Komen de 45 en 47 hier helemaal niet meer, of heeft dit met de zomerdienst te maken, dat deze 2 lijnen na de zomer wel weer bij AMC komen?STF schreef:De locatie is goed, alleen komen de lijnen 45 en 47 daar tegenwoordig niet meer.
Fotoquiz (Archief 1-4)
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8684
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Fotoquiz #2
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Fotoquiz #2
Zulke antwoorden waren te verwachten.
Maar ik zoek een iets compacter antwoord.
Maar ik zoek een iets compacter antwoord.
Fotoquiz #3
Off-topic: Nee, lijn 45 en 47 zijn ingekort tot het nieuwe busstation bij het Holendrechtstation, alleen lijn 46 rijdt nog het rondje AMC, daar reden toch alleen lege bussen.Milco1995 schreef:Komen de 45 en 47 hier helemaal niet meer, of heeft dit met de zomerdienst te maken, dat deze 2 lijnen na de zomer wel weer bij AMC komen?STF schreef:De locatie is goed, alleen komen de lijnen 45 en 47 daar tegenwoordig niet meer.
On-topic: Ik dacht eerst aan grensstations gezien het hekwerk en de soldaten op foto drie, maar Interlaken Ost, de tweede foto, is toch niet echt in de buurt van een grens. Ik houd het er voorlopig maar op dat het stations zijn die door verschillende spoorvervoerders gebruikt worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Fotoquiz #2
Ik gok dat het allemaal ook smalspoor stations zijn... Dus er zijn verschillende spoorbreedtes...
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Fotoquiz #2
Beide lijnen hebben definitief de AMC keerlus verlaten, het nieuwe busstation Holendrecht is sinds aanvang zomerdienst het nieuwe eindpunt. Vermoedelijk verdwijnt lijn 46 in de toekomst ook bij het AMC, aangezien er totaal niemand gebruikt maakt van de haltes A.Z.U.A. 1, A.Z.U.A. 2, Faculteit en Academisch Medisch Centrum.Milco1995 schreef:Komen de 45 en 47 hier helemaal niet meer, of heeft dit met de zomerdienst te maken, dat deze 2 lijnen na de zomer wel weer bij AMC komen?
Re: Fotoquiz #2
Ik heb geen idee waar dat Poolse station ergens is ook.
Re: Fotoquiz #2
Dat eerste klopt niet, maar dat tweede is het goede antwoord: verschillende spoorbreedtes op hetzelfde station. De foto's zijn van Interlaken Ostbf, Terespol, Vorchdorf-Eggenberg en Tirano. Webguy is nu.webguy schreef:Ik gok dat het allemaal ook smalspoor stations zijn... Dus er zijn verschillende spoorbreedtes...
Re: Fotoquiz #2
1. Portugal
2. Allan
3. ???
2. Allan
3. ???
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Fotoquiz #2
Klopt helemaal :) Hij staat in het EuskoTren Train Museum, het Baskische spoorwegmuseum, is Azpeitia, Spanje. Ze hebben er vooral Baskisch (smalspoor) spul, maar ook dit, en een tram uit Brussel, dus op zich :)
Verder doet 'ie 't nog, in mei 2009 heeft iemand 'm gefilmd:
Verder doet 'ie 't nog, in mei 2009 heeft iemand 'm gefilmd:
Re: Fotoquiz #2
1. Wat is dit voor vehikel?
2. Waarom werd voor dit middel gekozen?
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Fotoquiz #2
Dat is een autobus die een paardentramwagen trekt. Bij de annexatie van de gemeente Sloten door Amsterdam reed er weer een paardentramlijn in Amsterdam, en kort daarna zijn de paarden vervangen door bussen. Later is de hele lijn vervangen door gewone bussen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Fotoquiz #2
:pos:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Fotoquiz #2
Zo'n foto is dus vrij makkelijk en nauwkeurig te dateren? Wanneer moet dit geweest zijn?
Re: Fotoquiz #2
Deze foto is uit 1922, dit 'project' heeft gereden tussen 15 februari 1922 en 3 december 1925.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Fotoquiz #2
Goed.
1. Welk tramtype is dit?
2. Waar reed deze tram oorspronkelijk (2 antwoorden mogelijk)
en dan de makkelijke vraag:
3. Waar rijdt deze tram nu :)
1. Welk tramtype is dit?
2. Waar reed deze tram oorspronkelijk (2 antwoorden mogelijk)
en dan de makkelijke vraag:
3. Waar rijdt deze tram nu :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Fotoquiz #2
1. Gotha-Triebwagen
2. Dresden (Lockwitztalbahn) / Erfurt
3. Kirnitzschtalbahn
2. Dresden (Lockwitztalbahn) / Erfurt
3. Kirnitzschtalbahn
Re: Fotoquiz #2
Klopt! Voor de inzet op de Lockwitztalbahn werden ze ingezet op het stadsnet
van Erfurt.
van Erfurt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Fotoquiz #2
Op welke vraag is dit een antwoord eigenlijk?Bee schreef:On-topic: Ik dacht eerst aan grensstations gezien het hekwerk en de soldaten op foto drie, maar Interlaken Ost, de tweede foto, is toch niet echt in de buurt van een grens. Ik houd het er voorlopig maar op dat het stations zijn die door verschillende spoorvervoerders gebruikt worden.
Re: Fotoquiz #2
Volgens mij kijk je in de verte uit op het dorpje Gars (Inn) aan het baanvak Rosenheim- Muhldorf (Oberbay)
Dit baanvak is deels geschikt voor 90km/u en dat in combinatie met het enkelspoor lukt het niet om goede aansluitingen te bieden in beiden bovengenoemde plaatsen. Daarom zal de snelheid omhoog gaan naar 120km/u. Ook zal de beveiliging vernieuwd worden.
Tot slot bestaan er plannen om deze lijn op te nemen in een goederencorridor.
Dit baanvak is deels geschikt voor 90km/u en dat in combinatie met het enkelspoor lukt het niet om goede aansluitingen te bieden in beiden bovengenoemde plaatsen. Daarom zal de snelheid omhoog gaan naar 120km/u. Ook zal de beveiliging vernieuwd worden.
Tot slot bestaan er plannen om deze lijn op te nemen in een goederencorridor.
Re: Fotoquiz #2
Helaas, Gars (Inn) is hierop niet te zien ;) .
Re: Fotoquiz #2
Hmz ben dan wel erg benieuwd, het lijkt sprekend op de Klosterkiche van Gars wat je links achter ziet.
Re: Fotoquiz #2
1. Is het bij Altötting?
2. Zo ja: in ieder geval worden op het traject tussen Mühldorf en Burghausen (waar het aan ligt) de beveiliging en stations vernieuwd, en er bestaan plannen (weet niet of dat al besloten is) om het traject te elektrificeren.
2. Zo ja: in ieder geval worden op het traject tussen Mühldorf en Burghausen (waar het aan ligt) de beveiliging en stations vernieuwd, en er bestaan plannen (weet niet of dat al besloten is) om het traject te elektrificeren.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten