Van Rotterdam naar Steenbergen, welk kaartje?

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Van Rotterdam naar Steenbergen, welk kaartje?

Bericht door Daantje »

Ik wil zaterdag van Rotterdam Centraal/Stadhuis naar Steenbergen. Nou kan dat redelijk simpel door met de metro naar Zuidplein te gaan en daar over te stappen op bus 101 die naar Steenbergen gaat. Ik kan alleen niet vinden of ik in bus 101 nou wel of niet met de OV-chipkaart mag reizen. Ik vind tegenstrijdige berichten. Volgens 9292ov kan het niet maar volgens Veolia Brabant kan je daar wel al mee reizen. Met de strippenkaart is het 12 strippen, als ik heen en terug ga 24 en dat vind ik toch wel wat te gortig al weet ik niet of het met de OV-chipkaart goedkoper is want dat kan ik nergens berekenen? Zijn er goedkopere opties voor mij? Ik weet dat je vroeger een zomerzwerfkaart had, bestaan die nog, zo ja, zijn die geldig op dat traject en waar kan ik die nu nog kopen (en anders: hoe doe ik dat in de metro, met een sleutelkaart?), is een dagkaart een goede optie maar dan heb ik er een nodig zowel op papier als op m'n chipkaart (of weer met zo'n sleutelkaart). Ik ben er nog niet uit en hoop dat jullie goede, goedkope opties voor me hebben :)
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Van Rotterdam naar Steenbergen, welk kaartje?

Bericht door Ruben »

Ik denk dat de OVC goedkoper dan de strippenkaart is, in ieder geval wanneer je de overstap kort kan houden en dus niet 2x instaptarief betaalt. Veolia Brabant rekent 11,nogwat cent per kilometer. Volgens ANWB Routeplanner is het ongeveer 44 kilometer. Dan kom je op een voordeliger tarief uit dan 12 strippen. Brabant is volgens de kaart van 9292 en volgens de site van Veolia nu wel opgenomen in het OVC gebied.

De goedkoopste optie is voor zover ik het kan inzien met de OVC binnen Rotterdam, en op lijn 101 een dagkaart à 6 euro kopen.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Van Rotterdam naar Steenbergen, welk kaartje?

Bericht door Raymond »

In Brabant kan met de ov-chipkaart gereisd worden, al een aantal keer succesvol kunnen doen. Tarief is 11,5 cent per kilometer.
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: Van Rotterdam naar Steenbergen, welk kaartje?

Bericht door |Pim| »

Wat ge ook kunt doen in bus 101 is 2 dagkaarten kopen a 6 euro wat goedkoper is.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Van Rotterdam naar Steenbergen, welk kaartje?

Bericht door Ronald »

|Pim| schreef:Wat ge ook kunt doen in bus 101 is 2 dagkaarten kopen a 6 euro wat goedkoper is.
Eén dagkaart is genoeg hoor, tenminste als je dezelfde dag weer teruggaat. :wink:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Van Rotterdam naar Steenbergen, welk kaartje?

Bericht door Daniel »

Nee als je met lijn 101, 400 of 401 reist en daarbij een deel van de reis buiten Brabant aflegt betaal je een dubbel tarief. Zie hier.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Van Rotterdam naar Steenbergen, welk kaartje?

Bericht door Ronald »

Daniel schreef:Nee als je met lijn 101, 400 of 401 reist en daarbij een deel van de reis buiten Brabant aflegt betaal je een dubbel tarief. Zie hier.
Ja, ok. Ik bedoelde eigenlijk dat één dagkaartje van 6 euro genoeg is (dat van het dubbele tarief voor lijn 101/400/401 weet ik). Je krijgt dus eigenlijk twee kaartjes dat geldig is als één dagkaart op die betreffende lijnen (dat zie ik nu pas eigenlijk, ik dacht dat het een apart kaartje was).
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Van Rotterdam naar Steenbergen, welk kaartje?

Bericht door midnet »

Vroeger was het inderdaad een apart kaartje-maar toen was dat enkel van toepassing voor de Brabant=ex Inter Liner Breda-Urecht. Toen kwam de fase met hele goedkope kaartjes N-Brabant, @ 3€/stuk en moest je er voor de toen ook sterk uitgebreide 101 voor ritten buiten Brabant ook dubbel tarief gaan betalen, simpelweg door 2 kaartjes (dus je kan in Brabant met een vriend samen reizen!) Dit is dus al vrijwel hetzelfde bedrag als enkel met strippen of sjip-en dus half geld als je dezelfde dag retour gaat. Deze dagkaarten blijven bestaan (al gelden ze nu pas na 9.00 op ma-vr, za/zo hele dag)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Van Rotterdam naar Steenbergen, welk kaartje?

Bericht door Daantje »

Die twee kaartjes zijn in totaal zes euro of zes euro per stuk? Weet iemand of de zomerzwerfkaart helemaal niet meer bestaat of waar ik die eventueel kan kopen? En waar ik op kan zoeken hoe duur dit stuk met de chipkaart is als het niet kan op 9292ov.nl?
Oud forumgebruiker

Re: Van Rotterdam naar Steenbergen, welk kaartje?

Bericht door Oud forumgebruiker »

Volgens mij bestaat het nog wel, geen idee alleen waar je het kunt kopen.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Van Rotterdam naar Steenbergen, welk kaartje?

Bericht door Daantje »

Met google vind ik niet veel. Vooral forumberichtjes. Op wikipedia vind ik dat ie in 2009 al alleen maar te koop was bij HTM, Veolia Zeeuws-Vlaanderen en Qbuzz dus dan heb ik er al vrij weinig aan.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Van Rotterdam naar Steenbergen, welk kaartje?

Bericht door Ronald »

De twee kaartjes samen kosten € 6.00.
Je reis Rotterdam Centraal - Steenbergen v.v. kost dus 2 x €1.42 (OV-chipkaart R'dam CS-Zuidplein) + 6.00 = € 8.84 in totaal.

Slecht dat 9292ov de chipkaarttarieven in Brabant nog niet geeft. Maar dit zal wellicht iets duurder zijn. De afstand Rotterdam-Steenbergen is ongeveer 45 km, bij een tarief van 12 cent p/km is dit al gauw ruim € 6.00 per enkele reis. (Ongeveer € 5,40 + € 0.75 opstaptarief).

De zomerzwerfkaart is al jaren een aflopende zaak, of hij er nog is weet ik niet. Maar de prijs van deze kaart lag een aantal jaren terug ook al rond de € 8.50 dacht ik, dus veel goedkoper zal het niet zijn.

Conclusie: ik denk dat de combinatie OV-chipkaart in Rotterdam met dagkaart voor lijn 101 het goedkoopste is.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Van Rotterdam naar Steenbergen, welk kaartje?

Bericht door Daantje »

Dankjewel (y) Ik vond net ergens dat de zomerzwerfkaart vorig jaar al 9,70 was dus dan is dat zes euro kaartje een betere optie :) Omdat ik met mijn abonnement gratis reis in de zone Rotterdam Centrum wordt het nog iets goedkoper dan de grofweg 9 euro die jij schetst dus dat lijkt me een mooie prijs, denk dat het dat wordt :)
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Van Rotterdam naar Steenbergen, welk kaartje?

Bericht door Michael »

midnet schreef:(al gelden ze nu pas na 9.00 op ma-vr, za/zo hele dag)
In Juli en Augustus en in de kerstvakantie zijn ze doordeweeks ook voor 9.00 geldig
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 92 gasten