Rover klaagt over OV-chipreclame NS

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Rover klaagt over OV-chipreclame NS

Bericht door Daniel »

Rover klaagt over OV-chipreclame NS
Geplaatst op: vrijdag 6 augustus 2010 14:56
Laatst bijgewerkt: vrijdag 6 augustus 2010 14:57


AMSTERDAM - Een reclame op de zijkant van een trein over de OV-chipkaart is misleidend en moet worden aangepast. Volgens Rover wordt met de tekst 'De OV-chipkaart brengt je nu door heel Nederland' ten onrechte gesuggereerd dat je overal met de kaart kan reizen.
De reizigersorganisatie stapt naar de Reclame Code Commissie.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Rover klaagt over OV-chipreclame NS

Bericht door Geert »

Beetje spijkers op laag water, als je het mij vraagt...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Rover klaagt over OV-chipreclame NS

Bericht door Vinny »

In plaats van klagen over de reclame kun je beter klagen over het feit dat je nog steeds niet OVERAL in Nederland met dat ding kan reizen. Iets waar ik me dus mateloos aan erger. Kom op zeg, het is 2010 for Gods shake. Ik wens dat pokkeding van een strippenkaart eindelijk eens ritueel door de papierversnipperaar te halen...! :evil:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Rover klaagt over OV-chipreclame NS

Bericht door Chauf21 »

Waar ik me meer aan stoor is dat hele "ben jij al om?"-gebeuren van de NS i.c.m. abonnementsreizigers. Ja, ik zou heel graag 'om' willen zijn, maar ik MAG het niet eens van de NS. Studenten kunnen op de niet-vrij-reizen dagen niet met saldo reizen (terwijl ze dat in de bus/tram wél moeten), trajectabonnementshouders kunnen niet buiten hun traject op saldo reizen, maandabonnementskaarthouders met stads-/streeksupplement mogen iedere maand naar het loket van de stadsvervoerder om een sleutelkaart op te halen... En dan durven vragen of jij al 'om' bent... :twisted:
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Rover klaagt over OV-chipreclame NS

Bericht door huibf »

Vinny schreef:In plaats van klagen over de reclame kun je beter klagen over het feit dat je nog steeds niet OVERAL in Nederland met dat ding kan reizen. Iets waar ik me dus mateloos aan erger. Kom op zeg, het is 2010 for Gods shake. Ik wens dat pokkeding van een strippenkaart eindelijk eens ritueel door de papierversnipperaar te halen...! :evil:
Nou, als het overal in een keer was doorgevoerd dan had je pas ellende. Er zijn nog steeds problemen en zaken waar nog geen oplossing voor is: bijvoorbeeld blinden en slechtzienden. Maar wat te denken van de kortingskaart waarmee je 3 personen kan meenemen tegen 40% korting ?
Als ze dat afschaffen dan dan zal dat een flinke reizigersdaling inhouden, of de kortingskaart moet bijvoorbeeld dan maar 15 euro kosten !

En wat is er toch mis met de strippenkaart ?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Rover klaagt over OV-chipreclame NS

Bericht door Wubbo »

Ik lees geen enkel argument waarom ik in Groningen nog niet met de chipkaart kan betalen. Waarom alleen de strippenkaart? Waarom niet allebei, gegeven het feit dat je in bepaalde delen van het land niet meer met de strippenkaart kan betalen?
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Rover klaagt over OV-chipreclame NS

Bericht door reisthijs »

huibf schreef:En wat is er toch mis met de strippenkaart ?
Het 'probleem' van de strippenkaart is dat het geld niet direct terecht komt bij de vervoerder waarmee je de rit maakt.
Bij de OV-chipkaart worden alle reizen geregistreerd zodat precies bekend is hoe de opbrengsten verdeeld moeten worden onder de vervoerbedrijven.

Groot probleem van de chipkaart is inderdaad dat er van te voren blijkbaar niet goed genoeg over is nagedacht er komen steeds weer problemen naar voren waarvoor nog een oplossing moet worden bedacht.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Oud forumgebruiker

Re: Rover klaagt over OV-chipreclame NS

Bericht door Oud forumgebruiker »

Wubbo schreef:Ik lees geen enkel argument waarom ik in Groningen nog niet met de chipkaart kan betalen.
Op de Arrivatreindiensten in de provincie Groningen kun je volgens mij nog niet met een OV-chipkaart reizen?
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Rover klaagt over OV-chipreclame NS

Bericht door VIRM »

reisthijs schreef:Groot probleem van de chipkaart is inderdaad dat er van te voren blijkbaar niet goed genoeg over is nagedacht er komen steeds weer problemen naar voren waarvoor nog een oplossing moet worden bedacht.
Maar dan maak je toch van tevoren een programma van eisen? Gewoon een aantal basiseisen waar het ding aan moet voldoen:
1. Wat moet erop kunnen?
2. Wat voor apparatuur heb je nodig en waar plaats je het?
3. Hoe schakel je over van oude vervoersbewijzen naar de OV-chipkaart?
4. Beveiliging. Huur gewoon een hele zooi hackers/krakers in die je systeem gaan testen.
5. Toegankelijkheid (volgensmij nog steeds een grote zorg in gehandicaptenland).

Sommige dingen lijken gewoon vanuit het perspectief van de reiziger ronduit knullig (zoals met dat strippenkaart/chipkaart combinatie terugclaim gedoe in Rotterdam bij de invoering).

Overigens: mag je met een OV-studentenkaart wel of geen roze strippenkaart gebruiken?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Rover klaagt over OV-chipreclame NS

Bericht door Geert »

VIRM schreef:Overigens: mag je met een OV-studentenkaart wel of geen roze strippenkaart gebruiken?
Ja, mag, alleen niet in Rotterdam en Amsterdam omdat daar de strippenkaart al volledig afgeschaft is.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Rover klaagt over OV-chipreclame NS

Bericht door Cookie »

ziggy schreef:
Wubbo schreef:Ik lees geen enkel argument waarom ik in Groningen nog niet met de chipkaart kan betalen.
Op de Arrivatreindiensten in de provincie Groningen kun je volgens mij nog niet met een OV-chipkaart reizen?
Nog niet inderdaad.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Rover klaagt over OV-chipreclame NS

Bericht door find_your_spot »

Wat gaat er nu met de ov-chipkaart virm gebeuren?

Mag ik deze als enthousiaste gebruiker van de ov-chipkaart nu onder kladden met mijn eigen favoriete graffiti? :D
For Your Railroad Adventures
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Rover klaagt over OV-chipreclame NS

Bericht door VIRM »

find_your_spot schreef:Wat gaat er nu met de ov-chipkaart virm gebeuren?

Mag ik deze als enthousiaste gebruiker van de ov-chipkaart nu onder kladden met mijn eigen favoriete graffiti? :D
Da's nog beter dan de huidige beschildering/bestikkering. Echt een lelijk kleurenschepa op die treinen... -o-
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten