Even de grens opgezocht met FLIRT'en...

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Even de grens opgezocht met FLIRT'en...

Bericht door Ruben »

Ik vraag me ook nog steeds af in welke context dit geheel is te plaatsen als we het hebben over de regelgeving van de EU waardoor spoorwegmaterieel toegelaten wordt in elke lidstaat zodra deze in 1 ervan goedgekeurd is. Iemand daar meer duidelijkheid over?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Even de grens opgezocht met FLIRT'en...

Bericht door Daan »

Nee, ik snap er werkelijk geen barst van... Waarom 4 bakken wel toegelaten en 5 niet? Wat is het verschil tussen die twee nou, behalve de lengte? Wordt onderhand zo ziek van die vage regels. Dacht dat het ooit één Europa moest worden... :?
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Even de grens opgezocht met FLIRT'en...

Bericht door Karl »

Ik vind het sowieso vreemd dat Venlo grens - Venlo niet 'Duits' is, net zoals Roosendaal - Roosendaal grens ook beter 'Belgisch' kan zijn. Als je Duitsland of België niet in hoeft, dan heb je daar toch niets te zoeken.

Wat betreft vier en vijf bakken, zal wel iets met de massa of het vermogen te maken hebben, zodat het langer duurt voordat je stilstaat...
Het is een spectrum.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Even de grens opgezocht met FLIRT'en...

Bericht door Daan »

Karl schreef:Ik vind het sowieso vreemd dat Venlo grens - Venlo niet 'Duits' is, net zoals Roosendaal - Roosendaal grens ook beter 'Belgisch' kan zijn. Als je Duitsland of België niet in hoeft, dan heb je daar toch niets te zoeken.
Duits in de zin van...? Staat 15kv op de waslijn daar, dus in dat opzicht Duits.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Even de grens opgezocht met FLIRT'en...

Bericht door Karl »

Dat daar het Duitse regelement geldt. Net zoals ICMm niet meer in Bad Bentheim mag/kan komen, met zo'n inflexibiliteit wordt het treinproduct niet beter op.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Even de grens opgezocht met FLIRT'en...

Bericht door Vinny »

NS-Reiziger schreef:Ik vraag me ook nog steeds af in welke context dit geheel is te plaatsen als we het hebben over de regelgeving van de EU waardoor spoorwegmaterieel toegelaten wordt in elke lidstaat zodra deze in 1 ervan goedgekeurd is. Iemand daar meer duidelijkheid over?
Ja dat klopt, tenzij de treinen niet passen op de infrastructuur, of het door de autoriteiten als "onveilig" wordt bestempeld. Kortom in 99,9% van de gevallen is deze richtlijn een wassen neus... :|
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Even de grens opgezocht met FLIRT'en...

Bericht door reisthijs »

Daan schreef:Nee, ik snap er werkelijk geen barst van... Waarom 4 bakken wel toegelaten en 5 niet? Wat is het verschil tussen die twee nou, behalve de lengte?
Blijkbaar ziet men het als twee verschillende materieeltypen, die los van elkaar goedgekeurd moeten worden?
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Even de grens opgezocht met FLIRT'en...

Bericht door Fles »

Karl schreef:Ik vind het sowieso vreemd dat Venlo grens - Venlo niet 'Duits' is, net zoals Roosendaal - Roosendaal grens ook beter 'Belgisch' kan zijn. Als je Duitsland of België niet in hoeft, dan heb je daar toch niets te zoeken.
:lol: Goede stelling :pos:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten