naar Hamm Hbf klaar om te vertrekken op spoor 3. Even daarna kwam er op het middenspoor 2 een DB loc serie 120 binnen met de t428 aan de haak, die de trein overdroeg aan een Raillion loc 1800.
Eveneens gisteren rond 9:10 bij Btl kwam ik de Fyra V250 tegen en om 9:50 passeerde een Fyra Traxx+ICRm Prio-stam boven mijn hoofd op de Moerdijk-HSL-brug in zuidelijke richting. HiSpeed vult de komkommertijd met proefritten.
Ook in Vl om 8:00 uur stond er een vierdelige Eurobahn-FLIRT als RE13 naar Hamm Hbf klaar om te vertrekken op spoor 3. Even daarna kwam er op het middenspoor 2 een DB loc serie 120 binnen met de t428 aan de haak, die de trein overdroeg aan een Raillion loc 1800.
Eveneens gisteren rond 9:10 bij Btl kwam ik de Fyra V250 tegen en om 9:50 passeerde een Fyra Traxx+ICRm Prio-stam boven mijn hoofd op de Moerdijk-HSL-brug in zuidelijke richting. HiSpeed vult de komkommertijd met proefritten.
Vallend blad maakt rails glad.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4
Het moet freewheelend kunnen, de ICE doet dat toch ook in Emmerich: daar is het station ook schakelbaar en rijdt de ICE gewoon door...Dexter schreef:Gisterenochtend rond 7:45 kwam de ICE freewheelend met neergelaten stroomafnemers door Vl over het goederenemplacement om vervolgens aan het einde daarvan met krijsende remmen tot stilstand te komen. Ben benieuwd hoe de systeemwissel is gegaan, want er is daar voor zover ik weet geen spanningssluis. Maar misschien is het wel niet mogelijk om de bovenleiding op spoor 1/2/3 om te schakelen terwijl daar een trein staat en die dan een rijweg aan te bieden richting Duitsland?
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4
Net zag ik 7 bakken ICM(m) in de s4500 rijden, om 18.15 op Amsterdam Sloterdijk naar Amersfoort Schothorst :D
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4
Gisteren reed de TCR 448 op Qliner 396. Busje is dus weer in HWGO beland.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4
Syntus-Overijssel-Amba 4101 lijkt de vestigingen in de Achterhoek af te gaan. Vanavond stond het busje in ieder geval in Doetinchem, ook stonden er op het station nogsteeds een paar alliances van Syntus.
Pommes.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4
Damn.....Maik schreef:Syntus-Overijssel-Amba 4101 lijkt de vestigingen in de Achterhoek af te gaan. Vanavond stond het busje in ieder geval in Doetinchem, ook stonden er op het station nogsteeds een paar alliances van Syntus.
Tussen 13.15 en 13.53 was ik in Doetinchem :(
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4
Ik zie nu echt voor het eerst een Amba van Arriva die uit het Rivierenland komt. Ook viel het me op dat de reclame stickers voor een bedrijf in Amsterdam is. Deze bus is verdwaald of zo?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4
Ik zag laatst ook al elders een foto van een Arriva-Amba in de Brabantse kleuren op lijn 85 in Nijmegen, lijkt op 'n materieeltekort in Rivierenland (zijn de Wrights soms uit elkaar gevallen )
Die Brabantse bus was dan nog minder opvallend daar Rivierenland exploitatief onder Brabant valt...
Die Brabantse bus was dan nog minder opvallend daar Rivierenland exploitatief onder Brabant valt...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4
De t12759 werd vandaag gereden door de losse m4207. Dus over in Bunnik stoppen gesproken... voor de reizigers die onder de CTA op 12a (waarop 'ie gewoon werd aangekondigd) stonden stond de trein zowat in Driebergen-Zeist
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4
Vandaag in de aanbieding: DDAR 7473 als t3559 te Utrecht Centraal. Arme reizigers, je zal er maar mee naar Maastricht moeten...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4
Dat zou inderdaad wel balen zijn, want daar gaat-ie helemaal niet naar toe vandaag...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4
Viel me al op dat 'ie met "Eindhoven" als bestemming op de CTA's stond (i.p.v. Maastricht zoals gisteren nog wel vermeld werd).
Maar dat past dan weer bij de missers in reisinformatie: er staat niks bij de storingen of werkzaamheden over het rijden van minder treinen in de spits in Limburg en 't valt ook niet onder een voetnoot in 't spoorboekje.
Maar dat past dan weer bij de missers in reisinformatie: er staat niks bij de storingen of werkzaamheden over het rijden van minder treinen in de spits in Limburg en 't valt ook niet onder een voetnoot in 't spoorboekje.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4
Vandaag zag ik Provincie Utrecht bussie 4184 op lijn 172 op het Museumplein. Ik zie die bussen uit Utrecht wel vaker, hoe komt dat toch?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4
Omdat ze in stalling Uithoorn zowel lijnen van AML als de Provincie Utrecht rijden en dus bussen voor beide concessies hebben... die raken echter nog weleens verwisseld
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4
Maar je zou daar administratief toch twee stallingen van kunnen maken?
Het is een spectrum.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4
Is exploitatief niet handig natuurlijk he. Stel men heeft in elke concessie één reservebus en er gaan twee Provincie Utrecht-bussen kapot. Wat heb je dan liever: geen bus of een bus van de andere concessie?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4
Van de andere kant. Als er een bus defect is: Beter een Ambassador uit Utrecht, dan niks.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4
Dat ligt aan de boetes voor een bus met verkeerde layout en of je al aan de maximum rituitval zit. ;)Daniel schreef:Is exploitatief niet handig natuurlijk he. Stel men heeft in elke concessie één reservebus en er gaan twee Provincie Utrecht-bussen kapot. Wat heb je dan liever: geen bus of een bus van de andere concessie?
Maar als het veel vaker gebeurt, dan is er toch iets niet helemaal goed?
Het is een spectrum.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4
In AML is (terecht, ik vind dat zo iets belachelijks!) geen lay-out geeïst, dus dat probleem heb je niet. Hooguit dat Ambassadors niet zo ver kunnen knielen als MAN's, wat wel een concessie eis is.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4
Er staan al een paar dagen staan er veel ICRm treinen gerangeerd in Nijmegen. Eerst ging ik er gewoon stonden omdat de s3600 natuurlijk niet veel verder komt als Arnhem Zuid en ze dus die treinen wel allemaal op het zuidelijke deel in zetten. Maar daar rijden gewoon VIRM's op. Ook staat er 1 DD-AR tussen. Iets wat ook niet echt thuis hoort in Nijmegen.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4
De ICR-stammen worden juist ingezet op het Noordelijke deel. Het zou niet toegestaan zijn om met ICR-mat te keren op Arnhem Zuid i.v.m. het gevaar dat het materieel kan gaan rollen (hebben geen magnetische remmen!). In het Noordelijk deel zijn een stuk of 3 à 4 stammen gepland, dus dan hou je er nog flink wat over. Die staan dus kennelijk in Nijmegen.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4
'Niet toegestaan' zijn nogal grote woorden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten