Mag ik even kwijt #50

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door STF »

Het viel me gisteren op dat ik na vijf jaar onderhand wel erg bekend begin te worden bij het dichtsbijzijnde tankstation; vroeger moest ik altijd melden dat ik diesel en benzine had getankt en om een kassabon vragen, tegenwoordig sta ik amper met 1 been in het winkeltje of de kassabon met beide brandstoffen ligt al op de balie klaar. Tijd om te verhuizen? :lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door Daniel »

Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door Daniel »

... dat dit het 100.000ste bericht op OVNL is :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door tsov »

Jeuj! *O*
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door Fles »

Daniel schreef:... dat dit het 100.000ste bericht op OVNL is :)
Kijk ons lekker spammen :D
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door Fles »

Oh, mocht er vanmiddag nog iemand zin hebben om een vrachtwagen doormidden te rijden bij Maarheeze, schiet maar gauw op dan, want ik ga het vanavond weer proberen :pos:
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door Freek »

Weer terug vanuit Lissabon. Ne het forum bijlezen, gelukkig niet die 100.000. Heb tussen de gewone vakantie foto's ook nog wat OV foto's gemaakt. Verslag komt dus nog.
Wout87
Berichten: 166
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 14:00

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door Wout87 »

Sinds maandag weer terug van een 11-daagse vliegreis naar Fuertaventura (canarische eiland)
Vliegreis ging verder prima. Weinig turbulentie,ondanks dat ik niet zo n vlieger ben. ;)
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door Freek »

Wout87 schreef: Weinig turbulentie,ondanks dat ik niet zo n vlieger ben. ;)
Dus als je niet zo'n vlieger bent krijg je veel turbulentie? :wink: Als niet vlieger kan ik je de terugvlucht van mij aanbevelen, de piloot koos niet voor de methode als een baksteen naar benedenen, maar de methode kaasschaaf. We waren wel 50/45 minuten aan het dalen voor dat we eindelijk op de grond stonden.
Een methode die hij overigens mag gaan leren aan zijn collega van heenvlucht naar Lisboa. Had de volgende ochtend nog last van m'n oren, te weten een combinatie van oorpijn, de ruis in je oren na een avondje stappen en verkouden zijn. Genieten dus. Doe mij de trein maar, veel relaxter.
Wout87
Berichten: 166
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 14:00

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door Wout87 »

Bedoelde eigenlijk dat ik niet zo graag vlieg ivm de kans met turbulentie.

In een trein zit ik ook beter. Toch is dan de kans op een ongeluk groter dan in een vliegtuig statistisch gezien.
Deze keer vloog ik weer met Transavia. Daar heb ik vaker mee gevlogen, goede maatschappij en vriendelijk personeel :wink:
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door Daantje »

Ik vind vliegen niet fijn omdat je dan je bagage niet allemaal gewoon bij je hebt. Ik vind het fijner als ik alles bij me heb en dat ik niet van te voren moet bedenken wat ik bij me wil (en vooral ook mag) houden en wat niet. En dat ik niet zeker weet of m'n koffer in hetzelfde vliegtuig zit als ik enzo.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door tsov »

En vliegen kan gewoon niet. Voor me gevoel kan ik nooit in anderhalf uur in Oslo zijn, dan hoor je net Nederland uit te zijn. :lol:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door Karl »

Vliegen is zo ontzettend saai... -o-
Het is een spectrum.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door STF »

Ik ben tien jaar geleden een keertje met het vliegtuig naar Griekenland geweest, de vlucht was inderdaad ontzettend saai. Op de weg zie je tenminste nog wat, maar in de lucht niets.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door JeePee »

Vliegen is idd saai, de regelmatige vluchtjes Budapest doe ik meestal dan ook slapend, maar het is lekker snel he :)
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door Freek »

Het grootste probleem van vliegen vind ik toch wel de tijd die je moet wachten. Bagage droppen, 2 uur wachten, vertraging, nog een uur wachten. Vliegen. Weer wachten op je bagage. Wachten op de shuttlebus naar je hotel die elk half uur moet rijden, toch moet je 40 minuten wachten. En dan pas, eindelijk, je eindbestemming. Kan dat nou niet anders?
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door Karl »

Zonder bagage met e-ticket en een taxi her en der kom je al een heel eind volgens mij.
Het is een spectrum.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door Freek »

Maar zonder bagage ga ik meestal niet op vakantie. Overigens moet ik zeggen dat het ook snel kan. Dit voorjaar London City Airport gedaan, binnen het uur vanaf het moment dat het toestel de Londense grond raakte was ik ingecheckt in het hotel. En dat was met bagage.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door Fles »

Freek schreef:Maar zonder bagage ga ik meestal niet op vakantie. Overigens moet ik zeggen dat het ook snel kan. Dit voorjaar London City Airport gedaan, binnen het uur vanaf het moment dat het toestel de Londense grond raakte was ik ingecheckt in het hotel. En dat was met bagage.
Met handbagage kan het ja. Ruimbagage is voor vrouwen :N
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door Daniel »

Afbeelding
:lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door Geert »

Fles schreef:
Freek schreef:Maar zonder bagage ga ik meestal niet op vakantie. Overigens moet ik zeggen dat het ook snel kan. Dit voorjaar London City Airport gedaan, binnen het uur vanaf het moment dat het toestel de Londense grond raakte was ik ingecheckt in het hotel. En dat was met bagage.
Met handbagage kan het ja. Ruimbagage is voor vrouwen :N
Als je al een flesje deodorant mee wilt nemen ontkom je niet aan ruimbagage. Dacht afgelopen winter ook te kunnen vliegen met alleen een rugzak (moest maar 1 nachtje in Wenen zijn), totdat ik bedacht dat mijn toilettas niet mee mocht in de handbage :N Overigens, met die loopafstanden op Schiphol kwam ik op de terugweg tegelijkertijd bij de bagageband als mijn rugzak :lol:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door Fles »

Geert schreef:
Fles schreef:Met handbagage kan het ja. Ruimbagage is voor vrouwen :N
Als je al een flesje deodorant mee wilt nemen ontkom je niet aan ruimbagage. Dacht afgelopen winter ook te kunnen vliegen met alleen een rugzak (moest maar 1 nachtje in Wenen zijn), totdat ik bedacht dat mijn toilettas niet mee mocht in de handbage :N
Als ik dat van tevoren wist overwoog ik toch serieus om eea ter plaatse aan te schaffen :Y
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door webguy »

Geert schreef:Als je al een flesje deodorant mee wilt nemen ontkom je niet aan ruimbagage. Dacht afgelopen winter ook te kunnen vliegen met alleen een rugzak (moest maar 1 nachtje in Wenen zijn), totdat ik bedacht dat mijn toilettas niet mee mocht in de handbage :N Overigens, met die loopafstanden op Schiphol kwam ik op de terugweg tegelijkertijd bij de bagageband als mijn rugzak :lol:
Overigens mag het heel officieel niet idd deodorant, maar een klein busje heeft nog niemand over geklaagd. Verder kan je altijd je basis dingen meenemen en hopen dat ze niet controleren of dat het minder dan 100 ml is. Ik heb nog nooit iemand die er lastig over heeft gedaan, wel over waterflesjes. Moet natuurlijk niet bergen toiletartikelen meenemen maar nog ;)
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door Chauf21 »

Je hebt van die speciale kleine busjes deodorant en tandpasta, ideaal voor vliegreizen.
Op korte vluchten/uitstapjes probeer ik geen ruimbagage mee te nemen. Je hoeft dan ook niet meer vroeg aanwezig te zijn om in te checken etc. etc. Het shoppen op een vliegveld geloof ik ook wel, dus veel tijd hoef ik op zo'n vliegveld niet te spenderen ;)
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door Justin »

Vanochtend met de trein van Canberra naar Sydney gegaan. Allereerst was het een ontzettende leuke belevenis. Het station van Canberra heeft veel weg van station Winterswijk, ware het niet dat het station slechts uit de richting van Sydney te bereiken is, en niet uit de richting Melbourne. Het betreft tot halverwege geheel ongeëlektrificeerd, en de trein zelf bestond uit één treinstel met drie rijtuigen. Tot driekwart is het ook enkelsporig. Wel werden we omgeleid via Strathfield, maar dat was al bekend; we hadden 10 minuten vertraging, maar op een reis van ruim vier uur maakt dat je niet zo veel uit.

Ook fijn: alle toiletten in Australië zijn overigens gratis en ze zien er net zo schoon uit als anders, dus dat is erg erg fijn.

Het traject zelf is erg fraai omgeven en gaat door valleien en bergen heen. Ook gaaf om eens wilde kangaroes langs het spoor te zien springen. Wat me ook erg opviel is dat bijna alles onbewaakte spoorwegovergangen betreft. Daarvoor claxxoneert de mcn dan ook altijd. De reis zelf was op zich wel relaxt; er was een bistrorijtuig (en de meneer achter de counter was zelf in Nederland geweest, die vond het niet zo denderend :P) en het zat sowieso erg comfortabel.

Goed, komende 7 dagen ben ik in Sydney, dus vermaak me verder wel. Catch ya later guys!

P.S. Foto's komen nog wel :p.
P.S.2: op een vliegreis van 25 uur stink je wel hoor ;). He tsov? :p.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten