OVer je reiservaringen in augustus 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wout87
Berichten: 166
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 14:00

Re: OVer je Reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Wout87 »

Vandaag met 1759 richting Deventer geweest. Trein had in Apeldoorn +3, maar aansluiting naar Zutphen werd niet gerealiseerd :S
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je Reiservaringen in augustus 2010

Bericht door mb90 »

Vanmiddag bij Vierpolders (bij Brielle) deed een meeuw een poging om de bus waarin ik zat terug te koppen. Dat lukte uiteraard niet en na een flinke knal (met een bruine vlek op de voorruit als gevolg) en een paar keer stuiteren op het asfalt denk ik niet dat de meeuw het nog na kan vertellen...

Het was in ieder geval goed schrikken, vooral voor de chauffeur denk ik, maar die hield de bus gewoon op de weg alsof er niks gebeurd was.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je Reiservaringen in augustus 2010

Bericht door iljitsch »

Ik zit nu in de t2615 vanaf Vlisssingen die er in slaagt op dit vrij uitgestorven baanvak met nauwelijks passagiers en vertrek op tijd in 15in +3 op te lopen. Maar wat mij echt verbaasde is dat-ie in Middelburg op het linker spoor (perron 1) stopte. De spoorwisseling was ook alleen voor het halteren. Ik zou denken dat dit minder wenselijk is qua veiligheid, hoewel het de reizigers wel een spooroversteek bespaart.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Suus »

Zou zo maar roestrijden voor een aantal wissels kunnen zijn. Overigens is er in Middelburg een voetgangerstunneltje, dus onveiliger wordt het er ook niet op.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je Reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Caspar »

Je kan toch op ieder in dienst zijnd spoor rijden in Nederland qua veiligheid :?
Daarnaast is het ook wel leuk om als treindienstleider af en toe eens wat andere dwangroutes te maken, dat houdt je wakker :lol:
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je Reiservaringen in augustus 2010

Bericht door iljitsch »

Ik denk dat het gevoel dat dit "eng" is komt van het taboe van aan de linker kant van de weg rijden, wat er na enkele tientallen jaren deelnemen aan het wegverkeer vrij diep in zit. Als je er even over nadenkt valt het inderdaad reuze mee: er zal geen intercity met 140 van de andere kant komen, nog afgezien van de beveiliging. Immers, alle treinen stoppen hier. En of een andere trein die per ongeluk op hetzelfde moment op hetzelfde spoor wil komen nu moet wachten op deze trein die richting oost vertrekt of een rechtstrijdende die richting west vertrekt maakt buitengewoon weinig verschil.

Voetgangerstunnel was me toen ik er eerder vandaag op de fiets langskwam (even langs de colaautomaat) en in september toen ik er uitstapte niet opgevallen, maar ik ben al 25 jaar ofzo niet meer de andere kant op geweest vanuit Middelburg. Toen ik als kind in Middelburg woonde was er volgens mij geen tunnel, en ik meen me ook iets te herinneren over een derde spoor. Maar ik kan me daar makkelijk in vergissen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Suus »

Het tunneltje zit vanaf de Stationsbrug gezien aan de linkerkant van het station, op de hoek van het busstation. Beide perrons hebben een lift en de toegangen zijn overdekt met een glazen luifel. Je zou haast zeggen: kan niet missen :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je Reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Zag gisteren rond een uur of kwart voor 12 ('s avonds) een Zaanse Connexxionbus over de Jan Evertsenstraat (!) t.h.v. de Witte de Withstraat rijden. De eerste nachtbus rijdt dan volgens mij nog niet, bovendien gaan die volgens mij in de Jan van Galen gewoon rechtdoor tot aan de Hoofdweg en pakken ze bij het Bos en Lommerplein de snelweg. Misschien meetritten/wegleerritten voor de nieuwe concessie wanneer lijn 87 in de spits door gaat rijden naar Slotervaart en zodoende van de snelweg komt bij het Bos en Lommerplein - Hoofdweg - Jan Evertsenstraat - Jan Tooropstraat - Jan Voermanstraat - Derkinderenstraat - Schipluidenlaan - Pieter Calandlaan (Lelylaan NS) - Johan Huizinglaan - John M. Keynesplein. Wordt nog leuk... met 13,7 m Citea's met dubbele achteras trouwens.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je Reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Caspar »

Ik kom dagelijks in Amsterdam zo ongeveer, maar bij al deze straatnamen begint het toch wat te duizelen.
Heb er maar eens een kaartje bij gepakt om het een en ander te visualiseren.


Ik neem trouwens aan dat dit een (illegale) reclame actie is?
Afbeelding
Alle bordjes op de lage perrons in Sloterdijk waren zo afgeplakt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Suus »

Lijkt mij wel, zal de NS nooit goed vinden natuurlijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je Reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Klaasje »

Donderdag hing er ook één bij station Zuid in Amsterdam.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je Reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Gekko123 »

Gisteravond was er tussen Zaltbommel en Geldermalsen een tijdelijke snelheidsbeperking, in opdracht van de treindienstleider. Er zat volgens de omroep een knik in het spoor of zoiets -o- .
Toen ik een tijd later klaar was met werken sprak ik een buschauffeur van Connexxion in Utrecht. Volgens hem gaat het huidige streekbusstation met ingang van 23 augustus dienst doen voor zowel de stads- als streekbussen. Dat zal behoorlijk krap worden...
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Dexter »

Ik heb nog een leuke reiservaring van vorig weekend in Parijs. s'Nachts om 1:00 uur zijn we nog even naar de lichtshow bij de Eiffeltoren gaan kijken, maar we zijn toen helemaal de tijd vergeten en hadden we eigenlijk de laatste metro op 3 minuten na gemist. Maar bij aankomst op station Bir Hakeim was het nog aardig druk op het perron richting Nation en gelukkig bleek de laatste trein van lijn 6 een vertraging van +8 te hebben, wat in Parijs toch wel een grote bijzonderheid is. Zo konden we in Pasteur toch nog de laatste trein van lijn 12 richting Porte de Versailles halen. Toch wel grappig om om 2:09 in een volle metro te zitten.

Op een aantal lijnen (bv lijn 4 en 12) zijn de SIEL-panelen uitgerust met luidsprekers die de volgende treinen aankondigen: Direction Porte d'Orleans: Prochain train dans 1 minute, le suivant dans 4 minutes. In de ene richting is het een vrouwenstem en in de andere richting is het een man.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Suus »

Dat was dan zeker op vrijdag of zaterdag? Op andere dagen van de week sluit de metro om uiterlijk 1:15 :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Dexter »

Dat klopt, het was in de nacht van zaterdag op zondag. Op de nachten van vrijdag op zaterdag, zaterdag op zondag en na feestdagen rijden de metro, RER en tram een uur langer door en vertrekken de laatste treinen om 1:45 uur vanaf de beginstations ipv 00:45 uur en de komen op de eindstations aan om 2:15 uur ipv 1:15 uur. Wat een service he? :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Geert »

Discussie over verhuizing bushaltes in Utrecht afgesplitst naar: Verhuizing bushaltes Utrecht Centraal
Oud forumgebruiker

Re: OVer je Reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Caspar schreef:Ik kom dagelijks in Amsterdam zo ongeveer, maar bij al deze straatnamen begint het toch wat te duizelen.
Heb er maar eens een kaartje bij gepakt om het een en ander te visualiseren.
Ach ja, het ligt buiten het centrum he :wink: :wink:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Dexter »

Ik keek toch even raar op toen ik rond 13:45 uur op Ehv de m1774 voorbij zag komen met een lange sleep autowagens erachter. Ik dacht eerst dat ie uitgeleend was aan een goederenvervoerder, maar later zag ik aan het einde van de trein nog 9 personenrijtuigen (waaronder couchettes en een barrijtuig) hangen. Een autoslaaptrein dus, ze bestaan nog. :wink:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je Reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Meltrain »

Ja, vanaf 's-Hertogenbosch richting Italië toch?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je Reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Fles »

Ik heb nou al voor de tweede keer in een paar weken een nieuw onbekend soort bus zien staan in Utrecht Centraal. Deze keer heb ik er oook foto's van maar die volgen vanmiddag :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Daniel »

'n kort, smal en hoog ding rijdend op lijn 2 toevallig? Da's een proefbusje van 't GVU afkomstig uit Italië :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je Reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Fles »

jep, die. Geinig apparaat wel :)
lamar
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 12 jun 2009, 22:15

Re: OVer je Reiservaringen in augustus 2010

Bericht door lamar »

Ik wist niet dat de ns ook oppas service aanbood aan touristen die naar de boot gaan.
Ik stap op Msw op de 4200 en ik zie daar de hc staan met een klein jongetje dat op de bank lag te slapen,
en even later werd ie op Mss op de 4100 ri. Hlds gezet.
''Schade dass die bahn nicht fliegen kann!''
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Daniel »

NS dacht vandaag weer aan de conditietraining voor de wachtende reizigers op spoor 12a te Utrecht Centraal en parkeerde de t12759 weereens in z'n geheel op 12b (net niet helemaal over 't wissel, dus helaas, dit keer geen Tuffy die er een spoorwijziging door ging aankondigen :P )
Nu is 't opvallendste nog wel dat er nog altijd reizigers staan te wachten onder de CTA van 12a. Want tja, hij rijdt wel vaker ver door maar daar doorgaans komt 'ie toch wel met de kopbak onder de stationshal uit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Fles »

Apart topiekske maken over dit wondertje van techniek waar toch een hoop over te vertellen is?

Chauf21: Lijkt me zinvol: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.p ... 80&start=0.
Laatst gewijzigd door Chauf21 op ma 09 aug 2010, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Discussie over het busje in een nieuw topic
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten