Niet zulke schokkende wijzigingen, zo te zien. Vooral wat geschuif met Mat '64, maar er staat niet waar Mat '64 weggaat, alleen waar Mat '64 gaat rijden.* Plan T heeft op papier nog 1 dienst: OND Mt.
* Plan V diensten van 126 naar 99, waarvan 15 als reserve op Dgr.
* Planmatig ICM op de IJssellijn: één dienst dat ma-vr 73615 Nm-Ht/3615/24/41/50/67/76/91 (nvr)/73691 Ah-Nm (nvr) rijdt met III+IV.
Op zaterdag gezamelijk 3623/32/49 en dan de IV solo 3658/75/84.
Op zondag 3620/37 en pikt dan te Rsd de III weer op om 3646/3663/3672/3689 te rijden.
* Mat. '64 na hele lange tijd weer terug in de 5800: 3 composities (veelal 2 of 3x Plan V) rijden hier ma-vr, in de stille uren aangevuld met wat slagen Asd-Hfd in de 3900. Ook in het weekend rijdt er Mat.'64 in de 5800.
Ook op zaterdag vinden we Mat.'64 zelfs in een dienst dat start in 5820 maar daarna via 3920 in 3933 naar Lls terecht komt en vervolgens de hele dag in de IC-diensten van de 3700/3900 rijdt. Nadat het overnacht in Llso, gaat ditzelfde duo weer de hele dag in de 3900 rijden en via 3977 en 5877 weer goed te Amf uit te komen voor de maandagse 5800.
Ook is Mat.'64 weer volledig terug in de 12100.
* Het aantal diensten voor ICR neemt ook af, hetgeen is af te leiden uit de hoeveel diensten van de BDs-en: van 24 naar 21. In de 1900 rijden nog 8 compo's, in de 3500 nog steeds in de bekende treinen en 5 in de 3600. De rest rijdt wat overbrengingsslagen of staan reserve te Mt.
* DDM1 heeft nog wel 12 diensten, maar allemaal GDST te Aswplz.
Wijzigingsblad 6 sep 2010
Wijzigingsblad 6 sep 2010
http://www.somda.nl/forum/8828/Wijzigin ... mber+2010/
Re: Wijzigingsblad 6 sep 2010
Wat gaat er in de s14500 rijden, want dat staat er dan weer niet bij?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Wijzigingsblad 6 sep 2010
DDM-1 wordt vervangen door 2x DDAR wat vrijkomt uit stoptreinseries waar het Mat'64 in komt te rijden.
@Bart: waar het Mat'64 weggaat staat één bericht eronder op Somda... volledig SLT in de 4000/7400/17400/14700, dat zijn heel veel V'tjes die vrijkomen
@Bart: waar het Mat'64 weggaat staat één bericht eronder op Somda... volledig SLT in de 4000/7400/17400/14700, dat zijn heel veel V'tjes die vrijkomen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Wijzigingsblad 6 sep 2010
Plan V in de s5800 Het was nog beter geweest als het SGM was geweest, maar voila.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8689
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Wijzigingsblad 6 sep 2010
Mat'64 in s3700 en s3900 in het weekend! *O*
Eindelijk weer wat mat'64 op de Flevolijn, nu de s4900 met SGM en DDAR rijdt.
Eindelijk weer wat mat'64 op de Flevolijn, nu de s4900 met SGM en DDAR rijdt.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Wijzigingsblad 6 sep 2010
En geen Mat'64 meer op de Zaanlijn! *O* Dank voor het mooie bericht!
Beul van de blindegeleidelijn
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Wijzigingsblad 6 sep 2010
Nu zit ik nog steeds met de vraag of de perronverlengingen in Veendendaal ook daadwerkelijk benut gaat worden? Die perrons zijn nu geschikt gemaakt voor treinen van 170m oftewel 10 bakken SLT. Wat behoorlijk veel is in vergelijking met de 2 á 3 stellen Plan V die nu in de s7400 / s17400 rijden.
Dat zal wel tijdelijk zijn zeker, omdat ze extra VIRM's nodig hebben voor "elke tien minuten een trein" tussen Alkmaar en Eindhoven. Na een maandje (de proef duurt dit keer een paar weken langer dan vorig jaar) is dat weer voorbij.ziggy schreef:ICM in de s3600 *O*
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Wijzigingsblad 6 sep 2010
Is er recent een perronverlenging geweest dan?
Ik kan me een verlenging herinneren een jaar of 10 geleden, toen er zo'n meter of 15 bijkwam van 155 naar 170 meter. Er reden toen geregeld twee gekoppelde sprinters, waarvan nogal eens één bak uitstak aan het einde van het perron. Toen ik er eens wat van zei tegen het rijdend personeel was de reactie "Dan stap je toch bij een andere deur uit"... Er werd pas wat aan gedaan nadat een vrouw bijkans dood in de ballast viel en dit in de lokale media breed uitgemeten werd.
Ik kan me een verlenging herinneren een jaar of 10 geleden, toen er zo'n meter of 15 bijkwam van 155 naar 170 meter. Er reden toen geregeld twee gekoppelde sprinters, waarvan nogal eens één bak uitstak aan het einde van het perron. Toen ik er eens wat van zei tegen het rijdend personeel was de reactie "Dan stap je toch bij een andere deur uit"... Er werd pas wat aan gedaan nadat een vrouw bijkans dood in de ballast viel en dit in de lokale media breed uitgemeten werd.
Re: Wijzigingsblad 6 sep 2010
In een sprinter is een andere deur pakken niet zo'n probleem (maar vertel dat tegen die slechtziende / onoplettende reiziger) maar bij een dubbeldekker is dat wel even andere koek, zeker zo'n oudere VIRM met naast de smalle gangpaden ook nog smalle trappetjes. Helemaal als je met flinke bagage reist.
Re: Wijzigingsblad 6 sep 2010
Dan moet die slechtziende reiziger ook doorhebben dat hij/zij naar een andere deur moet lopen. ;) In potentie heb ik de afgelopen maanden al drie keer bij hetzelfde station grandieus op mijn bek in het ballast kunnen vallen doordat machinisten de procedures niet naleefden (had dus niks te maken met een te kort perron) -o- Na de eerste keer ben ik gewoon goed gaan opletten, maar het kan iemand anders ook overkomen...iljitsch schreef:In een sprinter is een andere deur pakken niet zo'n probleem (maar vertel dat tegen die slechtziende / onoplettende reiziger) maar bij een dubbeldekker is dat wel even andere koek, zeker zo'n oudere VIRM met naast de smalle gangpaden ook nog smalle trappetjes. Helemaal als je met flinke bagage reist.
Als slechtziende reiziger verwacht je gewoon dat je trein bij je perron aankomt en dat er anders wat wordt omgeroepen.
Beul van de blindegeleidelijn
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Wijzigingsblad 6 sep 2010
De perrons zijn nu dus weer 10 meter langer gemaakt.0318 schreef:Is er recent een perronverlenging geweest dan?
Ik kan me een verlenging herinneren een jaar of 10 geleden, toen er zo'n meter of 15 bijkwam van 155 naar 170 meter.
Volgens de Prorail-lijst van nuttige perronlengten kunnen treinen richting Rhenen niet het hele perron gebruiken in Vndc, dat zal vast iets met de plaatsing van de seinen te maken hebben. Daarom liggen er nu perrons van 180m voor treinen van maximaal 170m.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Wijzigingsblad 6 sep 2010
Dat vind ik wel erg kort door de bocht om meteen zo stellig te roepen dat men de procedures niet naleeft. Er zal vast wel een reden voor zijn dat de trein in die gevallen niet in zijn geheel langs het perron kon, of het was per ongeluk. Het is heus niet zo dat een machinist denkt: "Ach kom, laat ik de lengte van mijn trein eens verkeerd inschatten."VIRM schreef:In potentie heb ik de afgelopen maanden al drie keer bij hetzelfde station grandieus op mijn bek in het ballast kunnen vallen doordat machinisten de procedures niet naleefden (had dus niks te maken met een te kort perron)
Indien je via een wissel halverwege het perron wordt binnengenomen, hoor je het direct van de treindienstleider als je trein niet helemaal binnen is en in alle andere gevallen hoor je dat via de portofoon van de hc, die dan de achterste deuren in de gaten houdt en eventueel (juist in het geval van slechtziende of slecht ter been zijnde reizigers) de machinist verzoekt om de trein op te trekken, zodat die alsnog helemaal langs het perron staat.
Als jij door een werkfout van mij in de ballast valt en je nek breekt, sta ik mooi wel voor de rechter en dan heb ik het nog niet eens over alle andere represailles gehad die er nog bij komen. Geloof dus maar niet dat dat soort fouten bewust worden gemaakt of dat machinisten er maar met de pet naar gooien. Waar mensen werken worden fouten gemaakt.
Daarnaast houden ze bij Prorail vaak geen rekening met zichtlijnen en -afstanden tot de seinen. Een trein heeft een gemiddelde dode hoek van 10 meter, dus als ik het uitrijsein vanaf mijn stoel wil kunnen waarnemen moet ik daar zoiezo al rekening mee houden. Daarnaast staan de cijferborden op een gemiddelde bakafstand van 26 meter, terwijl de langste bakken van een VIRM al 27,5 meter zijn. Dat is bij een VIRM VI dus al 1,5 x 6 + 10 = 19 meter wat ik tekort kom.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Wijzigingsblad 6 sep 2010
Dexter: ik heb navraag/uitleg gevraagd/gedaan bij de klantenservice. Die heeft een inhoudelijke reactie gegeven, met onder andere: "Wij betreuren dat op 14 april ons treinpersoneel zich niet gehouden heeft aan onze veiligheids-instructies.".
In die gevallen was het zo dat de achterse een a twee bakken nog in de wissel stonden. Het betrof toen, als ik het mij nog goed herinner, gewoon standaard 10 (misschien een enkele keer 12) bakken VIRM die bij Leiden Centraal langs spoor 8b moesten (daar ben jij volgensmij wel redelijk bekend :)). Overigens gaat het in het leeuwendeel van de gevallen gewoon goed, alleen sta je als reiziger wel heel erg te kijken als het fout gaat (en ik heb zelf iets van: als ik niet naar beneden pleur, pleurt een ander wel een andere keer naar beneden dus laat ik het even aan de kaak stellen).
*leest laatste paragraaf van je antwoord een paar keer door, maar snapt de som even niet* Dat kan ook aan het tijdstip liggen. :)
In die gevallen was het zo dat de achterse een a twee bakken nog in de wissel stonden. Het betrof toen, als ik het mij nog goed herinner, gewoon standaard 10 (misschien een enkele keer 12) bakken VIRM die bij Leiden Centraal langs spoor 8b moesten (daar ben jij volgensmij wel redelijk bekend :)). Overigens gaat het in het leeuwendeel van de gevallen gewoon goed, alleen sta je als reiziger wel heel erg te kijken als het fout gaat (en ik heb zelf iets van: als ik niet naar beneden pleur, pleurt een ander wel een andere keer naar beneden dus laat ik het even aan de kaak stellen).
*leest laatste paragraaf van je antwoord een paar keer door, maar snapt de som even niet* Dat kan ook aan het tijdstip liggen. :)
Beul van de blindegeleidelijn
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Wijzigingsblad 6 sep 2010
Verschil tussen afstand bakborden en lengte VIRM-bak = 1,5 meter (27,5m - 26m).VIRM schreef:*leest laatste paragraaf van je antwoord een paar keer door, maar snapt de som even niet* Dat kan ook aan het tijdstip liggen. :)
6 bakken VIRM * 1,5m = 9m, plus nog de dode hoek van 10m maakt 9m +10m = 19m.
Re: Wijzigingsblad 6 sep 2010
Nogmeer dingetjes:
-Op ma/vr rijden er 5 omlopen ICM in de s2000 / s8800
-Op za 1 omloop MAT in de s5100
-Naast 3 omlopen MAT in de s5800, rijden de andere twee omlopen met SGMm
-De museumpendel rijdt di/vr met MAT, za/zo met SLT. (op maandag is het museum dicht, dus hoeft er ook niet gereden te worden)
-Trein t526 op vrijdag met ICM, in trein t554 met IRM, t10554 met ICM, t20554 met VIRM. Gaan ze leuk doen, in Zwolle...
-cluster s6000 / s16000 / s26000 (extra sprinters Ut-Gdm) met SGMM.
-cluster s4000 / s14700 / s17400 / s7400 met SLT.
-Op ma/vr rijden er 5 omlopen ICM in de s2000 / s8800
-Op za 1 omloop MAT in de s5100
-Naast 3 omlopen MAT in de s5800, rijden de andere twee omlopen met SGMm
-De museumpendel rijdt di/vr met MAT, za/zo met SLT. (op maandag is het museum dicht, dus hoeft er ook niet gereden te worden)
-Trein t526 op vrijdag met ICM, in trein t554 met IRM, t10554 met ICM, t20554 met VIRM. Gaan ze leuk doen, in Zwolle...
-cluster s6000 / s16000 / s26000 (extra sprinters Ut-Gdm) met SGMM.
-cluster s4000 / s14700 / s17400 / s7400 met SLT.
Bij twijfel: gebruik beton.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Wijzigingsblad 6 sep 2010
Die 10554 lijkt me dan gewoon een aparte pendel te worden. Net zoiets als je nu al 's ochtends hebt met de t518: die heeft een Leeuwarder en Groninger deel dat in Zwolle één trein naar Den Haag wordt (zonder Rtd-deel). Naar Rotterdam rijdt namelijk vanaf Amersfoort een t12518.MdJ schreef:-Trein t526 op vrijdag met ICM, in trein t554 met IRM, t10554 met ICM, t20554 met VIRM. Gaan ze leuk doen, in Zwolle...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Wijzigingsblad 6 sep 2010
Ik heb het idee dat er heel veel wijzigingen in de materieelinzet alleen voor het wijzigingsblad september zijn (in verband met het vervolg van Elke Tien Minuten Een Trein) en dat daarna het VIRM gewoon weer terugkeert in de s2000 en s8800. Niet dat ik klaag verder hoor ;-).
Re: Wijzigingsblad 6 sep 2010
De s5800 wordt beter en beter op deze manier, weg met dat DD-AR.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Wijzigingsblad 6 sep 2010
Ach in Oktober komt het weer terug - bovendien weet ik niet of je blij moet zijn met die ene omloop 2xV :X
Re: Wijzigingsblad 6 sep 2010
Dus dat betekent voor 6 september nog eens met DDM-1 en Plan T meegaan.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Wijzigingsblad 6 sep 2010
A joh, 1x SGM-III in de avondspits ging ook echt net goed goed: vorig jaar paste alles er dan nog in om 17:06 en nu heb je nog het voordeel dat je niet vanuit Uitgeest zittenblijvers hebt, dus dat komt helemaal goed.ziggy schreef:Ach in Oktober komt het weer terug - bovendien weet ik niet of je blij moet zijn met die ene omloop 2xV :X
Volgens mij rijdt Plan T al niet meer als ik het goed begrepen heb.meltrain schreef:Dus dat betekent voor 6 september nog eens met DDM-1 en Plan T meegaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Wijzigingsblad 6 sep 2010
Klopt. Over die SGM-III: Dat was niet planmatig... dat scheelt alweer. Het zal dan ook geen dagelijkse kost zijn geweest (niet zover e spots op Somda uitwijzen in ieder geval).
Re: Wijzigingsblad 6 sep 2010
Die mensen willen uiteindelijk toch wel mee, ook met een overstap.Bee schreef:het voordeel dat je niet vanuit Uitgeest zittenblijvers hebt, dus dat komt helemaal goed.
Re: Wijzigingsblad 6 sep 2010
Plan T rijdt inderdaad niet meer (518 heeft enkele weken geleden als laatste stel z'n laatste ritten gemaakt), . De stellen die nog in het zuiden gereden hebben staan op de Dijksgracht.Bee schreef:Volgens mij rijdt Plan T al niet meer als ik het goed begrepen heb.meltrain schreef:Dus dat betekent voor 6 september nog eens met DDM-1 en Plan T meegaan.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 174 gasten