Verhuizing bushaltes Utrecht Centraal

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Verhuizing bushaltes Utrecht Centraal

Bericht door Daniel »

Afgesplitst van: OVer je Reiservaringen in augustus 2010
Gekko123 schreef:(...) Toen ik een tijd later klaar was met werken sprak ik een buschauffeur van Connexxion in Utrecht. Volgens hem gaat het huidige streekbusstation met ingang van 23 augustus dienst doen voor zowel de stads- als streekbussen. Dat zal behoorlijk krap worden...
Nouja, ik zou het eerder minder ruim noemen... als je bedenkt wat er allemaal aan lijnen naar het Jaarbeursplein gestuurd is waarvoor tot op heden nagenoeg niks in de plaats is gekomen. D'r zijn notabene perrons over en waarom moet 'n lijn die 1x/uur met een taxibusje rijdt een eigen perron hebben om maar wat te noemen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je Reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Wubbo »

Minder ruim? Ik wil het wel gelijk krap noemen. Als je alleen al bedenkt dat je voor lijn 11 en 12 allebei 2 normale haltes nodig hebt ben ik heel benieuwd hoe dit in elkaar moet gaan passen. Nu is het streekbusstation inderdaad te ruim, maar het stadsbusstation heeft eigenlijk geen ruimte meer over (vandaar ook het verplaatsen van stadslijnen naar het streekbusstation). Dat past echt niet op het streekbusstation.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Daniel »

Nouja, er zal ongetwijfeld over nagedacht zijn en daarbij is men kennelijk tot de conclusie gekomen dat 't past. Iets wat me op zich nieteens verbaasd aangezien het streekbusstation in de huidige vorm een ongekend inefficiënt is ingedeeld. Er zijn genoeg halteplaatsen die bruikbaar zijn voor meerdere lijnen i.p.v. steeds eentje zoals nu het geval is.
Daarnaast heb je een doodsimpele manier om ruimte vrij te maken: bussen staan nu te wachten tot het tijd is om de dienst te beginnen of tot de pauze van de chauffeur voorbij is op de haltes terwijl er voor dat doel een hele bufferstrook ligt langs de trambaan. Kan me niet herinneren dat ik daar de laatste jaren ooit nog 'n bus heb zien staan.

En tja, de haltes zo kort mogelijk bezet houden maakt natuurlijk wel heel wat capaciteit vrij...

(Er zijn overigens op 't stadsbusstation net zoveel halteplaatsen als dat er op het streekbusstation zijn vrijgekomen door het verplaatsen van lijnen naar het Jaarbeursplein. De lijnen naar Leidsche Rijn en Maarssen vertrokken namelijk ook al van het streekbusstation toen Arriva en Veolia daar nog gewoon gebruik van maakten)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je Reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Fles »

Het zal hooguit om een deel van de lijnen gaan die naar het streekbusstation gaan. Er vertrekken nu al een paar stadslijnen van het streekbusstation. De 28 naar Veldhuizen bijvoorbeeld. En waarom moet er bij het stadsbusstation ruimte gemaakt worden? Gaat dat op de schop of zo? Wel typisch dat we daar zeg maar 15 dagen van tevoren nog niets anders over gehoord hebben dan een praatje van een chauffeur ook :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Daniel »

Tja, laat communiceren zijn de busvervoerders goed in. Zie ook het jaarlijkse gedoe met dienstregelingen die als je geluk hebt misschien de dag van ingang te bekijken zijn.
Maar 't zal ongetwijfeld met de verbouwing van 't station te maken hebben, ze zullen wel iets gaan slopen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je Reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Gekko123 »

Voor zover ik weet (heb het zelf ook alleen maar gehoord) heeft het inderdaad te maken met de verbouwing. Het zal me niet verbazen als de taxistandplaats op het streekbusstation ook gaat verhuizen. Scheelt wel wat, maar niet veel.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Daniel »

Heb net even op cu2030.nl zitten kijken en wat ik daar zogauw tegenkwam is dat de taxi's naar de voormalige tramhalte Moreelsepark gaan en dat de oprit naar het Stationsplateau gesloopt gaat worden. Dat verklaart wel dat in ieder geval een deel van het stadsbusstation niet gebruikt zal kunnen worden (lees: alle haltes aan de centrumzijde).

Het Stationsplateau blijft nog wel liggen, dat gaat gebruikt worden voor de opslag van bouwmaterialen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je Reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Wubbo »

Daniel schreef:Daarnaast heb je een doodsimpele manier om ruimte vrij te maken: bussen staan nu te wachten tot het tijd is om de dienst te beginnen of tot de pauze van de chauffeur voorbij is op de haltes terwijl er voor dat doel een hele bufferstrook ligt langs de trambaan. Kan me niet herinneren dat ik daar de laatste jaren ooit nog 'n bus heb zien staan.
Ik heb vaak naar die bufferstrook staan kijken bij de halte van lijn 53, maar er stond eigenlijk altijd wel een bus. Het staat sinds de verhuizing van de lijnen naar het Jaarbeursplein zeker niet meer vol, maar dat komt meer doordat er uberhaupt weinig bussen bufferen dan wat anders.
Daniel schreef:(Er zijn overigens op 't stadsbusstation net zoveel halteplaatsen als dat er op het streekbusstation zijn vrijgekomen door het verplaatsen van lijnen naar het Jaarbeursplein. De lijnen naar Leidsche Rijn en Maarssen vertrokken namelijk ook al van het streekbusstation toen Arriva en Veolia daar nog gewoon gebruik van maakten)
Dus die 13 lijnen die nu aan de Jaarbeurskant staan (als ik goed tel) hadden 12 halteplaatsen nodig? Dat is niet wat ik me kan herinneren. In ieder geval zijn er 12 halteplaatsen aan de stadszijde, en ik zie niet waar die heen moeten aan de streekzijde. Je kan zo een halte of 6 vrijspelen, da's geen probleem, maar die andere 6?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Daniel »

Aangezien het geen zin heeft over een situatie te discussiëren die er niet gaat komen: met 6 halteplaatsen ben je er zeer waarschijnlijk al. Zie ook m'n latere bericht over de werkzaamheden die het waarschijnlijk betreft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
030utrechtt
Berichten: 98
Lid geworden op: di 02 mar 2010, 21:53

Re: OVer je Reiservaringen in augustus 2010

Bericht door 030utrechtt »

http://www.vooru.nl/nieuws___acties/nie ... sincat=201

het gaat om de lijnen 12/12s/13/24/29.
Tevens gaan de huidige bussen op het streekbusstation vertrekken vanaf andere perrons.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Geert »

Daniel schreef:Daarnaast heb je een doodsimpele manier om ruimte vrij te maken: bussen staan nu te wachten tot het tijd is om de dienst te beginnen of tot de pauze van de chauffeur voorbij is op de haltes terwijl er voor dat doel een hele bufferstrook ligt langs de trambaan. Kan me niet herinneren dat ik daar de laatste jaren ooit nog 'n bus heb zien staan
Ik weet niet waar je dan precies kijkt, maar er staan bijna altijd wel een paar bussen te bufferen daar. Zeker de lijnbundels (50, 52/53) richting Zeist/de Bilt wachten daar vaak hun tijd af en rijden dan enkele minuten voor vertrektijd naar de halte zodat iedereen in kan stappen.

Overigens waren allerlei lijnen volgens mij richting het Jaarbeursplein verhuisd omdat het andere streekbusstation te druk was. Ik kan me nog wel herinneren dat die oude gelede 'Brabantliners' (lees: gelede Duvedecs) van Veolia behoorlijk in de weg stonden, maar ook het aantal bussen dat elkaar moest passeren op de kruisingen en toevoerwegen was gewoon te veel. Er kunnen dan wel genoeg halteplaatsen zijn, maar de omringende infrastructuur kon het gewoon niet aan. Bij een verhuizing van stadslijnen naar het streekbusstation maakt dat natuurlijk niet zoveel uit.

Ben wel benieuwd waar men de 12 wil laten stoppen, een logische plek lijkt mij langs een van de haltes langs de trambaan. Dan kun je vanuit daar immers meteen doorrijden naar de Uithof...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Ik weet niet waar je dan precies kijkt, maar er staan bijna altijd wel een paar bussen te bufferen daar. Zeker de lijnbundels (50, 52/53) richting Zeist/de Bilt wachten daar vaak hun tijd af en rijden dan enkele minuten voor vertrektijd naar de halte zodat iedereen in kan stappen.
Langs de hele strook... met een beetje pech mag ik immers helemaal naar het uiterste puntje van 't busstation lopen voor m'n bus naar 't werk. Eigenlijk zie ik doorgaans (in de spitsen) alleen bussen staan op het korte bufferstrookje schuin tegenover de Kiosk, vooral vaak lijn 50 of iets anders groens. Lijn 52 tref ik nogal eens buiten dienst bij z'n eigen halte aan en lijn 47 staat vaak op een van de lege haltes tussen lijn 77 en 74 ri. Nieuwegein te wachten. De 65/66 loopt bij aankomst vaak gelijk over op een andere lijn.
Overigens waren allerlei lijnen volgens mij richting het Jaarbeursplein verhuisd omdat het andere streekbusstation te druk was. Ik kan me nog wel herinneren dat die oude gelede 'Brabantliners' (lees: gelede Duvedecs) van Veolia behoorlijk in de weg stonden.
In de communicatie is anders steeds volgehouden dat het vanwege de verbouwing was. De toevoerwegen bestaan voornamelijk uit busbaan en als je ziet hoe de boel regelmatig vastloopt bij het Jaarbeursplein dan is dat ook een verre van optimale locatie.
Ben wel benieuwd waar men de 12 wil laten stoppen, een logische plek lijkt mij langs een van de haltes langs de trambaan. Dan kun je vanuit daar immers meteen doorrijden naar de Uithof...
53 en 74 op één halte, 50 en 77 naar de halte van 74 en ziedaar: twee vrije haltes voor lijn 12(s) en eventueel ook 13. De meest logische plek voor lijn 24 en 29 lijkt me tussen de halte van 74 en 77 in, daar is immers nog gewoon een halte vrij.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Geert »

Daniel schreef:
Geert schreef:Ik weet niet waar je dan precies kijkt, maar er staan bijna altijd wel een paar bussen te bufferen daar. Zeker de lijnbundels (50, 52/53) richting Zeist/de Bilt wachten daar vaak hun tijd af en rijden dan enkele minuten voor vertrektijd naar de halte zodat iedereen in kan stappen.
Langs de hele strook... met een beetje pech mag ik immers helemaal naar het uiterste puntje van 't busstation lopen voor m'n bus naar 't werk. Eigenlijk zie ik doorgaans (in de spitsen) alleen bussen staan op het korte bufferstrookje schuin tegenover de Kiosk, vooral vaak lijn 50 of iets anders groens. Lijn 52 tref ik nogal eens buiten dienst bij z'n eigen halte aan en lijn 47 staat vaak op een van de lege haltes tussen lijn 77 en 74 ri. Nieuwegein te wachten. De 65/66 loopt bij aankomst vaak gelijk over op een andere lijn.
Dat is dan kennelijk alleen zo op de drukste momenten in de spits (wat ook wel klopt met mijn eigen ervaringen). De rest van de dag en 's avonds staan er een stuk meer bussen op de buffer, ook verder richting het zuidoosten.
Daniel schreef:
Ben wel benieuwd waar men de 12 wil laten stoppen, een logische plek lijkt mij langs een van de haltes langs de trambaan. Dan kun je vanuit daar immers meteen doorrijden naar de Uithof...
53 en 74 op één halte, 50 en 77 naar de halte van 74 en ziedaar: twee vrije haltes voor lijn 12(s) en eventueel ook 13. De meest logische plek voor lijn 24 en 29 lijkt me tussen de halte van 74 en 77 in, daar is immers nog gewoon een halte vrij.
Dat zou inderdaad kunnen, lijn 53 zou ook best kunnen verhuizen naar een van de lege haltes van het busstation. De 74 verhuizen is minder handig, die moet dan wel erg veel rondjes rijden over het busstation.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Verhuizing bushaltes Utrecht Centraal

Bericht door Wubbo »

Ik zou zeggen: 53 naar de halte van de 52 (het is logisch om die op dezelfde halte te hebben omdat ze een groot deel samen rijden), 50 naar de halte van 40/43/257 (rijden toch nooit) en 77 naar de halte van de 53. 24 kan dan gewoon naar het midden, daar is ruimte zat.

Voor de 12 heb je meer nodig dan 1 halte door de lengte, de streekbusstationhaltes zijn niet berekend op dubbelgeledes.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in augustus 2010

Bericht door reisthijs »

Daniel schreef:
Overigens waren allerlei lijnen volgens mij richting het Jaarbeursplein verhuisd omdat het andere streekbusstation te druk was. Ik kan me nog wel herinneren dat die oude gelede 'Brabantliners' (lees: gelede Duvedecs) van Veolia behoorlijk in de weg stonden.
In de communicatie is anders steeds volgehouden dat het vanwege de verbouwing was. De toevoerwegen bestaan voornamelijk uit busbaan en als je ziet hoe de boel regelmatig vastloopt bij het Jaarbeursplein dan is dat ook een verre van optimale locatie.
Ze hebben ook niet 'zomaar' wat lijnen verhuisd: het zijn allemaal lijnen die uiteindelijk vanaf het nieuwe busstation aan de westzijde gaan vertrekken. Die bussen komen dus niet meer terug aan de oostzijde.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Dat zou inderdaad kunnen, lijn 53 zou ook best kunnen verhuizen naar een van de lege haltes van het busstation. De 74 verhuizen is minder handig, die moet dan wel erg veel rondjes rijden over het busstation.
Gezien de kant die de lijnen naar Zeist/Driebergen/Bilthoven na het busstation op moeten en waar ze (in 't geval van 74 en 77) vandaan komen heb ik 't idee dat die meer op hun plek zijn aan de spoorzijde, daar waar nu lijn 19/39 en 28 staan.
De plek die daarmee vrijkomt aan de tramlijn-zijde lijkt me een erg logische plek voor de lijnen richting Nieuwegein (scheelt 74 en 77 ook weer 'n hele slinger).
De 13, 19/39, 24/29 en 28 kan je dan kwijt op wat nu de haltes van 52, 63, 65/66 en 74 zijn. Heb je de halte van 77 én de lege halte ervoor nog over voor de dubbelgeledes van lijn 12, dat moet toch ruim genoeg zijn. En 't komt ook nog wel redelijk handig uit voor die lijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Verhuizing bushaltes Utrecht Centraal

Bericht door Wubbo »

Dat betekent als ik je goed begrijp dat lijnen die dezelfde kant op gaan op totaal andere plekken staan. Lijn 53 op zijn eigen plek, dan twee haltes verder lijn 50, lijn 74 richting Zeist aan de andere kant van het busstation en waar je met lijn 52 heen wil is me niet duidelijk. Of wil je alle Zeist/Bilthoven-lijnen bij twee bushaltes afwikkelen op een plek waar geen bufferstrook ligt (en waar je dus niet kan zien of je halte al vrij is)? Dat lijkt me erg lastig, zeker gezien de hoge frequenties (de lijnen naar Zeist rijden samen 4+4+4+6=18x/uur, daar komt dan nog de 77 bij). Wikkel dan het hele Zeister pakket in het midden af, dat lijkt dan handiger.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Verhuizing bushaltes Utrecht Centraal

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:Dat betekent als ik je goed begrijp dat lijnen die dezelfde kant op gaan op totaal andere plekken staan.
Nee juist niet, was juist het idee om ze nog iets meer te groeperen als nu het geval is en dan ook nog op een logische plek qua rijrichting (74 en 77 maken nu immers anderhalf rondje busstation).
Had dus de hele rij haltes aan de spoorzijde in gedachten voor de lijnen richting Zeist/Bilthoven. Da's zelfs nog ruimer als waar ze nu staan omdat je daar nog 'n stuk uitstaphalte hebt. Je kunt ze daar ook nogsteeds allevijf een eigen halteplaats geven zoals nu het geval is, er liggen daar immers ook vijf halteplaatsen.
Wubbo schreef:Wikkel dan het hele Zeister pakket in het midden af, dat lijkt dan handiger.
Je zegt het al, dat lijkt handiger. Als ik echter zie hoe het er daar in de ochtendspits aan toe gaat met de lijnen richting Nieuwegein (die met samen 24x/uur een soortgelijke frequentie hebben) dan blijkt het allesbehalve handig. Ben met lijn 74 daar al zat keren op uiterst opmerkelijke manieren, half over halteperrons heen enzo, vertrokken omdat er een andere bus voor in de weg stond.

Hoewel de meest ideale manier waarschijnlijk nog zal zijn om de doorgaande lijnen aan de zijkanten af te wikkelen en de kerende lijnen in 't midden. Probleempje is alleen dat er maar twee doorgaande lijnen zijn...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Verhuizing bushaltes Utrecht Centraal

Bericht door Gekko123 »

Het klopt inderdaad dat er verschillende lijnen van andere plekken gaan vertrekken. Volgens die chauffeur die ik toen had gesproken zou de halte van lijn (2)41 verhuizen richting de huidige halte van lijn 77. Zeker doordeweeks zijn dat nogal wat bussen per uur. Misschien dat ze nu eindelijk zo slim zijn om lijn 40 daar bij te voegen, dan heb je alle lijnen naar Wijk bij Duurstede bij 1 halte. Dat moet makkelijk passen, aangezien lijn 40 slechts een paar ritten in de spitsrichting heeft.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Verhuizing bushaltes Utrecht Centraal

Bericht door Daniel »

De halte van 77 naar Bilthoven of naar Nieuwegein Zuid? Die laatste lijkt me qua ruimte minder praktisch.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Verhuizing bushaltes Utrecht Centraal

Bericht door Gekko123 »

Juist bij de halt van lijn 77 richting Nieuwegein... Die zullen ze dan wel verplaatsen naar die lege halte die ertussen zit :Y
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Verhuizing bushaltes Utrecht Centraal

Bericht door Daniel »

Hmm, zal daar wel wat vaker vastlopen vrees ik dan... als je daar twee bussen achter elkaar hebt staan wordt de bocht wat krap.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Verhuizing bushaltes Utrecht Centraal

Bericht door Wubbo »

Ik bedoelde met 'in het midden' de schuine halteperrons tussen de lange haltestrips. Daar is de ruimte nu namelijk, en voor vertrek richting Rijnkade kun je daar ook prima staan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Verhuizing bushaltes Utrecht Centraal

Bericht door Daniel »

Hmm inderdaad ja, da's ook nog 'n optie. Was me aan de hand van de lijnennetkaart niet helemaal duidelijk geworden hoe die lijnen Utrecht Centraal nu verlieten...
Maar dan zou ik zeker ook nog de Nieuwegeinse lijnen aan de buitenkant zetten aangezien met lijnen (74 en 77) in twee richtingen aan de binnenkant een verwarrende situatie voor de reiziger kan optreden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Verhuizing bushaltes Utrecht Centraal

Bericht door Daniel »

Op het streekbusstation in Utrecht werd vanmiddag geflyert... eens kijken of ze er morgen ook staan want vanmiddag liepen ze allemaal op een kluitje over het halteperron aan de spoorzijde (en niet bij de uitstaphalte waar ik m'n bus verliet)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 159 gasten