OVer je Reiservaringen in juli 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Buh, vandaag reed tr. 144 niet vanaf Bad Bentheim verder Nederland in (geen idee waarom). Gevolg: met een vervangende stadsbus Citaro G (begrens op 75 à 80 km/h) van Bentheim naar Hengelo over de snelweg :lol:.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Fles »

Zijn ze daar trouwens niet vet aan de weg aan het werk ook? :lol: Die begrenzing maakte weinig uit :D
Oud forumgebruiker

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Gedeeltelijk wel ja. Maar vooral op het Duitse gedeelte was het bijna niet te harden met die slechte wegen :lol:, we werden zelfs door vrachtwagens ingehaald :lol:.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Klaasje »

ziggy schreef:Buh, vandaag reed tr. 144 niet vanaf Bad Bentheim verder Nederland in (geen idee waarom). Gevolg: met een vervangende stadsbus Citaro G (begrens op 75 à 80 km/h) van Bentheim naar Hengelo over de snelweg :lol:.
Kan NShispeed niet een paar Volvo 8700's bij womy kopen? Zijn al wit.. Rode streep erop.
Als ze er ook voor zorgen dat de begrenzer defect is lopen ze 120.. :X
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Etienne »

Vandaag ook maar in Arnhem wezen kijken, maar het is echt niet handig geregeld met de pendelbussen. En dan bedoel ik de afstanden daartussen, vooral tussen Sonsbeek en Willemsplein :N :X
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door webguy »

Tja, probleem is dat de snelste route onder het spoor door zou zijn :) Maar hoe ben je gelopen dan? De borden geven aan dat je onder het spoorviaduct moet gaan, links om zeg maar vanaf sonsbeekzijde, omdat de bussen halverwege staan daar, nog een stuk lopen vanaf de uitgang. Ik was eigenwijs en ging door het station, maar dat is erg ver inderdaad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Caspar »

ziggy schreef:Buh, vandaag reed tr. 144 niet vanaf Bad Bentheim verder Nederland in (geen idee waarom). Gevolg: met een vervangende stadsbus Citaro G (begrens op 75 à 80 km/h) van Bentheim naar Hengelo over de snelweg :lol:.
Dat wordt toch wel omgeroepen als je in de trein zit mag ik hopen?
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Etienne »

webguy schreef:Tja, probleem is dat de snelste route onder het spoor door zou zijn :) Maar hoe ben je gelopen dan? De borden geven aan dat je onder het spoorviaduct moet gaan, links om zeg maar vanaf sonsbeekzijde, omdat de bussen halverwege staan daar, nog een stuk lopen vanaf de uitgang. Ik was eigenwijs en ging door het station, maar dat is erg ver inderdaad.
Ik ben ook via het station gegaan, maar ik zag ook een boel mensen vanaf de Willemsplein-zijde komen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Mark »

"Streckensperrung"en later "Störung beim niederländischen Eisenbahn" was wat er werd omgeroepen in de t144.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Daniel »

Vanmiddag liep ik even door om de bus te kunnen halen in Utrecht, maar toen 'ie al vrij snel eraan kwam toch maar wat rustiger gaan lopen: d'r zou toch wel snel weer een volgende komen.
Om vervolgens toch maar weer even door te lopen want de chauffeur had me kennelijk al gezien en bleef even wachten bij de halte (ondanks dat er niemand stond) :D . Dat zie je niet vaak bij 'n halte met zoveel bussen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Caspar schreef:
ziggy schreef:Buh, vandaag reed tr. 144 niet vanaf Bad Bentheim verder Nederland in (geen idee waarom). Gevolg: met een vervangende stadsbus Citaro G (begrens op 75 à 80 km/h) van Bentheim naar Hengelo over de snelweg :lol:.
Dat wordt toch wel omgeroepen als je in de trein zit mag ik hopen?
Ja, dat wel... maar natuurlijk is het wel balen. Vooral als je de reden niet exact weet. Zowel ns.nl als prorail.nl zwegen in alle talen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door webguy »

Pijnackerbus schreef:Ik ben ook via het station gegaan, maar ik zag ook een boel mensen vanaf de Willemsplein-zijde komen.
Om het station heen is veel sneller :) Scheelt je ook heel veel trappen lopen :)
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door MdJ »

ziggy schreef:
Caspar schreef:
ziggy schreef:Buh, vandaag reed tr. 144 niet vanaf Bad Bentheim verder Nederland in (geen idee waarom). Gevolg: met een vervangende stadsbus Citaro G (begrens op 75 à 80 km/h) van Bentheim naar Hengelo over de snelweg :lol:.
Dat wordt toch wel omgeroepen als je in de trein zit mag ik hopen?
Ja, dat wel... maar natuurlijk is het wel balen. Vooral als je de reden niet exact weet. Zowel ns.nl als prorail.nl zwegen in alle talen.
Daarnaast kon er op www.ns.nl gewoon een reis Bh-Hgl gepland worden (gewoon met de 144), zonder dat er ook maar een alarmbel rinkelde dat het niet kon, en de reisplanner bijna altijd actueel is, vertragingen, niet haalbare overstappen en vervallen treinen....
Bij twijfel: gebruik beton.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Caspar »

Donderdag staat er een rit Hoorn- Voerendaal op het plan. Nu zie ik dat de aankomst in Heerlen later is dan voorheen, en er geen aansluiting is op de stoptrein naar Voerendaal aldaar. Na wat speuren zie ik dat er 9 minuten oponthoud is in Weert volgens de reisplanner. Waarom is dat?
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door JWM »

Ze zijn daar volgensmij ergens aan een brug aan het klussen waardoor er ergens tussen Weert en Roermond nog maar 1 spoor beschikbaar is.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Daniel »

Klopt, net boven Roermond is men een brug aan het schilderen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Caspar »

Wat suf dat NS dat niet bij de werkzaamheden zet, voor een hoop reizen naar Zuid Limburg betekend het wel een extra reistijd van een halfuur... :neg:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Fles »

wat suf dat je niet over een spoor kunt rijden als er een brug geschilderd wordt :evil:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Daniel »

Ze zijn nu de binnenkant aan 't schilderen waarbij de schilders danwel de steigers waar ze op staan op 't spoor staan. Da's wat lastig als je er dan met een trein langs wilt :P Toen de buitenkant van de brug geschilderd werd was er geloof ik slechts een snelheidsbeperking.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Raymond »

Caspar schreef:Wat suf dat NS dat niet bij de werkzaamheden zet, voor een hoop reizen naar Zuid Limburg betekend het wel een extra reistijd van een halfuur... :neg:
NS heeft het gewoon in het wijzingsblad van juni verwerkt. Ook toen was de communicatie erg mager overigens.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Vinny »

Mark schreef:"Streckensperrung"en later "Störung beim niederländischen Eisenbahn" was wat er werd omgeroepen in de t144.
Vertoring tussen Bentheim en Oldenzaal wellicht? Dat ligt voor de hand als Syntus wel gewoon kon rijden. Waarschijnlijk heeft het ook maar 1 treinpaar 14x gekost...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Oud forumgebruiker

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Nee de 146 en 142 gingen vanuit Duitsland sowieso ook de grens niet over.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Jurjen »

Caspar schreef:Wat suf dat NS dat niet bij de werkzaamheden zet, voor een hoop reizen naar Zuid Limburg betekend het wel een extra reistijd van een halfuur... :neg:
Overstappen op de NS-stoppers naar Maastricht Randwyck (Roermond, Sittard en Maastricht), Heerlen (Sittard) en Aachen (Heerlen) worden gewoon geboden. Jammer dat Veolia geen rekening met de reiziger houdt. ;)

De stoptreinstations tussen Heerlen en Valkenburg zou ik overigens niet 'een hoop reizen naar Z-Limburg' willen noemen, eerder 'enkele'. Voor Valkenburg blijft de schade bijvoorbeeld beperkt tot een kwartiertje door de sneltrein te nemen.

Mocht je trouwens nog eens een lange overstap hebben op Heerlen: met 1 euro 50 biedt Cafe Metropole direct aan de uitgang van het station een kwalitatief betere en zeker ook goedkopere espresso doppio to go dan de Servex-zaken. Of op het terrasje zittend, maar dan is 'ie iets duurder. ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Daniel »

Zowel gisteren als vandaag merkte ik op dat de t12759 met +5 op de CTA in Amersfoort stond hoewel deze op tijd uit Utrecht was vertrokken en ook op tijd was aangekomen. De trein vertrok overigens ook daadwerkelijk later.

Geen idee echter waar men 'm nu op liet wachten: zowel gisteren als vandaag had de t1759 een kleine vertraging maar daar geeft de 12759 geen aansluiting op. De t759 bleef wel op de 1759 wachten, maar eerstgenoemde kreeg daarvoor geen vertraging op de CTA.
De t1559 had zover ik heb gezien ook geen vertraging...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Caspar »

Ik rij nu weg uit Amsterdam in de IC naar Heerlen, in de 1e klas met Mart Smeets tegenover me. Hij stapte op Centraal in. Edit: in Amstel stapt ie weer uit.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten