OVer Missers in de Reisinformatie #4

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Daniel »

Gegarandeerd lijn 6 geweest: Arriva is zo slim geweest om alle bussen dit jaar van nieuwe bestemmingen (waaronder Nieuw Krispijn voor die lijn 6) te voorzien, behalve de stadsbussen van Dordrecht*. En laten er nu alleen maar stadsbussen op lijn 6 rijden...

*) De 723 heeft wel de nieuwe bestemmingen maar toont nu de bestemming op de voorfilm met de breedte van de (kleinere) zijfilm, waardoor de bestemming en het lijnnummer er (deels) dubbel op staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Karl »

Daniel schreef:Wellicht omdat de andere sporen buiten dienst zijn om de wissels te vervangen :wink:
(...)
Misinterpretatie mijnerzijds, was er vanuit gegaan dat je bedoelde dat er over één spoor alleen maar IC's reden, waardoor de stoptrein op een ander spoor zou moeten rijden. Dank voor de uitleg.
Het is een spectrum.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door webguy »

Deze maandag op Ede-Wageningen:
Afbeelding

En pluspunt: de bussen naar Arnhem staan er op! Netjes elke tien minuten. Jammer genoeg wel met lijnnummer 0... Hadden ze wat op kunnen verzinnen. (Overigens stonden connexxion bussen naar Barneveld er ook zo op paar weken terug). Wel netjes dat de stoptrein naar Oosterbeek rijdt inderdaad.

Verder nog een misser: het heeft gewerkt, maar inmiddels staat er niet meer 1a of 1b maar a of b. Nou is het niet zo moeilijk omdat Ede-Wageningen maar een spoor heeft met a en b, maar dat kan best verwarrend zijn. Gelukkig is het wel zo dat de Valleilijn 99,999% van de ritten op spoor 1b binnenkomt (heb 2x gezien dat t niet zo was ;) ) en 99,99% van de ritten van spoor 1a vertrekt naar Arnhem/Zutphen.

En over de Veolia bestemmingen op de stadsdiensten zal ik maar niks zegen (wel/niet station, wel/niet centrum, wel/niet wijk eerst...)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Geert »

Oh, is Kernhem ook echt een wijk van Ede ofzo? Ik vond het al een gekke naam, een van die zaaltjes in de Reehorst heet ook zo :lol:
Maar eerlijk gezegd vind ik het al een behoorlijke vooruitgang dat treinvervangende bussen er inderdaad op staan. Vaak wordt daar helemaal niet aan gedacht bij dat soort systemen...
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door webguy »

Kernhem (lijn 5) is inderdaad een wijk van Ede, net als Veldhuizen (lijn 3/4) en Rietkampen (lijn 2). Vreemde eend is Ede-Oost (lijn 6), maar dat is een taxi-busje. Maar alle lijnen rijden via het Centrum, maar de ene naar de wijk via Centrum, de andere naar het station via de wijk...
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Raymond »

Je zou verwachten dat met de digitale schermen op de perrons je die nuttig kunt gebruiken: bijvoorbeeld nu in Eindhoven waar de ICE en CNL de komende maand stoppen. De eindbestemming voor de ICE richting Basel was niet meer dan ... , tevens met de foute vermelding dat toeslag verplicht is (dat is alleen op binnenlandse trajecten). De ICE richting Amsterdam bleek 's avonds maar aangegeven te worden als Extra Trein. Alleen bij de CNL 's morgens richting Amsterdam ging het wel aardig: maar liefst drie extra regeltjes onderaan het scherm: Reservering verplicht, Speciaal kaartje en Toeslag verplicht en de eindbestemming was netjes Amsterdam Centraal. De tussenstops ontbraken, maar wellicht was de tekst dat je niet mag instappen nog veel toepasselijker geweest.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Caspar »

De afhalers weten zo wel dat het om de CNL gaat, als dat er bij staat. Niet instappen kan natuurlijk van alles zijn, plus bij 'niet instappen' kan je ook geen vertraging erbij zetten in de CTA/TBP.
Overigens wordt het in de ICE ook omgeroepen dat er een toeslag verplicht is, ook op de grenstrajecten heb ik het meermaals gehoord. Die toeslag zit dan versleuteld in de kaartjes, dus is de omroep enigszins overbodig.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Daniel »

In Utrecht ging 't ook lekker met de omgeleide ICE's... 't standaard bandje voor 't vertrekspoor werd gebruikt waarin dus ook stations als Oberhausen genoemd worden waar de ICE nu helemaal niet stopt. Na dat bandje volgt dan weer een bandje over de omleiding.

Was nog altijd beter als station Ede-Wageningen waar de stoptrein naar Oosterbeek wordt aangekondigd middels een blanco CTA waar alleen de vertrektijd op staat. Dat combinerend met een trein waarvan de koersdisplays blanco zijn en het RIS uit staat maakt dat je het echt alleen van de omroep moest hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Caspar »

Osnabrück??? :roll:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Daniel »

Ehm, oeps... Oberhausen ook goed :oops:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Daniel »

Gisteren kwam ik onderstaande bus tegen als treinvervangend vervoer naar Zetten-Andelst. Ook weer zo'n geniale afgekorte (treinverv vervoer) bestemming die wel scrollt. En let ook op 't bordje achter de voorruit: een bus in opdracht van Syntus naar Zetten NS :roll:
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef:
Karl schreef:Maar als alle IC's over een spoor rijden, waarom kan de stoptrein dan maar 1x/h rijden? Ik zal wel iets gemist hebben...
Wellicht omdat de andere sporen buiten dienst zijn om de wissels te vervangen :wink:

Ik heb net eens wat met de planner zitten spelen en kwam zo tot de conclusie dat er tussen Rotterdam Lombardijen en -Centraal in beide richtingen over één spoor wordt gereden (op Rtz en Rtb vertrekt alles in beide richtingen van spoor 4). En laat een stoptrein in halfuursdienst nu net daar z'n tegentrein moeten kruisen.

Maar het gaat dus om het hele complex aan wissels dat rond Rotterdam Stadion ligt merk ik aan de gebruikte sporen. Daar was men onlangs trouwens al bezig het complete perron te vernieuwen.

Owja trouwens: om erachter te komen welke trein de stoptrein is moet je wel even de tussenstations tonen in de planner. De vervangende stoptreinserie 25000 heet namelijk in de ene richting "Sneltrein" en in de andere richting zelfs "Intercity" :P
Maar kunnen er dan niet vervangende bussen ingezet worden ofzo, of de melding dat tussen Rlb en Rtd de treinkaartjes ook geldig zijn in de tram, of evt. de IC ook als stoptrein laten rijden? :? 1x per uur een trein vind ik wel een heel schrale bedoening. :roll:
webguy schreef:Deze maandag op Ede-Wageningen:
Afbeelding

<knip>

Verder nog een misser: het heeft gewerkt, maar inmiddels staat er niet meer 1a of 1b maar a of b. Nou is het niet zo moeilijk omdat Ede-Wageningen maar een spoor heeft met a en b, maar dat kan best verwarrend zijn. Gelukkig is het wel zo dat de Valleilijn 99,999% van de ritten op spoor 1b binnenkomt (heb 2x gezien dat t niet zo was ;) ) en 99,99% van de ritten van spoor 1a vertrekt naar Arnhem/Zutphen.
En laat het op het bord nou net andersom staan. :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door webguy »

Ja sorry, zelf omgedraaid... Dacht het goed te hebben :) Mijn tekst is dus fout daar, Valleilijn op 1a, s7500 op 1b...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Meltrain »

Ik weet niet of hij al bekend was, maar ik zat net de lijnennetkaart van Noord-Holland Noord te bekijken en zag dat Connexxion zelf ook niet meer weet wat het eindpunt is van lijn 658. :P
Er staat namelijk alleen '??' in het vakje. :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Oud forumgebruiker

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Oud forumgebruiker »

'Ergens' bij Anna Paulowna in ieder geval :lol:
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Mikos »

Daniel schreef:En let ook op 't bordje achter de voorruit: een bus in opdracht van Syntus naar Zetten NS :roll:
:-| Nou, nou, wát een spanning wederom, zeg! Het gehalte mierenpiepen is wel weer erg hoog, of ben ik nu gek?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Daniel »

Ja :P Papiertjes achter de ruit van Syntus zelf notabene, daar verwacht je toch niet op dat ze zo'n foutje maken?

Had net lijn 999 naar Geen Dienst (of nou toch lijn 66 met een storing aan de bestemmingsdisplays...) op weg naar 't werk. Ging wel lekker snel, alsof de verkeerslichten MAT-ritten voorrang geven leek 't wel: later vertrokken van Utrecht Centraal als gisteren, maar desondanks wel eerder op m'n bestemming :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door webguy »

Daniel schreef:Ja :P Papiertjes achter de ruit van Syntus zelf notabene, daar verwacht je toch niet op dat ze zo'n foutje maken?
Onder welke steen woon jij? Veel, (90%?) van de bushaltes bij stations heet nog altijd xxxx NS, al stopt de NS er al lang en breed niet meer. Het station is en blijft nog even van NS Poort of hoe die toko mag heten, en er staat een NS logo. Dus "fout" zou ik Zetten NS niet noemen, zo heet de bushalte bij het station dus gewoon...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Daniel »

webguy schreef:Onder welke steen woon jij? Veel, (90%?) van de bushaltes bij stations heet nog altijd xxxx NS, al stopt de NS er al lang en breed niet meer.
Hmm, nu wil het zo zijn dat mijn ervaring is dat veel van die haltes bij stations hernoemd zijn. Zeker in het geval van multimodale concessies waarvan hier nog geeneens sprake is.
Dus "fout" zou ik Zetten NS niet noemen, zo heet de bushalte bij het station dus gewoon...
Neuj hoor, volgens de vertrekstaat van Arriva-lijn 237 (de enige bus die daar komt) heet de halte "Zetten, Station Zetten" :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Geert »

Ach, iedereen begrijpt toch dat met 'Zetten NS' het station wordt bedoeld ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Daniel »

Vast, 't staat alleen zo knullig :P

Vanmiddag op Amersfoort iets dat eigenlijk geen misser is, maargoed, 't betreft reisinformatie... bij een s140 met meer dan een uur vertraging werd keurig "vertraagd uit buitenland" getoond.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door reisthijs »

Daniel schreef:Was nog altijd beter als station Ede-Wageningen waar de stoptrein naar Oosterbeek wordt aangekondigd middels een blanco CTA waar alleen de vertrektijd op staat.
In Utrecht hadden ze laatst een simpele oplossing bedacht voor dit probleem (een CTA die de tijdelijke eindbestemming niet kent): een sticker met de eindbestemming erop plakken.
Of anders alleen het flapje met "Wolfheze, Oosterbeek" tonen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Daniel »

Owja, vergat deze bijna... op Utrecht Centraal was men rond 13.00 uur bezig met onderhoud van het grote blauwe bord in de hal. Het linker exemplaar stond daartoe voor de helft vol met een intercity van 10.10 uur naar Maastricht/Heerlen voorzien van koerswagens voor Brig en Chur
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Etienne »

De CTA van spoor 20 in Ddr heeft nu een heleboel lege boekjes hangen en de s9200 van 07.09 werd weer eens als sneltrein getoond.

En dit vanmiddag in Eindhoven:
Afbeelding
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Daniel »

Viel me laatst ook al op ja. De Arriva-lijnen uit Oost-Brabant hebben heel hun traject door het SRE Connexxion-vertrekstaten...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten