Mag ik even kwijt #50

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door Geert »

Fles schreef:
Geert schreef:
Fles schreef:Met handbagage kan het ja. Ruimbagage is voor vrouwen :N
Als je al een flesje deodorant mee wilt nemen ontkom je niet aan ruimbagage. Dacht afgelopen winter ook te kunnen vliegen met alleen een rugzak (moest maar 1 nachtje in Wenen zijn), totdat ik bedacht dat mijn toilettas niet mee mocht in de handbage :N
Als ik dat van tevoren wist overwoog ik toch serieus om eea ter plaatse aan te schaffen :Y
Ja, ik had er eigenlijk niet over nagedacht, maar ach. Was voor de heenvlucht toch ruim op tijd op Schiphol en bij de terugvlucht hoefde ik ook helemaal niet te wachten op mijn bagage. Zal wel schelen dat het niet zo'n drukke vlucht was ;)
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door Karl »

Iemand enig idee of er in- en uitstapcijfers/-schattingen zijn van Rotterdamse metrostations?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door ODRAIL »

Karl schreef:Iemand enig idee of er in- en uitstapcijfers/-schattingen zijn van Rotterdamse metrostations?
Ik denk dat je deze vraag beter kunt stellen op het forum van deze site: http://www.retmetro.nl/cms/ :idea: :wink:.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door mb90 »

Zojuist een ritje / vaartochtje gemaakt met de Splashtours (de amfibiebus) in Rotterdam. Een hele aparte, maar wel erg leuke ervaring is dat. Vooral als er van bus naar boot omgeschakeld wordt en je via een helling bij de SS Rotterdam het water in rolt. Ik zal morgenavond een verslagje plaatsen van dit fenomeen met filmpjes en foto's van binnen en buiten het voer/vaartuig. :)
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door htm_tram »

Sta op bus 145 te wachten naar hoofddorp op busstation a'dam marnixstraat. Van uit het niets een neger die tegen de taxi schopt en onder spuugt. De taxi chauffeur pakt eengroot stuk gereedschapen stapt uit. Gaat hij op de neger inslaan... Ik belde gelijk de politie. Politie was in binnen 5 minuten ter plaatse. De neger was gevlucht richting leidseplein. Ik heb de politie opgewacht en alles uitgelegt. Politie heeft me nummer en adres. Nog net de busgehaald maar ik voel me nuerg misselijk... -o-
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door Stefan »

mb90 schreef:Zojuist een ritje / vaartochtje gemaakt met de Splashtours (de amfibiebus) in Rotterdam. Een hele aparte, maar wel erg leuke ervaring is dat. Vooral als er van bus naar boot omgeschakeld wordt en je via een helling bij de SS Rotterdam het water in rolt. Ik zal morgenavond een verslagje plaatsen van dit fenomeen met filmpjes en foto's van binnen en buiten het voer/vaartuig. :)
Dat moet ik binnenkort ook nog eens doen. Lijkt me ook eens leuk. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door Dexter »

Mag ik even kwijt dat ik samen met vrienden een heerlijk lang weekend naar Parijs ga, per Thalys in Comfort 1 en met een verblijf in een 4**** hotel met zwembad, spa en sauna? 8-)
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door Fles »

ik sta nu op 99.927 foto's en morgen heb ik een bedrijfsfeestje *O* er gaan een mijlpaal aankomen :)
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door find_your_spot »

Daantje schreef: En dat ik niet zeker weet of m'n koffer in hetzelfde vliegtuig zit als ik enzo.
Je koffer zit altijd in hetzelfde vliegtuig waar jij ook in zit. Heeft allemaal te maken met regeltjes na 11 september...

Als jij niet mee vliegt, gaat je koffer ook niet mee.

Heb vaak genoeg gezien dat we 20 min moesten wachten omdat er 1 bagage stuk uit het ruim gevist werdt *O*
For Your Railroad Adventures
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door STF »

Pff had deze keer wel een beetje erg veel schoonmaakwerk te doen; om 21.45 uur begonnen en pas rond 4.15 uur klaar. (Tussendoor wel even 30 minuten pauze gehouden.)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door Caspar »

Dexter schreef:Mag ik even kwijt dat ik samen met vrienden een heerlijk lang weekend naar Parijs ga, per Thalys in Comfort 1 en met een verblijf in een 4**** hotel met zwembad, spa en sauna? 8-)
Zeker blauw betaald voor zo'n hotel? :) Je kan wel zien dat je bij NSR werkt :lol:

Je koffer zit altijd in hetzelfde vliegtuig waar jij ook in zit. Heeft allemaal te maken met regeltjes na 11 september...

Als jij niet mee vliegt, gaat je koffer ook niet mee.
Geld dat ook voor vluchten binnen de EU/ Schengen landen?
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door Jurjen »

Je koffer zit niet altijd in het vliegtuig waar jij in zit. Ja, als jij incheckt, maar niet in stapt, word je koffer er uit gehaald. Maar als je incheckt, instapt en je koffer loopt wat vertraging op op weg naar het vliegtuig, wacht het vliegtuig echt niet op je koffer. Wordt dan nagezonden. (Terrorist kan lastig rekenen op de kleine kans dat z'n koffer niet mee komt, dus die kan daarna gerust met een volgend vliegtuig mee.)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door Suus »

Zo, ik ben weer in Nederland, net Almelo voorbij.

En de Tatra T4's in Leipzig zijn echt tof :D Beetje hobbelen door de straten met wat aanhangwagens, leuke vouwdeuren die de hele tijd blijven klapperen als ze openstaan. Lekker relaxed voor het verkeerslicht staan, en als dan het puntje gaat branden even de fietsbellen laten rinkelen en karren maar!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door Daantje »

find_your_spot schreef:
Daantje schreef: En dat ik niet zeker weet of m'n koffer in hetzelfde vliegtuig zit als ik enzo.
Je koffer zit altijd in hetzelfde vliegtuig waar jij ook in zit. Heeft allemaal te maken met regeltjes na 11 september...

Als jij niet mee vliegt, gaat je koffer ook niet mee.

Heb vaak genoeg gezien dat we 20 min moesten wachten omdat er 1 bagage stuk uit het ruim gevist werdt *O*
Maar als ik nou wel vlieg en m'n koffer niet? Dat gebeurt wel regelmatig. Had m'n broertje ook toen ie naar Hongkong ging (en nog wel wat mensen die ik ken).
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door Karl »

Dan koop je daar een set ondergoed en een schoon t-shirt... -o-

Heb voor zoiets eigenlijk altijd dat altijd in m'n handbagage mee.
Het is een spectrum.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door tsov »

Bee schreef:En de Tatra T4's in Leipzig zijn echt tof :D Beetje hobbelen door de straten met wat aanhangwagens, leuke vouwdeuren die de hele tijd blijven klapperen als ze openstaan. Lekker relaxed voor het verkeerslicht staan, en als dan het puntje gaat branden even de fietsbellen laten rinkelen en karren maar!
Ik blijf het flauw vinden dat je er niet eens eentje mee wilde nemen in je handbagage :neg:
:mrgreen:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door Suus »

Ik ontdekte nog een tweede probleem, ze passen niet op het spoor hier :(

Leipzig heeft een spoorbreedte van 1458 millimeter, en in Nederland hebben we 1435 millimeter. Die van Dresden, die allemaal buiten dienst zijn sinds 29 mei hebben een spoorbreedte van 1450 millimeter, past ook al niet :( En in Halle is de spoorbreedte maar 1000 millimeter, dat gaat ook niet passen. Nee, je moet zelf maar naar Leipzig gaan, wat ik qua sfeer trouwens zeker kan aanraden, een groot feest daar *O*

Even iets anders, heeft iemand hier iets meegekregen van het Love Parade drama. In Duitsland kom je er niet onderuit, heb zelfs bij uitzondering zelfs de BILD van afgelopen maandag maar gekocht, want dat is toch wel een van de meest afschuwelijke voorpagina's die ik ooit bij een krant heb gezien, een grote mensenstapel die wordt platgedrukt, waar de dood bij sommige mensen in de ogen staat. Ik denk dat ik die voorpagina maar even bewaar.

Had het terrein de woensdag ervoor al bij het station van Duisburg gezien, maar had er niet bij stilgestaan dat men daar zogenaamd een miljoen mensen op het terrein wil proppen (blijkt overigens ook een grote leugen te zijn).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door Mark »

Zag net wat beelden, inderdaad Hillsborough/Heizel-taferelen. :| Hoorde het al vrij snel toen ik in Berlijn was, een vriendin van Ziggy was op het festival, en sms'te meteen dat ze gelukkig ongedeerd was.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door tsov »

D'r fietste hier net iemand met een kerstboom langs :shock: :lol:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door STF »

Fiets er iemand ineens met een kerstboom voorbij,
zal de kerstvakantie zo ook wel beginnen...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door Caspar »

Ow maar in de apres ski hutten her en der in het land wordt nu ook gewoon 'Mariah Carey- All I want for christmas is you' gedraaid. Vreselijk nummer, maar blijkbaar toch genoeg animo voor, want 3 kwart van de kroeg gaat altijd weer los dan.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door STF »

Wij hebben hier momenteel live muziek in het café, hoorde "de zomer is weer voorbij" ook al voorbij komen, wat ook niet echt klopt. :wink:
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door tsov »

Geboren in Georgia:
Afbeelding
Een zezel :Y
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door Daniel »

Haha apart :P (Of is het nu een ezbra he :mrgreen: )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door Oud forumgebruiker »

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten